Part 11

1616 Words
في فيلا الدمنهوري الجد وهو في غرفته جالس على السرير و ينظر الي ناديه وحمزه وهو يضحك كثيرا بسبب هذا المنظر حمزه يجلس على الارضيه يعمل 100 ضغط وناديه تنظف الغرفه بعنايه وذلك بعدما دمر الجد كل شئ بالغرفه فللااااااااااااااااااااااااش باااااااااااااااااااااااك استيقظ الجد على أصوات مرعبه وجد ان الغرفه مظلمه بشده خاف الجد بشده وافتكر ان ممكن تكون هذه الفيلا مسكونه حقيقيا مثلما أخبرته ناديه زوجته هذا عندما نزلا للتسوق واخبرته أيضا انها تسمع الاصوات المرعبه كل يوم ولكن يكون نائم ولكن الان سمع ذلك فعلا عرف الان الجد ان كلام ناديه حقيقي ولحسن الحظ كان يعطي ظهره للأصوات وفكر ماذا يفعل قطع افكار الجد هذا الصوت المرعب وهو يقول"مالك يا محمود متخافش احنا مش هناذيك ولا تاذينا احنا جايين نطلب منك شويه حاجات نفذتها تمام منفذتهاش هنضرر نقتلك صمت قليلا يسمع جواب محمود ولكن لا يوجد اجابه فقال بحده متعملش نفسك نايم احنا عارفين انك صاحي محمود برعب"عاوز اي آمرني بس بلاش أذيه انا واحد كبير ومش هستحمل طب اقلك اقتل ناديه وقتها هكون ممنولك بحاجات كتير اوي وممكن اموت وقتها وانا مرتاح ناديه بهمس لحمزه" شايف جدك الواطي والله لخليه يعملها على روحه عشان يحرم ثم قالت بصوت عالى يشبه الرجل احنا عاوزينك انت وبس ملناش دعوه بمراتك محمود بتوتر" انتوا مش فاهمين انا عاوز اوصلكم اي بصوا مش في مثل الطيور على اشكالها تقع فهوا انتوا ناس هبله وتافهه وشكلكم يرعب وهي زيكم كدا فعشان خاطر ربنا خدوها معاك انا بخاف انام معاهم لتكولني بليل حمزه بصوت مرعب وحاول ان يغير نبره صوته مثل جدته" موافقين بس بشرط محمود بسعاده انه سيتخلص من هبل زوجته"وانا موافق عليه حمزه بجديه ع** ما بداخله من ضحك ولكنه يكتمه حتي لا ينكشف أمره هو وجدته" تنضرب عشر جلدات بكرباج صومالى عظمه محمود بسرعه ثم صدمه"موا......... نعععععععععععععععععم ازاى لا طبعا بقلك انا راجل كبير مينفعش انا ممكن وقتها اموت عشان بنت فتحيه المستخبيه حمزه بضحك يحاول كتمه"مين بنت فتحيه قصدك تيتا ناديه قصدي مراتك ناديه الجد ببرود" اه هي ناديه بغضب"يلا خد ال10 جلدات محمود برعب"لا طبعا مش هينفع ناديه وحمزه يهمسوا على الخطه التانيه ناديه بصوت عالى" خلاص نكلم الكبير بتاعنا هو اللى بعتنا هنا ثم فتحت موبايلها الذي كان في على برنامج والذي مهمته تحويل الكتابه الى صوت دخلت للقائمه واختارت صوت مرعب حتي لا ينكشف أمرها ثم قالت بصوت عالى" قائد محمود مش راضي ينفذ ثم كتبت سريعاً فاص*ر البرنامج صوتا" يبقي خلاص ملكش دعوه بمراته وخده هديه للزعيم بتاعنا خاف محمود بشده وقال مرتبكآ" هديه مش فاهم ناديه تحدثت" يعني نخدك للزعيم وهو وقتها هيخليك معانا في عالم العفاريت وهن**ب كل ذلك كانت الغرفه مظلمه لذلك لم يكتشف الجد خداعهم خاف محمود اكثر "طب خلاص يا ناديه انا هتصرف ناديه بسرعه"طب يل...... نعم ناديه مين احم انا سفولاي انتي هتهزر محمود بضحك"يا غ*يه انتي لما شغلتي التليفون شكلك بقي واضح وعرفتك هبله ثم اضاء نور الغرفه ورأي الصدمه على عيون ناديه وحمزه ثم قال بهدوء مريب" استعدوا انتوا للعقاب ههههههههههه باااااااااااااااااااااااك محمود بضحك"اشتغلوا بذمه ناديه بغضب"ما انت كمان كنت عاوز تبعني يا واطي طلقنااااااااااااي محمود ببرود"طب روحي وانتي.... ناديه بصدمه"وانا اي محمود بحب"وانتي قلبي بحبككككككككككككك حمزه بصدمه"عيله هبله انا مكاني مش هنا انا مكاني في السرك ادرب اسود واموتها ضحك هيهيهيهيهيهي واطيشه انا هروح انام واسيب عصافير الحب دي نادي عليه الجد" حمزه.....روح دلوقتي اتخمد وبكرا لينا كلام تاني تيك كير هههههه ثم التفت إلى عنيات بعدما تأكد من خروج حمزه" ما تف*جيني الدلع بقي يا وليه عنيات بخجل" عيب يا راجل دا انت عجزت الجد جلس على السرير بصدمه" احلفي..... انتي اصلا وش فقر يلا نتخمد جتك خمده تخمدك انتي وابن الكلب اللى بيتجسس علينا برا دا فتح حمزه الباب ونظر لمحمود بقرف"تشكر يا رجوله حبيبي وعم عيالى ثم قفل الباب سريعا عندما رأي محمود وهو يخلع شبشبه ................................................... نزلت زمرده وذهبت الى المحطه ولكن وجدت ان الميكروباص فارغ وأنه سيظل وقت طويل حتي يمتلئ وأنها لديها ربع ساعه فقط حتي تكون في المدرج فتحت الشنطه وجدت أن معاها أموال تكفي فحاولت ان توقف تا**ي ولكن لا أحد يريد الوقوف اليها ثم قالت بصوت عالى" يوما ما سيكون لدي سياره ووقتها هدوس عليكم يا شويه فقره ولكن انتبهت ان سياره وقفت لها ولكن صاحب التا**ي تعصب كثيرا من كلامها فقالت سريعاً" مش انت والله يا باشا فضحك الرجل وقال بهدوء" على فين زمرده حمدت ربها كثيرا"انا عاوزه اروح كليه اداب بسرعه معاك 10 دقائق عشان متاخره ثم ركبت التا**ي سريعاً ثم قالت للسائق بصوت عالى"الله يكرمك دوس على الكلا** دا اصل دي اول مره اركب تا**ي انا عاوزه ازيط يلا عشان خاطري ضحك الرجل كثيرا وفعلا فعل ما قالته له وزمرده سعيده جدا وفي بالها ولا الحوجه للولا عمر والزفت مالك منهم لله يارب اشوف فيهم يوم واكون اجازه عشان اشوف براحتي وبعد مده وصلت زمرده إلى الكليه ووقفت وقالت للسائق"عاوز كام يا راجل يا طيب السائق بجشع" عاوز..... زمرده بصوت عالى"نعععععععععععععععععم يا حليتها انت هتهزر معايا دا انا اسيب الكليه بقي جاء على هذا الصوت العالى مالك قلق كثيرا على زمرده فنزل من السياره سريعا وذهب اليها ثم اتجه إليها وجدها مثل كل يوم تتخانق مع الناس فزفر براحه وقالت ببرود"في اي عالمسا زمرده بصوت عالى"اولا احنا الصبح ثانياً الراجل دا عاوز50 جنيه الحرامي دا وانا اللى بقول عليك راجل طيب طلعت ولا تسوي جنيه تعصب مالك كثيرا بسبب الناس التي تنظر على زمرده وعلى جمالها الطبيعي الذي لا يحتاج إلى اي مساحيق تجميل فخرج محفظته سريعا واعطي ورقه 100 جنيه واعطاها للرجل ابتسم الرجل كثيرا ثم قال بهدوء" استني يا بيه خد الباقي مالك ببرود"خده ليك تعصبت زمرده كثيرا ثم قالت"لا هات الباقي واللى انت خدته دا يارب تصرفهم على علاجك اعطي الرجل المبلغ لها ومسك مالك زمرده سريعاً وكل الطلاب ينظرون إليهم بحقد وغيره ومنهم من ينظر بسعاده ومنهم من ينظر بلامباله دخل مالك المدرج لانه قد تأخر كثيرا بسبب هذه المزعجه ونظر الى زمرده بعصبيه وهي سعيده جدا بذلك وجلست مكانها ووزع مالك درجه الامتحان السابق ثم نظر إلى زمرده بسعاده"زمرده احمد جابت 20 من خمسين زمرده بصدمه" نعععععععععععععععععم في حاجه غلط انا جبت ال20 درجه منين اصلا مالك بعصبية اتجه اليها"...... ...................................... ذ هب احمد ومها الى شرم الشيخ ولكن اخذوا ال 10 وصايا من رعد وبسبب خوفه عليهم عين لهم حراس خلفهم بسبب المشاكل التي تحدث معهم حتي الان مها وأحمد وهم يرقصوا في الاوتوبيس" س**ك س**ك بالتفاح واللى بحبه طلع فلاح وس**ك صفق الجميع وهم يرددوا هذه الاغنيه وظلوا على ما هم عليه حتي جاء اتصال من رعد لاحمد فرد احمد سريعا فقال رعد ببرود" حركه كمان وهخلي الحراس يجيبوك ووقتها هعلقك يا أحمد الكلب انت فاهم احمد برعب" حاضر قفل رعد ببرود واتجه احمد الى مها وجلسوا بعيدا عن الكل وحكي ما قاله رعد فخافت هي الاخري وبعد ساعه وصل الجميع إلى الفندق مشرفه الرحله" كل واحد يطلع ينام وبكرا ان شاء الله الساعه ٨ الصبح تكونوا في مطعم الفندق عشان نبدا برنامج الرحله يلا تصبحوا على خير وفعلاً كل شخص ذهب إلى غرفته والتي كان احمد يجلس في نفس الغرفه مع اتنين محمد ومحمود اخوات توأم ومها تجلس مع صفاء وايمان وتعرفوا على بعض وكانوا في قمه السعاده وطبعاً الحراس كانوا خارج الغرفه خوفاً من بطش سيدهم اتصل رعد على الحراس للاطمئنان على احمد ومها" خلوا بالكم منهم لو حصلهم حاجه مش هيكفيني انتوا وعيلتكم فاهمين الحراس بخوف شديد" حاضر يا فندم قفل رعد واتصل على عمر" خلاص كدا التنفيذ بكرا يعني عمر بحب" ايوا لازم نخلص بقي وبعد بكرا فرح مالك وزمرده رعد ببرود" لو قدرت تخطف زمرده قبل الجواز اعملها تمام عمر بسعاده وخبث" هعملها يلا سلام ذهب رعد إلى غرفه عشق وجدها تذاكر باهتمام اتجه إليها ودلك رأسها بحنان انتبهت اليه عشق وفرحت كثيرا وحمدت الله بأن لديها اخ مثل رعد في الحب والاهتمام والحنان ثم قالت بقلق" في حاجه يا رعودي رعد بضحك" يا بت رعودك اي بس المهم انا عرفت ان عندك امتحانات من اول الاسبوع الجاي عاوزك تخلصي عشان تمسكي معايا الشركه لاني بصراحه مش قادر امسكها لوحدي وكمان انتي اشتغلتي في شركات كتير وكويسه جدا وانا عاوزك معايا لاني خلاص عاوز اشوف مزه بقي واتجوز عشق بابتسامه" حاضر يا رعودي بس المهم اشوفك عريس بقي لاني زوهجت منك رعد بضحك"زوهجت دا انا عاوز اقتلك يلا يا قلبي تصبحي على جنه عشق بضحك " وانت من اهلها يا قلبي خرج رعد وذهب الى غرفته بهدوء ................................ جيانا بتفكير"عاوزه أسألك سؤال هو ليه احنا الاتنين دمنهوري مع ان بابا قالى ان كله اهله متوفيين ادهم بقلق" هو لازم اي حد من عيله الدمنهوري يكون من عندكم وبعدين انا اصلا معرفكيش غير لما اتكلمنا شات مش اكتر جيانا براحه" تمام ادهم بابتسامه" يلا بقي عاوزك تقوليلى كل حاجه كانك بتتكلمي مع نفسك واكيد كل حاجه بينا سر جيانا بحب" حاضر بص دكتور قاطعها ادهم بقوله" بلاش دكتور قولي يا ادهم علطول جيانا بحب" ماشي يا دكتور ضحكت جيانا وادهم كثيرا فقالت جيانا"بص يا بني بلا ادهم بلا دكتور انت ابني وخلاص ادهم بضحك" كملى يا مصيبه جيانا بتكمله" انا عندي18 سنه وانا صغيره كنت عاوزه اهتمام من عيلتي كنت محتاجه حضن منهم كان كل شويه في خناق بينهم كنت بعيط ومحتاجة حد منهم معايا بس مش لاقيه عشان كدا قولت عاوزه ارتبط وفعلا ارتبطت ادهم بغيره شديده"كملى استغربت جيانا هذه العصبيه وخافت كثيرا" لا خلاص انا تعبت لعن وقتها ادهم غباءه فقال بهدوء" تعالى نتغدي يا ستي انا عارف انك مكلتيش حاجه ولم يسمع ادهم ردها اخذها سريعا وطلب من أمال أنها تعتذر للمرضي وأنه لن يتاخر ساعه فقط وسيأتي ولم يسمعها منها ردا ايضا واخذ جيانا وخرجوا سريعا .............. ساري"يا جماعه احنا كدا خلصنا من موضوع سليم وكدا مات خلاص وعمر اثبت ولاءه المجهول 3 والذي يسمي بنعيم " لا لسه احنا بكرا عندنا تسليم بضاعه صح مجهول 2" ايوا مجهول 3" تمام بكرا هنشوف المهم نفذ اللي قولتلك عليه ساري بجديه" كل حاجه خلصت واجهز عشان تسمع خبرهم ............................. تعب رعد اليوم كثيرا من كثره العمل لذلك غير ملابسه وذهب الي السرير كي يرتاح قليلا ولكن جاء اليه اتصال هام فرد بملل" في اي ......" يا باشا الست هانم هيام والبيه فؤاد عملوا حادثه والبقاء لله ومحدش عارف السبب رعد بصدمه"........ ......................... البارت خلص يا جماعه رأيكم
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD