الفصل الخامس عشر

880 Words
١٥ خرجت كامي لشرفة منزل جدها بشرود لقد تزوجت كريم ذاك الذي تعده أخيها و ليس زوج و حبيب تحظي به لكن ما العمل بعد ذاك الفيديو الذي انتشر علي اليوتيوب كالنار بالهشيم ؟؟؟؟!!!!! ضربه لذاك الذي وقف معها و أحضانه و قبلاته الكثير من القال و القيل لتجد جدها يخبرها بيوم زفاف مي و كريم المزعوم إنه سيتزوج بها هي و ليس مي خاصة بعد تلك الفضيحة التي نالت منها بسببه بينما بالداخل الكل يصغ لكلام كريم و ذاك الفيديو حديث الساعة و بسمعة والديهما كان الأمر أبشع ليجد نفسه كنان يأخذ كريم و يغادر متجاهلا سامح و من يجلس معه فلديه مع ابنه حديث طويل وصل به كنان لشقته الخاصة التي يعدها لأمر ما و لا يعلم بها أحد سوى زوجته حتي أبنائه لا يعلمون بها كنان بجدية : أنت عايزة ايه بالظبط ؟؟؟!!! كريم بثقة : مي أنا عايز مي مش كامي كنان بسخرية : غريبة الفيديو بيقول غير كده خالص خلل كريم أصابعه بشعره و قال بغضب : مش عارف مين اللي عمل كده بس مش هسكت لحد ما جيب حقي و حق كامي منه و ادفعه الثمن دخلت لارا للشقة فتوقعت أن زوجها سيحضره هنا و صدق حدسها فها هما يقفان أمامها كنان بجدية : خلاص يا كريم لو عايز تطلق كامي و تتجوز مي مفيش مشكلة بس ساعتها كامي هتتجوز و تعيش حياتها مع راجل تاني و تبقي.... كريم مقاطعا : لا كامي مش هتجوز أبدا كنان بإستنكار منه : ليه إن شاء الله هنسبها تبور جانبا ؟؟؟!!!!! لو لقيت رجل مناسب هتجوز و تكمل حياتها و لا سيادتك بس عايز تعيش حياتك و الباقي لا اقترب منه كريم بغضب فمجرد التفكير أن كامي تكون لرجل آخر و بأحضان و تدلل عليه كما تفعل معه يفقد صوابه و يخرج بركانه بوجه الجميع دون اهتمام كريم بغضب : كامي مش هتجوز و لو حكمت هموت هقتله أدامكم كلكم كنان بتقرير : شوف يا كريم حاليا مي محرمة عليك شرعا إلا لو كامي اتطلقت و لو حصل تشيلها من دماغك خالص مش هقف اتف*ج عليك و أنت بتلعب علي الأثنين يا كامي يا مي و اللي عايزة هتتجوز لو وقفت أدامهم كلهم بس حط في دماغك كويس لو اخترت مي يبقي كامي خلاص بح تعمل اللي يعجبها و اللي عايزه و أنت ملكش كلام و حكم عليها تتجوز تخلف تحب أنت ملكش كلمة معها كريم بعدم فهم : أنا اخترت مي و كامي زى أختي ؟؟؟!!!! ابتسم كنان بسخرية : و هو بعد اللي عملت معها ينفع تبقوا أخوات ؟؟؟؟!!!!!! الفيديو بيقول حبيب غيران و هيولع عاشق متيم مش اخوات خالص كريم بهدوء : أنا هطلق كامي و اتجوز مي كنان بإستفزاز : كويس عشان كان في حد متقدم لها كريم بجنون حين سمع حديث والده : نعم ؟؟؟؟!!!! هو مين ال..... اللي فكر فيها و عايز يتجوزها كنان بجدية : أول ما الطلاق يتم الموضوع ده ينتهي خالص و تنساها و تخرج من دماغك كريم بعناد : كامي مش هتخرج و أنا مش هسكت و هعرف هو مين و هندمه ندم عمره كله خرج كريم دون أن يسمح لأحد بمنعه فهو لن يعود سوى برقبة ذاك الذي يريد كامي زوجة له بينما لارا أسرعت لكنان بعدم فهم لتصرفه مع ابنه : و أنا اللي قلت هتكلمه تعقله تقوله يطلقها ؟؟؟!!!! كنان بثقة : و مين قالك إنه هيطلق كامي أو إنه بيحب مي ؟؟؟!!!! هو مقلش إنه بيحب أصلا لحد دلوقتي لارا بتجهم : أنا مش فاهمة حاجة جذبها من خصرها يقربها منه و لأحضانه بعد يوم طويل مر دونها بسبب زواج ابنه المزعوم بأمر ذاك العجوز المجنون سامح احاطت عنقه برقة فحبيبها لا يزال رومانسيا و محبا رغم كل تلك السنوات يذهلها بما يفعل من أجلها لكن : أنا حبيبتك من أول يوم لك في الشركة حبيت طيبتك و عنادك معي حتي شقاوتك حبيتها قوي بس مكنش سهل ليا اقتنع بكده حاولت كتير أهرب من حبك بس فشلت أكثر و حكاية جوازنا ليلة كانت جزء من خطتي عشان أنسي و فشلت سامح كان عارف كده كويس و عشان كده رفض إنكي تسيبي شغلك و خلاكي جنبي و في ايدي و ملكي و في نفس الوقت بعيد عني بقلبك و مشاعرك و كيانك زادت حبيبته القرب بينما اصابعها تعبث بقميصه الذي تركها تختاره له اليوم : طول عمري ملكك و ليك أنت و بس شهقت حين حملها كالعروس يضمها إليه بتملك و شوق كبير يزيد كل لحظة معها : وحشتني أوي و لسه عندي كتير أقوله يا روح كنان أخفت وجهها برقبته لتزيد حرارته أكثر و كأنها لا تكتفي بما تفعل لتزيد الطين بله بقبلة رقيقة ناعمة ايقظت وحوشه الضارية و التي تطالبه بتلك الفاتنة بين ذراعيه الآن و ها هو يلبي بأسرع ما يمكن ندائهم و نداء ذاك القلب الذي يعشقها يتنفسها يحي فقط لأجلها و لها امرأته و طفلته الرائعة لارا كنان سعد ????? في انتظار رأيكم ??? 12 يا سيدتي: كم أتمنى لو سافرنا نحو بلادٍ يحكمها الغيتار حيث الحب بلا أسوار والكلمات بلا أسوار والأحلام بلا أسوار 13 يا سيدتي: لا تنشغلي بالمستقبل، يا سيدتي سوف يظل حنيني أقوى مما كان.. وأعنف مما كان.. أنت امرأةٌ لا تتكرر.. في تاريخ الورد.. وفي تاريخ الشعر.. وفي ذاكرة الزنبق والريحان... 14 يا سيدة العالم لا يشغلني إلا حبك في آتي الأيام أنت امرأتي الأولى. أمي الأولى رحمي الأول شغفي الأول شبقي الأول طوق نجاتي في زمن الطوفان... 15 يا سيدتي: يا سيدة الشعر الأولى هاتي يدك اليمنى كي أتخبأ فيها.. هاتي يدك اليسرى.. كي أستوطن فيها.. قولي أي عبارة حبٍ حتى تبتدئ الأعياد
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD