#انتقام_الاشباح الفصل الثاني

1046 Words
الفصل الثاني *** وجيه دخل لبس هدومة ونزل علي شغلة وانا فاضلي ساعتين وانزل علي الكوافير اللي شغالة فيه دخلت المطبخ عملت لينا فطار وبعد ما فطرنا عملت الشاي .. وكنت شايفة في عيون اختي دلال خوف ورعب وكل ما تسمع صوت خبط تقوم مفزوعة فات اربع ايام والبيت طبيعي مفهوش اي حاجة وقولنا خلاص بقي البيت مفهوش اي حاجة في اليوم الخامس الساعة اتنين بالليل حسيت بجسم اختي جنبي بيتنفض وكأن حد معاها عالسرير وراسها عمالة تروح يمين وتروح شمال ورجليه وكأن حد بيمارس معاها الجنس غصب عنها قومت فتحت النور بسرعة وبقيت عمالة افوق اختي دلال دلال اصحي يا دلال اصحي ياحبيبتي بقيت عمالة اصرخ اصرخ لكن صوتي مش طالع وببص كده لقيت دم نازل من اختي غرق الملايه وبعدين مبقتش بتتحرك في اللحظة دي صوت صرختي طلع وماما جت جري علي صوتي واول ما شافت اختي زي الميتة جنبي والدم تحت منها مغرق هدومها وملاية السرير لطمت علي وشها ماما :: انتي عملتي ايه في اختك انا :: انا معملتش حاجة والله العظيم ماعملت حاجة ماما :: فهميني طيب ايه ده واختك مش بترد ليه وماما بتصرخ وبتلطم علي وشها اختي فاقت وقامت وكأن مكنش فيه حاجة ولا حاسة باللي كان فيها دلال :: بأستغراب ماما ؟ في حاجة ولا ايه ماما متمسمرة وحاطة ايدها علي وشها وعيونها مبرقة علي اختي دلال بصت تحتها علشان تشوف ماما مبرقة ليه وراحت مصرخة هي كمان اخدت اختي في حضني وماما بتعيط وتطلم كل ده واخويا مش حاسس بينا وكأنة نايم في كوكب تاني بدأت احكي لماما اللي حصل واني فضلت افوق فيها واصرخ لكن صوتي مكنش طالع ماما :: محدش يجيب سيرة ل اخوكم اخوكم لو عرف مش بعيد يقتل دلال دلال :: يقتلني انا ؟ ليه يا ماما ليه انا عملت ايه انا :: متخفيش يا حبيبتي بكره هنروح للدكتور علشان نطمن عليكي ماما :: دكتور ايه وشغالة تلطم علي وشها ... دكتور ايه اللي هنروحلة .. ماهو باين اهو البت شرفها راح راح انا :: ماما خلاص يا ماما اخويا نايم جوا وانتي لسة قايلة مش عايزينة يعرف دلال :: يالهوي يالهوي يالهوي شرفي راح يعني ايه .. انا مبقتش بنت انا :: بكره نطمن ونعرف الساعات بتمشي بالعافية والحزن علي وشوسنا كلنا ودلال قاعده مخبية وشها بين ركبها وبتعيط وماما كل شوية تبخط علي راسها بأيده وتطلم الصبح طلع واخويا قام من النوم قومت انا عملت له الفطار علشان ميحسش بحاجة وبعد ما فطر وشرب الشاي سأل علي ماما وهو مستغرب انها مش صاحية انا :: ماما نايمة يا وجيه وجيه :: ليه هي تعبانة .. دي اول مرة اصحي وماما تكون نايمة دي بتصحي سبعة الصبح انا :: لا هي بس مصدعة ولسة داخلة من شوية متشغلش بالك انت وجيه نزل علي شغلة وانا دخلت اخدت اختي في حضني اللي عيونها مبطلتش عياط من بالليل علي الساعة 4العصر اتصلت بعيادة دكتورة نساء و ولادة وحجزت ميعاد كشف ومن حسن حظنا اننا كنا رقم 1في الكشف والدكتورة بتيجي الساعة 5 قومت لبست هدومي وقولت ل اختي دلال قومي البسي هدومك انتي كمان علشان هننزل ماما :: انا هقوم البس علشان اجي معاكم انا :: لا ياماما خليكي انتي لحسن اخويا ممكن يجي في اي وقت ماما :: اخليني ؟ اخليني ايه ومين اللي عنده اعصاب يقعد. لا لا انا رجلي علي رجليكم ماما دخلت لبست وخرجت ومشينا خطوات رجلينا واحنا رايحيين للدكتورة كأننا رايحيين للموت وماما بتجر في رجليها اللي مش قادرة تشلها واختي منهارة من الخوف والرعب ومع اننا كلنا كنا متأكدين ان شرف اختي راح ومش عارفين من ايه ومن مين .. ومهما حكينا ل اخويا مش هيصدق وهيفتكر ان اختي فرطت في شرفها مع حد وصلنا للعياده وسألنا البت اللي بره الدكتورة جت :: ايوة الدكتورة جوا خمس دقايق بس .. ياتري فيه حجز انا :: اه في حجز بأسم دلال الشربتلي :: ايوة فعلا .. طب معلش بس خمس دقايق بالكتير .. الدكتورة معاها مندوب جوا الدقايق كانت بتمر علينا ساعات وبعد ما المندوب اخيرا خرج .. البنت قالت لينا اتفضلو دخلنا للدكتورة اللي كانت كبيرة في السن و مبتسمة لينا اول ما دخلنا الدكتور :: خير انا :: مش عارفة يا دكتوره اللي هحكيه ده كلام ناس عاقلين ولا هتقولي علينا ناس مجانين .. لكن عالعموم انا هحكيلك... وبدأت احكي اللي حصل بالتفصيل للدكتورة وبعد ما خلصت الحكاية .. الدكتورة كان باين علي وشها انها مش مصدقة ولا حرف من اللي حكيتة وطلبت من اختي تقوم علشان تكشف عليها اختي قامت وراحت نامت علي السرير وانا وماما روحنا وقفنا جنب منها لكن الدكتور بكل هدوء قالت بعد اذنكم ارتاحوا انتوا قعدت انا وماما والدكتورة قامت لبست الچونتي وكشفت علي اختي وبعدها قالت قومي انتي زي الفل ماما اول ما سمعت انتي زي الفل راحت مظغرطة واغمي عليها بعدها واختي فضلت تعيط من الفرحة الدكتورة فوقت ماما وماما بعد ما فاقت راحت اخدت اختي بالحضن وبقوا هما الأتنين بيبكوا في حضن بعض بعد ما اختي هديت وماما سألت الدكتورة امال ايه الدم اللي نزل منها ده الدكتورة :: ده كان نزيف بسبب التهابات في الرحم ممكن يكون برد ومع العلاج هتبقي تمام انا :: بس اللي انا شفتة ده كان ايه؟ الدكتورة :: كان هلوسة يا حبيبتي انا :: انا متأكدة اني مكنتش بهلوس ومكنتش نايمة كنت صاحية الدكتورة كتبت علي علاج وقالت الأستشارة كمان اسبوع مشينا من عند الدكتورة وماما طايرة من الفرحة واختي كمان. وانا بس اللي كان شاغل تفكيري... اللي شفتة ده كان ايه روحنا البيت وماما دخلت نامت لغاية الساعة عشرة زي ما تكون بقالها سنين ماشفتش طعم النوم ومصحيتش غير لما دخلت انا صحتها علشان تتعشي مع اخويا اللي جه ماما بعد ما اتعشينا اخدت اخويا علي جنب وحكت له كل حاجة والليلة الرهيبة اللي شفناها واخويا زعل من ماما جدا وقالها ازاي تخبوا عليا حاجة زي دي .. وان اي حاجة تحصل بعد كدة اين كانت المفروض يعرف بيها فات يومين وفي اليوم التالت صحيت الساعة 3 علي صوت واحدة ست بتبكي وكان باين من صوتها انها ست عجوزه في الأول الصوت مكنش واضح جاي منين قومت بصيت جنب مني لقيت اختي نايمة فضلت ممده وبحاول اركز يا تري الصوت جاي منين .. شوية والصوت راح مفيش شوية عيني يدوب غفلت صحيت علي نفس الصوت اللي بيبكي والصوت المرة دي كان اعلي. قومت وخرجت من الأوضة ومشيت في الصالة وانا حاسة برعب جوايا وببص علي الحمام لقيت الحمام عمال يبعد يبعد وفيه ست قاعده علي الأرض شعرها متنحل وبتقطع فيه وترميه جنبها عالأرض وهي بتبكي ... كأن فيه حد ميتلها ولقيت ايد جت من ورايا ونزلت علي كتفي جسمي كلة اتنفض ********
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD