Part 10

1734 Words
بسم الله نبدا روايتنا عند وفاء بعدما تركها مالك قامت وذهبت سريعا خارج الفندق وذهبت إلى بيتها ثم رنت على شخص ما وفاء بغضب"انا نفذت كل حاجه بس المصيبه انه قاطعها مجهول 2"عارف كل حاجه عشان انتي واحده غ*يه هو كشفك بسهوله كل دا عشان الفلوس انتي طلعتي طماعه اوي انا كنت هد*كي اللى انتي عاوزاه بس دلوقتي انا خسرت كل حاجه وانتي عارفه انا مين وانا دلوقتي هخسر بسببك مجهول3 كان يجلس بجانب مجهول 2وسمع كل شئ فقال ببرود"خلاص انا عندي خطه تانيه بس طبعا هتتنفذ من خلال زمرده هي اللى هتقدر تساعدنا مجهول 2"انا مش موافق ان احنا ندخل زمرده في الموضوع دا المفروض نخليها في المهمه الكبيره مجهول3"سلام انتي يا وفاء ثم اغلق الخط وقال ببرود لحارسه"اقتلوها بسرعه مش عاوزها تشوف بكرا وهي عايشه اقولكم احسن حاجه حطوها ل ادريان مجهول 2"بس دي كدا اكبر عذاب انت عارف ادريان عامل ازاى دا اقوي كلب عندنا واشرس واحد ضحك مجهول 3بشر"ودا اللى انا عاوزه لازم تتعذب ودا عقاب اي حد يفكر انه يفشل خطتنا بس الاول عاوزها تتعذب ثم امر الحراس" يلا روحوا نفذوا وجاء مجهول 1وهو يجري سريعا"انتوا عرفتوا ان سليم مات كدا خلاص على ايد عمر مجهول 2 ببرود"عارفين يا ساري مفيش حاجه جديده مجهول 3"كل واحد يروح يشوف شغله لان خطتنا هتتنفذ من اول بعد بكرا تكون وقتها زمرده في البيت ونقدر نخليها معانا ساري بتساؤل"ازاى انت عارف انها بتحب العيله وبعدين اشمعنا زمرده مجهول3ببرود"عارف بس انا اخترتها عشان اكتر حد هيثقوا فيه تكون هي وبعدين بتهديد صغير اقدر اوقعها مجهول2"تمام وذهب كل شخص إلى منزله وذهب ابطال روايتنا إلى النوم بعد يوم ملئ بالتعب ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ في الصباح استيقظت زمرده من نومها وهي نشيطه وفرحه زمرده في نفسها"اخيرا مش هسمعلك صوت يا نعمات الكلب فللااااااااااااااااااااااااش باااااااااااااااااااااااك ذهبت زمرده مع حنين الى الملاهي و***بوا كثيرا واكلوا ايس كريم وغزل البنات كل هذا تحت أنظار الجميع المستغرب منهم كيف لهم بهذا السن الكبير ويلعبوا حست زمرده ان جميع اعين الناس عليها هي وحنين فقامت بعصبيه بعدما عرفت لماذا ينظروا هكذا"نعععععععععععععععععم يا ست منك ليها انا واحده عندها 100 سنه انتوا مالكم حتي وجه ليكم كلام انا اعمل اللى انا عاوزاه طول ما انا ماشيه محترمه انا عاوزه انبسط واضحك اي ممنوع لازم اكون حزينه عشان الناس ترضي عني ليه يا اختي منك ليها كان حد قالكم انكم ملاك غوري يا مراااا منك ليها استنوا كدا ذهبت زمرده الى امراه كبيره وقالت بحب"لو سمحتي انتي عندك كام سنه الست"عندي 30 زمرده وهي توجه كلامها للناس الذين استغربوا من عمرها"اهي واحده شكلها كبير بس سنها صغير اكيد خافت من كلام الناس الحمدلله انا ماشيه بعقلي وبعقل ديني مش بعقل الناس عشان كدا انا دايما صغيره وسعيده في حياتي (انا جبت الفقره دي عشان اقولكم ان الكلام الناس ملهوش معني لازم نمشي على دينا مش على كلام الناس عشان نعجبهم) ثم أمسكت زمرده يد حنين التي كانت تبكي بصمت وبعض الناس من يؤيدها وانها يجب عليها ان تستمع بشبابها والآخر ينظر لها بكره وحقد لانها تعمل الأشياء التي تحلو لها ولكن هم يجب عليهم ان يتبع الناس ك الخروف الذي يتبع القطيع ولا يستطيع المشي بدونهم زمرده بخوف"مالك يا حنين ايه اللى مزعلك كدا بس حنين ببكاء"عشان افتكرت ماما.... بصي يا زمرده انا هتكلم معاكي عشان حبيتك اوي وانا صغيره كنت بحب ماما وبابا اوي جات فتره بابا توفي وانا عشت مع ماما كان اخويا لسه صغير فماما راحت تشتغل عشان مفيش فلوس المهم لقيت شغل بس عامله نظافه وانا كنت زعلانه لانها هتشتغل وتبعد عننا بس قولت انا اقدر اهتم بنفسي واخويا وفعلا ماما بتشتغل وانا بهتم باخويا جات مره وانا عند المستر صحابي سالوني عن شغل ماما قولتلهم ومن وقتها وهم بعدوا عني انا ات**فت من شغل ماما بعدين عشان كلام الناس واني بنت واحده عامله نظافه لدرجه ان انا لما يكون المدرس عاوز ماما عشان عاملي حفله انا وصحابي مكنتش بقول لماما وكنت بعاملها وحش اوي بس لما حصل دا انا عرفت ان انا غلط ولازم اقرب من ماما وانا حبيتك اوي زمرده بحب وبكاء" وانا كمان حبيتك اوي وبعدين انا بقيت اختك وخلى بالك من مامتك كويس الام دي اكتر حد في حياتنا بيخاف علينا ويحبنا هي يمكن بتتعصب جامد علينا بس دا من خوفها علينا وكملوا لعب وذهب كل شخص الى بيته بعدما اخذت زمرده رقم هاتف حنين حتي تطمن عليها المجهول بحب"مهو انا محبتكيش من فراغ انتي احلى حد ليا بحبك يا زمردتي وصلت زمرده الى البيت وجدت نورا ( والتي أخبر عمر زمرده عنها) وعنيات واستغربت بشده وسالت احد من اهل الحي"لو سمحتي هي ليه عنيات عامله كدا في نورا الست بدهشه"انتي تعرفي البنت اللى مع عنيات زمرده باستغراب"ايوا دي قريبتنا الست وهي تصوت وتولول"الحقوا يا حاره طلعت خطه من عنيات تاني غضب الجميع بشده وذهبوا إلى بيوتهم من دون كلمه حتي لا يحرجوا مشاعر عنيات ضحكت زمرده بعدما عرفت بما حصل ووضعت حبوب منوم لعنيات باااااااااااااااااااااااك قامت زمرده وتوضت ولبست وخرجت الى كليتها كي تستقبل المجهول ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ عند جويريه استيقظت وهي فرحه كثيرا انها تعرفت على شخص مثل عمر وحست انها بدأت تعجب به ولكن للقدر رائ اخر وقامت وتوضئت وذهبت الى المستشفي مع صديقتها فاطمه التي كانت تنتظرها امام الفيلا وهي غاضبه كثيرا من تأخرها ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ عند عمر في مكان سئ للغايه وضع فيه جثه سليم ومعه زوجته منال والتي كانت تبكي وتوعد لعمر بالعذاب الشديد وهي تتذكر ان عمر امر رجاله بأن يأخذوا سليم الى كوخ صغير وانهم ينظفوا هذا المكان وان يمسحوا جميع الادله فاقت من شرودها عندما امر عمر رجالته بالخروج ثم نظر الى منال والتي بدورها ابتسمت بخبث وقالت"ايوا كدا ثم اتجهت الى سليم وقالت"قوم يا بني انت اخلص انت صدقت انك ميت فعلا ولا اي سليم بصوت منخفض"اهدوا مش عاوزين حاجه تتكشف عمر بضحك"تعيش وتاخد غيرها يا زمكس سليم ببرود"تاني بردوا عمر بمرح"انت عارف انا لسه معملتش المقلب وبعدين مفيش هنا سجن انت في نظر الناس ميت خلاص سليم بجديه"عفارم عليك انا مبسوط منك جامد كويس انك دخلت مع العصابه وبينتلهم انك راجل مادي هم كدا دلوقتي مبسوطين ومطمنين ان محدش هيقف في وشهم بالذات وان كمان كان في ناس من رجالتهم شاهده اني موت خلاص انت دلوقتي هتخرج وتتكلم عادي وبكرا نقبض عليهم وكويس ان انا قولت لمنال على كل حاجه هم دلوقتي اتأكدوا من موتي وانتي يا منال لازم تصوتي وتبيني انك بتكرهي عمر وعاوزه تقتليه يلا يا عمر اطلع انت عمر بجديه هو الاخر ويؤدي التحيه العسكريه"علم وينفذ يا باشا وخرج عمر وفعلا بما امره به سليم ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ في الشركه لدي رعد رعد بعصبيه من غباء مها وأحمد"مني لله انا اللى عملت في نفسي كدا دي وفاء ارحم هي كانت خاينه بس كانت بتخلص بسرعه ومن غير دوشه في الخارج يقف احمد ومها مرعوبين من هجوم رعد فجاه وجاء اليهم مجهول فرحوا كثيرا بوجوده وقالت مها"ادخل بسرعه دا متعصب مجهول" منكم لله اكيد منكم روحوا البيت وانا هشتغل مكانكم يلا بسرعه اسرع مها وأحمد بالهروب ودق المجهول الباب رعد بغضب"ادخل دخل المجهول رعد بحب"قعد يا ساري ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ البارت كدا في الصباح استيقظ الجميع من النوم وعطي لهم الله فرصه ثانيه حتي يتوبوا ويرجعوا إليه مره اخري في منزل خاله جيانا استيقظت جيانا بسبب صوت هذا المنبه المزعج قامت ووقفته وكانت سوف تذهب مره اخري الى النوم ولكن تذكرت مهمتها وأنها ترجع كما كانت في السابق حتي تستطيع الاعتراف بكل شئ قامت سريعا ودخلت المرحاض وخرجت لبست ملابسها والتي كانت عباره عن فستان باللون الاسود وفردت شعرها الطويل ووضعت القليل من الميكب جيانا في نفسها"انا لازم اتغير واول حاجه اني أغير لبسي ثم نظرت الى نفسها في المرآه وابتسمت ابتسامه امل وتفاؤل وخرجت وجدت خالتها تجلس على الأريكة وتمسك المصحف وتقرأ بصوت منخفض بكت جيانا بصوت منخفض لانها ضيعت الكثير من عمرها ولم تفعل اي شئ لاخرتها ثم مسحت دموعها سريعا قبل ان تراها خالتها ايه وذهبت اليها سريعا وضمتها وقالت بحب"ازيك يا خالتو تصدقت الخاله وحضنت جيانا هي الاخري"انا تمام يا قلبي صمتت ثم قالت بعدما نظرت الى ما تلبسه جيانا بفرحه" اي دا اخيرا غيرتي هدومك بس الهدوم دي حلوه اوي ولايقه عليكي جدا وبعدين انتي صح رايحه فين جيانا بفرحه من تشجيع الخاله اليها"بجد عجبك يا خالتو انا قولت لازم اغير انا كبرت مش صغيره وبعدين انا رايحه مشوار مهم ثم اكملت بكذب "انتي عارفه اني هدور على شغل الخاله بحب"طب استني تفطري انا عارفه اني لو منعتك ان مفيش شغل عارفه انك هترفضي عشان كدا سبتك بمزاجك بس لازم تفطري جيانا بحب"متخافيش عليا يا خالتو وبعدين هبقي افطر في الطريق ثم قامت جيانا سريعا وخرجت واخذت تا**ي وذهبت الى المجهول بينما في الاعلى ذهبت الخاله الى غرفه ابنتها روميساء ونظرت اليها بدهشه من فوضتها فذهبت سريعا الى سرير ابنتها والتي كانت تنام بوضع ملاكي ماذا هل قلت ملاكي اكيد انا لا اقصد كانت تنام جيانا بوضع مضحك جدا حيث كانت رجلها في الهواء وشعرها مبعثر جدا الام بزعيق"بجد انا زهقت قوليلى اعمل اي وانا اعمله خليتك تنظفي البيت كله ومره خليتك تنظفي العماره كلها عشان تكون اوضتك نضيفه بس انتي بجحه يارب صبرني ياريتك كونتي جزمه وقتها كان هيبقي ليكي فايده قومي ثم نظرت الى ابنتها التي كانت تنام بهدوء تعصبت ثم أمسكت حذائها وضربتها"يارب انا كل يوم على كدا قومي بقي انا زهقت روميساء بفزع"انا اللى زهقت كل يوم لازم اقوم بالضرب كدا خرجت الام ودخلت روميساء المرحاض وتوضت ولبست وخرجت وفطرت في جو هادئ بسبب خوفها من الامتحان وهذا الذي استغربته الام الام بقلق"مالك يا بنتي فيكي اي روميساء بهدوء"الامتحان يا ماما وانتي عارفه ان المعيد غلس اوي وانا خايفه جدا الام بهدوء" ربنا معاكي يا قلبي ابتسمت روميساء ثم ذهبت الى الجامعه أما عند جيانا وصلت الى المكان المطلوب ثم قالت في نفسها"انزلى يا بت متخافيش لازم اشجع نفسي وفعلا نزلت جيانا من السياره الاجره وطلعت الى العماره بهدوء السكرتيره بعدما راتها قامت سريعا"اتفضلى يا فندم استاذ ادهم مستنيكي ابتسمت جيانا ثم دخلت بهدوء ادهم بقلق"مالك يا جيانا جيانا بتفكير"نفسي اسالك سؤال ليه احنا الاتنين الدمنهوري وبابا قالى ان اهله متوفين ادهم بقلق من الاجابه"عشان....... ?????????????? عند جويريه في المستشفي جويريه بزهق من كثره العمل" يارب انا استاهل اني دخلت طب اصلا بس فرحه الناس وهم خارجين كويسين احلى من اي حاجه صمتت ثم قالت بحيره"انا لازم اعرف عمر مش بيتكلم ليه ماله في اي اكيد حصله حاجه كبيره يلهوي ما ان انتهت من كلامها اذا بها تفاجئ بعمر يرن عليها جويريه وهي ترد سريعا على الهاتف"ازيك يا عمر عمر بضحك في نفسه لانه قد تم الانتهاء من مخططه"ازيك يا جويريه عامله ايه جويريه بحب" انا كويسه وانت عمر بخبث"تمام بقلك اي رايك نتجوز بكرا ??????????????
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD