البارت السادس

1530 Words
البارت 6 سامي بتساءل بس مين الشاب اللي معاها ده كل اللي يشوفها تكون معاه فادئ بتفكير و ممكن يكون شاب مختلف عن اللي شافه باسم مش نفسه وليد بهدوء ده مش مهم دلوقتي المهم ان لازم نفكر بما ان هيا لسه عائشة ليه مرجعتش كل السنين دى و ليه مردتش علي ماجد لمه نداها و كمان بتعمل اي هنا في الفندق بإسم بغيرة و كمان لازم نعرف مين الشاب أو الشباب اللي معاها دائما دول سامي بهدوء و علشان نعرف ده كله لازم نلاقيها و نسالها هى الوحيده اللي عندها الإجابة لكل اسالتنا مش حد غيرها فادئ بتساءل طيب و دلوقتي هنعمل أي هنكمل بحث عنها من الاول و لا اي وليد طريقتنا دى مش هتجيب نتيجه لأن ممكن زى ما قلنا تكون جاية مجرد زيارة للشاب ده و احنا للأسف منعرفش هو مين أو إسمه اي ف بكدا هنرجع البيت نقول أخر الأخبار للأهل اكيد هيفرحوا ونفكر مع بعض كلنا في الخطوة التانيه فادئ بابتسامة تمام يلا بينا الكل يلا خرجوا كلهم من الفندق متوجهين للبيت محملين باحلي الأخبار *** دخلت مي الغرفة ومعاها مراد مي بابتسامة مساء الخير يا ماما نبيله مساء النور يا حبيبتي مراد اي الأخبار يا طنط نبيله الأخبار مش عندى دى عندكم انتو عملتو اي هتفت مي بابتسامة سعادة كله تمام يا بلبله عجبني فستان يجنن يجنن وكلمه يجنن قليله عليه بس للأسف لسه محتاج شويا تعديل علي جسمي و يكون و قتها جاهز نبيله بابتسامة أخيرا و الحمد الله يا بنتي كنت خايفة مفيش حاجه تعجبك لاني عارفه ذوقك صعب ازى مراد بابتسامة تصدقي مش اكتر مني و انا بنسبالي كنت قلقان أحسن بسبب ذوقها الصعب توصل اننا نعمل الفرح كاجوال بالجينز و التشيرت نبيله بضحكة معاك حق بحسب معرفتي بيها تعملها بنتي مجنونة و تعملها مي بزعل مصتنع ماما انتي معايا ولا معاه نبيله بابتسامة حنونه و لا معاكي و لا معاه انتو الاتنين ولادى الغالين ومش هيحصل ابدا و افرق بينكم و أنت من النهاردة تقولي يا ماما أنسي طنط دى مراد بابتسامة من عنيا يا ماما مي بابتسامة بقا كدا ماشي يا ست بلبله ماشي مراد بنبره مستفزة عندك اعتراض و لا أي يا أستاذة مي ببرود مصتنع لا يا خويا و انا هعترض علي أي انتو مع بعضكم أنا مالي مراد بذهول اخوكي ثم وجهه كلامه ل نبيلة هو انا سمعت صح ابتسمت نبيلة في الوقت اللي ردت مي عليه باستفزاز لا يا حبيبي سمعت صح الصح كمان مش صح واحده مراد بمكر بقا كدا و معترفه كمان اومت مي برأسها بابتسامة مستفزة و قبل ما تمحي ابتسامتها صرخت بقوة و هي بتجرى من مراد اللي قام هجم عليها و بدوا يجروا وراه بعضهم وسط ضحكات نبيلة عليهم بسبب تعودها علي تصرفاتهم المجنونه والطفوليه مي بصراخ من وسط ضحكاتها مااااما وقفي مراااد مراد بابتسامه مش قبل ما اعاقبك علي كلامك علشان تاخدى بالك بعد كدا بتقولي اي مي بضحكة عالية بعد ما وقفت خلف الاريكه و هو قصادها خلاص خلاص اخر مرة مش هقول اخويا تاني أبدا أنا أساسا معنديش أخوات صدقني نبيلة بابتسامة خلاص سيبها يا مراد سماح المرة دى مراد بابتسامة سماح ماتت بالنسبة للبنت دى بذات مي و هى بتحط أيدها في و سطها و تهتف بغيظ و مالها البت دى بقا يا عم الدكتور مش عجباك و لا مش عجباك يعني لمعت عيون مراد بالمكر وهتف بنبره ماكرة و هو بيغمزلها عجباني طبعاااا و مين قالك انك مش عجباني ده انتي عجباني اوى كمان ابتسمت مي بخجل و هتفت بقوة تدارى بيها خجلها مااااما ضحك مراد بقوة علي شكلها بينما هتفت نبيلة بابتسامة سيبها يا مراد المره دى علشان خاطري أنا مراد بابتسامه و هو بيبعد من مكان ما هيا واقفه و يرجع يقعد مكانه علشان خاطرك انتي بس يا ماما ام لو عليها مكنتش سبتها غير بعقاب علشان تفكر في كلامها بعد كدا وتقول أننا اخوات مي بابتسامة خلاااص بقا يا مارو خلي قلبك أبيض مراد بابتسامة ما انا قلبي ابيض هو انتي اول مرة تعرفي و لا اي مي بابتسامة لالا عارفه و متأكده من كدا كمان أنهت كلامها ووجهت كلامها ل نبيلة نجي ليكي بقا يا ست ماما خدتي علاجك و لا لسه نبيلة بابتسامة يعني لو أنا خدته من بنفسي هضيع عليا الاهتمام ده و انا بحبه و مش ناوية اضيعه مي بابتسامة افهم من كلامك ده انك مخدتيش العلاج صح مراد بابتسامه مستفزة مش محتاجة ذكاء يعني كلامها بيوضح المعني مي بغيظ من طريقة كلامه معاها انت انت مراد مقاطعها بنبرة تحذير هااا أنا أي ابتسمت مي و هتفت ببراءة شخص مفيش منه اكتفوا كل من مراد ونبيلة بابتسامة علي تصرفاتها اللي مش هتتغير ابدا ام مي ف اتوجهت لمكان علاج مامتها وقدمتهولها بابتسامه اتفضلي يا بلبله علاجك نبيلة بابتسامة تسلميلي يا حبيبتي مي بابتسامة بعد ما قعدت جنبها اي رأيك نطلب أكل بقا لأني جعت مراد اي رأيكم ننزل ناكل في المطعم تحت واهو يكون تغير جو نبيلة انزلوا انتو مع بعض و انا هطلب اي حاجه هنا لأني مش قادرة أنزل لتحت كانت مي هترد ولكن سابقها مراد اللي جاوبها بابتسامة طالما انتي هتقعدى هنا و احنا مش هنسيبك هنطلب الأكل هنا و نأكل كلنا مع بعض نبيلة مفيش داعي يبني انزلوا انتو متحبسوش نفسكم بين حيطان الغرفة علشاني انزلوا انتو وأخرجوا و اتمتعوا مي اي اللي انتي بتقوليه ده يا ماما مينفعش نسيبك تأكلي لوحدك واحنا ننزل تحت مينفعش مراد بمشا**ة و بعدين مين اللي قالك أننا غيرنا رأينا علشانك لالا ده لان احنا كمان كبرنا و الطلوع و النزول كل شويا بيتعب عضلاتنا و انا واحد داخل علي جواز و محتاج صحتي الفترة الجاية ف قولت اوفرها من دلوقتي لان هتنفعني بعدين و لا اي رأيك انتي أنهي كلامه بغمزة ماكرة اكتفت نبيلة بابتسامة وهى بتومي برأسها ماكده علي كلامه ام بالنسبة ل مي ف حست بالخجل من كلامه واتمنت أنها مكنتش موجودة وسمعت الكلام ده و ف و جود أمها كمان و كان رد فعلها الوحيد أمها بعتت ل مراد نظرة نارية مراد بابتسامة و هو بيقوم من مكانه طيب هروح غرفتي اغير هدومي وأرجع نطلب الأكل نبيلة تمام يبني مي منتاخرش لاني جعانه مراد اوك بعد خروج مراد هتهتف نبيلة ل مي و انتي يلا قومي خدي شاور علي السريع عقبال ما مراد يرجع علشان تفوقي مي بابتسامة دائما بتعرفي اللي محتاجاه من قبل ما اتكلم نبيلة بابتسامة ده دور الأم يلا قومي متضيعيش الوقت قامت مي من مكانها و هى بتطبع قبله علي خدها وتهتف اشطا واتوجهت لداخل الحمام بعد ما خدت معاها ملابسها *** ف بيت السيوفي دخلوا الشباب للبيت و وجههم مشرقة بابتسامة سعيدة ابتسامة غابت عن وجوههم من سنين بمجرد ما دخلوا قربت منهم الأم باللهفة وليد ها لاقيتها لقيت أختك لسة عائشة زى ما قالوا و قبل ما وليد يجاوب كان ماجد رفعها بين ايديه و بيلف بيها و هو بيصرخ بسعادة مع ضحكاته السعيدة ميرا عائشة يا أم وليد بنتك ميرا لسه عايششششة شهقت الأم بسعادة و عدم تصديق و هى بتحط ايدها علي شفايفها و دموعها بدأت تغرق وجهها من سعادتها بمجرد ما سمعوا كلمات ماجد انتشرت الفرحة داخل البيت و قلوب الجميع نزلها ماجد علي الأرض و هو بيحاوط و جهها بين ايديه مسح دموعها و هتف بحنان مالك بس يا ست الكل ده انا بقولك بنتك عائشة بتعيطي ليه دلوقتي بدل ما المفروض تضحكي وترقصي كمان ابتسمت الأم من بين دموعها و هى بتهتف دى دموع الفرح يبني دموع الفرح مش الحزن ابدا ماجد بضحكة مرحه و هو بيحضنها هو حتى الدموع فيه منها للفرح و الحزن انتو الستات حاجه صعبه و مستحيل أقدر افهمكم بصراحة يعني أحمد بسعادة طالما متأكدين كدا طيب هى فين مجتش معاكم ليه و شفتوها فين احكيلنا كل اللي حصل ماجد بابتسامة طيب أهدى علينا يا كبير خلينا ناخد نفسنا الأول أحمد باستعجال ابدا احكيلنا الأول و بعدها أعمل اللي انت عايز تعمله بس مش قبل ما تحكي يلا اتكلم مصطفى ابنك بارد يا احمد اتكلموا انتو يا شباب واحد فيكم يتكلم و سيبكم منه ده هيطلع روحنا عقبال ما يقولنا كلمه ماجد بقا كدا بقيت وحش دلوقت يعني ماشي ماشي هيجي اليوم اللي هتحتجولي فيه وليد بابتسامة ياض أسكت بقا تعالوا خلونا نقعد و انا هقولكم اللي حصل معانا اي اوما الجميع و قعدوا كلهم و بدأ وليد يحكي وليد رحنا الفندق زى ما اتفقنا و بدأنا نسأل كل اللي نقا**ه و نبحث قلبنا الفندق بالكامل عليها و سألنا كل اللي قابلنا حرفياً بس للأسف مكنش فيه فائدة لحد ما خدنا قرار و كنا خلاص راجعين بعد ما فقدنا الأمل بس ماجد شافها في اللحظة الاخيرة فعلا ماجد مكمل كلامه شفتها كانت ماشية و سط مجموعه كبيرة و معاها شاب ناديت عليها بس مردتش عليا كانت بتتكلم و تضحك مع الشاب اللي معاها ده يمكن مخدتش بالها مني طلعت جريت عليها بس كانت اختفت وسط الناس ملقتهاش مصطفى بتساءل يعني متكلمتش معاها و لا انت و لا حد من الشباب ماجد لا ضاعت مني قبل ما أوصلها بس المهم أننا اتاكدنا من و جودها و أنها لسه عايشه أحمد بسعادة الحمد الله يارب الحمد الله دى زى المعجزة سامي بابتسامة كدا لازم أننا نوصلها علشان نعرف لمه هى لسه عايشه ليه بعيده عننا ليه ليه مرجعتش الفترة اللي فاتت دى كلها أحمد بتفكير نسأل مدير الفندق و نعرف منه معلومات اذا موجودة عندهم بإسم بس أنا سألت موظف الإستقبال مفيش واحده باسمها هناك وليد بعد تفكير و **ت دام لدقائق كدا مفيش غير خيارين أم تكون الأوضة اللي قاعده فيها بإسم شخص معاها يعني مش هى اللي حاجزة او تكون مغيرة أسمها ل اسم تاني فادئ و بكدا ف الحالتين مش هنقدر نوصلها برضوا وليد بظبط كدا -يتبع-
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD