bc

عشق الايهم

book_age12+
981
FOLLOW
3.9K
READ
drama
heavy
like
intro-logo
Blurb

هو : ضابط في المخابرات ذو شخصيه هادئه غامضه لا تتوقع افعاله يعيش من اجل عائلته لم يعرف الحب طريق له من قبل.

هي :هي قويه الشخصيه مجنونه بعض الشيء بريئه طيبه القلب تسعي الانتقام من من قتل اختها لديها طفله البالغ أربعة سنوات تجيد جميع الفنون القتالية والدفاع عن النفس

chap-preview
Free preview
الفصل الاول
الفصل الأول من #عشق_الايهم_الجزء_الاول_من_سلسلة #عندما_يعشق_الرجال بقلم #اميرة_الروايات #ايه_احمد كانت تجلس وهي تفكر في إذا كان ما فعلته صحيح أم خطأ افاقت من شرودها على يد صغيره تمسك بيدها فنظرت الي تلك الطفلة التي تجلس بجوارها تالا وهي تفرك عينها تالا بنوم ماما احنا وصلنا ولا لثه(ماما احنا وصلنا ولا لسة) جوان بحنان لسة موصلناش يا حبيبتي نامي ولما نوصل ها صحيكي تالا ماثي يا ماما نامت تالا وعادت جوان تفكر وهي تتذكر ماضيها فلاش باك ديما بصوت متقطع من الألم اوعديني..يا..جوان انك ها تاخدي بالك من تالا ويوسف... وماما ....وقول..ي ل..يوسف... اني اسف قليله يسامحني كان غصب...عني اني اسيبه وقولي لماما اني بحبها.....وتالا جوان ببكاء مرير ما تقوليش كده يا ديما انتي تربي بنتك وها تخلي يوسف يسامحك مش ها سبينا ديما بتعب انا حسة اني بموت علشان كده اوعديني يا جوان انك هتربي تالا و هتاخدي بالك من يوسف وماما خليهم يسامحوني اوعديني يا جوان خليني اموت وانا مرتاحه اوعديني جوان ببكاء اوعدك اني هربي تالا وهاخد بالي من يوسف وماما بس انتي خليكي معايا متسبنيش لوحدي أغلقت ديما عينها وقد صعدت روحها إلى خالقها بكت جوان وصرخت جوان ببكاء وصرخ لالالالاديما متمتيش عشان خطري متسبنيش لوحدي قومي لالا عشان خاطر تالا ويوسف وماما متمتش قومي اوعدك اني هاخد حقي من الي عمل كده مش ها خليه يتهنى بحياته عادت من شرودها على صوت مضيفة الطيران وهي تقول (الرجاء من السادة الركاب ربط حزام الامان استعداد لهبوط الطائرة )جوان وهي تهز تالا برفق جوان بلطف تالا قومي يا حبيبتي علشان الطياره هتنزل تالا وهي تفرك عينها ببرائه وانا اخيلن يا ماما (وصلنا اخيرا يا ماما ) جوان وهي تضحك على طريقة نطقها للحروف جوان ايوه وصلنا يا قلب ماما تالا وهي تصفق بيدها هييييييييه وصلنا واخيرا وصلت الطائرة الى ارض الوطن مصر نازلت جوان وهي تمسك بيدها تالا توجهت الى باب المطار وهي تاجر حقائبها حتى وجدت عمها يقف وهو يلوح لها اتجهت له وما ان وصلت إليه حتى قام باحتضانها وقال جمال بحنان واخيرا رجعتي بلدك يا بنتي اهلا بيكى فى مصر جوان وقد ادمعت عينها عامل ايه يا عمو وحشتني اوي جمال وانتي كمان وحشتيني اوي يا قلب عمو جوان وهي تنظر الي تالا التي تتابع الموقف وهي لا تفهم اي شئ جوان بحنان تالا ده عمو الي قلتلك عليه اللي احنا هنعيش عنده جمال بلطفازيك يا تالا عمله ايه تالا وهي تنظر اليه بقليل من الخوف انا كويسه يا عمو (انا كويسه يا عمو ) جوان بتوتر عمو انتي قلتلهم علي تالا صح جمال بحنان متخافيش يا جوان كل حاجه هتبقى كويسه يلا بينا علشان منتاخرش جوان بتوتر من القادم يلا بينا ركبو السياره متجهين إلى قصر المنشاوي **************** في مكان آخر في قصر عائلة المنشاوي كانوا يجلسون جميعا في الصالون منتظرين رجوع جمال الى القصر مع ابنة أخيه التي ظهرت فجأة جاسر وهو ينظر الي ايهم انتي ايه رايك في بنت عمك الي ظهرت دي ايهم بحده اكيد رايئ وضح ماكنش ينفع البت دي تيجي تعيش هنا وصيته واحنا منعرفش اي حاجه عنها ولا هي اتربت اذي او كانت عيشة مع مين فهد تفتكر ممكن تكون زي بنات امريكا بتلبس قصير و ب*عر اصفر وعيون خضراء ايهم بحدا لو فعلا كانت كده انا مستحيل اسمح لها تعيش هنا وتوسخ سمعه العائله جاسر بهدوء اهدي يا ايهم ممكن تكون غير كده خلينا منحكمش عليها قبل ما نشوفها ايهم نشوف مين يا بابا وحده عاشت كل حياتها في أمريكا و مامتها ماتت وهي تولدها وبابها مات وهي عندها 15 سنه مستني اية منها او كانت عيشا مع مين كل السنين ده اكيد مش لوحدها جاسر بردو نستنا لما نشوفها بعدين نحكم وقبل أن يتكلم ايهم وجد رغد وملك و ريم اتو في اتجههم رغد بخحل ايهم اتصل ب بابا شوفه اتاخر ليه ايهم بابتسامه لا تخرج الى اخته الصغيره متقلقيش يا رغد زمنهم علي وصول رغد انتي وملك مش عايزكو تختلطوا ببنت عمك دي ماشي يا ملك ملك بخوفماشي يا ابيه وانتي يا رغد مش عاوزك تتكلمي معها اخرجو السلام عليكم وعليكم السلام وضح رغد وملك وضح بعد مرور بعض الوقت دخل جمال الى القصر ليجد الجميع في انتظار ما ان وجد جمال يدخل حتى نهضوا جميعا فقال جمال جمال اسلام عليكم ايهم باقتضاب وعليكم السلام ورحمه الله امال فين بنت اخوك يا بابا جمال بغضب اسمها بنت عمي مش بنت اخوك يا محترم ثم التفت جمال وهو يقول جمال بحنان تعالي يا خوان يا بنتي خليني اعرفك على عائلتك وما ان ظهرت جوان من خلف جمال حتي انصدم الجميع من شكلها وكان اكثرهم هو ايهم فقد ظن انها ستكون فتاة ترتدي ملابس مكشوفة ولكن صدم من هذه الفتاة التي أمامه فقد كانت جوان ترتدي فستان طويل وسع وحجاب فكانت مثل الملاك وبعد بضع دقائق لاحظ الجميع تلك الطفلة المختبئة خلف جوان وكانت ترتدي هذا الفستان باللون الزهري امال وهي تتوجه الى جوان وتالا وتقول بحنان اهلا بيكي وصيانة يا بنتي انتي ولا قمر ده وهي تنظر علي تالا التي كانت تمسك يد جوان وتنظر حولها باستغراب جوان بصوت رقيق وادب متشكره يا طنط دي تبقى بنتي عندها اربع سنين صدما آخر حلت على الجميع من بينهم أيهم الذي كان وقف في مكانه لا يتحرك لا يعلم لما شعر بالألم عندما قالت ان تلك الطفلة هي ابنتها ليقطع هذا الهدوء جمال عندما قال جمال خليني اعرفك على العيله ده وهو يشير علي ايهم يبقى ابني الكبير ضابط في المخابرات اسمه ايه نظرت جوان إلى ايهم واومات براسها ثم اعدادت عينها الي الارض تبع جمال ودى يا ستي بنتي اصغيره رغد وده يبقي حاسر ابن عمك محمد الله يرحمو ودول اخوته التوام ملك وادم وده يبقي ابن عمتك سميه فهد واخته ريم بس عمتك مش هنا مسفره هي وجوزها ودي بقي يا ستي تبقى مرتي....." وما إن انها كلمه حتى قالت جوان برقة وهدوء جوان انا جوان احمد المنشاوى ودي وهي تشير الى تالا تبقى بنتي تالا عندها اربع سنين قامت جوان تعرف على الجميع كانت مرتبكة بسبب نظرت ايهم التي كانت تخترقها خافت جوان بعض الشي منه بعد قليل من الوقت اتت الخادمه الخادمه جمال بيه العشاء جهز جمال مشئ روحي انتي يلا يا جماعة علشان الاكل يلا يا جوان نهض الجميع متجهين الى غرفة الطعام جلس جمال على رأس المائدة وعلى يمينه تجلس امال وعلي يسره يجلس ايهم وبجواره تجلس رغد ومن جوارها ملك ومن جوار ملك يجلس آدم وجابر وعلى الناحية الأخرى تجلس امال بجوارها جوان التي تحمل تالا على قدميها وبجور جوان تجلس ريم وفهد بدأوا في تناول العشاء كانت جوان تطعم تالا التي كانت تأكل بهدوء وكان ايهم ينظر الي جوان نظرت غمضة قطع هذا السكون تالا وهي تقول لجوان تالا ببراءه ماما يلا علشان نتصل بثوا علثان مث يثعل منانا ياماما (ماما يلا علشان نتصل بجو علشان مش يزعل منانا يا ماما ) كان ايهم يتبع الحديث باهتمام غير واضح وقبل أن ترد جوان علي تالا رن هدفها معلن عن اتصل احد امسكت جوان الهادف وما ان رأت اسم المتصل حتى ضحكت وهي تقول لتالا بينما كان الجميع مستغربين من ضحكها جوان شفتي يا تالا اهو جو اتصل اول مسمعك بتتكلمي عنه اتصل علي طول قمت جوان بفتح الاسبيكر لكي تستطيع تالا الحديث مع يوسف وما ان فتحت الهاتف حتى أتاها صوت يوسف الغضب الحوار مدبلج يوسف بصوت عالى وغضب اين انتي الان يا جوان ولما لم تتصلي بي عندما وصلتم الم اخبرك بهذا قبل ركوب الطائره سوف اموت بسببك في يوم من الايام انا المخطي كان علي أن لا ادعكي تسافرين وحدك كان يجب ان اتي معك ع.... قطعته جوان وهي تضحك بينما الجميع يريد ان يعرف من هو يوسف ولما هو قلق هكذا عليها جوان اهداء قليلا يا يوسف ماذا بك انا الان وصلت كنت سأتصل بك بعد ان نتناول الطعام يوسف وهو يتن*داسف يا جوان كنت قلق عليكما كثيرا خفت ان يحدث لكم شئ وانا لست معكم جوان بصوت بحنانلا بأس انا بخير وكذلك تالا والان تكلم بل عربيه ام انك نسيت كيف تتكلم العربيه يوسف وهو يضحكلا يا ستي مانستش مستحيل اقدر انسى لغه بلدي انتي ناسية بابا أحمد كان وشعلقنى لو ما اتكلمتش عربي في البيت دانا كنت باخد كل علقة والعلقة ايه ماشاء الله كان بوصة بيه جوان الذي انسها دانا كنت ببقى الي فاتنة عليك المهم دلوقتي انت عامل ايه وماما لسه زعلان مني يوسف من ساعه ما مشيتي وهي مش بتكلمني وبتقولي اني انا السبب انا اللي سبتك تمشي وهي دلوقتي نامت جوان بحزن كان لازم اعمل كده كان لازم تحميها مهما حصل ده كان الوعد الذي وعده لها قبل ما تموت ثم نظرت الى تالا التي كانت تسمع الحوار وهي لا تفهم شئ كما كان حل الجميع ماعدا جمال الذي يعرف كل شي جوان تالا خدي كلمي جو علشان عاوز يطمن عليكي تالا ثو وحشتني اوي انتي مث كلمتني خلاص انا زعلانه منك يا ثو (جو وحشتني اوي انتي مش كلمتني خالص انا زعلان منك يا جو) يوسف وهو يضحك على نطقها لاسمه قلب جو انتي وحشتيني اوي يا توتو عامله ايه يا قلبي تالا ببرائه انا كويسه يا ثو وفيه بنات حواء اوي يا ثو انا هاخليك وحده منهم علثان تتجوزها يا ثو اسمها يعد حواء وعيونها ثقله ثي ماما يا ثو كان الجميع في حاله من الصدمه من هذه الطفلة التي لم تكمل عامها 4 بعد ومع ذلك تتكلم وكأنها في 15 من عمرها وبعد ثواني انفجر الجميع ضاحكين علي هذه الصغيرة معاد أيهم الذي كان يرقب جوان ورغد التي اصبح وجهها مثل حبة الطماطم من الخجل ويوسف الذي ظهر صوت ضحكاته من الهاتف على تالا يوسف من بين ضحكته بقى انتي عوزني اتزوج يا تالا طب مين الي هيجبلك الشوكلاته اللي انتي بتحبيها ومين الي هاي هربك من الاوضه لما جوان تعقبك جوان وقد غضبتقالي كده بقى هو انتى اللي كان يهربها من الاوضه والله يا يوسف لاوريك بس اما اشوفك يوسف بخوف مصطنع ينهار اسود مش انا يا جوان دي تالا الي كنت بتقلي اعمل كده صدقيني تالا بإنكار هي الاخر لا لا يا ماما صدقيني هو اللي كان بي خلتني انا مش ليا دعوه خلاص يا ماما شو هو اللي كان بيعمل كل حثا يوسف بزهوليخربيتك انا الي كنت بعمل كل حاجه لوحدي مشئ يا تالا بس لما اشوفك تصدقي اني دلوقتي صدقت المثل اللي بيقول البنات زي القطط تاكل وتنكر تالا وقض عبس وجهها بلطف انا قطه يا ثو مثلي انا مش هكلمك تاني يا ثو ومث زوجك البت الحلوه يعد وهخليك تعنث من غير زواج وتقعد ثمب تيتا يسره في هذه الحظه ضحك الجميع حتي دمعت عيونهم من كثرة الضحك جوان وهي تمسح دموعهاخلاص يا يوسف هي مش اتزوجك انتي هالعنز جنب ماما يوسف بغيظعجبتك اوي ياختي اضحكي ذي ما انتي عايزة بس لما انزل مصر حولي انتي وهي تلاقو حد يشكو من تحت ايدي جوان وهى تقول بثقة تريح ظهرها على الكرسي مين قالك ان استنجد بأحد انا بدافع عن نفسي كويس اوى ولا انت نسيت انا مين يا جو ليرض يوسف لا منستش انتى مين انتى جوان إلى وخد بطوله الدول الأوروبية في الكاراتيه والجودو والتايكوندو الياباني بس مش كل شي بل قوا يا جي ولا ايه جوان مقلتليش اسم ده من زمان ثم تبعت بشرود جي لو كان الاسم ده موجود وقتها كانت زمانها عيشة وصيتنا لو كنت وقتها جى كنت هي عيشه ثم اعطت الهاتف الي تالا وهي تبتسم لها جوان خدي يا تالا كلمي يوسف ثم نهضت وهي تحول ان تمنع نزول دمعها كان الجميع متعجب من التغيير الذي حدث لجوان فقد كنت تضحك وفجأه نهضت وخرجت من الغرفه نهض بعدها جمال مسرع خلف جوان اما ايهم ايقن ان هناك ما تخفيه تلك الفتاة وأقسم على معرفة ما تخفيه بأي ثمن ليظهر فجأة صوت يوسف وهو يردد اسم جوان وتالا تبكي علي امها نهضت رغد وحملت تالا وهي تحاول ان تهديها وامسك ايهم الهادف ايهم ببرود جوان خرجت من الاوضه بقى كلمها في وقت تاني ولم يمهله وقت لكي يجيب بل أغلق الهاتف وخرج خلف جوان و به كان الجميع يتعجب من تغيير ايهم في الخرج كانت جوان تجلس وهي تنظر أمامها ودموعها تنزل على اخوها حتي اتي جمال وجلس بجوارها وهو يقول لها غير منتبه لذلك الذي يختلس السمع عليهما جمال بحنان بتعملي كده ليه يا بنتي انتي مكنش في ايدك حاجة تعمليها وقتها انتي مش السبب في موتها جوان بغضب ........ ********************** تبعو لكي تعرفو المزيد باي في البارت القادم ??????? الى اللقاء في الفصل القادم آيه أحمد

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

عشق صقر الصعيد

read
2.1K
bc

نور الصعيد

read
1.0K
bc

رواية ادم.. لـ زينب سمير

read
1K
bc

( عشق العاصم )

read
1K
bc

عشق تحدى الصعاب

read
1K
bc

رجل المهام الصعبة.. للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕

read
1K
bc

نورٌ على نور

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook