اعتذار

2507 Words
بسبب الانشغال علشان العيد فا الروايه متوقفه حاليا وهنكمل هنا ظلام القدر (ظلام القدر) ?? Part 7 عند سليم ومحمود سليم: مصيبة اي في اي؟! محمود: البنات طالعين منك لله فضلت تضيع في الوقت سليم: طب اهدى اهدى محمود: اهدي اي!! دي لو واحدة فيهم صوتت بس هنروح في ستين داهيه سليم بهدوء: بص انا هقف قدام الباب وهرش عليهم م**ر و..... محمود: وي اي سليم: مش عارف زي ما تيجي بقا محمود: منك لله بالفعل سمع سليم صوت اقدام البنات علي السلم اول ما اتفتح الباب كانت كنزي فا قام برش الم**ر عليها ووقعت مغشيا عليا وكانت ريتاج من خلفها من الصدمه لم تقوى غلي فعل اي شيء ولكن كانت ستبدأ في الصراخ الا بحركة مفاجأه من احدى الحراس اغلق فمها بإستخدام يده وقام سليم برش الم**ر عليها ايضا محمود: يا ليله طين هنعمل اي دلوقتي؟! سليم بتلقائيه: هنشيل محمود:نعم يا اخويا؟! سليم: نزل الكلب وانا هجيب الي شافتنا دي وهاجي محمود بلاإيراديه: طب والتانيه؟ سليم بإستغراب: مالها؟! محمود: هنسبها مينفعش سليم بعصبيه: كانت من بقيت اهلك يعني عاوز تجبلنا مصيبه انت اخلص محمود: لا هجبها مش هسبها لوحدها سليم: لا والله محمود: دا الي عندي يا ناخدهم الاتنين يا نسبهم الاتنين سليم: اوووف طب نزل الكلب في العربيه ومشي الحرس وتعالي شيل واحده واخلص نزل محمود السياره ووضع فيها رافايل وصعد وحمل كنزي تحت انظار سليم المتعجبه من صديقه وركب الاثنان وذهبوا الي المخبأ الذي فيه امير وسهيله ولكن كانت صدمتهم عندما رأوهم سليم بعصبيه: اميييير ************************** عند شريف بعد محاولات الناس في فك النزاع بينه وبين رحيم ومحاولات رحيم في تهدأته حتى يتحدثوا هدأ اخيرا رحيم بتنهيد: ياااه اخيرا هديديا راجل دا انت شلتني شريف: اخلص عايز اي؟! رحيم: انا بحب سهيله وقبل ما تتعصب انا عاوز اتجوزها وفي الحلال والله وكنت جاي افتح معاك الموضوع دا لأني عارف المشاكل بينها وبين باباها بس والله مفيش اي حاجه تاني شريف: واشمعنا انا يعني رحيم: علشان انا عارف انها بتعتبرك زي اخويا وبتعزك شريف بغموض:وبعدين رحيم: بس.... انا عارف انه مش وقته بس انا حبيت اقلك واعرفك شريف: وعرفتني خلتص اتوكل علي الله بقا رحيم:انت خلقك ضيق كده لي يا راجل انا لو قتلك قتيل مش هتعاملني كده شريف: وانا مش عايز اتعامل اصلا لما تبقي ترجع اختي بالسلامة ان شاء الله نبقي نتكلم في الموضوع دا يا دكتور يلا من فضلك من هنا عاوز ابقي لوحدي شويه رحيم: تمام مع السلامه حمل رحيم موبيله وذهب شريف في نفسه:مش عارف انت فيك اي بس انا مش مرتحلك..... يا ترى انت فين يا سهيله ياريت ترجعي بقا ************************** عند سهيله وامير امير بضحك: انت لطيفه اوي يا سهيله ع** المتوقع خالص بصراحه سهيله بتعجب: لي وكان اي المتوقع؟! امير: انا اول ما شوفتك وانت م**ره وهاديه كده قلت ملاك بس اول ما محمود انك انتِ الي **رتي رقبة راجل من رجالة اخويا سليم انا صراحه قلبي وقف سهيله بضحك: انت ع**ط اوي يا صاحبي امير: طبعا طبعا انا عارف دا كويس...... بس عملتي كده ازاي سهيله بشرح: اصل يا سيدي انا بلعب ملاكمه وبفهم الل**ب القوه والدفاع والكلام دا فا بالنسبالي الموضوع مش صعب اوي امير بفضول:الله بجد؟! سهيله بإبتسامه: اه يا سيدي بجد امير: بس ازاي وانت محجبه الحجاب مش بيديقك او كده سهيله: لا خالص امير بغمزه: طب ما تعلميني يا ستي وابقى جامد زيك يمكن اعجب البنات. سهيله بضحك: وانت عغوز تعجبهم لي؟! امير: علشان اتجوز.... التعليم وحش اوي والله سهيله: طيب يا عم ممكن اوي يلا قوم وقفت سهيله وبدأت تعلم امير بعض اساسيات الملاكمه وفي اثناء التدريب لكمة سهيله أمير فا قام بلوي يديها خلف ظهرها (ودي كانت حركه بتعلمهاله) وفي هذة اللحظه دخل عليهم سليم سليم بعصبيه: اميييير..... انت بتعمل اي؟!...... ازاي تمسك ايديها امير: فيها اي؟! سهيله: اه فعلا فيها اي هو معملش حاجه؟! سليم وهو يوجه كلامه لسهيله: طبعا ما انتِ ولا فارق معاكي حاجه سهيله: انت اي الي اداك الحق تتكلم معايا... وبعدين مالك في اي؟! مدايق لي اصلا سليم بإرتباك: علشان.... علشان سهيله: علشان اي؟! سليم: علشان دا اخويا وانا مرضاش واحده زيك تاكل عقله ولا توقعه في مشاكل سهيله بصدمه وكادت الدموع تفرط من عينيها ولكن تماسكت: واحده زي؟!!!...... لي وانا مالي ان شاء الله فيا اي محمود: سليم في اي؟!..... وسايبني لوحدي عمال اشيل واكمل كلامه وهو يضع رافايل علي الكنبه سهيله بركض: رافايل.... راف... رد هو مش بيرد لي سليم:........ محمود: متخرد متخافيش شويه وهيفوق.... واكمل كلامه لسليم:تعالى معايا خلينا نجيب الي فوق دول صعد سليم معه دون ان يتحدث وقام بحمل ريتاج ومحمود قام بحمل كنزي ونزلوا الي الاسفل ودخلوا الشقه تحت دهشة سهيله وامير ووضعوهم علي سرير في احدي الغرف الموجوده سهيله: انتو عملتوا اي في اصحايي؟!...... واي الي جابهم هنا اصلا سليم ببرود: ادخلي اقعدي معاهم سهيله: انا ولا داخله ولا هتحرك من هنا الا لما اعرف انا هنا بعمل اي؟!..... صحابي هنا بيعملوا اي؟!.... عملتوا فيهم اي؟!...... انا مليش مصلحه من القعده هنا قلتلكوا خرجوني انا مش هفتح بؤي بكلمه امير وهو يربت علي كتف سهيله: اهدي يا سو شويه وهتخرجي ما ان نظر إليهم سليم وشاهد هذا الوضع حتى انقض عليهم ولم يتحامل نفسه ونزع يد اخيه من على سهيله وقام بحملها تحت اثار مقاومتها بدون جدوى وتحت نظر امير ومحمود المتعجبين وقام بوضعها بنفس الغرفه مع ريتاج وكنزي سهيله: سبني انت عاوز اي؟!..... خرجني من هنا بقا انا عندي بطوله كمان اسبوع لازم اخرج من هنا سليم وهو ينظر الليها بتمعن:.......... سهيله: انت ساكت لي ما تنطق وكانت تتمنى لو لم ينطق ابدا فكان رده اصعب من الواقع بالنسبه لها ************************** في بيت اهل سهيله ساره بصراخ: انت..... براااا براااا الحقوووني عاصم ببكاء: ابوس ايدك اهدي انا اول مره اشوفك كده انا مقدرش استحمل اشوفم بالمنظر دا انا اسف بجد ساره: اسف؟!!...... انت ضيعت بنتي الوحيده وتقلي اسف.... ومن هي صغيره وهي كارهه نفسها وحياتها بسبب طريقتك وتفكيرك وعاداتك... من هي صغيره وانت دايما تحرمها من كل حاجه هي بتحبها تحت مسمى مصلحتها وهي كانت تسكت وتصبر وانا اسكت واقول معلش لكن تطردها من البيت وتخلي يجرلها كل دا اهو كده فعلا معنديش طاقه اتحمل...... مش هعرف اتخمل فكرك ان بنتي ممكن تكون دلوقتي بتتعذب او قتلوها ورموها..... منك لله عاصم ببكاء: عمري ما فكرت ان الموضوع هيوصل لكده انا عمري ما فكره في دا ابدا ابوس ايدك سامحيني. ساره: عمري ما هسامحك الا اذا بنتي رجعت لحضني وسامحتك. عاصم:........ ************************* عند مصطفى كان يجلس ويفكر في كلام هذا المجهول له عن اي اهل بيت يتحدث هذا لقد انتهى امره من سنوات لماذا قد تذكره فاجأه لماذا يزيد الهم كل يوم عن سابقه مصطفي لنفسه: هعمل اي دلوقتي.... دا انا حتي مينفعش احكي لحد عنده وانا مش عارف افكر حتي ولادي الاتنين بعاد عني ومليش حد اعمل اي يارب قاطع تفكيره رنين الهاتف مصطفي:الوو المجهول: اهلا يا غالي فكرت في كلامي مصطفي: فكرت ولقيت ان مفيش اي حاجه توصلني بيك ولا انا اذيت حد يخصك شكلك غلطان المجهول: انا عمري ما كنت غلط وانت عارف دا هتنفذ الي هقول عليه ولا اطلع القديم؟! مصطفي ببعض من الخوف: عاوز اي؟! المجهول: خمسه مليون يجهزوا خلال يومين واغلق الخط ولم يدع له فرصه للرد مصطفي: هجبهم منين دول؟! ************************** عند سليم سهيله بصدمه: انت بتقول اي؟!...... واكملت بصراخ: انا مسحيل اضحي بكل الي عملته في حياتي علشان واحده مش بيحس بحد زيك انت فاااااااهم دخل الجميع على صوت صراخ سهيله ووقفوا مستمعين لرد سليم حتى يفهموا ما حدث سليم: هقول تاني علشان شكلك مش مستوعبه هتجوزك امير ومحمود: يتقول اييي؟! سليم: الي سمعتوه وجهزوا نفسكوا انتو كمان امير: ودا لي؟! سليم بتلقائيه: علشان تتجوزوا الي جوه دول هما كمان اختاروا وانا هتصل اجيب المأذون فاق البنات علي هذه كلمات ريتاج: اي دا؟!.... مين الي هيتحوز كنزي: انا فين؟! سهيله بصراخ: مستحيل اتجوز واحد زيك مش راجل محمود: اهدي يا سهيله وهنلاقي حل سليم: هو مين دا الي مش راجل سهيله: وانت شايف نفسك راجل بقا في راجل يخطف بنت سليم بردة فعل مفاجأه للجميع: انا هعرفك إذا كنت راجل او لا امير: سبها يا سليم ابعد عنها محمود: سليييم So Ashor (ظلام القدر) ♥️? Part 6 عند سليم ومحمود محمود وهو بيدخل العربيه بعد ما سليم طلب منه يروح يشوف صرفه في موضوع الكلب بتاع سهيله زي مكانه مثلا.... سليم: ها عملت اي؟ محمود: بص يا سيدي الي عرفته ان الكلب في بيت صحبتها وصحبتها اسمها كنزي وبعد ما موضوع ان سهيله اتخطفت اتشهر صحبتها دي خدته وراحت قعدة في السكن الي هما المفروض بيقعدوا فيه في ايام الدراسه(الجامعه) سليم: يعني مفيش غير كنزي دي موجوده محمود: لا في واحده كمان اسمها ريتاج والي عرفته انهم صحاب جامد يعني وان فعلا الكلب تعبان جامد وهما دلوقتي بيه في دار رعايه للح*****ت في ميامي (ميامي دي منطقه في اسكندرية) سليم: طب وهيرجوا السكن امتى محمود: مش عارف انا مشيت اتنين من رجالتنا وراهم سليم: طب لما يدوك اي خبر صحيني انا هنام شويه محمود: استنى انا عوزك في موضوع سليم: هااا محمود: انت ناوي على اي في موضوع سهيله...... انت ناوي تخليها تطول معانا ولا اي؟! سليم:........ محمود: ساكت لي؟! سليم: علشان مش عارف اي حاجه صدقني كل الي اعرفه انها خطر علينا لو سبناها بس وقاطع كلامهم رنين موبيل محمود محمود: ايوه يا بني الشخص: اهم خلصوا ورايحين علي البيت يا باشا محمود: طيب ماشي خليك وراهم..... هنعمل اي يا سليم سليم: هنطع نجيبه محمود: وهي سايبه يعني.... افرض عصلجوا معانا سليم: هنطلع بعد ما يناموا او ينزلوا في اي حته محمود:..................... *********************** عند مصطفى مصطفي: مستحيل.... انت؟! المجهول: كنت متأكد انك هتعرف صوتي مصطفي: انت عايز اي؟!..... واي الي فكرك بيا بعد السنين دي كلها المجهول: انا عمري ما نسيتك... زي ما انا منستش حقي بس انت زودتها اكتر لما قربت علي اهل بيتي مصطفي: اهل بيتك؟!!...... انا كنت نسيك اصلا اي الي هيخليني اقرب علي اهل بيتك انا المجهول: حسابك تقل وكل ما الوقت بيزيد الحساب بيزيد راجع نفسك وبلاش الحركات الي مش لايقه عليك دي انهى كلامة ثم اغلق الخط دون اي مقدمات ليترك مصطفى في حيره من امره فا هو لا يعرف ماذا يفعل في ظل كثرك المشاكل من العمل واولاده وايضا ظهور هذا المجهول مره اخري ************************** عند سهيله كان امير يجلس يشاهد التلفاز بينما ص*ر صوت مزعج من غرفة سهيله صوت اشياء كثيره تدمر وت**ر في الغرفه امير وهو يقترب من باب الغرفه: سهيله..... انت كويسه سهيله: يعني اي يحبسني هنا.... هو مين علشان يعمل كده.... مين اداله الحق دا بقا انا حرامي يحبسني امير:...... اهدي وبطلي محدش هيأذيكي سهيله: طلعني من الاوضه دي امير:.......... سهيله: طلعني صدقني مش هعمل حاجه انا اصلا معنديش مكان اروحه امير بتفكير مع نفسه: طب ما هي معاها حق كان ممكن ت**ر الباب تاني وتطلع عادي بعد وقت ليس بقليل من تفكير امير مع نفسه فتح باب الغرفه سهيله: اي يا عم ساعه بتفتح دكتوره ايوب انت ولا اي امير: اي دا انت تعرفي دكتور ايوب منين(دكتور ايوب دا دكتور عندهم في الجامعه وبطيء جدا في كل بيمسك القلم في سنتين?) سهيله: انا كلية علوم يا عمو الحرامي انت الي تعرفه منين امير بفخر: انا كمان كليه علوم وبطلع من اوائل الدفعه كل سنه عقبالك كده سهيله: لا لا قلبي الصغير لا يتحمل هتفرتك من الغيره يلا تصدق...... بقلك اي صحيح وانا جوه سمعت صوت تليفزيون موجود دا ولا تخيلات؟! امير بضحك: موجود سهيله: طب تعالي شغله والنبي انا هموت من الزهق امير: والله انت شكلك هبله سهيله: وانت الي عاقل بقا وكده..... اله صحيح الي راح يجيب رافايا غاب لي كده... وبعدين هيجيبه ازاي اصلا ومسألنيش على العنوان الي هو فيه.... و... امير بسرعه: اييي... حيلك حيلك متخفيش زمانه جي متقلقيش هو بيعرف يتصرف...... اجبلك قناة اي سهيله: عندك قنوات بتذيع ماتشات ملاكمه امير وهو يمثل الفزع: ملاكمه يما.. يما سهيله بضحك: يعني مفيش امير بكبرياء: بالظبط كده سهيله: يبقي هات بطوط امير:....... سهيله: اي مالك بتبصلي كده لي؟! امير: مسغربك اوي!!....وبصراحه كنت مفكر ان انا بس الي بسمعها يعني سهيله: طب هاتها يلا وظل سهيله وامير يتحدثون كثيرا حتي اصبحوا شبه اصدقاء(ولااااا اكنها مخطوفه اقسم بالله?) ************************** عند سليم ومحمود محمود: سليم اصحى سليم: امممم محمود: اممم اي اصحى البنات نزلوا خلينا نخلص سليم: بجد طب يلا صعد كل من سليم ومحمود المنزل بكل طمئنينه لأن البنات كانوا قد نزلوا من المنزل بالفعل وايضا بعد ان تكأدوا ان هذه العماره ليس فيها سكان ولا كاميرات مراقبه محمود: هي دي الشقه سليم: افتحها اخلص المفتاح معاك صح محمود: اه اه (ودا طبعا بعد ما طلعوا من المفتاح نسخه بعد ما رشوا البواب) دخل كل من محمود وسليم المنزل وظلوا يبحثون عن رافايل في كل مكان حتى وجدوه نائم في غرفه بها الكثير من صور سهيله سليم: دي اكيد اوضته بس مالها مليانه حاجات بتاعة رياضه كده لي واي الصور دي كلها شكلها مصروف عليها الجوده بتاعتها حلوه محمود: انت جي تشتري الشقه خلصني يا سليم سليم: طيب طيب بس هو هادي كده لي محمود: علشان تعبان تخيل انا هديله حقنة م**ره علشان باين عليه شرس واحنا مش ناقصين وبالفعل اعطى محمود لرافايل ابره م**ره فا اصبح جسده شبه مشلول فا حمله محمود واخد يتجه خارج الغرفه فا وجد سليم ينظر في ارجاء الغرفه بتمعن محمود: بتعمل اي عندك سليم بهيام دون ان يشعر بنفسه: جميله اوي اول مره اشوف بنت محجبه وجميله كده في حاجه بتشد محمود: يا نهاري من غير اللوان انت لحقت تحبها..!!! سليم وهو يفيق على حاله: احب مين.... واكمل بتوتر: انا.. انا كنت بقول ان في شنطة سفر اهي ناخدلها هدوم علشان قعدتها معانا هتطول وكده محمود بأستسلام: طيب عبي الهدوم بس بسرعه مش عاوزين مشاكل سليم: حاضر حاضر فتح سليك حقيبة السفر وبدأ في تعبئة كل الملابس التي كانت تعترض نظره حتي افرغ الدولاب واخذ الحقيبه وتوجه هو ومحمود نحو الباب حتي ينزلوا قاطع تحدكهم رنين هاتف محمود محمود: ايوه يا بني مش قلتلك مترنش غير لما اكلمك الشخص: اسف يا باشا بس في مشكله محمود بعصبيه: خيييير؟!.. الشخص:............. محمود بصدمه:ايييي؟! سليم: اي في اي؟! محمود: مصيبه سوده وحطة فوق دماغنا سليم:...... ************************* في البيت اهل سهيله كانت ساره تبكي في غرفتها بشده بعد رحيل زوجها لأداء فرضه في المسجد وقاطع بكائها رنين هاتفها ساره بصوت متقطع بسبب البكاء: الوو نوال: ايوه يا ساره يا اختي عامله اي دلوقتي ساره وقد ازداد بكائها: مش قادره يا نوال..... بنتي بتروح مني نوال بحزن: هو مفيش اي جديد ساره: لاااا مفيش انا خايفه اوي نوال وقد بدأت في البكاء: كلو بسببي انا السبب انا مش عارفه اقلك اي سهيله دي بنتي وربنا يعلم ساره بتفهم: دا قضاء ربنا انت ملكيش زمب.... اكيد طبعا انت امها وانت متعرفيش هي بتحبك قد اي نوال: انا قلبي حاسس انها بخير ان شاء الله. هترجع يا حبيبتي متخفيش ساره بحزن: كله علي الله نوال: ونعمه بالله قاطع كلامهم دخول شخص علي ساره ساره بعصبيه: انت.... الي جابك هنا براااا..... براااااااااا.... الحقوووني ************************* علي مقهى من مقاهي القاهره كان يجلس شريف وهو في قمة غضبه ويتنفس هواء الارجيله(الشيشه يعني) دخل عليه شاب وسيم بعض الشيء ولكن كان يبدوا عليه الحزن الشديد رحيم: السلام عليكم يا استاذ شريف شريف: وعليك السلام..... مين حضرتك رحيم: انا عارف انك متعرفنيش بس انا اعرفك كويس حضرتك ابن خالة سهيله صح شريف: اه انا تعرف اختي منين رحيم: انا زميلها في الكليه وانا مش قاصد ازعج حضرتك بس انا كنت مخنوق اوي وسهيله كانت دايما تقول عنك انك بتسمع وبتساعد اي حد شريف: ايوه بس انا معرفكش وبصراحه يا دكتور انا حاليا معنديش طاقه ولو تعرف الظروف الي احنا فيها فا ياريت تقدر رحيم بتفهم: ايوه عارف طبعا وعلشان كده انا جتلك دلوقتي شريف: يعني اي رحيم: انا واثق ان شاء الله سهيله بخير وهترجع هما ملهمش مصلحه يأذوها فا شريف: فااااا رحيم: انا عاوزها. شريف بعصبيه: عايز مين يلا انت مجنون رحيم:...... شريف: والله ما هسيبك الا اما افتح دماغك So Ashor
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD