ظلام القدر. 12. 13

2980 Words
(ظلام القدر) ?? Part 12 عند سهيله سليم: في اي محمود: كارثه سليم:.......... اي اخلص محمود: ابوك انضرب بالرصاص وهو دلوقتي في المستشفى امير بخضه: ابوووياااا........ ماله يا محمود حصله اي؟! سليم: مات؟! امير بعصبيه: متقلش كده يا سليم بطل بقا قلبك الجامد دا سليم ببرود: انا بسأل بس امير بغضب: بتسأل بس؟! عليا انا سليم: تقصد اي بكلامك دا محمود: بااااااااس اسكتوا هو دا وقته....... لازم نروح نشوف ابوك سليم: انا مش رايح في حته لم يسمع امير رده بل خرج من الغرفه ذاهبا لغرفته في قمة العصبيه وهو يجهز نفسه للرحيل سهيله بهدوء: ريتاج روحي لجوزك كنزي: في اي يا سهيله؟!!..... جوزها اي انت صدقتي لعب العيال دا.... احنا مخطوفين.. ما يولعوا احنا مالها سهيله بنفاذ صبر: بس الاسم اننا دلوقتي متجوزنهم قدام ربنا يبقى لازم نراعي ربنا فيهم حتى لو بالغصب وبعدين هما مغلطوش فينا وانت اكتر واحده عارفه كده متبقيش غ*يه.. ريتاج روحي لجوزك صالحيه هو متدايق جدا دلوقتي ومحتاجلك ريتاج بأقناع: معاكي حق ذهبت ريتاج لغرفه امير فوجدته يربط حذائه ويحاول منع نفسه من البكاء فا فكرة ان والده قتل او اصابه مكروه بشعه جدا حتى لو كان هذا الاب بأقسى طباع هيبقى الاب مهما كان ريتاج: امير امير:......... نعم؟! ريتاج: انا عارفه انك زعلان ان شاء الله باباك هيكوه كويس متخفش امير بحزن: انت مش ملزوم منك تواسيني انا متعود على كده ريتاج وهي تكرر المحاوله: طب ممكن اجي معاك امير:......... ريتاج: هااا؟! امير: انا مش رايح اتفسح انا رايح مستشفى ربتاج: علشان خاطر باباك خدني معاك انا عاوزه اكون معاك في الموقف دا ارجوك امير بتفكير: طيب ماشي غيري هدومك وهستناكي بره ريتاج:..... اه بس امير وقد فهم مقصدها: شنطة هدومك هناك جمب السرير... بسرعه ريتاج: ثانيه واحده وجايه ************************** في الخارج كان يوجد كل من سليم وسهيله ومحمود وكنزي والكل في قمة غضبه وفاجأه طلع لهم امير من غرفته وهو مرتدي ملابس الخروج وجلس علي كرسي محمود: انت رايح فين يا امير امير: اشوف ابويا ماله سليم: انت مش هتبطل تسرع افرض مفيش حاجه امير: وافرض في؟!..... افرض ابويا دلوقتي بيموت مش لازم علي الاقل يحس بيا جمبه اشوفه مره اخيره اي حاجه من الحاجات دي ولا انا بتكلم معاك لي اصلا انت عمرك ما هتحس باللي انا فيه انت دايما كنت بتكرهه......... واكمل بصوت مرتفع: ريتااااج... يلا ريتاج وهي تخرج مسرعه: خلصت اهو خلاص محمود: انت هتاخدها معاك؟ امير: اه محمود: ايوه بس؟ امير بأقضاب: بس اي دي مراتي محمود: لا ابدا مفيش براحتك رحل امير وريتاج ودبت منذ رحليهم نار في المكان سليم بعصبيه وهو يلقي بأحد الانتيكات علي المرأه الموجودة في صالة المكان: ااااااااه....... انا زهقت محمود: اهدى عذره معاه دا ابوه برضه .... ولو اخدت رأيي انت كمان لازم تكون موجود سليم: انت مجنون عاوزني اروح اواسي الي كان السبب في موت امي. كنزي: ايي؟؟! محمود: كنزي ادخلي انت وسهيله الاوضه سليم: سيبهم ما هي كده كده خربت وهما عرفوا كتير مش هتيجي على دي محمود: اهدى يا سليم عصبيتك مش هتحل اي حاجه سليم وبدأ يهدأ: عاوزني اعمل اي؟! سهيله بهدوء: تاخدنا نروح كلنا نزور ابوك سليم: لا والله.... انتِ بتتكلمي عن نفسك علشان تهربي سهيله: غبي سليم: افندم؟!! سهيله: راجع كلامك وانت هتعرف انك غ*ي انا اديتك كلمه ومش هرجع فيها ولو كنت عاوزه اهرب كنت هربت لما كنا مع بعض في العربيه مان زماني هربت بسهوله انت مكنتش قافل الابواب وكان ممكن اهرب وبعدين شغل دماغك انا لو هربت دلوقتي هبقى هبله اهرب ازاي وانت بقيت جوزي يعني حتي لو هربت ولو عملت اي حتى انت نفوذك اكبر مني وممكن تجبني بسهوله وغير كدا ممكن تمشي قانوني وتطلبني في بيت الطاعه.... سليم بتفكير:...... محمود بذهول: بصراحه اقتنعت كنزي: طب هنعمل اي سليم: انا مش عاوز تخرجوا من هنا بصراحه.... والي هيأذم خروج سهيله الي هي المفروض مخطوفه والكاميرات مصورها سهيله: بسيطه هربت من الي خطوفني واتجوزنا انا وانت ونظبط مؤتمر محترم نطلع ونتكلم عن الموضوع دا..... وغير كده احنا طبعا من هنفضل هنا طول العمر ولا اي؟ سليم: قوموا يلا محمود بهمس لسليم: علمت عليك جامد بصراحه سليم: ولما اعلم علي وشك الجميل دا هتبقي مبسوط محمود: الاااه وانا مالي. حجز البنات وذهبوا جميعا للمستشفى ولكن الصدمه كانت وصلوا........... ************************** عند نوال شريف:انتِ هتفضلي قاعده في البيت كده يا ماما ما تعالي ننزل شويه نتمشى نوال بتعب: خالتك صعبانه عليا اوي يا شريف مش عارفة اعمل اي ومفيش في ايدي حاجه اعصابي تعبت والله شريف: طب تعالي ننزل علشان خاطري تعالي نوال بإستسلام: يلا نزلوا الي الشارع فكانت نوال تحت ان ترى الناس وتستنشق الهواء براحه بعيدا عن المنزل حيث انها تكون وحيده جدا فيه وبعد وقت ليس بالقليل وصلوا للبيت ولكن كانت الصدمه عندما وصلوا للمنزل شريف:......... نوال: انت ************************** في ايطاليا مارك(صديق سهيله الصدوق فا قد سافرت سهيله الي ايطاليا مدة سبعة اشهر كا زياره ولأداء بعض التمارين مع المدرب الماهر جدا ديفيد وهو مدرب مارك وقد عرفوا بعض واصبحوا اصدقاء مارك: مرحبا ايها المدرب ديفيد: مرحبا مارك.... هل تحدثت مع سهيله كما طلبت منك مارك بحزن: لا خبر عنها حتى الان ولكني سأحوال مره ثانيه اطمأن ديفيد: يجب ان تعود الى هنا فهمت مارك: نعم فهمت ايها المدرب... فهمت ترك مارك ديفيد ورحل وظل يفكر كيف يصل إليها فهو يحاول ان يتواصل معها منذ فتره(من قبل ما تتجوز سليم بشهر) ولكن لا جدوى ابدا مارك: ليس هناك حل الا هذا..... انا لن اتكرها ابدا ........ ************************** في المستشفى عندما دخل الاربعه الي المستشفى وجدوا نور تركض بسرعه تجاه سليم وهي تتعلق في عنقه تحت أنظار الجميع المستغربه جدا فا هي ليست امه وتبدوا صغيره ولكن افاعلها غريبه نور: سليم شفت الي حصل لباباك انا خايفه عليه اوي سليم ببرود: اوعي ايدك ال**** دي عني وإلا اقسم بالله لأدفنك مكانك تركها سليم وامسك يد سهيله واتجه نحو اخيه الذي كان يجلس في الاستقبال وريتاج تمسك ذراعه وتحاول ان تواسيه جلبه سليم وقام بجعله يقف ونظر له بشده(بغضب) سليم: من امتى يلا وانت بتعصي كلامي ولا هو خلاص كبرت وشوفت نفسك عليا ولا اي امير:........ سليم بخوف: مالك ساكت لي كده لم يتكلم امير بل اختضن اخيه وكأنه يستمد القوه منه..... وبعد وقت خرج من احضانه وهو يبتسم امير: بابا طلع من العميات هو كويس بس لسا مفقش من البنج خد رصاصه في ص*ره ورجله محمود: وانت مالك مبتسم لي كده كأنك بتقول انك **بت مليون جنيه كنزي لسهيله: مسمحاني سهيله: ولا وقته ولا مكانه كنزي: هو احنا لي منحضنش بعض ونتصالح زيهم.... اشمعنا. سهيله وهو تخفي ضحكتها: علشان انا مش امير وانت مش سليم تمام كنزي بخوف: اي هتطلعي عليا الملاكمه بتاعتك ولا اي ريتاج بصوت عالي:انتو بتقولوا اي؟! امير بسرعه: هوووس هووس دا مكان عام!!..... دا اي؟ ريتاج بغباء: مكان عام امير: نوطي صوتنا فيه ماشي ريتاج: حاضر امير: شطوره هجبلك شوكولاتة ربتاج: الله بجد امير ويمثل البكاء: يا ربي تجمع الجميع حوله بخضه محمود: مالك يا متوحد انت امير:اسكت يا عم سهيله:في اي... مش باباك كويس امير: بابا اي بس كنزي: امال اي. امير بلامبالاه: هموت من الجوع يا جدع محمود بصوت عالي: هقتله....والله هقتله ريتاج بغباء: هووووس دا مكان عام لازم نوطي صوتنا ضحك الجميع على غبائهم المفرط سليم: طيب يا سيدي نشوف ابوك ونروح ناكل وبعدين نروح القصر امير: لي لاحظ سليم نور التي اقتربت منهم وهو قد اشمئز منها كثيرا نور بدلال: هما مين دول (وكانت تشير علي البنات) سليم:......... امير:عايزه اي يا نور انتِ مش كنتي واقفه هناك اي الي جابك نور بدلال: جايه اشكرهم علي الواجب بتاعهم مش هما اصحابكم برضه اغاظ كلامها البنات كثيرا وخصوصا سهيله فهم بنات ذوي اخلاق ومحجبات ولا يتحملن هذا الكلام سهيله: مين البت المايصه دي؟ نور: افندم... انتِ مين وتكلميني كده ازاي سهيله وهو تتعلق بعنق سليم: مرات سليم مش تقولي مبروك نور بصدمه: اي بتقولي اي؟؟!!... اي التهريج دا سليم وقد استغل الفرصه وحاوط سهيله من خصرها: اه مراتي يا نور وحلي عن سمايا بقا سهيله بتريقه: اسمها نور سليم: اممم تخيلي سهيله: فعلا اول ما شفتها لقتها محروقه كده من كتر النور بقا ضحك الجميع عليهم نور: انتو بتهزروا يجماعه.... وانتو بقا مين اوعي تقوليلي... محمود: كنزي مراتي امير: ريتاج مراتي برضه نور: دا ازاي؟! سليم: شيء ميخصكيش جائت الممرضه الليهم واخبرتهم ان مصطفي افاق من البنج وطلب رؤيه اولاده سليم: يلا سهيله وهي تفك حصاره: لا لا ادخلوا انتوا وخلونا هنا مع محمود احسن علشان باباك..... سليم: شششش... هيفرح صدقيني دا حلمه اصلا كنزي: متأكد. امير: سليم معاه حق يلا دخلوا السته الليه وطبعا قبلهم جميعااا نور وكان مصطفى مبتسم وشديد الفرحه انه رأهم مع بعض مصطفي لأمير بهمس: مين البنات الحلوين دول امير: احم احم..... سهيله مرات سليم... كنزي مرات محمود.... وريتاج مراتي يا بابا... اتجوزنا مع بعض واحتفلنا مع بعض احتفال بسيط كده يعني مع بعض بس نور : مش عارفة والله يا حبيبي ازاي يتحوزوا كده من غير اهلهم اهو عاي الاقل كنا ننقي حاجه تليق بالعيله مصطفي: ومالهم البنات يا نور ما شاء الله زي القمر وباين عليهم ولاد ناس ربنا يباركلكوا يا ولاد وهتعيشوا فين بقا محمود بسرعه: في القصر يا عمي فاكره الي اشترنياه مصطفي: اه اه.... فعلا مكان جميل اوي....... طب يلا قوموا روحوا واعملوا حسابكوا معزومين عندي بكره على العشا وهتباتوا معايا.... ولا اي يا سليم سليم: والله يا بابا.... امير بمقاطعه وهو ينظر لأخيه برجاء: اكيد يا بابا هنيجي طبعا مصطفي: يلا علشان ترتاحوا سليم: عاوز حاحه مصطفي بأبتسامه: مش عاوز حاجه بعد شوفتك جمبي رحلوا تحت انظار البنات التي تعني الكثير من التساؤلات ولكن صدمتهم ردة فعل سهيله سهيله: اووووه... لا متهزرش.... دا بجد .... ************************* So Ashor (ظلام القدر) ?? Part 13 سهيله: اوووه.... لا متهزرش.... دا بجد ذاكر وهو يتحدث بالإيطاليه: سوو مستحيل احقااا انتِ ام انني اتخيل سهيله: انا طبعا.... واكملت بالإيطاليله: لقد اشتقت لك كثيرا... انت ومارك وديفيد اهم معك استووب## (داكر هو صديق سهيله من ايطاليا وكان جارا لها وكان لطيفا جدا ولطالما احبت ان تتحدق معه فهو طبيب نفسي وله الكثير من الخبره...... وملحوظه يجماعه سهيله سافرت في وقت المفروض انها كانت بتدرس فيه واهلها ميعرفوش) داكر: لا ليسوا هنا ولكن اظن انهم سيأتوا اكيد فا يوم ميلادك قد اقترب يا جميلتي سليم بضجر لأمير: مين دا تعرفوا امير: لا بس بيتكلموا ايطالي محمود: حد فيكوا بيفهم ايطالي ريتاج: اه انا بعرف سليم: سهيله مش كفايا كده... وبعدين ما تعرفيها سهيله بإيسعاب: اه اه...... دا داكر من اعز اصدقائي هو ايطالي وعرفته لما كنت في ايطاليا....... اكملت بالإيطاليه: داكر... هذا سليم وهو زوجي داكر بصدمه: زوجك؟!.....هل تزوجتي سو ولكن متى وكيف ذلك من دوننا.... لقد خيبتي ظني سهيله: انت لا تعرف شيئا انا فعلا مستاء سوف اشرح كل شئ ولكن ليس الأن داكر بضجر: حسنا سو... ولكن لن اصمت لو كان هناك شيئا مسيئ لكي حسنا سهيله بحزن:حسنا سليم: ايوه وبعدين سهيله برجاء:ممكن داكر يجي معانا الفتره الي هيقعد فيها في مصر كنزي: اه ياريت محمود: والله كنزي بعدم فهم: في اي؟! سليم: طيب يا سهيله لما نشوف اخرتها استقلوا سيارتان الاولي كان فيها ريتاج وامير وكنزي ومحمود والثانيه كان فيها سليم وسهيله وداكر وسائق حيث ان سليم رفض ان يقود ********************* في سيارة محمود وكنزي َمحمود بسرعه: ريتاج..... فهميني كل حاجه كانوا بيقولوها ومين دا كل حاجه ريتاج: في اي طيب؟! امير: براحه عليها مش كده.... اشرحلنا براحه بس علشان نكون عارفين ريتاج: بص يا سيدي دلوقتي سهيله كان جالها فرصة تدريب مكثف في ايطاليا وسهيله بتحب ايطاليا جداجدا من زمان وكانت بتتعلم ايطالي كمان فا كان السفر دا سبع شهور سهيله لفت فيهم تقريبا ايطاليا كلها بس كانت ساكنه في روما (عاصمة ايطاليا) وكان ساكن جمبها داكر واتعرفوا علي بعض وبقرا اصحاب جدا وخصوصا انه لطيف جدا وكمان شخصيته حلوه امير: وعنده شعر في دقنه اه انا لاحظت كنزي بضحك: بطل تكون تافه محمود: كملي كملي ريتاج: فا اللمهم بقوا أصحاب وسهيله المدرب بتاعها هناك اسمه ديفيد مشهور جدا جدا ودايما بياخد أعظم الجوايز وكده وكان معاها في التيم الي هناك واحد اسمه مارك... ومارك دا بقا حاله غريبه كده من اول مره شاف فيها سهيله وهو مُصر انه يتجوزها ومش قادر يقتنع انه مينفعش (علشان طبعا اختلاف الاديان وغير كده العادات وسهيله مش موافقه اصلا) ومارك يبقى ابن ديفيد وديفيد كان عاوز يستغل سهيله في البطوله هناك بس هي رفضت بس يعني مارك عادي مش مهم اوي اما داكر فا هو فعلا مهم فهمتوا امير: مش اوي بصراحه محمود: هو الموضوع غريب بس يعني فهمت امير: سليم مش هيسكت عن الموضوع دا على فكره محمود: معاك حق فعلا.... هيعمل مشاكل كنزي: لي وهو ماله محمود: هو انت يا بنتي مخك دا بطاطس.... مراته يا ماما فوقي كنزي: الي احنا فيه دا لعب عيال.... اه وعلى فكره انا لازم اسافر انا عندي شغل اهلي ومش هينفع اهمله اكتر من كده محمود: مستحيل طبعا كنزي بعصبيه: محمود محمود وهو يمثل الخوف: مستحيل طبعا اني ارفض ضحك الجميع على تمثيلهم امير بهمس لمحمود: مسيطر اوي محمود: طبعا يا بني امير: طب هنعمل اي في موضوع سليم محمود بمكر: هنستخدمه صح الجميع: ازاي؟!.... قصدك اي؟! محمود: انا هقلكمَ.... *********************** في السياره الثانيه كان سهيله وسليم يجلسون في الخلف وداكر بجوار السائق إلا انهم كانوا يتحدثون مع بعض ويضحكون مما اثار غضب سليم كثيرا داكر: حقا كنت قد اشتقت لكي كثيرا سهيله اتتذكرين عندما ذهبنا الي ميلان(مدينه في ايطاليا) كان يوما رائعا فعلا سهيله: فعلا كان يوما رائعا وظلوا يضحكوا كثيرا سليم بغضب: ما خلاص بقا انت ما صدقتي ولا اي؟! سهيله بأستغراب: في اي؟! سليم: لا والله.... انت مش شايفه انك زوتيها اوي معاه سهيله: افندم؟!..... وانت مالك سليم: شكلك نسيتي انك مراتي يا هانم سهيله بصراخ: لا فوق.. شكلك انت الي ناسي احنا متجوزين لي..... ولا انت اصلا مفكر ان الي احنا فيه دا جواز....... وغير كده علشان ترتاح داكر دا اخويا واعرفه من قبلك كمان وطول الوقت كان بيقف جمبي انا لحد دلوقتي مشفتش منك حاجه عدله فا اسكت سليم: قسما بالله لو ما اتظبطي لأكون سفخك قلم على وشك يعدلك فاهمه سهيله: لو راجل اعملها يلا صمت الاثنان في حاله من الصدمه بعد رد داكر داكر:........... ******************* عند مصطفى نور كانت تشتعل غضبا فا قد كان من مصلحتها ان يكون اولاد مصطفى ليست علاقتهم قويه مع ابوهم حتى يخلوا لها الجو حتى تتمكن من تنفيذ خططها نور بذعر: شفت يا مصطفى عيالك بقا جيبنلنا بنات من الشارع ولا الله اعلم جيبنهم منين لا وكمان اتجوزوا كده من غير حتى ما يعرفونا دا اي دا!! مصطفي ببرود: العيال مغلطوش يا نور...... وبعدين مالهم البنات زي القمر وشكلهم ولاد ناس ومحترمين ودا الي يهمني نور: ايوه يا حبيبي... بس برضه المستوي الاجتماعي مهم ودول شكلهم بيئه خالص مصطفي: اي يا نور ماله شكلهم مهم زي الفل اهو نور: يا حبيبي لبسهم طويل لا وحجاب... شكلهم زي تيتا كده معندهمش فهم في الموضه خالص مصطفي بضجر: جرا اي يا نور.... من امتى الاحترام كان حاجه وحشه ولا هو خلاص يعني..... وبعدين متنسيش انا اول ما عرفتك كنتي عامله ازاي فوقي كده ومتنسيش نفسك..... الانسان مهما ارتفعت مكانته الاجتماعيه لازم مينساش اصله فاهمه نور بخوف: اه اه.......فاهمه مصطفي: يا حرس..... ياللي بره الحارس: ايوه يا فندم مصطفي: اجهزوا ويلا علشان نرجع البيت دلوقتي وخلصوا اجراءات المستشفى الحارس: تحت امرك يا فندم نفذ الحارس كلام مصطفى وانهى اجراءات المستشفى وذهبوا الى الييت لينعم مصطفى بنوم هنيء اخيرا بعد سنوات من اضطرابه بسبب بعد سليم عنه ********************** في القصر دخل الجميع ولاحظوا ضجر سليم الشديد محمود: ريتاج لو سمحتي طلعي داكر الاوضه الي فوق دي وهخلي حد يطلع حجاته دلوقتي...... امير وسليم تعالو ورايا ذهبوا وزاء محمود الي جنينة القصر وجلسوا على طاوله كانت موضوعه.... وبعد القليل من الصمت محمود: سليم.... انت بتحبها؟ سليم بصدمه ولكنه حاول يحافظ على هدوءه: هي مين؟! امير: بلاش استهبال انت عارف سليم: لا مش بحبها محمود: انت كداب! سليم بعصبيه: انت بتكدبني يا محمود محمود: لو مش بتحبها مدايق كده لي..... ولما داكر دا جه واتكلموا كان مالك كده سليم: علشان كان شكلي وحش وقتها مهي مراتي برضه.....وكمان هو عصبني في العربيه وطلع بيتكلم عربي وعملي فيها ولي امرها وحاجه قرف امير: مش فاهم حاجه محمود: اي اي؟!..... فهمني سليم: يا عن اتخانقنا انا وهي وهو فضل يبرطم بالإيطالي شويه ولقيته فاجأه بيتكلم عربي نرجع## سليم: اقسم بالله انا ممكن اعيد تربيتك من جديد سهيله: لا بجد.... وانت بقا الي هتربيني سليم: اه انا ومين بقا هيقفلي ان شاء الله داكر: انا هقفلك يا سليم سليم بصدمه:...... داكر: اه بتكلم عربي وكنت عاملها لسهيله مفاجأه وانت بوظتها برافوا عليك سليم بغضب: طب بص يا عم الخواجه انت..... انا صابر عليك وبقول اجنبي ومش فاهم في الاصول بس هقلهالك..... دي مراتي يعني انا وهي حريين تماما مع بعض وانت ملكش اي حق انك تدخل فاهم ولا لا داكر: مراتك هي اختي والي هيجي على اختي هشيله من علي وش الارض انت متعرفنيش سليم بأبتسامة مكر: احب اعرف.... عرفني كده سهيله: بااااس انتو الاتنين ميصحش كده..... انا مش عاوزه خناق بسببي وانت يا داكر سليم جوزي واحنا دايما كده نحب نتخانق..... وانت يا سليم داكر زي اخويا فعلا وهو بس مدايق علشان لو سمحتوا مش عاوزه خناق الاتنين: تمام رجعنا## محمود: طب ما حلو اهو دافعت عنك سليم: انا مش عارف بدايق لي ومش عارف في اي.... اوووف امير: اهدى شويه وادي لنفسك فرصه عادي مش كلهم وحشيين عندك مثلا امنا كانت ست الناس يا سليم ولا اي محمود: معاه حق..... اهو اتفه واغبى واحد فينا قلك اهو سليم: يعني اعمل اي محمود: خليني اقلك محمود:......... َو........ امير: فكره حلوه سليم: لاااا لا لا لا لااااااا مستحيل الي انت بتقوله دا *********************** عند المجهول المجهول بعصبيه: يعني اي عياله جم عنده... انت شكلك مشفتش شغلك صح بس ملحوقه انا هتصرف........ انا لازم اخد حق اختي بإي ثمن مهما كان حتى لو هيكلفني موته دق الباب وكانت المفاجأه رحيم: بابا المجهول: في اي؟! رحيم: في واحده بره بتقول انها عوزاك ضروري المجهول: مشيها انا مش فاضي ولكن قاطع كلامه دخلوا هذه الي الغرفه بعصبيه شديده وضجر ..... : انا مش همشي من هنا الا اما تحللي مشكلني وإلااااا المجهول: انت اي الي جابك هنا ........ ... ************************* عند نوال زوجها: اي مكنتيش عوزاني اجي ولا اي نوال: لا طبعا اي دا بس اتفاجأت شريف بمرح: مقلتش لي انك جي يا حجوج كنا عملنا معاك واجب ولا انت كنت عاوز تعمل مفاجأت للقمر وكده الاب بملل: هو انا يا بني عمري ما هشوفك عدل ابدا ما تتكلم زي الناس اي كلام التكاتك دا شريف بمرح: تكاتك... اوه ماي جاد.... ارتقي شويه يا بابا الاب وهو يضربه علي رأسه بخفه: رخم والله شريف: حبيبي الاب: اما انا بقا عملك مفاجأه تجنن شريف: اي هي الاب: اتفقت نع واحد صاحبي علي خطوبتك انت وبنته والبنت اي بقا زي القمر مفيش كده في الدنيا شريف:نااااعم يا اخويا..... دا انا اقلعلك ملط هنا انت اتجننت ولا اي....... الغربه لحست مخك نوال: شريف شريف:....... الاب:..... ******************** So Ashor

Read on the App

Download by scanning the QR code to get countless free stories and daily updated books

Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD