اعلان 1

1983 Words
رحلة الغرام?? Part 1 _____متحرش.... الحقووووني... يا ناااااس حامد بخوف: اهدي يا انسه والله انا كنت....... ليل بصراخ:انت اي يا راجل يا شايب انت.... مش عيب عليك دا انت في سن ابويا حامد بتوتر من اللتمام الناس: يا بنتي والله انا جايلك في حاجه مهمه وفي هذه اللحظه اللتم جميع من في الحاره على صوت صراخها.. احد الرجال: في اي يا ليل يا بنتي.... الراجل دا دايقك في حاجه ليل بتأكيد: ايوه النطع دا ماشي ورايا من الصبح... قلة ادب الرجل: طب وسعي كده يا بنتي لما نشوف البيه عاوزه اي اللتم الرجال حوله وكان حامد يتصبب عرقاً من كثرة الخوف حتى انه لم يستطع حتى التحدث.... ولكن قبل ان يبرحوه ضرباً حامد بصراخ: انا جاي من طرف ابوكي المرحوم انا حامد صاحبه يا ليل والله ليل بصدمه: وسعوا كده يا رجاله..... اللي انت بتقوله دا صح؟ حامد: ايوه والله انا جايلك في حاجه مهمه الرجال: طب نستأذن احنا يا ليل يا بنتي.... لامؤاخذه يا باشا حامد:ولا يهمك..... ها يا بنتي نقعد فين ليل: تعالى المطعم بتاعي اهو...... اخذته لمطعمها الشرقي الشعبي للغايه وجلسوا على مكتبها البسيط...... ليل بإيجاز: خير يا عم حامد... ابويا الله يرحمه وصاني عليك كتير حامد بتوتر: لازم تهربي يا ليل..... عمك ايمن عرف انك عايشه و... ليل بعدم فهم: فيها اي يعني.... مش فاهمه حاجه اختصر يا باشا حامد: جدك ناصر مات من شهر الله يرحمه..... وقبل ما يموت كتب كل املاكه بإسمك انت... ولما الوصيه اتعرف وعمك عرف ان الاملاك بإسمك دلوقتي بيدور عليكي وعاوز يقتلك..... ليل بصدمه: جدي مااات!!..... كان نفسي اشوفه.... ثم تابعت بحزن الله يرحمه.... بس انا مش عاوزه فلوس يا عم حامد... انا الحمد لله المطعم بتاعي شغال اهو وكمان هتجوز كمان شهرين من واحد ابن حلال نجار اد الدنيا جامد بصدمه من حديثها وتوتر: مهو مينفعش يا بنتي ليل بغضب: انا قلت مش عاوزه فلوس يا عم حامد انا في غنى عن القرف دا انا مليش في جو الفلوس والباشاوات دا حامد بغصب: دي وصية جدك وابوكي المرحوم ليا.... وغير كده ازاي تتجوزي وانت اصلا متجوزه... ليل بصدمه وغضب: مين دي اللي متجوزه يا راجل يا خرفان انت.... حامد بخوف من غضبها:ايوه يا ليل انت متجوزه ابن عمك يونس من تلت سنين قبل ما ابوكي يموت... و.... لم يكمل كلامه بسبب هذه اللكمه التي طلقاها........... ************************** في مكان اخر وهو قصر عائلة الجبالي... فاتن بخوف: هو اتأخر كده لي؟!.... اااه ان شاء الله خير ايوه ايوه... البت جدعه وهتيجي... لا لا دماغها ناشفه.... الزر في تلاجه.... ااااه يا دماغي يونس بضحك: اي يا حلويات بتكلمي نفسك فاتن بشهقه: خضتني يا يونس... انت مشفتش عمك حامد يا بني يونس بتعجب:لا كنت في التمرين ولسه جاي... لي هو راح فين فاتن بتوتر: راح لمراتك يا يونس.... لازم يقنعها.... و.. يونس بغضب: ازاي يروح يعني.... وبعدين قلت ميت مره يا فاتن مش بحب حد يقول عنها انها مراتي فااااهمه.... انا بس سمعت كلام جدي زمان علشان هو كان تعبان....اما انا مش فاضي لشغل العيال دا.... فاتن بحزن وقد التزمت الصمت:....... (فكان حامد محامي العائله وصديق مقرب للغايه من الجد وابو ليل وكانت زوجته فاتن هي مربيه يونس) يونس بصوت حنون: متزعليش مني انا بس الموضوع دا ضاغط عليا فاتن بخبث (فهي تعرف انها نقطة ضعفه): عاوزني مزعلش منك يا يونس يونس بتأكيد: طبعاً يا ست الكل فاتن: يبقى تروح لمراتك واحميها من شر ابوك يا بني دا عاوزه يقتلها ابوس ايدك يا يونس... ليل تبقى وصية جدك وعمك ليك ولا نسيت يونس بغضب وغموض: وجودها معايا... هيخليها في خطر اكبر.... محدش فيكو يعرف حاجه (فكان يونس يعمل لدا المافيا الإيطاليه وهو يعد الذراع اليمنى للقائد.... وبالطبع لا احد يعرف)...... فاتن: انا مليش علاقه بإي حاجه غير انك تحميها... اوعدني يونس بتردد: ايوه بس.... فاتن بأصرار: اوعدني يا يونس... يونس بإستسلام: اوعدك...... انا رايحلها اهو اطمني يا ست الكل وادعيلي.. ************************** في نفس القصر ولكن في مكتب ايمن...... ايمن بغضب: بقا كده يا بابا.... بعد كل التعب دا تودي شقايا وشقا عيالي لبنت ال**** اللي محدش عارف اصلا إذا كانت بنت اخويا ولا امها جابتها من الشارع زي ما هي كمان جات من الشارع..... لطيفه (زوجة ايمن): يا ايمن اهدى علشان صحتك... وبعدين مش يمكن البنت تطلع كويسه ومتقبلش بالوصيه ونعيش مع بعض وخلاص ايمن بغضب: تعيش فين؟...انت اتجننتي يا لطيفه بقا عوزاني اعيش تربية الحواري دي هنا!!!...لا وقال اي مش هتقبل بالوصيه... دي تربية حواري عارفه يعني اي؟!... يعني كلبة فلوس.... ولا اي رأيك يا باسل؟ باسل(الابن الاصغر): بابا انت عارف كويس اني بكره العنف....ممكن نتفاهم وبعدين جدي ساب لينا حتة ارض كويسه وفيها مصنع نقدر نعيش منها ايمن بغضب وصراخ: انتو اتجننتوا خلاص!!.... مصنع؟... مصنع من وسط سلسلة مصانع تيجي اكتر من 30 مصنع دا غير العقارات والشركات والاراضي... انتو مفكرين انكوا تقدروا تغيشوا زي اي حد بعد ما كان طول عمركوا عايشين ملوك انتو اكيد اتجننتوا على الاخر..... بس اقسم بالله انا مش هسكت.... لطيفه بذعر:انا بجد مش قادره استحمل كده انا ماشيه باسل بغضب: انا جاي معاكي يا ماما.... جرجوا وتركوه في قمة غضبه وظل يفكر كثيراً حتى حسم امره وامسك هاتفه ليعبث به.... ايمن: الووو... ايوه يا زفت .... : اؤمر يا باشا ايمن: هبعتلك صورة واحده.... عاوزك تخلص عليها... فاهم بإي طريقه ميهمنيش اهم حاجه اخلص منها في اقرب وقت .... : عنيا يا باشا بس انت عارف.. انا عرقي يعني ايمن بمقاطعه: هد*ك اللي انت عاوزه بزياده كمان.... بس اخلص اغلق الهاتف وكانت اعينه يخرج منها الشرار من كثرة الغضب...... ************************** عند ليل... حامد بخوف وغضب بعدما تلقى منها هذه اللكمه: اي اللي عملتيه دا يا ليل يا بنتي...... انا لولا ان ابوكي موصيني كان زمانك دلوقتي في السجن ليل بغضب بصراخ: انت يا راجل يا ع**ط انت عاوز تجنني... منين جاي تحميني من عمي... ومنين بتقلي اني متجوزه ابنه... طب وسيد حبيبي مش هتجوزه كده.... لا دا انا اصور قتيل..... مين دي اللي متحوزه يااااااض انت حامد بصراخ: يختااااي يا لهوييييي..... اتهدي يا بنتي خليني افهمك انا تعبت والله... دا اي الشغلانه دي ياربي ليل بصراخ: انت جاي تنصب عليا وكمان مش عجبك.... انا ابويا الله يرحمه كان طيب وغلبان اما انا لااااااااااا..... دا انا اصور قتيل.. صمتت عن الحديث عندما قاطعها هذا الصوت ..... :صوتك ميعلاش يا مراتي ليل بصدمه من هذا الشخص:...... وقد عدلت من هيئة حامد الذي كان لم يعد له ملامح بسببها ثم همست في أذنه وهي تبستم: مين الوتكه دا حامد بعدم فهم: مين اي؟ ليل بغمزه: عارض الازياء دا قريبك.....اصل الخلقه النضيفه دي اكيد قريبة البدله اللي انت لابسها دي حامد بنفاذ صبر: ياااارب ارحمني.... دا جوزك يا ليل يا بنتي يونس ببرود: اي هي لسه مصدومه يا عمو حامد ولا اي؟ ليل: انت ابن عمي يونس: ايوه..... ثم اكمل بفخر: يونس الجبالي ليل وهو تطالعه من اوله لأسفله: َودا بقا نفخ وشد وكده ولا طبيعي يونس بصدمه: نعم! ليل بإعجاب واضح: اصل مستحيل يكون كله طبيعي يعني... مش انت ممثل!! يونس وهو يكز على اسنانه: يلا لازم نمشي دلوقتي ليل بهدوء: انا مش، همشي من هنا.... انا مش عاوزه منكوا حاجه َوياريت تطلقني... علشان انا المفروض اتجوز كمان شهرين.. لم يعرها اهتمام وانما جذبها من ذراعها بقوه خلفه تحت مقاومتها ولكن قاطعه هذا الصوت ..... : ليل.....حبيبتي.. في اي؟!.... ومين دول وكانت ردة فعل يونس الصادمه للجميع......... ************************* SohailaAshor رواية طريق العشق ?? Part 1♥️♥️♥️♥️ .... : وانت بقا يا باشا عايز انه واحده فيهم؟ يونس بكرياء: اي الاشكال اللي انت جيبها دي.... بقا انا بقلك عاوز انبسط جايبلي دول الرجل بخوف: انا تحت امرك يا يونس بيه وقع نظر يونس على تلك التي ترتجف من الخوف يونس وهو ينظر لها: اسمك اي انت؟ الفتاه بأرتعاش: دهب يا بيه.... اسمي دهب يونس بأبستام: طب انا هاخد دي... هتاخد فيها كام الرجل بسعاده: اللي تشوفه يا بيه دهب ببكاء: لا بالله عليك.... انا مش كده انا مش عاوزه كده يونس بصدمه فكل الواقفات يتمنوا فقط اشاره منه: بتقولي اي يا روح امك.... هو اي دا يا بت اللي مش عاوزه دهب ببكاء مرير: صدقني انا مش كده... بص انا عاوزه اروح ارجوك يونس بإبتسام: حلو تمثيلك دا انا صدقته.... خد دا شيك 100 الف جنيه بس اعتبر نفسك مشوفتهاش قبل كده الرجل بضحك: ولا كنت اعرفها اصلا رحل الرجل ومعه باقي الفتيات وظلت دهب واقفه مكانها ترتجف وتبكي بشده يونس ببرود: اي يا مزه... هنقضيها عياط كتير ولا اي؟.... يلا انا دافع فيكي زياده عن حقك دهب برجاء: ارجوك يا باشا سيبني امشي.... انا والله مش زيهم... ارجوك يونس بأبتسامه مستفزه: مش بقلك حلو اوي التمثيل دا.... يلا بقا الاوضه فوق اهي دهب ببكاء وقد ثبتت قدمها في الارض: لااااا... بالله عليك يا باشا..... يونس بقليل من الغضب: يلا بقا.... انت الدور دا مش بيليق على اللي زيك حملها رغماً عنها وتوجهه بها نحو الغرفه تحت نظر صريخها وقذفها بإهمال على السرير دهب ببكاء وقد بدأت في التعب: بالله عليك.... علشان خاطر ربنا ابعد عني يونس وهو يقترب منها ببطئ: انت شكلك يا بت طمعانه في فلوس ليكي.... لو كده مش مشكله هد*كي بس لخصي بقا دهب بصراخ: حرام علييييكوا بقا... ارحموووني انا تعبت حرام بقاااااا.... وفي اخر كلامها سقطت فاقده للوعي... هرول سريعا لها وظل يحاول في افاقتها ولأول مره يتأمل امرأه من هذا القرب (فكانت دهب بيضاء البشره... وتردي حجاب يحرج منه بعض خصلات شعرها الذهبي وعيونها المختطله بين الازرق والاخضر وملامحها الرقيقه.. وشفتاها الورديه الناعمه) يونس في نفسه: شكلك كده وراكي حوارات كبيره.... لما نشوف اللتقط هاتفه ودق احدى الارقام.. يونس: ايوه يا امجد... انت فين... تعالي على البيت... عندي واحده اغمي عليها امجد بعصبيه: تاني يا يونس انت مش بتتعلم ابداً.... انت اي يا اخي يونس بلامبلاه: اخلص تعالى اغلق الهاتف وظل جالسا على طرف السرير بجوارها يتأملها وهي نائمه فكانت مثل الاطفال بريئه للغايه.... حتى سمع صوت سيارة صديقه تعلن عن قدومه... وساعدته الخادمه في الصعود للأعلى امجد بلهفه: هي فين؟ يونس بعدم اكتراث: اهي على السرير شفها مالها ذهب امجد الليها وهو غاضب للغايه وبدأ في اجراء الكشف عليها وقبل ان يتنهي اقترب يونس منه يونس: بقلك اي؟.... مش انت دكتور نسا؟ امجد بغيظ: اه خير حاسس انك حامل يونس وهو يكبت ضحكته: لا.... بس شفلي البت دي بنت بنوت ولا لا امجد بغضب: هو دا وقته البنت عندها انهيار عصبي انت مجنون.... كان ممكن تموت فيها يونس ببرود: هتشوف ولا لا؟ امجد بأستسلام: هشوف....اتفضل بره خرج يونس وبدأ امجد بالفعل بالكشف عليها ولكن كانت الصدمه امجد بغضب: يووونس يونس بخضه بعض الشيء: في اي؟!..... مالك امجد وهو يمسكه من ملابسه: انا هاخد البنت اللي جوه دي معايا...... هي وصلت للدرجادي يا**** طلعت بنت لا وكمان شكلها صغير..... وساختك وصلت لكده مش معقول يونس بغضب: هي مين دي اللي بنت يا امجد ولا هي عحبتك وعاوزها.....ثم اكمل بأستهزاء: لو عجبتك متغلاش عليك يا صاحبي عادي.... انا وانت واحد ولا اي؟ صمت عن الكلام عندما تلقى صفعه من امجد امجد: اقسم بالله يا يونس... الموضوع دا بالزات لو متحلش هيكون في تصرف تاني.... انا دايما بسكت لأن الستات اللي انت بتجبهم هنا بيكون بمزاجهم وكمان بيكونوا كبار.... لكن دي شكلها صغير وكمان جايه هنا بالغصب.... يونس بمكر: وهو دا اللي مدايق سيدنا الشيخ امجد امجد وهو يكز على اسنانه:اه هو دا اللي مدايقني يونس بمكر: خلاص بسطيه اتجوزها امجد بصدمه: نعم!...... بتقول اي؟!........... ************************** في مكان اخر وهو مجمع سكني كبير وكان يقف عنده احدى الحرس ومنهم من هو غائب الزهن يفكر في تلك الحسناء ملهم في نفسه: يا ترى انت عامله اي دلوقتي يا دهب.... انا اسف ياقلبي بس خلاص هاجي واخدك منه بكره وتبقي مراتي متخافيش يا حبيبتي مش هسيبك.... صالح بصوت عالي: انت يا بني سرحان في اي؟ ملهم بسرعه:صالح بيه انا اسف يا فندم.... صالح بشك: انت كويس؟ ملهم:ايوه الحمد لله صالح؛ اتمنى لو في حاجه تعرفني ملهم: اكيد طبعا يا فندم ************************** في بيت الدعاره او المكان الذي يعيش فيه الفتيات مع هذا الرجل الذي يبيعهم بمقابل كبير... وهو نفسه من باع دهب ليونس وهو توفيق توفيق بسعاده: واخيرا... بقا معايا فلوس عدله بدل الشغل اللي مش جايب همه دا زينب بتفقد: امال فين دهب يا توفيق توفيق: يونس باشا اختارها زينب بخضه: انت بتقول اي؟.... ملقتش غير دي وتبعها... انت عارف لو حد من اهلها شم خبر هيحصل اي؟ توفيق بعدم اكتراث: هما اصلا يعرفوا انها عايشه لما يعرفوا اني بعتها زينب بغضب: حرام عليك يا توفيق.... انت عارف ان دهب مش زي دول توفيق بسخريه: انت اخر واحده تتكلم عن الحرام والحلال..... ومتخافيش اوي كده مش هيحصل حاجه واهي يومين ويمشيها ومش هتعرف تروح فين فا هتجلنا جري............. ************************* SohailaAshor
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD