#الفصل السادس
من
#عشق و الايهم _ الجزء_الاول_من_سلسلة _
#عندما يعشق الرجال
بقلم
#اية احمد
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
كان يجلس وهو يمسك في يده صورة لجوان وهي تضحك كان ادوارد شرد في جمال جوان وهو يقول في نفسه ماذا فعلتي بي يا جوان لقد جعلتني أقع في حبك وانا الذي يقولون عنه انه الشيطان عديم الرحمه ولكن يا جميلتي سوف تكونين ملكي ملكي وحدي عند اذن سوف اعلم لما احببتك ثم ابعد ادوارد الصورة ونظر إلى مجموعة من صور الخاصه بعائله المشاوي فقد كانت تلك الصور الافرض عائله ايهم جاسر فهد رغد ريم ادم ملك وجمال وزوجته امال ظل ادوارد ينظر الي صورهم حتى امسك صورة أيهم وقال
إدوارد ببرودلن اسمح لاحد ان يبعدك عني مهما حدث يا صغيرتي انتي ملكي حتى لو قتلتهم جميعا حتي احصل عليكي قطعة دخول ديفيد وهو يقول
ديفيد بخوفسيدي هنا بعض الأوراق تحتاج الى توقيع يا سيدي
إدوارد ببرودحسنا يا ديفيد اين هي ليعطيه ديفيد الأوراق وهو يرتجف من الخوف فمن لا يخاف من الشيطان فهو من أكبر رجال المافيا واخطرها علي الاطلاق نظر ادوارد الي ديفيد
إدوارد بجمودما هي اخبرها هل حدث لها شي
ديفد برعب وتعلثم..للق...د.د امرت احد الرجال لكي يرقبها لقد خ..خرجت من القصر وهي تبكي وبعد ذلك ذهبت الى الحديقة وهناك تعرض لها ببعض ثلاث شباب كانوا ثملين حولو ان يتعرضوا لها ولكن قامت هي بتصدي لهم وتحطهم أرضا وبعد ذلك عادت إلى القصر رفع ديفيد نظره لكي يرى رد فعل سيدة على ما قاله ولكنه صنم في مكانه من الرعب عندما رأى وجه ادوارد الذي كان مظلم من الغضب وقد احمرت عينها وبرزت عروق يده من شدة الغضب لينظر ادوارد الي ديفيد ويقول بصوت جعل ديفيد يكاد يموت من الرعب
ادوارد بصوت مرعبجدهم لي وقم بقتلهم هم وكل من له علاقة بهم هل فهمت ما قلته
ديفيد برعب وتلعثم حاضر يا سيدي
ادوارد ببرودهي اخرج من أمامي قبل أن اقوم بقتلك وقبل ان ينهي ادوارد كلمه وجد ديفيد قد اختفى من أمامه لينظر ادوارد بشرود وهو يشرب النبيذ ببطء
******************
في مكان آخر
صرخ جاسر وهو يقول انت اتجننت يا ايهم بتدخل اوضه نومها بليل ايه الي حصل يا ايهم مش ده الي اتربينا عليه
ايهم ببرودان معملتش حاجه غلط وبعدين انت محسسني انها شريف اوي مش شايف بنتها ولا ايه قالها ايهم بسخريه وهو ينظر الي جاسر الذي وصل الى قمة غضبه وقام بلكمه أيهم علي وجهه وقال
جاسر بغضبايه اللي انت بتقوله ده انت فاهم ده معناه ايه حتي لو هي قالت ان عندها بنت من غير ما تتجوز ده برضو ملكش الحق انك تعمل كده افتكر كويس يا ابن عمي انك عندك اخت خاف عليها عشان ربنا قال (كما تدين تدان )انت فهم ثم تركه جاسر وخرج من الغرفه ظل ايهم يفكر في كلام جاسر حتى نام
اما جاسر عندما كان متوجها الى غرفته سمع صوت يأتي من غرفة ريم فتوجه إليها فوجد ان ريم لا تزال مستيقظة قام جاسر بدق الباب عدة مرات وهو يقول
جاسر بهدوء ريم انا جاسر ممكن ادخل
ريم بصوت ظهر عليه أثر البكاءادخل
دخل جاسر الي الغرفه فوجدها تجلس على السرير وهي لا تزل بملابسها تقدم جاسر منها حتى جلس بجوارها علي السرير ونظر الى وجهها فوجد عينها محمر من البكاء وكذلك أنفها وخديها وشفتيها اللتين كانتا ترتجفان من البكاء ظل جاسر ينظر إليها وشتم نفسه بكل لغات العالم على أنه كان سبب في نزول دموعها مد جاسر يده وبدي بمسح دموعها وهو يقول باسف
جاسر انا اسف يا ريم مكنش قصدي ازعلك بس انا اديقت لما لقيت آدم بيهزر معاكي انتي عارفه انا بتعصب بسرعه
ريم وهي تبكيبس انا مكنش قصدي انا كنت بهزر بس انت زعقتلي قدام الكل
جاسر بحنان خالص انا اسف حقك عليا مش هعلي صوتي عليكي تاني ماشي يا ريم بس انتي بطلي عياط
ريم وهي تمسح دموعها مثل الاطفال خلص انا مش زعلانه منك ثم نظرت ريم الجاسر وهي تلعب بأصابعها بتوتر علم جاسر انها تريد ان تسال عن شي ما
جاسر بدفئعاوزه تسالي علي ايه يا ريم
ريم وهي تنظر الي الارض هو انت ليه بتتغصب لما بهزار مع ادم او اتكلم مع ايهم
جاسر وهو ينظر أمامه بشرودمش عارف بس لما بشوفك بتتكلمي مع ادم او ايهم بتعصب وببقى عايز اروح اخدك واخبيك جوايا.... حتي لما تحضني فهد بتبقى فيه نار جوايا عارفه يا ريم انا اكتشفت حاجه مهمه اوي" ثم نظر اليها وقال بحنان
" اكتشفت اني بحبك انا بحبك يا ريم يمكن من وانتي لسة صغيره وانا بحبك بس كنت بقول لنفسي انك ذي ملك بس انتي مش ملك انتي البنت الي انا فضلت احبها عمري كالو وانا مش عارف انا مش عاوزك تضغطي علي نفسك انا هستنكي لحد ما تحبيني زي ما انا بحبك ثم نهض وهو يقول لو وافقتي علي طلبي انا بكلم فهد وطلبك منه عشان تكوني ليا ثم ذهب وترك ريم لا تزال غير مستوعب ما قاله لها ظلت ريم تفكر حتى نامت وهي تحلم بجاسر مر الليل على الجميع وها قد اشرقت الشمس معلنة عن بداية نهار جديد علي الجميع
في صباح اليوم التالي استيقظت جوان على صوت بكاء تالا لتنهض بفزع وهي تنظر لتالا وتقول
جوان برعب ملك يا تالا في ايه فيه حاجه وجعاكي يا قلبي قوليلي
تالا ببكاء انا اسف يا ماما علشان غلط انا اسف مش تثبيني (مش تسبيني)
جوان وهي تضمها انا الي اسف يا روحي عشان ض*بتك انا مكنش قصدي اض*بك يا تالا بس انتي خوفتيني عليكي اوي كنت تؤذي نفسك
تالا انا اسف مش هعمل كده تاني يا مامي
جوان وهي تمسح دموع تالا مشي بس متعيطيش ايه رايك نخرج النهارده يا تالا
لتصفق تالا بيدها هييييييييه هنخرج انا ومامي
ضحكت جوان علي تالا وبدلت ملابسها وقامت بأداء فريضة ثم نزلت الى الاسفل كانت جوان ترتدي بنطال من الجينز وعليه شميز بلون الرمادي اما تالا التي كانت ترتدي فستان بلون السماوي وعليه ورود بلون الابيض
نزلت جوان الى الأسفل هي وتالا القت التحية على الجميع ولم تعر أي اهتمام لا يهم الذي كان بارد ع** ما بدخله كان الجميع يمدح في جمال جوان حتي سارة التي ما ان رات جوان حتى ازداد الحقد في قلبها تجاه جوان بعد أن انتهوا من تناول الطعام جلسوا جميعا في حديقة القصر وهم يتحدثون لتقول جوان إلى جمال
جوان بلطف لو سمحت يا عمو انا هاخد تالا وهخرج شوي
جمال علي فين يا بنتي
جوان وهي تنظر الي تالاانا هاخد تالا الجنينه اللي علي اول الشارع عشان هي مخرجتش من ساعه مجينة هنا
جمال بحنان ماشي يا بنتي بس لازم تاخدي معاكي الحراسه عندما قال جمال هذا الكلام انتبه كل من ايهم وجاسر وفهد وساره التي كانت تزداد حقد علي جوان ليقول فهد
فهد بجديهليه يا خالو جوان محدش يعرفها هنا عاوزه تاخد الحراسة معها ليه
جاسر بحدةفي ايه يا عمي لو فيه حاجه قلنا
جمال باضحكهدوء مفيش حاجه كلو تمام
ايهم ببرودامل عاوزه تاخد ليه الحراسة معها يا بابا ثم وجه إليهم نظرة لجوان التي لم تلتفت اليه وكأنه غير موجود زاد هذا التصرف غضب ايهم
جمال بهدوءدي هي الأوامر لازم تتنفذ والكلام ده موجه ليكي يا جوان اظن انك عرفتي مين الي امر بكده
جاسر بهدوء ومين ده بقى اللي بيقول كده يا عمي
جوان...طبعا ما انا عارفه انو بيعمل الحركة دي...قالت كلامها بهدوء وهي تخرج الهادف ثم وضعته على اذنها كان كل هذا تحت مراقبة الكل لها وساره التي كانت تموت من الغيظ
جوان بحدهايه اللي انت امرت ده ان شاء الله يعني ايه اخرج بحراسة انت عارف كويس اني اقدر ادافع عن نفسي كويس اوي
يوسف بحدهانا لما سمحتلك تنزلي مصر كان بشروط وانتى عارفه كويس ايه هي الشروط دي يا جوان
جوان بغضبوانا مش هخرج بحرسه يا يوسف انت فاهم انا عايز اخرج بحريه مش انا حس ان الكل بيبص عليا بسبب الحرس وبعدين انا محدش يعرفني هنا
يوسف بصرخ قد سمعه الكل انا قلت كلمه وحده يا جوان عايزه تخرجي تاخدي معاكي الحراسة غير كده لا انتي فهما انا مش هسمحلك تخرجي الا اذا كانت الحرسه معاكي او انا
جوان وهي على وشك البكاءيوسف متزعقليش كده انا مش هاخد الحارس دي معايا انت فاهم
يوسف وهو يحاول ان يهدئ نفسهيا جوان عشان خطري المرضي بس خدي معاكي الحراسة لحد ما اتصرف
جوان في ايه يا يوسف ايه الي حصل خلك مصر اخد معايا الحراسة متخبيش عليا
يوسف بصوت منخفض لكي لا يسمع من حولها ادوارد عرف مكانك وعرف ان ليكي علاقه بجهاز ايفا فور ان سمعت جوان هذا الكلام اصفر وجهها وتجمعت الدموع في عينها وهي تهز راسه تدل علي عدم تصديقها لما يقوله انتبه الجميع لتغيير حاله جوان و أولهم أيهم الذي شعر بالخوف عليها ليقترب جمال منها وهو يقول
جمال بخوفملك يا بنتي ايه الي حصل
جوان وقد سقط الهاتف من يدها وبدء جسدها بل ارتجف من الخوف ضمت جسدها بيدها بقوه وهي تغلق عينها بقوه... كانت تتنفس بسرعه ليتجه إليها الجميع وهم خائفون من ما يحدث لها ليتجه إليها ايهم وهو يقول
ايهم بخوفملك يا جوان ايه اللي حصل
جوان بصوت مرتعشع..عرف مكان..ي عرف.. مكاني هياخدني معه... مستحيل
ايهم وهو يمسك يدها لكي يهدئها قليل مين الي عرف مكانك يا جوان وليه انتي خايفة كده
جوان وهي تقول بصوت باكي ادوارد ادوارد عرف مكاني هو لي قتل ديما هو السبب الشيطان كان هناك انا شفته يا ايهم كان هناك رجع عشان يقتلني ذي ما قتل ديما بدأت جوان في البكاء وهي تقول انا عاوز يوسف يوسف وبدأت في البكاء ليقوم جمال واحتضنها وهو يمسح على ظهرها بحنان الي ان فقدت جوان الوعي ليطلب جمال من اياهم ان يحملها الى غرفتها قام أيهم بذلك وهو يحتضنها بقوة الي ان وصل الى غرفتها ووضعها على السرير وقام بتغطيتها جيدا ثم ترق معها رغد وريم وخرج ليجد كل من فهد وجاسر ينتظرونه ليتجه إلى المكتب الخاص بيهم
*****************
في مكان آخر
المجهول بغضب قلتلها ليه يا يوسف
يوسف بجمودكان لازم تعرف عشان متتهورش انت عارف كويس
المجهول على كل حال ان نزل مصر بكره يا يوسف عايزك تاخد بالك من نفسك يا يوسف انت فاهم
يوسف ماشي وانت كمان يا الياس
الياس سلام
يوسف سلام
****************