البارت 10
مي بعدم تصديق انت.. انت..
مراد بابتسامه مستفزة من غير ما تقولي وتتعبي نفسك حبيبتي عارف انك بتقولي اني جوز مفيش منه وانك مبسوطه اوي أن ربنا بعتني ليكي مش كدا
مي بابتسامة هو كدا وكل حاجه وانت بنسبالي أجمل حاجه حصلتلي ف حياتي كلها وبحمد ربنا دائما أنه جمعنا وبقيت انت حبيبي وجوزى وعارفة انك عارف كل ده وعارف مقدار حبي ليك قد اي وانك كل حياتي بس أنا كنت ناوية أقولك حاجه تانيه مختلفة المرة دى
مراد بابتسامه قولي
ثواني وكانت مي بتهتف بجملتها بخنق وخجل
مي كنت عايزة اقولك انك وقح وقليل الأدب
مراد بابتسامه مش حاجة جديدة عليكي كل صفاتي وأنتي عرفاها كويس وبتحبيها كمان حتي لو كانت وقاحتي وبعدين ده مجرد كلام امال لمه نوصل لمرحلة الفعل واللي بعد كام يوم هتعملي اي
صرخت مي بخجل وحنق مرااااااااد
ضحك مراد علي رده فعلها المعتادة كل ما تخجل منه بالذيادة
وهتف خلاص خلاص نستيني أساسا كنت متصل بيكي ليه
مي طيب يلا قول بسرعة بقا علشان انت كدا معطلني ومش هلحق اجهز
مراد بهدوء هطلب منك طلب واتمني تنفذيه
مي بشقاوة لو نفذتلك طلبك اي المقابل اللي هتعطهولي
مراد بدون تردد اي حاجه عايزاها اللي تطلبيه
مي بابتسامة اي حاجه اي حاجه
مراد بابتسامة اي حاجه تطلبيها
مي هتتنازل عن الجانب اليمين من السرير ليا وتنام علي الجانب الشمال
مراد لااااااا الا ده اطلبي اي حاجه غيرها
مي بعناد وانا مش عايزة غير ده هتنفذ ولا اي
مراد انتي كدا بتستغلي الوضع أسواء استغلال
مي بابتسامة ومالوا بحاول معاك بقالنا سنين وانت رافض واخيرا جتلي الفرصه علي طبق من دهب أتركها لا طبعاااا ميحصلش يلا قولت اي معنديش وقت كتير لازم اجهز نفسي
مراد مكنتش اعرف انك استغلالية للدرجه دى بجد انصدمت
مي من بعض ما عندكم يا حبيبي ولا نسيت استغلالك ليا لمه طلبت اروح الملاهي من اسبوعين فاكر طلبت مني اي ولا نسيت افكرك
مراد بسرعة لالالا فاكر مش عايز تفكير بحاجه ده انتي تفضحي
مي بضحكة ياك فيه حد جنبك
مراد اه حاجه زى كدا ياريت بلاش ل**نك ده دلوقت خالص تمام
مي بضحكة تمام تمام يلا المهم موافق ولا أي
مراد بمحاولة اخيره طيب اي رايك كل واحد يوم ونبدل مع بعضنا لانك عارفة اني مش بعرف انام إلا في الجانب اليمين
مي بعناد لا يعني لا أنا عايزاه ليا لوحدى ها قولت اي
مراد باستسلام موافق وامرى لله
مي بابتسامة اشطا يلا قول طلبك بجد بقا عندى فضول اعرف اي هو الطلب اللي يخليك تتنازل عن الجانب اليمين علشانه رغم كل محاولاتي معاك بقالي سنين
مراد بهدوء تمام اسمعي فيه واحده ست بنتها غائبة عنها بقالها سنين ومش عارفة توصلها بس هي تعبانه وبتعيط كتير أوى نفسها تسمع صوتها ولو لمرة واحده او حتي تسمع صوت بيقولها يا ماما علشان كدا طلبي انك تكلميها كأنك بنتها حسسيها أن بنتها هي اللي بتكلمها حتي ولو لكام دقيقة بس اي رأيك
مي بتساءل وانت تعرف الست دى منين
مراد مش موضوعنا ده دلوقت ابقا احكيلك بعدين المهم قولتي اي
مي بعد تفكير دام لدقائق اوك موافقة
ابتسم مراد ورفع عيونه للست اللي قدامه واللي عيونها لمعت بسعادة حقيقة هتف بهدوء وابتسامة كنت عارف انك هتوافقي ومش هترفضي لانك قلبك مفيش منه بس فيه طلب صغير كمان
مي بابتسامة طلباتك بقت كتيرة اليومين دول يا دكتور مراد
مراد بابتسامه اعتبريه آخر طلب النهاردة
مي بابتسامة ها اي هو
مراد اعتبريها ماما نبيلة وأنتي بتكلميها بلاش تكلميها كأنها ست غريبة قليلها يا ماما....وسكت مش عارف يكمل رفع نظرة للست اللي هتفت فورا نعمة
أبتسم مراد وكمل كلامه قليلها يا ماما نعمة
مي بهدوء مردده نعمه
مراد اه هو ده إسمها
مي بابتسامة هو عموما كان من غير ما تقول كنت ناويه اعملها يلا اعطيها الفون
مراد تمام دقيقة واحده
مي بسرعة مرااد
مراد نعم
مي بابتسامة أنا اتنازلت عن الجانب اليمين ليك وهنفذلك طلبك بدون مقابل
مراد بابتسامه هو اي اللي حصل في الدنيا مي منصور عبدالله تتنازل بالسهولة دى عن حاجه كانت عايزاها واخيرا طالتها بعد مده طويلة
مي بابتسامة لو كان طلبك غير ده كنت مستحيل أتنازل ابدا ابدا بس بطلبك ده وباللي انت حابب تقدمه للست اللي معاك من إحساس يخليني مش اسبلك الجانب اليمين وبس ده يخليني اسلمك حياتي بالكامل وانا مطمنة لانك احن واطيب قلب شوفته في حياتي كلها وشخصيتك مفيش منها وبجد أنا محظوظه لأن ربنا بعتك ليا وبقيت نصي التاني وجوزى وحبيبي وأبو ولادى في المستقبل لو دورت ل ميه سنه لقدام عمرى ما كنت هلاقي اب احسن منك بقلبك وحنانك وطيبتك وكل حاجه فيك اختاره لولادى ف المستقبل
ام مراد ف كان مع كل حرف منها تذداد ابتسامته اتساعا وعيونه كانت بتفيض من الحب والعشق الخالص ولكن رغم كل مشاعرة هتف يشا**ها وهو مبتسم اووووووه مكنتش أعرف أنك واقعة فيا اوى كدا
مي بابتسامة ومقعش ليه وانا معايا احلي راجل في العالم كله
مراد بابتسامه احم احم مش خائفة اني ابدا اتغر عليكي ولا حاجه
مي بضحكة نو مش حبيبي لأن الغرور مش من طبعه وبعدين لو اتغريت علي العالم كلة مش ممكن تتغر عليا
مراد بابتسامه وجايبه الثقة دى كلها منين
مي بابتسامة من حبك وف نفس الثانيه غيرت نبرة صوتها وهتفت بشقاوة مش ناوي تعطيني الموبايل اكلم اللي عايزني اكلمها ولا اي اليوم هيخلص وانت واقف عندك ومش هتيجي تاخدى اخرج
مراد بابتسامه غيرتي الموضوع ماشي لمه نتقابل واها دقيقة أعطيها الموبايل انهي جملته وبعد الموبايل ومد أيده ل نعمة زوجه احمد اللي هتفت بالهفة بمجرد ما مسكت الفون
بنتي حبيبتي عاملة اي
مي بهدوء الحمدلله يا ماما نعمة انتي عاملة اي
نعمة بابتسامة سعادة بقيت احسن لمه كلمتك وسمعت صوت أخيرا سمعت منك كلمه يا ماما من جديد كنت ميته في بعادك عني
مي بهدوء بس انا مبعدتش أنا كنت علي طول موجودة حواليكي حتي لو كنت جسميا بعيده اكيد كانت روحي معاكي مستحيل بنت تبعد عن أمها وبالأخص لو كانوا أهلها حلوين معاها وبيحبوها
نعمة ومين مش بيحب ولاده يا حبيبتي دول انتو فلذ كبدنا وحته من قلبنا وكل ما لينا في الدنيا دى
سكتت مي ومردتش لدقائق لدرجه افتكرت نعمة أنها قفلت
هتفت باستغراب بعد دقائق بنتي ميرا رحتي فين
مي بصوت هادى مش كل الأهل كويسين فيه أهل بيتسغنوا عن ولادهم ومبيسالوش عليهم تاني زى ما فيه الحلو فيه كمان الوحش
نعمة باستغراب من كلامها انتي ليه بتقولي كدا يا حبيبتي مفيش أهل بيكرهوا ولادهم مهما يحصل
مي بابتسامة مغيرة الموضوع سيبك المهم انتي عاملة اي وصحتك عاملة اي
نعمه بابتسامة بقيت كويسة بعد ما كلمتك وهكون كويسة اكتر لو قدرت أشوفك ولو دقيقه واحد بس مش كتير اخدك ف حضني لدقيقه اشم ريحتك وحس بوجودك زى زمان
مي بتردد بس ده صعب لأن شكلي اتغير وممكن لو شفتيني تقولي اني مش بنتك وتزعلي وقتها
نعمه بابتسامة مهما يكون شكلك اتغير عمره قلب الام ما بيغلط وقلبي بيقولي انك بنتي وقلبي احساسة عمره ما خاب وكمان الدليل أنه نفس الصوت
مي بتساءل يعني صوتي ده نفس صوتي زمان
نعمه بابتسامة نفسه مفيش اي تغير
مي بشك متأكدة انك لو شفتيني مش هتزعلي وتقولي اني مش بنتك
نعمة بسرعة لالا عمرها ما تحصل انا متاكده
مي بس فيه نقطة أنا بشتغل في مكان بعيد هتشوفيني وارجع تاني شغلي
نعمة بسعادة ولهفة ماشي ماشي المهم اني أشوفك
مي بتردد خلاص انا هجيلك
الأم بسعادة بتتكلمي جد يا بنتي هتجيلي أخيرا
اختفي صوت مي لدقائق لدرجه فكروا أنها قفلت
الأم ميرا بنتي
ظهر صوت مي نعم يا ماما أنا معاكي
الأم عايزة أشوفك يا بنتي واخدك ف حضني قبل ما أموت
مي بعد الشر عليكي متجبيش سيره الموت مره تانيه هسالك سؤال مهم تجاوبيني
الأم اسألي يا حبيبتي اي حاجه
مي انتي بتقدرى تمشي وتخرجي من البيت عادى
الأم طبعا بقدر
مي امممم عندك ولاد شباب أو جوز معاكي
الأم باستغراب ايو عندى جوزى وولادى الإتنين وليد وماجد
مي وظهر الحماس فجاة ف صوتها تمام اي رأيك نتقابل وتشوفيني
الأم باللهفة وسعادة بجد بتتكلمي بجد يا بنتي
مي طبعا أشوفك يمكن أقدر اعوضلك شويا من شوقك موافقة
الأم طبعا طبعا موافقة
مي بحماس اشطا أنا دلوقتي عندى مشوار مهم جدا جدا مسألة حياه أو موت هروحه اقعد فيه 5ساعات
وبعدها أشوفك اسألي مراد الشاب اللي عطاكي الموبايل وهو يقولك علي المكان والساعه ماشي
الأم باللهفة ماشي يا حبيبتي
مي ممكن بقا تمشي الشاب اللي عندك ده علشان متاخر عليا ومشوارى مهم جدا
الأم بابتسامة حاضر يا بنتي
مي خليني أكلم صاحب الفون بقا
مدت الأم الفون ل مراد
مراد نعم يا حلوه
مي بمشا**ة أنت مين وفين مراد
مراد معقول مش عارفة أنا مين ده أنا حب السنين
مي بمرح اه اه عرفتك أنت الشاب اللي دائما بيعا**ني ف غياب حبيبي مش كدا
مراد اه أنا وانا اللي طلبت منك فرصة يمكن أقدر اخ*ف قلبك منه بس أنتي رافضة
مي وانا قولتلك نؤنؤ أنا بحبه هو وبس
مراد باستمتاع طيب جربي مش هتخسرى حاجه ده أنا حتى وسيم واعجبك أكتر منه
مي نؤ مارو ف نظرى أجمل من ملك جمال العالم كله هو وبس مفيش غيرة
مراد لسه قدامي شهر هحاول يمكن أقدر اخ*فك منه ف الشهر ده مش هستسلم برضوا
مي لو أحس مجرد احساس أنك تقدر تنفذ كلامك كنت لغيت الفرح بالكامل ونمت الليلة دى ف حضن جوزى ويولع الفرح بالكامل حضنه عندى بالدنيا
مراد أي الكلام ده يا بت ارحمي أهلي بقا و خليني أقدر استحمل الأيام اللي باقه و لا انتي عايزاني اتهور عليكي قبل فرحنا ولا اي حكايتك معايا
مي بضحكة رقيقة نورت يا حبيبي اتعودت علي ظهورك ف نص اللعبة مش بتقدر تمسك نفسك للآخر
مراد اعملك اي يعني أنتي اللي في وسط اللعبة لازم تقولي حاجه تفقدني السيطرة لأنها بتيجي علي الجرح اوووى
مي بضحكة وتاخد البشارة كمان ولا هتعرف تسيطر على نفسك طول ما أنا جنبك
مراد جايبه منين كميه الغرور دي بت
..يتبع..