#انتقام_الاشباح الفصل الخامس

1274 Words
الفصل الخامس ****** ........... بعد ما الشيخة ف*نة مشيت كلنا كنا في حالة صدمة من الكلام اللي قالتة اخويا وجيه بقي زي المجنون وقال لماما احنا هنسيب ام البيت ده حالا ومش هنسكن فيه دقيقة ماما :: نمشي .. انت سمعت الشيخة ف*نة قالت ايه .. هو انا مستغنية عنكم انا :: طب والحل يا ماما ماهو كمان الكلام اللي قالتة ده والطلبات دي مستحيل اننا نقبل بيها ماما :: مش هنقبل بيها بس كمان سيبان الييت معناه موتنا كلنا لو كان عليا انا .. انا مش فارق معايا الحياه من الموت لكن انتوا .. مستحيل افرط فيكم ولا هستحمل فيكم اذيه وجيه :: معني كدة انك موافقة انتي واخواتي علي طلبات الجان ؟ ماما :: لا يابني مش موافقة طبعا بس مش ف*نة قالت لسة قدامنا شهر مهلة نفكر فيه .. خلاص من هنا لغاية ما الشهر يخلص نشوف حد غير ف*نة يمكن يكون الحد التاني ده عنده الحل واحنا قاعدين سمعنا صوت اختي دلال وهي بتعيط في الأوضة انا وماما دخلنا بسرعة علشان نشوفها لقينها قاعدة علي السرير وفاقت من اللي كانت فيه ولما حست بنفسها في الأوضة انهارت من العياط ماما وانا قعدنا جنبها علي السرير وماما اخدتها في حضنها ماما :: حمدلة بسلامتك ياحبيبتي .. متعيطيش انتي معانا خلاص وفي وسطينا انا :: خلاص يا دلال انتي بقيتي في وسطينا بتعيطي ليه بقي دلال :: خدوني تحت الأرض يا ماما خدوني تحت الأرض وشكلهم فظيع اوووي فات يومين وبعدين دلال اختي قالت لماما انها عايزه ترجع الشغل تاني ومش عايزه تقعد في البيت المسكون ده وطبعا كلنا فرحنا بقرار دلال برجوعها للشغل لان ده الوحيد اللي هيشغلها وينسيها اللي بيحصل في البيت وفعلا رجعنا نمارس حياتنا بشكل طبيعي خصوصا بعد ما الهدوء عم البيت ومبقاش فيه اصوات ولا اي حاجة بتحصل زي الأول اخويا بقي بيلف علي الشيوخ وكل يومين تلاتة يجيب شيخ في البيت اللي يقرا واللي يطلب طلبات غريبة واللي يقول ادبحوا علي عتبة البيت مفيش حاجة ممكن تتعمل اخويا معملهاش الشارع كلة عرف بموضوع البيت والجن والعفاريت والأوضة بتاعة البواب جارنا ولعت ومات هو ومراتة وعيالة فيها والناس بقت بتخاف تتعامل معانا كاننا احنا الشياطين وانهم لو قربوا منا هيتأذيو نفسيتنا كلنا بقي زي الزفت وكل يوم بيمر علينا بيتعب نفسيتنا اكتر واكتر لغاية ما في يوم وانا مروحة البيت كنت ماشية في شارع ضلمة بالليل شفت واحدة شحاتة او غلبانة قاعدة جنب كوم زبالة وجنبها رضيع صغير مفطور من العياط رجلي غصب عني اخدتني لغاية عندها وقعدت علي ق*فيصي وحطيت ايدي علي ضهرها .. كانت قاعدة وضهرها ليا ووشها في الأرض بدور في الزبالة انا :: ابنك ده ؟ طب ما تشوفيه بيعيط ليه الشحاتة :: ده مش ابني وبقي ابني جعانة وهو جعان ومش معايا اللي يجيب لينا الأكل انا :: يعني ايه مش ابنك وبقي ابنك .. طب ما علينا خدي الفلوس دي وجيبي بيها الأكل الست لفت بوشها ناحيتي واخدت الفلوس وبصت في وشي وماكلمتش الست كانت ملامح وشها لست في الخمسين او الستين يعني ست عجوزه والرضيع اللي جنبها اكيد مش ابنها الست راحت قايمة واخدت الواد من الأرض اللي كان بيعيط يدوب قالت له هووووش بصوت واطي راح الرضيع ساكت وبعدها مشيت روحت البيت ومعرفش ليه كل تفكيري كان منحصر في الست دي وفي الرضيع اللي كان جنب منها اختي دخلت الأوضة بعد ما خلصت شغلها ورجعت البيت واتعشت وقعدت جنبي عالسرير ايه ياصفاء مالك بتفكري في ايه انا :: مفيش بس في .... روحت حاكية ليها اللي شفتة دلال :: ما يمكن يكون مش ابنها فعلا والست دي سرقاه انا :: يمكن .. بقولك ايه هو انتي لما اخدوكي تحت الأرض شوفتي ايه وكنتي عايشة هناك ازاي اختي :: حرام عليكي يا صفاء انا مصدقت انسي مع اني عمري ما هنسي بس بحاول انسي انا :: طب خلاص حقك عليا .. انا اسفة .. شوية كدة وروحت سألتها هو تحت الأرض زي عندنا كدة اختي :: تحت الأرض عالم تاني .. عالم خاص بيهم ومملكتهم وعلي فكرة انا كنت شيفاكم وسمعاكم وانا هناك انا :: ازاي بقي ؟ هما كانوا مخليني اشوفكم واعرف اخباركم بس لما كانوا بيقلبوا عليا كانوا بيخلوا حياتي جحيم انا :: كنتي بتاكلي .. بتشربي .. بتنامي ؟ اكيد كنت باكل وبشرب وبنام ... انا كنت محبوسة في قصر بس اكتر حاجة بيعملوها معايا هناك ممارسة الجنس معايا .. بس متقوليش ل اخوكي وحيات رحمة بابا انا :: يا ليلة طين .. ازاي كانوا وخديني زي جارية او عبده ليهم وكنت انا علي كلام الجني الحارس ليا اني جايه وعاء لشهواتهم انا :: مع ان الجن مارس معايا الجنس بس انا فعلا مستغربة هما بيمارسوا الجنس زي البني ادمين ازاي دلال :: هما مارسوا معاكي الجنس انتي كمان انا :: ايوة يوم ما خ*فوكي وروحت حاكية ليها اللي حصل راحت مبرقة ليا وقالت انة نفس القصر اللي انا كنت محبوسة فيه هو هو بنفس الأوصاف اللي حكتها انا :: انا خايفة اوي خصوصا ان فات عشر ايام من المهلة ومش عارفة هيحصل ايه لو المهلة خلصت وملقناش حل فضلنا انا واختي نحكي وبعدين دلال قالت انها تعبانة وعايزه تنام لأنها هتروح بكره العياده من الضهر علشان الدكتور قالها في شوية ترويق وعايزني اساعده نمنا وبقيت طول الليل بحلم بالقصر اللي تحت الأرض وبحلم بالجن صفوان وهو بيمارس معايا الجنس صحيت تاني يوم علي صوت ماما اصحي يا صفاء علشان تتغدي و تروحي شغلك صحيت وانا بتغدي سألت علي دلال ماما قالتلي انها راحت العياده .... المشهد في العيادة بين الدكتور رمزي وبين دلال دلال :: صباح الخير يا دكتور رمزي الدكتور رمزي :: صباح النور .. ده اللي متفقين عليه مش قايلك عايزك تبقي هنا قبلي .. اجي قبل منك بساعة دلال :: معلش يا دكتور غصب عني فضلت طول الليل سهرانة الدكتور :: ايه هما ظهرو تاني ولا ايه دلال :: لا الحمد لله مظهروش بس انت مين حكالك الدكتور :: يابنتي الدنيا كلها عارفة وعارف كمان انك كنتي مخطوفة دلال :: ايوة صح دانا نسيت ان الشارع كلة عارف الدكتور طيب يلا بقي عايزين نفضي اوضة الكشف ونطلعهم برا ونحطهم في الأوضة التانية علشان فيه غيرهم جاي كمان شوية دلال دخلت الأوضة هي والدكتور رمزي وبدأو ينقلوا في الحاجات اللي في الأوضة وفعلا بعد شوية جت بقية الاجهزة نقلوها اوضة الكشف وبعدها كملو يومهم عادي ف العيادة ....... بالليل بعد ما خلصت شغلي في الكوافير قفلت المحل مع مدام نشوي وروحت .. وانا ماشية في الطريق قابلت نفس الست اللي قابلتها امبارح وفي نفس المكان وقفت ثواني كده ابص عليها وبعدين حسيت بخوف منها معرفش ليه وحسيت ان الست دي غريبة مشيت وقولت مش هقف تاني ولا هروح ليها مفيش يدوب مشيت خطوتين سمعت صوت الرضيع بيبكي بصوت عالي جدا الصوت حسيت انة وجعلي قلبي وغصب عني خطوات رجلي وقفت ولقيت نفسي راجعة للست دي مره تانيه ياست مش حرام عليكي تسيبي الطفل بيبكي كدة .. وليه سيباه مرمي كدة علي الأرض الشحاتة :: كنت مستنياكي انا :: مستنياني انا ؟ ليه وبعدين انتي تعرفيني علشان تستنيني الشحاتة :: اختك الغلبانة اتملكوا منها والدور جاي عليكي انا :: مين دول اللي اتملوكو منها ... انتي مين؟ الشحاتة :: انا يمكن اكون قشاية في بحر كبير خدي بالك من اختك ... وشوفي ايه اللي شالتة ولحقيها قبل ما يكبر جواها... دول خاينين وملهمش وعد ولا دين صوت ارضيع بيزيد بصيت عليه ورجعت بصيت علي الست لقتها اختفت ورجعت ابص علي الرضيع مكنش له اثر جريت علي البيت والرعب اتملك مني روحت لقيت اخويا قاعد وبيتكلم هو وماما انا :: مساء الخير ماما :: اتأخرتي ليه يابنتي انا :: معلش الشغل كان في الكوافير كتير الليلة اخويا :: اعملوا حسابكم بكره هتصحوا بدري علشان فيه شيخ جاي الصبح انا :: هيجي امتي يعني اخويا :: الساعة 9الصبح انا :: وليه بدري كدة اخويا :: الراجل ظروفة اللي تسمح في الوقت ده انا :: ماشي .. ماما انا هدخل اغير. فيه عشا ايه ماما :: فيه طبيخ ولحمة .. وشوفي اختك تاكل معاكي بالمرة من ساعة ماجت من الشغل وهي نايمة جوا ومش عايزه تاكل ........ ....................
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD