ظلام القدر 10 و11

2524 Words
(ظلام القدر) ?? Part 10 عند سهيله سليم: سهيله..... انتِ يا بت..... ردي والنبي يا نهار اسود سليم بصراخ: محمود..... يا محمود ذهب محمود مسرعا إليه ودخل الغرفه من القلق بسبب صوت سليم المرتفع فا صدم من التي ملقاه في السرير وتنزف بشده بسبب جرح في يديها محمود: اي دا اي الي حصل؟! سليم: مش وقته...... جيب دكتور ولا اي حد محمود: خلي امير يكشف عليها سليم بعصبيه: امير لاااا محمود: مش وقته غيره وقرف سليم:....... غيرة اي محمود بنفاذ صبر: امييير جاء امير وخلفه البنات وحقا صدموا من هذا المنظر ريتاج: انت عملت فيها اي كنزي: ريتاااج نطمن عليها الاول محمود: اكشف عليها يا أمير اخلص امير: ايوه بس انا دكتور كميائي مليش علاقه بحالتها محمود بعصبيه: اتصرف اقترب امير منها مما اثار غضب سليم وبدأ في النظر الي جرحها ووجد ان الجرح ليس بااخطير لأنه ليس عميق وبعيدا عن الشريان وجلب سليم له بعض الاسعافات الاوليه وبعض الاداوات الموجود وضمد جرحها سليم:......... محمود: هااا عملت اي امير: هتكون كويسه الزيف وقف بس هي دلوقتي مغمى عليها من قلة الاكل فا هنفوقها بإي حاجه ولازم تاكل وكان المفروض دكتور يشوفها محمود: وانت الي سباك يعني امير: يجدعان والله كميائي احلف على اي كنزي وهي تنظر لمحمود: هات برفان محمود: معييش ذهب سليم وفتح درج ووجد بعض الزجاجات واخذ احداهم وبدأ بالقرب من سهيله ورش القليل على يده وبدأ بالقرب من انفها حتي تشم ولكن عندما قامت بشم الرائحه حتي قامت بالجري الي الحمام وقامت بالإستفراغ كنزي: سهيله.... حاسه بإيه ريتاج وهي ممسكه بسهيله وتعدل من حجابها الذي اظهر بعض خصلات شعرها البني الامع والذي لاحظه سليم وابتسم (دا انت رايق?) امير: حاسه بإي يا سو سهيله بصوت متقطق: دايخه اوي.... ومش قادره صداع عاوزه ارجع امير وهو يخبط على ص*ره:يا مصيبتي السوده ريتاج بخضه: اي مالها؟ محمود: في اي؟!..... هي كويسه ذهب امير دون ان ينطق الي سليم ومد له يديه يصافحه امير وهو يقوم بالسلام علي اخيه : الف مبروك يا اخويا.... يتربي في عزك ان شاء الله سليم بتعجب: هو مين سهيله:في اي؟! امير: انتِ حامل محمود:وااااعم يا اخويا ************************** في منزل كابتن احمد كان يجلس ويفكر فيما قالته له سهيله فا كيف هي بخير وكان صوتها حزين هي لم تكن تحب الحزن ابدا حتي في ظل ظروف حياتها هذه احمد: يا ترى حصلك اي يا بنتي...... حظك ضدك مش عارف لي بس.... انا لازم اسمع كلامها وقام بإلتقاط هاتفه وبحث عن رقم ام ريتاج وقام بالإتصال عليها احمد: الو السلام عليكم ام ريتاج: وعليكم يا احمد خير احمد وهو يحاول الكذب: اصل البنات كانوا راحوا رحله لسيناء وكده فا مفيش شبكه هناك وريتاج ملحقتش تكلمك فا كانوا قالولي اطمنك ام ريتاج: كتر خيرك اللمهم انهم كويسين احمد بحزن: اه الحمد لله.... محتاجه مني حاجه ام ريتاج: شكرا احمد لنفسه: هي كويسه سهيله اكيد كويسه وهترجع ان شاء الله ************************** في بيت نوال(خالة سهيله) نوال: مالك يا شريف سرحان في اي شريف: مش عارف يا امي انا عاوز سهيله ترجع بقا انا تعبت وبصراحه مش مرتاح للي اسمه رحيم دا معصبني نوال: حاسه بيك يا حبيبي ما انتو اخوات برضه بس انت اصبر انا قلبي مطمن انه ان شاء الله هترجع ان شاء الله هي مش وحشه علشان يكون حصل فيها حاجه شريف بحزن: مكناش بنتكلم يا امي بس كنت بفرح لما كانت ترن عليا ونفضل نهزر كنت بحس ان عندي اخت وان في حد غيرك حنون عليا تعبت نوال وهو تربت علي ظهر ابنها قطع هذا دق الباب شريف: مستنيه حد نورال وهو تهز رأسها نفيا:لا شريف متوجه الي الباب فا صدم من الذي يوجد في الخارج........ ************************** عند سهيله ريتاج: انت ع**ط يا بابا ولا اي مين دي الي حامل محمود: فهمنا معلش امير بتلقائيه:دايخه وبترجع ومتجوزه تبقى حامل طبعا ضحك الجميع علي غباء هذا الشخص. محمود: هو اي الي حصل معلش تحكلونا كده سليم:............ سهيله وهي تنظر له بإشمئزاز كنزي: ما حد يقول حاجه احنا ملحقناش ندخل الاوضه اصلا سمعنا صويت وجينا لقيناكي كده ريتاج: انطقوا سليم وهو ينظر لسهيله: اقوووول سهيله: حقيقي انت سمج جدا..... طيب هقول الي حصل نرجع شويه# اول ما ندخلوا الي الغرفه ظل سليم يقترب منها سهيله: ابعد سليم:ولو مبعدتش سهيله: هقتلك سليم: هنشوف مع بعض ظل يقترب منها حتى اللتسقت بالحائط وقبل ان يمس بها شيء وقع نظرها علي مزهريه(فازة ورد) اخدتها وقامت ب**رها وركضت من امامه سهيله بصراخ: مش هسمحلك تهد كل الي بنيته مش هسمحلك تدمر كل حاجه نفسي فيها ونفسي احققها.... متسحيل وقامت بجرح نفسها فا ركض سليم إليها وظل يحاول ان يقوم بتهدأتها فا وقت علي السرير مغشيا عليها وظلت تنزف بشده رجعنا# سهيله: بس دا الي حصل سليم: شفتي غبائك وصلنا لإي كنتي هتموتي وتعمليلي مشكله كنزي بعصبيه: هو دا الي همك؟!...... انت معندكش دم علي الاقل دلوقتي بقت اسمها مراتك وكانت هتموت ريتاج اقتربت من سهيله واختضنها وظلوا صامتين حتى سمعوا صوت أحدا ما في الخارج........ ************************** عند مصطفى كان يجلس في منزله يتناول عشائه ويفكر في هذا المجهول الذي اشعره بذنب شيء ليس له علاقه به انهى عشائه واتجه الى جنينة المنزل مصطفي لنفسه: اهم حاجه عندي اني ارجع ولادي تاني انا حياتي ملهاش لزمه من غيرهم نور وهي قادمه من بعيد: مصطفي وحشتني فا وقف مصطفى حتي يستقبلها فا كانت عائده من الخارج ولكن وقفت مكانها من شدة صدمتها نور بصراخ: مصطفى...... اااه ************************** عند نوال نوال: مين يا شريف شريف: دي خالتي يا ماما بس مش لوحدها فا كانت ساره قد جائت الليهم ومعها رحيم الذي قد قام بزيارتها وعرض عليها ان تذهب الي اختها نوال: مين دا شريف بإقضاب: رحييم يا ماما. نوال بتفهم: اه اه اتفضل يا بني تعالي يا اختي عامله اي دلوقتي ساره: الحمد لله شريف: خير يا رحيم بيه الساعه 11 زيارتك دلوقتي مش محببه خالص رحيم ببرود: مكنش هينفع اسيب طنط تيجي لوحدها في الوقت دا شريف: وجبت طنط.... يلا عاوزين ننام رحيم: اكيد اكيد تصبحي على خير يا طنط وهو ينظر لساره وألقى التحيه علي نوال وشريف وذهب شريف: عمري نا هصفالك ابدااا ************************** عند المجهول المجهول: اي طمني؟! ... : كلو تمام يا بوص اقري عليه الفاتحه المجهول: عفارم عليك برافوا بجد فا دق الباب واذن بالدخول المجهول: اي يا دكتور في اي سنه علشان نشوفك ولا اي وحشتني يا عم رحيم: وانت كمان يا بابا ........ ************************** So Ashor (ظلام القدر) ?? Part 11 عند المجهول المجهول: اي يا دكتور في اي سنه علشان نشوفك ولا اي وحشتني يا عم رحيم: وانت كمان يا بابا المجهول وهو يقترب منه ويقوم بسحبه حتى يجلس بجواره المجهول: مالك في اي؟ رحيم: منتى عارف يا بابا انا مش مستحمل انها معاه المجهول:هي مين؟! رحيم: بابا متمثلش عليا انا عارف انك عرفت ان سليم اتجوز المجهول: طب وانت مالك مش انت بتحب البنت زميلتك في الكليه رحيم: ما هي الي اتجوزها المجهول: اي؟!.... بتقول اي؟!..... ازاي رحيم: انا خليت حد من رجالتي يراقبه وشافهم وهما داخلين القصر واتأكد انها هي بس معرفش المكان الي هما فيه المجهول بغموض: كل يوم حسابهم بيتقل عن اليوم الي قبله رحيم: انا مليش علاقه بالكلام دا وانت عارف...... انا كل الي عاوزه سهيله وبس المجهول: هيحصل..... اوعدك رحيم:............... ************************* عند سهيله ظلوا صامتين حتى سمعوا صوت احدا ما في الخارج محمود: اي دا سامعين؟! امير: اه في خبط سحب سليم مسدس من الدرج ومحمود من بنطلونه وتوجهوا بهدوء للخارج تحت انظار البنات وبرود امير الغريب وكان يقول بتصفح الانترنت على الهاتف (ربع روقانه يارب??) محمود وفتح الباب فاجأه: دا الكلب يا عم نظر لهم رافايل بطريقه مشمأزه وظل يشم في الارض وكأنه يبحث عن طريقه حتى وصل للغرفه التي بها سهيله ولكن عندما شم رائحة قطرات الدماء التي كانت علي السرير تغيرت ملامحه فاجأه واظهر اسنانه فا بان كأنه متوحشه واص*ر صوت بحق مرعب امير وهو يقفز علي الكرسي: اييه ديي؟!..... ولا ولا..... ابعد عني يا عم.. اي دا ماله دا ضحك الجميع علي ردة فعله فهو يخاف من الكلاب كثيرا سهيله وقامت من مكانه لتحاول تهدأته: راف... اهدى تعالي هنا نظر لها نظره خوف عليها كثيرا سهيله: انا كويسه متخفش اهدى تعالي اهدى وبعد وقت هدأ وذهب اليها وظل يلعب معها وكان مرحا جدا سليم في سره: دا واضح ان مش انها بس الي هبله هو كمان سهيله: انا مش هبله. سليم بصدمه: اي؟! سهيله: لا ابدا بكح امير: هو هيفضل معانا هنا محمود: هو مين؟ امير: الكلب كنزي: اه طبعا امير: لا كده ملابس اطفال كتير سليم بإستغراب: لي هتخلف ولا اي امير: اخلف اي دا انا كده هعملها علي روحي ريتاج: دا انا بختي مايل فعلا. محمود: معاكي حق والله كنزي: ضحكنا كتير انا جعانه امير بسرعه: اااااه اكل.... انا جعان اوي محمود بضحك: مش كنت متشعلق فوق وخايف امير: انا مكلتش لقمه من الصبح هعيط والله سليم: طب قوم اطبخ يا محمود محمود: يا سلام اشمعنا انا انا اخري بيض مقلي سليم بهمس: منتى عارف اني مش بعرف اولع البوتاجاز ضحك البنات كثيرا فا كان منظرهم محرج جدا محمود وهو يوجه نظره لكنزي: طالما انت حلوه كده وبتضحكي ما تقومي انتِ كنزي: لا انا بطلب دليفري علي طول مليش في المطبخ محمود وهو يوجه نظره لريتاج وامير:........ امير: اييي؟!..... منتا عارف دخلت مره اعمل قهوه **رت الكوبيات وولعت في الستاير ريتاج: مليش في الطبخ سليم: مش انتو عايشين في سكن مع بعض يعني اكيد لازم حد فيكوا يكون بيعرف يطبخ يا جدعان مش هينفع نطلب دليفري احنا ريتاج ببراءه: سهيله الي كانت بتطبخ نظر الجميع الي سهيله فا من الاساس كانت منشغله عنهم وتلاعب راف سهيله: اي في اي بتبصولي كده لي سليم: قومي اعملي اكل سهيله: اولا انا مش باخد اوامر منك ولا ليا كلام معاك تمام ومش قايمه امير وكان يصطنع الحزن والبكاء ونزل تحت قدم سهيله: ابوس رجلك انا عصافير بطني بتصوت يرضيكي اموت من الجوع دا انا غلبان والله..... يا سو بلييييز سهيله بضحك مفرط: حاضر.... هتشحت عنيا حاضر سليم ولم يتدارك نفسه: والله واشمعنا هو محمود واحب يثبت له غيرته: بس حقيقي يا امير سهيله مش بترجعلك كلمه هو انتو صحاب من زمان بقا امير: دا احنا عشره يوم يا جدع كنزي: بطلوا رغي المطبخ فين وصف لها محمود المطبخ كنزي: إذا كان كده يلا يا سهيله علي المطبخ سهيله: وانا الي فكرت هتيجي معايا (صدمه كبيره??) كنزي: لي هو انا هبله خدي ريتاج ريتاج بغضب: قصدك اني هبله يعني كنزي وهي تثير غضبها: الي على راسه ريشه بقا ريتاج: ماشي يا كنزي منتي اصلا دايما كده حقوده ومش بتحبي حد كنزي بعصبيه: انا حقوده يا ريتاج ريتاج بعصبيه اكبر حتى احمر وجهها: اه حقوده حتي لما رحيم جه قلنا انه بيحب سهيله انتِ منعتيني اني اقلها ريتاج بصدمه: اوووه لا انا مكنش قصدي سهيله: اي اي؟!.... بتقولي اي؟ سليم بعصبيه: رحيم مين؟ ريتاج: انا............ ************************** عند المجهول كان يتخيل منظر غريمه وكان في قمة السعاده حتى انه لم يتحمل فضوله وقام بطلب من احد رجاله حتى يأتي له ببعض لقطات الفيديو حتى يراه من**را فا قام برؤيه مصطفى وهو مسطحه علي سريره ينزف الدماء من ص*ره بغزاره ويحاول الاطباء انقاذه المجهول بأبتسامه وهو يمسك صوره في يده: مش وعدتك اني هاخد حقك متخافيش هخليه يتعذب مش هو وبس واي حد كان السبب في موتك يا حبيبت اخوكي دخل رحيم عليه وسمع كلامه رحيم: اي الي حصل المجهول: مصطفي في المستشفى رحيم: اوووف يا بابا انت برضه نفذت الي في دماغك ملهوش زنب بجد المجهول: بطل تدافع عن الناس دي بقا رحيم: انا ماشي ************************ عند ساره نوال: اشربي الليمون دا هيروق دمك ساره: مليش نفس يا نوال نوال: بالله عليكي شريف: سيبيها يا ماما وانا هأكلها انا...... بس يا خالتي كنت عاوز اقلك حاجه ساره: اي يا حبيبي؟ شريف: مش عاوزك تفتحي مجال خالص للي اسمه رحيم دا ساره: لي يا بني دا شكله طيب خالص شريف: انا مش مرتحله بلاش احسن قاطع كلامهم دخول شخص من الباب عاصم: انا مخبطش الباب كان مفتوح(فلقد ترك رحيم الباب مفتوح عندما كان ذاهب من المنزل) نوال: دا بيتك يا ابو سهيله اتفضل اقعد عاصم: انا جاي بس اخد ساره روحت ملقتهاش في البيت قلت اكيد هنا ساره: مش هروح شريف بمرح: جرا اي يا ساره عيب كده معندناش بنت تباب بره بيت جوزها نوال: ولد يا شريف عيب كده ساره لم تصتطع كبت ضحكتها فا شريف مرح للغايه وكلامه مضحك عاصم: الله يكرمك يا بني خلتها تضحك دي كانت مضلماها خالص شريف وقد اقترب منها: والله هترجع يا خالتي وصدقيني عمي عاصم اتغير الصدمه وحشه برضه معلش استحملي هنعمل اي متخافيش علشان خاطري خليكي جنبه مش لازم تسامحيه بس علي الاقل خليه يحس بوجودك وخلاص ساره وقد اقتنعت بكلام شريف وقفت من مجلسها وذهبت بعد ما القت التحيه على شريف ونوال ولم تعير الاهتمام لعاصم الذي ينظر الليها عاصم: شفت شريف: معلش تعالي علي نفسك منتى غلطان برضه يا عصوم مش كده خف شويه عاصم: انت متربي في زريبه يا بني شريف بفخر: بس كانت معموله رخام عاصم بإستغراب: هي اي دي؟! شريف بتلقائيه: الزريبه. عاصم وهو يكز علي اسنانه: انا ماشي احسن ما اموتك شريف: كرر الزياره كتير وهات برسيم بقا عاصم:....... شريف: قلي اشمعنا بالله عاصم بأبتسامه: اشمعنا شريف: علشان هتكون جي زريبه عاصم خرج بعصبيه وغلق الباب بقوه شريف نظرالي امه فرأها تنظر اليه بغضب وذهبت من امامه شريف لنفسه: عيله نكديه لما انزل اجيب اكل (ولا بنت خالتك مخطوفه?) ************************** عند سهيله ريتاج: دا رحيم زميلنا في الكليه بس هو اكبر مننا قلنا انه بيحب سهيله وانه عاوز يتجوزها سهيله: احكي بسرعه ريتاج: طيب هقول نرجع لورا## كانت تجلس كل من كنزي وريتاج في الكافتيريا الخاصه بالجامعه ويقوموا بنقل بعض المحاضرات لسهيله فكان عند سهيله بعض المشاغل في الكثير من المباريات المهمه فا رأت كنزي رحيم قادم الليهم من بعيد كنزي: هو صباح باين من اوله ريتاج: اي في اي؟ كنزي: بصي وراكي وقبل ان تنظر ريتاج قد اصبح بجوراهم رحيم: صباح الخير يا دكاتره ريتاج: صباح الخير كنزي: صباح ملزق ريتاج: احم احم..... خير حضرتك رحيم: هو سهيله فين؟ كنزي بأقضاب: سهيله؟.... اسمها يا اما دكتوره سهيله او كابتن سهيله متشلش الالقاب لو سمحت رحيم:انا اسف ريتاج: كنزي ميصحش كده..... حضرتك كنت عاوز حاجه يا دكتور رحيم: ااه كان ف..... كنزي: بص اصل مش شغلانه هي كل شويه تيجي تسأل عنها ولا توقفها وتكلمها وتفتح كلام ملهوش لازمه لخص وقول عاوز اي الموضوع زاد عن حده ولا اي ريتاج: بصراحه معاها حق رحيم بأستسلام: بصراحه انا..... بحبها اوي ونفسي اتجوزها وانا معرف اهلي وعارف ان مشاكلها مع اهلها كبيره ولو اتقدمت مش هيوافقوا ومش عارف اعمل اي وكنت محرج افتح معاها كلام فا لو ممكن يعمي تفتحوا معاها الموضوع وانا شاري والله مش قصدي اي حاجه وحشه ريتاج بفرحه:اه طبعا كنزي بعصبيه: لا طبعا رحيم بحزن: لي بس كنزي: سهيله لسه مستقبلها طويل وغير كده تاريخك ميسمحش لينا اننا نوافق (فكان رحيم له الكثير من العلاقات مع الكثير من الفتيات من الجامعه وخارجها) رحيم: ايوه بس انا اتغيرت كنزي: لو سمحت معنديش فضول اسمع قصة حياتك ولو سمحت طرئنا مشغولين رحل رحيم بحزن بعد توديع ريتاج ريتاج: لي كده كنزي: انا مش هضيع صحبتي ريتاج: طب هقلها الاول ونشوف مش تقرري انت كده كنزي: لا انا مش هقول ولا انت هتقولي حاجه فاهمه ريتاج: لي؟! لازم تعرف كنزي:مش عاوزه اشغلها بموضوع تافه زي دا هي داخله علي بطوله ومحتاجه تركز كويس فاهمه ريتاج بحزن: فاهمه (فكان طبع كنزي قاسي جدا بسبب ما مرت به في حياتها كانت قويه ولا تشفق علي احد) رجعنا### سهيله: كان لازم تعرفوني ريتاج: والله كنت هقول بس كنزي قالت لا كنزي: كنت خايفه عليكي غضبت سهيله منها كثيرا وظلت صامته اما سليم فكان غاضب ومبتسم في نفس الوقت بسبب قصف وطرد كنزي لهذا الرحيم المتطفل فهو يشعر بشعور مختلف تجاهها وهو لايريد ان يكون احد يشاركه في هذا ابدا ظل الصمت منتشر بين الجميع وقاطع خذا الصمت رنين هاتف محمود محمود: الوو... ...... : محمود معايا محمود: ايوه انا مين....... اي..... حصل امتى دا وازاي اصلا سليم: فيه اي محمود: كارثه سليم:......... So Ashor
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD