(7)الحلقة السابعة

561 Words
ن السهل أن ينسى الانسان نفسه ...لكن من الصعب ان ينسى نفس سكنت نفسه أتدارك اعتصار قلبي فأجمع الدم المتبقي ابتعد عنك لاني احبك لا أحد يخاف على مثلك ولا يغار على بقدر غيرتك ولكن أتحداك أن تجدى حباً يوازى ماقدمته لك من السهل أن يشتاق الأنسان لمن يحب لكن...من الصعب أن يجده كلما اشتاق أليــــه.. حبيبي قبل فرقاك احفر لي قبري بيد*ك حضن القبر اهون من حضن غيرك لاتلمني إذا لم أنظر إليك حين أكون معك....فأنا لاأريد للهيب الشوق في عيني أن يجرح هدبك لم تستطع أن تقتلعني من جذور عالمي... و لم تكن قادر على مشاركتي فيه ... و لم تستطع أن تهبني شيئا جديدا ... فلماذا الاستمرار ؟ ما أقول أنسى عيون الناس من شانك أقول أنسى جميع الناس لعيونك لو كان دمع العين ي**بني رضاك بكيت لجل أرضيك واتعبت عيني تدلع والأمر أمرك أظل سنين انتظرك وإذا تطلب عمر ثاني أحط عمري على عمرك أريد أن أبقي ملكة أفكارك و أيامك أريد أن تشتاق لسماع صوتي.. أن ترتسم في ذاكرة عيناك كل تفاصيلي.. أن تأسرك عيناي.. أن يجافيك النوم شوقا إلي شاركني القلم في حبك .. فصار مايكتب إلا اسمك .. فغرت عليك .. ف**رته من أجل حبك عندما ينسج المرء ثياب مذكراته السوداء ويوشحها بالؤلؤ الأبيض يبقى هناك خيط مشع يلتصق بثنايا الروح لعلة الخيط الذي يذكرني بك في لحظات اليأس .......  نور يانهار أ**د يعنى انا اهرب من البيت واستخبى منه اجى هنا ابقى معاه وتحت ايده طول اليوم ده ايه الحظ ده .... ادهم ...اتفضلوا انتم مع المهندس يحيى على مكتبه وربنا يوفقكم ... غاده....شكرا يا بشمهندس....وكانت تنظر له نظرات كلها حب حتى لاحظ يحيى ذلك وابتسم فى خبث فقد علم بحكم خبرته بحب صديقه نور ليحيى .... يحيى ....اتفضلوا قدامى على المكتب ... وصل الجميع الى مكتب يحيى وكانت حازم يمازح نور... حازم ...ايه يا موزتى هتعملى ريسه علينا.... نور...ليه كده يا زوما ده انت صديقى الصدوق... حازم ...اشطه هتظبطينى فى المرتب ههههههههه. .. سيف....مادى سيبك منه يا نونو وادينى انا زياده ... نور...هههههههه واطين اووى ههههههه بس اعمل ايه بحبكم هههههههه. ... الجميع ...ههههههههههه. ... سمع يحيى هزار نور مع حازم وكان استشاط غيظا من ذلك ..... دخل يحيى بغضب وكان وجهه يدل على ذلك ولاحظت نور ذلك فور دخوله الى المكتب ........ اعطى يحيى تعليماته لهم وطلب السكرتارية لتدلهم على مكتبهم وكاد الجميع يخرج الى ان سمعت نور صوت يحيى ... يحيى ...نور استنى انا عاوزك .... خرج الجميع وظلت نور واقفه عاى الباب فى تردد الرجوع اليه ام الذهاب مسرعه.....  يحيى بصوت غاضب ...هتفضلى واقفه عندك ولا هتدخلى ادخلى يانور واقفلى الباب وراكى مش هاكلك متخافيش محدش قال انى باكل الناس قبل كده. ... دخلت نور على مضض وهى تشعر بالخوف من داخلها فطوال اسبوع تجنبت يحيى بشكل تام وهو الان امامها وجه للوجه ووجه لاينذر بالخير ابدا وواضح عليه الغضب الشديد ....... نور ...ايوه يا بشمهندس خير.... يحيى بسخريه شديده. ..بشمهندس ده على اساس ايه ان شاء الله. .. نور...ده علشان احنا فى الشغل ولازم يكون فى احترام.... يحيى ...بمناسبه احترام الشغل امال اللى كان بيحصل بينك وبين زميلك ده ايه احترام ولاهزار ومسخره  نور...اظن دى حاجه تخصنى وحضرتك زى ادهم اخويا ولو لقيتنى بعمل حاجه غلط تنصحنى غير كده لا لانى مش صغيره يا بشمهندس. .. يحيى بغضب...نور .....خافت منه نور بشده وفجاه جريت مسرعه إلى الباب وفتحته وخرجت مسرعه من مكتب يحيى وهى تسمع صوت يحيى الغاضب ينادى عليها ولكن كانت تجرى لدرجه شعورها انها تطير لا تجرى وقدمها لا تلمس الارض ........ لولو الصياد ....وحيده بدونك....
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD