Part 9

2180 Words
بسم الله نبدا روايتنا عند وفاء بعدما تركها مالك قامت وذهبت سريعا خارج الفندق وذهبت إلى بيتها ثم رنت على شخص ما وفاء بغضب"انا نفذت كل حاجه بس المصيبه انه قاطعها مجهول 2"عارف كل حاجه عشان انتي واحده غ*يه هو كشفك بسهوله كل دا عشان الفلوس انتي طلعتي طماعه اوي انا كنت هد*كي اللى انتي عاوزاه بس دلوقتي انا خسرت كل حاجه وانتي عارفه انا مين وانا دلوقتي هخسر بسببك مجهول3 كان يجلس بجانب مجهول 2وسمع كل شئ فقال ببرود"خلاص انا عندي خطه تانيه بس طبعا هتتنفذ من خلال زمرده هي اللى هتقدر تساعدنا مجهول 2"انا مش موافق ان احنا ندخل زمرده في الموضوع دا المفروض نخليها في المهمه الكبيره مجهول3"سلام انتي يا وفاء ثم اغلق الخط وقال ببرود لحارسه"اقتلوها بسرعه مش عاوزها تشوف بكرا وهي عايشه اقولكم احسن حاجه حطوها ل ادريان مجهول 2"بس دي كدا اكبر عذاب انت عارف ادريان عامل ازاى دا اقوي كلب عندنا واشرس واحد ضحك مجهول 3بشر"ودا اللى انا عاوزه لازم تتعذب ودا عقاب اي حد يفكر انه يفشل خطتنا بس الاول عاوزها تتعذب ثم امر الحراس" يلا روحوا نفذوا وجاء مجهول 1وهو يجري سريعا"انتوا عرفتوا ان سليم مات كدا خلاص على ايد عمر مجهول 2 ببرود"عارفين يا ساري مفيش حاجه جديده مجهول 3"كل واحد يروح يشوف شغله لان خطتنا هتتنفذ من اول بعد بكرا تكون وقتها زمرده في البيت ونقدر نخليها معانا ساري بتساؤل"ازاى انت عارف انها بتحب العيله وبعدين اشمعنا زمرده مجهول3ببرود"عارف بس انا اخترتها عشان اكتر حد هيثقوا فيه تكون هي وبعدين بتهديد صغير اقدر اوقعها مجهول2"تمام وذهب كل شخص إلى منزله وذهب ابطال روايتنا إلى النوم بعد يوم ملئ بالتعب ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ في الصباح استيقظت زمرده من نومها وهي نشيطه وفرحه زمرده في نفسها"اخيرا مش هسمعلك صوت يا نعمات الكلب فللااااااااااااااااااااااااش باااااااااااااااااااااااك ذهبت زمرده مع حنين الى الملاهي و***بوا كثيرا واكلوا ايس كريم وغزل البنات كل هذا تحت أنظار الجميع المستغرب منهم كيف لهم بهذا السن الكبير ويلعبوا حست زمرده ان جميع اعين الناس عليها هي وحنين فقامت بعصبيه بعدما عرفت لماذا ينظروا هكذا"نعععععععععععععععععم يا ست منك ليها انا واحده عندها 100 سنه انتوا مالكم حتي وجه ليكم كلام انا اعمل اللى انا عاوزاه طول ما انا ماشيه محترمه انا عاوزه انبسط واضحك اي ممنوع لازم اكون حزينه عشان الناس ترضي عني ليه يا اختي منك ليها كان حد قالكم انكم ملاك غوري يا مراااا منك ليها استنوا كدا ذهبت زمرده الى امراه كبيره وقالت بحب"لو سمحتي انتي عندك كام سنه الست"عندي 30 زمرده وهي توجه كلامها للناس الذين استغربوا من عمرها"اهي واحده شكلها كبير بس سنها صغير اكيد خافت من كلام الناس الحمدلله انا ماشيه بعقلي وبعقل ديني مش بعقل الناس عشان كدا انا دايما صغيره وسعيده في حياتي (انا جبت الفقره دي عشان اقولكم ان الكلام الناس ملهوش معني لازم نمشي على دينا مش على كلام الناس عشان نعجبهم) ثم أمسكت زمرده يد حنين التي كانت تبكي بصمت وبعض الناس من يؤيدها وانها يجب عليها ان تستمع بشبابها والآخر ينظر لها بكره وحقد لانها تعمل الأشياء التي تحلو لها ولكن هم يجب عليهم ان يتبع الناس ك الخروف الذي يتبع القطيع ولا يستطيع المشي بدونهم زمرده بخوف"مالك يا حنين ايه اللى مزعلك كدا بس حنين ببكاء"عشان افتكرت ماما.... بصي يا زمرده انا هتكلم معاكي عشان حبيتك اوي وانا صغيره كنت بحب ماما وبابا اوي جات فتره بابا توفي وانا عشت مع ماما كان اخويا لسه صغير فماما راحت تشتغل عشان مفيش فلوس المهم لقيت شغل بس عامله نظافه وانا كنت زعلانه لانها هتشتغل وتبعد عننا بس قولت انا اقدر اهتم بنفسي واخويا وفعلا ماما بتشتغل وانا بهتم باخويا جات مره وانا عند المستر صحابي سالوني عن شغل ماما قولتلهم ومن وقتها وهم بعدوا عني انا ات**فت من شغل ماما بعدين عشان كلام الناس واني بنت واحده عامله نظافه لدرجه ان انا لما يكون المدرس عاوز ماما عشان عاملي حفله انا وصحابي مكنتش بقول لماما وكنت بعاملها وحش اوي بس لما حصل دا انا عرفت ان انا غلط ولازم اقرب من ماما وانا حبيتك اوي زمرده بحب وبكاء" وانا كمان حبيتك اوي وبعدين انا بقيت اختك وخلى بالك من مامتك كويس الام دي اكتر حد في حياتنا بيخاف علينا ويحبنا هي يمكن بتتعصب جامد علينا بس دا من خوفها علينا وكملوا لعب وذهب كل شخص الى بيته بعدما اخذت زمرده رقم هاتف حنين حتي تطمن عليها المجهول بحب"مهو انا محبتكيش من فراغ انتي احلى حد ليا بحبك يا زمردتي وصلت زمرده الى البيت وجدت نورا ( والتي أخبر عمر زمرده عنها) وعنيات واستغربت بشده وسالت احد من اهل الحي"لو سمحتي هي ليه عنيات عامله كدا في نورا الست بدهشه"انتي تعرفي البنت اللى مع عنيات زمرده باستغراب"ايوا دي قريبتنا الست وهي تصوت وتولول"الحقوا يا حاره طلعت خطه من عنيات تاني غضب الجميع بشده وذهبوا إلى بيوتهم من دون كلمه حتي لا يحرجوا مشاعر عنيات ضحكت زمرده بعدما عرفت بما حصل ووضعت حبوب منوم لعنيات باااااااااااااااااااااااك قامت زمرده وتوضت ولبست وخرجت الى كليتها كي تستقبل المجهول ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ عند جويريه استيقظت وهي فرحه كثيرا انها تعرفت على شخص مثل عمر وحست انها بدأت تعجب به ولكن للقدر رائ اخر وقامت وتوضئت وذهبت الى المستشفي مع صديقتها فاطمه التي كانت تنتظرها امام الفيلا وهي غاضبه كثيرا من تأخرها ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ عند عمر في مكان سئ للغايه وضع فيه جثه سليم ومعه زوجته منال والتي كانت تبكي وتوعد لعمر بالعذاب الشديد وهي تتذكر ان عمر امر رجاله بأن يأخذوا سليم الى كوخ صغير وانهم ينظفوا هذا المكان وان يمسحوا جميع الادله فاقت من شرودها عندما امر عمر رجالته بالخروج ثم نظر الى منال والتي بدورها ابتسمت بخبث وقالت"ايوا كدا ثم اتجهت الى سليم وقالت"قوم يا بني انت اخلص انت صدقت انك ميت فعلا ولا اي سليم بصوت منخفض"اهدوا مش عاوزين حاجه تتكشف عمر بضحك"تعيش وتاخد غيرها يا زمكس سليم ببرود"تاني بردوا عمر بمرح"انت عارف انا لسه معملتش المقلب وبعدين مفيش هنا سجن انت في نظر الناس ميت خلاص سليم بجديه"عفارم عليك انا مبسوط منك جامد كويس انك دخلت مع العصابه وبينتلهم انك راجل مادي هم كدا دلوقتي مبسوطين ومطمنين ان محدش هيقف في وشهم بالذات وان كمان كان في ناس من رجالتهم شاهده اني موت خلاص انت دلوقتي هتخرج وتتكلم عادي وبكرا نقبض عليهم وكويس ان انا قولت لمنال على كل حاجه هم دلوقتي اتأكدوا من موتي وانتي يا منال لازم تصوتي وتبيني انك بتكرهي عمر وعاوزه تقتليه يلا يا عمر اطلع انت عمر بجديه هو الاخر ويؤدي التحيه العسكريه"علم وينفذ يا باشا وخرج عمر وفعلا بما امره به سليم ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ في الشركه لدي رعد رعد بعصبيه من غباء مها وأحمد"مني لله انا اللى عملت في نفسي كدا دي وفاء ارحم هي كانت خاينه بس كانت بتخلص بسرعه ومن غير دوشه في الخارج يقف احمد ومها مرعوبين من هجوم رعد فجاه وجاء اليهم مجهول فرحوا كثيرا بوجوده وقالت مها"ادخل بسرعه دا متعصب مجهول" منكم لله اكيد منكم روحوا البيت وانا هشتغل مكانكم يلا بسرعه اسرع مها وأحمد بالهروب ودق المجهول الباب رعد بغضب"ادخل دخل المجهول رعد بحب"قعد يا ساري ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ البارت كدا كل سنه وانتوا طيبين وتفضلوا معايا كدا وتكونوا بخير وسعاده وسلام ✨✨✨✨✨✨ في فيلا عائله الدمنهوري يجلس محمود فى غرفه نومه يفكر في موت أسد واذا انقطع شروده بسبب مها وأحمد فقال بجديه"انتوا تاني احمد بخوف"بص يا جدي وحكي ما حصل في مكتب رعد ضحك الجد على حفيده رعد ثم قال"عاوزين اي يعني مها بسرعه"عاوزين يخفف علينا الضغط احنا مش هنقدر نعمل كل دا لوحدنا ولكن يحدث ما في الحسبان ويأتي رعد ويسمع حديثهم ويقول ببرود"في حاجه جرت مها سريعا ناحيه أحمد الذي خاف بشده هو الاخر وهي تمسكه من التيشيرت من ناحيه الظهر لخوفها من رعد ومعرفتها انه سيعاقبها على هذا الكلام فقالت بتلعثم"م م مش بقو بقول حاجه مفيش حاجه انا بخير ثم أكملت بهدوء احنا جاين نقول لجدو ان احنا مبسوطين بقراراتك دي يا حبي وخرجت سريعا وهي ممسكه بأحمد الذي تيبست رجله في الارض فمالت عليه وقالت بهدوء"اجري يا فوزيه بدل ما يجري ورانا وما سمع أحمد هذا الكلام كأنها اشاره له بأن يفوق ثم جري معها هو الاخر ودخلوا الى غرفتهم لاعنين انفسهم من مجيئهم لجدهم بينما في الداخل ضحك الجد ورعد عليهم بشده وقال الجد بين ضحكاته"يا بني خف عليهم شويه دول لسه صغيرين رعد بضحك"بس يا بطه صغيرين ايه بس دا المفروض اجوزهم نظر اليه جده نظره سخريه وقال"مهو كبيرهم اتجوز ومخلف تعالى ثم نظر إلى نقطه وهميه وقال بسخريه اكثر"تعالى يا حبيبه جدو وخلف كمان اهو غور يالا يخربيتك عكننتني منك لله رعد ببرود "هي كدا طب خد بقا............ الجد بخوف شديد"احنا لازم نتصرف فورا مفيش قدامنا غير الحل دا......... رعد بجديه"عارف وانا هشوف كدا واقولك بس مش عارف ليه كل الكره دا انا حبيتهم بجد بس طعنوني في قلبي مش بس انا انت كمان يا جدو انا هتصرف وكمان احنا ماشيين على الخطه مظبوط يلا ثم أكمل بضحك حتي يخفف على جده"تيكييييييييييييير يا بيبي الجد بسخرية"بيبي....... ماتيجي على السطوح ونجيب ممدوح ضحك الجد ورعد وخرج رعد ودخل الى غرفته لانه متعب كثيرا دخل اخذ شور وخرج لبس شورت قصير فقط وامسك اللاب توب فإنه قرر ان يعمل بعض الوقت حتي يأتي ويبلغه مالك بما حدث ومر الكثير من الوقت حتي جاءت الساعه 12 ورعد يحاول ان يتواصل مع مالك حتي يعرف ماذا حدث ولكن الخط مغلق فقلق بشده وخاف من ان يصيبه فقرر ان يلبس ويذهب الى الفندق ولكن جاء اليه مالك في اللحظه الاخيره رعد بغضب"كنت فين يا حيوان كل دا مالك بغمزه"كنت بتمتع البت صاروخ بصراحه رعد بغضب اخاف مالك"اخلص ايه اللى حصل مالك بخوف ولكن حاول ان يداريه ولكن فشل" تعالي نطلع بس رعد ببرود"انت خايف من ايه يلا غور اطلع صعد رعد ومالك الى غرفه رعد حتي يحكي مالك كل شيء حصل بالفندق مع وفاء فللااااااااااااااااااااااااش بااااااااااااااك بعدما ايقظ مالك وفاء قائلا ببرود"يلااااا يا روحمك برا دلوقتي بقي عندي ليكي احلى فيديوهات وفاء ببرود"عادي مراتك محدش هيفضح مراته ضحك مالك بشده مما ادي الى استغراب وفاء وقالت بخوف"في ايه ليه بتضحك كدا مالك بشرح"بصي يا حبي الماذون مزور وكمان الشهود يعني مفيش جواز من الاساس متخافيش انا ملمستكيش بس انا اعرف انك شغاله عند..... ودا اكبر عدو لينا انا جبتك هنا عشان عارف تفكيرك وعارف كمان ان اللى انتي شغاله عنده قالك تتجوزيني عشان نصيبي يبقي بتاعك انا عارف كل حاجه وبصراحة حبيت اعمل فيكي مقلب صغنطوط متخافيش الكاميرا اللى كانت معاكي واللى بردوا قالك انك تحطيها وتنزلى الفيديو على الانترنت عشان نعلن جوازنا انا رميتها بجد انتي صعبانه عليا اوي يلا يا و*** خدي بعضك يلا وغوري واه صح قبل ما تمشي رقمك معايا وانا كمان سجلتك رقمي يعني الزباله اللى مشغلك لو قرر اي حاجه انتي تيجي وتقولي كل حاجه فاهمه بكت وفاء بشده لانها أضاعت تلك الثروه من يديها" بس انا معرفش عنه حاجه امسكها مالك من شعرها"لا فوقي كدا يا روح امك بدل ما تشوفي نفسك عالنت واحلى كومنتات لاحلى وفاء انا اه ملمستكيش بس لما شربنا واكلنا حطتلك حبوب هلوسه ودي تخليكي شايفه الحاجه اللى انتي عاوزاها يعني جواز زور وكمان علاقه زور بس انا صورتك في اوضاع حلوه اوي بس يلا عيب اكمل اخذ مالك متعلقاته الشخصيه ونزل سريعا من الفندق وهو يضحك بينما عند وفاء بشر"انا وانت والزمن طويل يا مالك الكلب باااااااااااااااااااااااك رعد ببرود"هات الصور وفعلا اخذ رعد الصور وذهب مالك الى غرفته حتي ينعم ببعض الراحه ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ عند عمر وسليم بعدما ربط معاوني عمر اللواء سليم وزوجته منال نظر سليم الى عمر باستغراب"اي دا يا عمر عمر ببرود"عاوز اي.... بص عشان العيش والملح هقولك على كل حاجه.. مش انت قولتلى قبل كدا ان في جاسوس في المديريه..... احب اقولك ان انا الجاسوس دا.... بصراحه حبيت الشغل مع فواز المهدي يمكن كان هو السبب في قتل اهلى بس عفا الله عما سلف المهم الفلوس وبصراحة انا حبيت الفلوس اوي..... انا عاوز اعيش عيشه الناس الغنيه وفعلا حبيتها اوي بص اليها سليم نظره صدمه"انت يا عمر دا انا اعتبرتك ابني بجد انا مش مصدق منال باستحقار"يمكن قولتلك اني يعتبر امك بس دلوقتي لا انا بكرهك يا عمر مش انت عمر الظابط فوق بقي من الوهم دا بلدك اهم حاجه دا راجل قتالى قتلى فوووووووووووووق عمر ببرود"انا فايق عشان كدا لازم اخلص منك يا سليم باشا سليم باستحقار"موت يا ابني انا مش هخاف دا قدر ومكتوب بس انت هتخسر كتير عمر ببرود"يا عم ولا خساره ولا حاجه يلا اتكل على الله منال ببكاء"لا يا عمر ارجوك انا بحبه بلاش تبعده عني عمر بجديه"لازم يموت واطلق عمر رصاصه واستقرت في جسد اللواء سليم الذي قال قبل ان يلفظ انفاسه الاخيرة"هتندم يا عمر ثم نظر الى زوجته خلى بالك من نفسك اشهد ان لا اله الا الله واشهد أن محمداً رسول الله وغادرت الروح وأصبح جسد بلا روح ومات اللواء سليم ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ عند ناديه وحمزه دخلت ناديه الى غرفه حمزه وجدته يذاكر فقالت في نفسها بسخريه"دحيح اوي فاتجهت إليه وجلست بجانبه على المكتب وقالت بمرح"ما تيجي نعمل مقلب في جدك يالا ضحك حمزه وقال"شقيه انتي يلا يلعن المذاكره واللى عاوزها واتجهوا الى الخارج عند غرفه الجد وجدوه نائم بسلام شرحت ناديه الخطه الى حمزه واطفئوا الانوار فقام الجد مفزوع من هذا الصوت الغريب فنظر إلى اتجاه الصوت وجد........ ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD