الفصل الرابع عشر (14)

1955 Words
(امراة جمعت بين زوجين) رأى المحامى القلق البادى على وجوههم فقال بابتسامه المحامى ...متقلقوش ياجماعه كله خير باذن الله يحيى ..احنا فعلا قلقنين عايزين نعرف ايه ال حصل المحامى .....طبعا انا طلبت شهادة المؤذون ال كتب كتاب حسام ومدام جنى... وسالته هل راى العروس حين تم كتب الكتاب كانت حاضرة ..طبعا المؤذون قال لا لم يرها لان وكيلها كان حاضر نيابه عنها وبكده ان اثبت للقاضى حسن نيه مدام جنى ان الجواز تم بدون علمها وكمان عماد ...ونبيل ...وولده يحيى ...قالو ان جنى اتفاجات بكتب الكتاب..على فكرة نبيل روح مع جدك على حد علمى ...المهم بعد مرافعتى ومرافعه محامى الخ** ...قرر القاضى انك تحضرى الجلسه الجايه ان شاء الله يامدام جنى ...قال ذلك وهو ينظر لجنى موجه الكلام لها ...متخافيش ..لازم تروحى ...عشان القاضى يخيرك من الزوج ال تحبى تكملى حياتك معاه......وان شاء الله الامر يكون لصالحنا يحيى ...بس انا خايف لحد يوصلنا عن طريقك المحامى ...انا عامل حساب الموضوع ده على فكرة ..انا ليا مكتب فى القاهرة والعنوان بتاع الدعوة خليته على عنوانى فى القاهرة يحيى ..الحمد لله ... احنا متشكرين اووى ليك ياستاذ بجد المحامى ..العفو ..وانا عايزك تطمن ..وان شاء الله الحكم لصالحنا يحيى ......يارب....عشمى فى ربنا كبييير بعد الانصراف من عند المحامى يحيى ...مالك ياجنى جنى ..انا خايفه اوووى يايحيى من المقا**ه دى جدى وبابا ووحسام ...حيعملو ايه اكيد مش حيسكتو يحيى ...متقلقيش اكيد هما مش حيعملو حاجه فى المحكمه ...هو الخوف كله بر المحكمه ..وده ال انا مرتبله كويس وعامل حسابه جنى ..حتعمل ايه قولى ...انا قلبى مقبوض يحيى وهو يمسك يدها ويعدي بها من الشارع ...تعالى بس نقعد فى حته هاديه وانا حقولك حنعمل ايه؟؟؟؟ ???????????? ذهبت وعد لشقه وليد ....ورنت جرس الباب ..وقلبها مضطرب ولا تدرى لماذا ..حتى فكرت انها تعود لبيتها ...ولكن الباب فتح ...فتحه وليد والذى ادعى الاعياء .. وكان يضع يده على موضع قلبه ..ويتأوه.....ادخلى ياوعد ....انا تعبان اوووى ... وعد بقلق ....مالك يامستر وليد ....تحب اتصل بدكتور ترنح وليد واخذ يتالم ...انا عندى زبحه ياوعد الحقينى بالدوا هو جوه ...لغايه مايجى الدكتور انا اتصلت بيه...فوضع يده على كتفها واخذ يسير معها وهو يجر قدميه بصعوبه ... فى حجرة النوم وعد بلهفه ...فين يمستر الدوا...اندهشت عندما نصب قامته وقام بغلق الباب .وقال وهو يضحك....هههههههه....انتى دوايا يكتكوته...بصى بقى ياحلوة ...انا جبتك هنا ...عشان نفضى ليله حلوة سوى ...فخليكى زكيه ومتعانديش معايا .....خليها بالرضا احسن وعد .انت مممش عيان .....وجيبنى هنا عشان تضحك عليا ...وليد ....ااااايوة ادينتى ..فهمتى ياقمر وعد بخوف ...انا عايزة اخرج من هنا ......لحسن اصرخ والم الدنيا عليك وليد..يظهر ان مفيش فايدة وانقض عليها ..والقى بها على السرير ...وظلت تصرخ. ..وهى تبعده عنها ..وهو يحاول معها ..فعضته فى كتفه ..وانسحبت من تحته...وجرت حتى فتحت الباب ...ولكنه جرى خلفها ..وصلت الى المطبخ ..بحثت عن شىء تدافع به عن نفسها ......ولكن امسك بها وظل يعيد الكرة للاعتداء عليها ...سبنى ياحيوان ...سبنيييي ...مقلت خليكى حلوة بقى .... وعد ...ااااااه الحقونيييى ...ااااهابعد عنى ...وفجاه وجدت شخص يسحب وليد من ياقته ...وظل يلكمه ...حتى فقد وليد الوعى الشخص.....انتى كويسه وعد وهى ترتعش ...ااااه . الشخص ...طب يلا من هنا بسرعه. ومتنسيش حاجتك الحلقه الاثنان وعشرون .(امراة جمعت بين زوجين) ظلت وعد ترتعش وتبكى بهستريه ...ثيابها ممزقه وشعرها اشعث لحظات وكانت ستفقد اغلى شىء تمتلكه فتاه لحظات وكانت ستصبح دنيتها كلها ظلام ..مستقبل ضائع ...وحياة بلا معالم الشخص بشفقه.....ممكن بقى تهدى ..والحمد لله انها جت سليمه انتى ايه ال وداكى عند الحيوان ده نظرت له وعد من بين دموعها..اصاص..اص....خنقتها الدموع ولم تستطع الكلام الشخص ....خدى اشربى العصير ده عشان تهدى وعد وهى تتناول منه العصير ......بس ااانت مين وووازاى وصلتلى الشخص...انا ال ربنا بعتنى ليكى فى الوقت المناسب......كانت تركب بجواره فى سيارته ....فانطلق بالسيارة وهو يقول لها ...تحبى اود*كى فين دلوقت .... وعد.... من فضلك ...وودينى عند رحمه صاحبتى.. عنوانه في (....) وانطلق بالسيارة ...ووقف امام محل لبيع الملابس الخروج للسيدات الشخص .....انزلي وعد ...باستغراب ..على فين الشخص ...حنشترى فستان ولا عايزة تروحى بالشكل ده وعدباحراج......ايوة بسسسسس الشخص..مفيش بس انزلي....اطاعته وعد ..ودخلت معه المحل وقال لموظفه المحل من فضلك خليكي معاها ونقيلها حاجه كويسه ومحترمه وانا حنتظر هنا الموظفه...تحت امر حضرتك مر بعض الوقت ...وظهرت وعد وهى ترتدى دريس ابيض مشجر بوروود رقيقه ..وعليه حزام زاد من جمالها...اخرجت الموظفه الفاتورة وقالت له اكتبها باسم مين ياافندم .. الشخص ....هشام محمد راجى وعد ...فى سرها ...اسمه هشام .. ياترى انت مين وعد ...بحياء ااانا متشكرة اوووووى ...مش عارفه اقولك ايه هشام ....مفيش داعى للشكر ..وراكبا العربيه وقبل ان يسوق التفتا لها وقال.....انا ال عايزةاقولك حاجه ...مش اى حد تثقى فيه ...ومتروحيش اى مكان لوحدك وعد وهى تخفض عينيها بخجل ....كان استاذى ...ومعملش اى حاجه تخلينى اخاف او اشك فيه كان بيسمعنى ..ويطمن عليا ....ويواسينى مكنتش اعرف ان كل ده حيحصل.....وانسابت دموعها بغزارة على خديها... اخذ مناديل ورقيه واعطاها لها...مش كل حد كلمنا كلمتين حلوين يبقى نيته خير من ناحيتنا ، ربنا حذرنا من الناس ال كلامها مزوء وهى الد عداءنا ...احمدى ربنا انى جيت فى الوقت المناسب ..وخدى من الحصلك ده درس تتعلمى منه ...ولما تبقى مدايقه او عندك اى مشكله خلى ملجاك ربنا مش اى حد ...كان كلامه كالبلسم الشافى على قلبها فسالته ..بس انت مين وعرفت ازاى مكانى هشام ...عايزة تعرفى وعد باستغراب .....ايوة عايزة اعرف هشام. .......انا ...انا وعد .........انت ايه؟؟؟؛؛؛؛؛؛؛؛؛ هشام وقد اخرج بطاقه فيها اسمه وعنوانه ووظيفته...ده رقم تلفونى لو عايزة تعرفى اتصلى بيا فى وقت ...لانها حكايه طويله مش حينفع احكيهالك دلوقت.....انتى دلوقت تروحى عند صاحبتك ولما اعصابك تهدى ..خليها تروحك. ......وبعدين نتكلم ...لو عايزة تعرفى انا ايه ودانى هناك وعد وقد حيرها هذا الرجل ...من يكون هشام محمد راجى ...اضطرت ان توافق ....وانطلق بها الى رحمه صديقتها عند رحمه صعدت وعد عند صديقتها وبمجرد ان فتحت الباب ارتمت وعد فى حضنها تبكى رحمه بانزعاج...في ايه ياوعد ...ايه ال حصل وقصت وعد كل ما حدث الى صديقتها الحلقه الثالثه والعشرون. (امراه جمعت بين زوجين) فى شقه يحيى وجنى جنى ....والقلق ينهش قلبها ...قلى يايحيى بقى حنعمل ايه يحيى ....وهو يحتضن وجهها بين يديه قلتلك متخافيش. انا عامل حساب كل حاجه جنى ....بس انا خايفه بجد يايحيى يحيى وقلبه يهفو اليها ....طب تعالى فى حضنى والخوف حيرزح خالص. برغم الخجل الذي اعتراها لكنها بالفعل كانت في حاجة اليه فارتمت فى حضنه ..تفرغ دموع الخوف فى ص*ره ....ويحيى يغمض عينيه ويضغط عليها فى حضنه يريد ان تختلط بشرايينه فتكون احداها تضخ الدم الى قلبه ....بحبك ...بحبك اووووى اوووووى حبيبتى ...بحبك ومش حسيب اى حد يخدك منى ....انتى ليا مكتوبالى ...اسمك مقرون باسمى ...وقلبك اهو نايم فى حضن قلبى ...سامعه دقاته ...سامعاه .وهو بيصرخ باسمك ...بيقولك بحبك .....بحبك ..بحبك...فاخرجها من حضنه ...وجد عينيها دامعه ...فمسح دموعها ...ونظر فى عينيها ....جنى . جنى .....نعم يحيى ....بتحبينى ...زى مابحبك جنى .....اه يحيى ...اه ......ايه؟ جنى ...وهى تنظر بعيدة عن عينيه ...من الخجل......اه بحبك يحيى ......لا بصيلى وانتى بتقوليها جنى من الخجل .....خلاص يايحيى بقى يحيى ......خلاص ايه؟؟؟ جنى .....انا م**وفه يحيى وهو يجبر عيناها للنظر له وهو يرفع ذقنها باصابعه...وبهمس رجولى اذاب قلبها ...حد ي**ف من حبيبه...اهممم...انا جوزك ...كلها كام يوم وحضيعلك ال**وف ده خالص لما تبقى ليا ..كل حاجه فيكى ملكى بامر قضاىء...وقبلها فى جانب فمها ...شعرت ان برودة دبت فى اوصالها وانسحبت منه ......انا حروح احضر العشا بقى....ولكنه امسكها من يدها يحيى ومازال تحت تاثير الحب ..مش دلوقت ..مش عايز اكل لوكلت اكلك انتى.. وظل يقبل جبينها ووجنتيها وجانب رقبتها حتى شعرت بالدوار من قبلاته فتخلصت منه ..خشت ان يتطور الامر ..وقد شعرت به يذوب بين يديها يقبلها فى عنف ...ويحتضنها برغبه محمومه ...فهو بشر ..وليس معصوم من الخطا. هى ايضا تريده وترغبه تذوب من قبلات تضييييع بين يديه....هى ايضا بشر ...وتحبه بل تعشقه ...لابد ان تصبر ...حتى تملكه نفسها بالحلال وليس هناك ذرة شك للحرام جنى وهى تخرج من حضنه وتقول بحيله حتى يتركها ...انا جوعت يايحيى سبنى بقى عشان احضر الغدا يحيى والرغبه تسيطر عليه فبدا ان يتحسس اماكن محرمه .....مش قادر ..اصبر ياجنى ...مش قادر ..بجد تعبت ...انتى مراتى ...وووو...سمعها تصرخ فى وجههه يحييييى فوووق. فوووق بقي ...صراخها جعله يفيق فعلا من غيبوبه الرغبه ....وتوقف ومسح وجهه بندم وسيطرة على نفسه ...خلاص اهدى ..انا انا مش قصدى اخوفك انا ...انا حخرج واسيبك ...علشان تهدى...وتركها تبكى ..والخوف يسيطر عليها ... يحيى لنفسه ......ايه ال انا عملته ده بس يعنى مش قادر تصبر شوية يا أخى .....طب ازاى اصبر وهى بين ايديا وقلبى بيدق كل دقة فيه عايزها واخذ ينظر للسماء وهو يقول من داخل شرينه ..يااااااااارب صبرنى الحلقه اربعه وعشرون (امراة جمعت بين زوجين) نرجع شويه بالاحداث اتصل المحامى بنبيل ...ووعد ...وعماد .والذى اخذ ارقامهم من يحيى وقال لهم لابد ان يذهبو للشهادة فى المحكمه. لبطلان صحه عقدالزواج الخاص بحسام وجنى. ....وذهبو الى المحكمه وادلو بشهادتهم ..واخذ مديح نبيل الى البيت فى البيت عبد الحميد والغضب يقضى عليه وبثورة هزت أركان البيت: انت بتساعدهم وبتتحادانى ياولد ...فين الولاد ...فين خبيتهم ..انطق نبيل ...مش حقول ومش حنطق هم فين لانى ببساطه انا معرفش مكانهم مديح وهو يمسك اخيه من ياقته .....يبنى انطق قول هما فين خلينا نلم الموضوع قبل الامور ماتفلت من ايدينا نبيل وهو ينزع ايدى مديح من ياقته ...قلتلك معرفش ...معرفش فتحى والد جنى .....يانبيل ..قول هم فين احنا مش حناذيهم متخافش ...فى نفس اللحظه ..دخل حسام ..وعاصفه من الغضب تسبقه ...وقال لهم ...انتو بتتحدونى ...والله لادمركم كلكم والعيله دى حمحيها من الوجود اصلا......عشان مش انا ال اقف ادام محكمه ادام اى واحده مهما كنت مين..... مديح تقدم من حسام وهو يقول له بلين يحاول تهدءته: - اهدى ياحسام ارجوك ...احنا مش ساكتين ..وبندور عليهم ....وحنجبلك مراتك لحد عندك حسام بسخريه .....افلح ان صدق......فنظر لهم جميعا نظرة تحذير وانصرف ...وخلفه حرسه الخاص عبد الحميد بصوت غاضب هز جدران البيت : -مش عاااايز اشوف حد قدامى ....غورو كلكم من وشى ??????????? فى شقه يحيى وجنى عاد يحيى من الخارج فوجد جنى تنام على الاريكه تغط فى نوم عميق جاء بجوارها فمسح على شعرها بحنان ..فاتنفضت جنى ..ومن بين عيونها الناعسه ......يحيى ...... وخشت جنى من لمسته فابتعدت عنه وقامت تهرب الى حجرتها ...فجرى يحيى وراءها وامسكها من مع**ها يحيى ...خلاص ياجنى متعقبنيش على لحظه ضغف خوفك منى ورعشتك وانا بلمسك متعرفيش بتعمل فيا ايه ...انا اسف حق عليا جنى وهى تتخلص منه ....طب ممكن بقى متلمسنيش خالص لغايه معاد الحكم ...يحيى وهو يبتعد عنها والخوف يملىء قلبه من النتيجه ...حاضر ياجنى مش حاجى جمبك خالص لغايه معاد المحكمه شعرت جنى بضيقه ...فاقتربت منه على استحياء..وهى تقول : -طب طب مش حتتعشى يحيى بضيق ووجه عابس ......لا كلى انتى انا مليش نفس فركعت امامه ووضعت يديها على رقبتيه..طب انت زعلان ليه دلوقت ... وبعدين العشى ملوش دعوة بالزعل ... يحيى ......تعرفى على قد ما ببان قدامك قوى ..بس انا انا من جويا بموت من الخوف خايف بعد كل ده تتضيعى منى ..فوجدها تخفض عيونها الدامعه ...فرفع ذقنها لتنظر له ...انا اسف بجد فارتمت فى حضنه تدعمه بحبها ...متخافش ربنا معانا باذن الله فضمها ومسح على راسها بحنان وقبل قمه راسها ..وهو يقول ..ربنا يخليكى ليا يارب جنى ويخليك ليا ياحبيبى .......يلا بقى عشان نتعشى وخليها على الله ?????????? وجاءت جلسه المحكمه وقف كل من عبد الحميد و مديح ...وفتحى ..ونبيل وعماد وحسام والمحامى ووعد ،ووالدة يحيى ،ووالده جنى....وعلى الجانب الاخر يحيى وجنى التى تمسك به كالطفله التى تحتمى بوالدها والمحامى يتقدمها خفق قلب كل من ام يحيى وام جنى ووعد شوقا ليحيى وجنى واللذين ابتسمو لهم ابتسامه اشتياق.....فبادلهما يحيى وجنى هذه الابتسامه وهناك عينان تنظران لهما بوعيد مميت.....ارتعشت جنى من نظرات حسام فتمسكت بيحيى اكثر تحتمى به محكمههه هكذا نادى الحاجب فوقف الجميع احتراما لدخول القاضى وتبدا الجلسه هدية اليوم #بعض_من_فنون_الرد_والقصف 1): اذا قال لك شخص انا اكرهك رد عليه دائما الخدم يكرهون اسيادهم. 2: اذا قال لك شخص انت شيطان اخبره ان الحمير فقط يستطيعون رؤية الشياطين. 3: اذا شخص سبك او سب امك رد عليه انا ايضا اعرف اسب لكن التي ربتني ليست كالتي ربتك. 4: اذا اخبرك شخص ان ذوقك سيء رد عليه بان ذوقي الذي اختارك. 5: اذا قال لك شخص انت لست من مستواي رد عليه كم درجة انزل لكي اصل اليك. 6: اذا شخص قال لك اعد ماقلت باستهزاء رد عليه كلام الملوك لايعاد مرتين. 7: اذا قال لك شخص اض*بني اذا قدرت اخبره ان الرفق بالحيوان واجب. 8: اذا قال لك شخص انت ماتوصل لمستوى حذائي رد عليه طبعا لاني تاج راسك. الى اللقاء وبلاش تم رجاء انا بفكر احظر كل ال بيعلق بتم وال مش بيعلق خالص سهير عدلي
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD