الفصل الثامن
من روايه
#وردة الخرساء(في يد الوحش )
بقلم
#ايه احمد
*********
في قصر الحديدي
كانت ورده تجلس مع ملك في حديقه القصر قفد ذهب ادم وياسين الي الشركه
ملك : هنعمل ايه يا ورده انا زهقت اوي
ورده : وانا كمان
ملك : ايه ريك ندخل المطبخ ونعمل الغده احنا اهو نتسالي شوي لحد ما ادهم وياسين يرجعو.
ورده : ماشي نهضت كل من ملك و ورده ودخلو الي المطبخ وامرو الخدم بخروج وبداو في تحضير الطعام وسط ضحكات ملك التي كانت تلعب بدقيق
********
في شركه الحديدي كان ياسين يمسك ملف ويقراء باهتمام ليدخل ادم
ادم : هتعمل ايه في الشركه الي دخلت المنافسه دي
ياسين : مش هعمل حاجه
ادم : بس دول بيلعبو من تحت لتحت يعني مش طريقه نضيفه
ياسين : عارف انا امرت حد يجبلي كل المعلومات عن الشركه وصحبها
ادم : ماشي بس انتبه كويس صح في حفله لازم نروحها
ياسين :حفله ايه دي
ادم :حفله معموله لرجال الاعمل
ياسين : ماشي امتي الحفله دي يا ادم
ادم : النهارده علي الساعه ٨
ياسين : ماشي خرج ادم من مكتب ياسين وعاد الي القصر اما ياسين الذي امسك الهاتف وهو يتصل باحد رجاله الذي كلفه باحضار معلومات او اي شي يخص سليم ومازن
ياسين : عملت ايه
الرجل : مقدرناش نلقي حاجه يا بيه في ناس كتير اسمهم سليم اما بنسبه ليحيي بيه فمفيش حد من معرفو او حتي اعداوء اسمو سليم
ياسين ببرود : افضل ضور ورء الموضوع لحد متلقي معلومات عنو انت فاهم
الرجل :حاضر يا ياسين بية
**********
في مكان اخر كان سليم يجلس بقلق وهو ينظر الي سماح
سماح : في ايه ياسليم
سليم : ياسين بيدور عليه يا سماح
سماح بصدمه : يعني ايه بيدور عليك هو عرفك منين
سليم : رجالتي قلولي انو امر حد يدور عن واحد اسمو سليم ومازن
سماح بصدمه : معقول يحيي يكون قالو عليك
سليم : لا لان يحيي ميعرفنيش اصلا هو بس يعرف انك عيشه
سماح : امال هو عرف منين
سليم :مش عارف هتبقي مصيبه لو ياسين عرفني ده ممكن ينسفني من علي وش الارض.
سماح : اهدء كده هو ميعرفش غير اسمك وده في مصلحتنه وكمان مستحيل يشك انك ورء قتل فريده ويحيي
سليم : بس الغريب انو بيدور علي مازن كمان
سماح : فعلا احنا لازم نعرف هو جاب المعلومات دي منين وكمان لازم اشيري تتحرك بسرعه
سليم : واشيري هتعمل ايه
سماح : تغري ياسين وتوقع بينو وبين ورده وقتها ممكن نبعد نظرو عنا شوي
سليم : معاكي حق في حفله النهارده لرجال الاعمل ايه ريك اروح انا واشيري
سماح : فكره كويسه
********
في قصر الحديدي دخل ياسين وادم الي القصر ليسمعو صوت ضحك قادم من المطبخ فاتجهو اليه ليجدو الخدم مجتمعين امام باب المطبخ
التفتت احد الخدمات لتصدم من وجود ياسين وادم خلفها اشر لهم ادم بذهاب فذهبو بسرعه اما ياسين الذي كان ينظر لهم بصدمه من ما يره امامه كان المطبخ في حاله من الحرب الدقيق في كل مكان وعصير البرتقال علي الارض وباضرة الككاو علي رخامه المطبخ اما ملك و ورده فقد كانت ملك تضحك وهي تقوم بعجن الكيك و ورده التي تنظر الي الشكولاته بسعاده وتاكل منها
ملك : يا ورده اكلتي الشكولاتا كلها بس بقي نظرت لها ورده بعبوس
ورده : ملكيش دعوه.... قلتها معبة بيدها
ملك : طب ابعدي كده وشوفي الفرخ نظرت لها ورده بفزع فهي نست تماما امر الفرخ التي كانت في الفرن لتذهب لها بسرعه وما ان فتحت باب الفرن حتي خرج الدخان فصرخت ملك وهي تقول
ملك : عملتي ايه يا ورده اخرجت ورده الفرخه التي احترقت تماما ووضعتها علي رخامه المطبخ وهم ينظرون لها باسف امسكت ورده شوكه وغرذتها في الفرخه المحترقه
ورده : دي اتحرقت اوي
ملك : تفتكر ادم وياسين هيرضو يكلوها
ادم بضحك : لا طبعا اكل ايه انت ايه ريك يا ياسين
ياسين : مش مستغني عن بطني نظرت كل من ملك و ورده لهم بصدمه
ملك : ادم انتو جيتو امتي اقترب منها ادم وانسك يدها وخرج بها من المطبخ تحت تذمرها واعترضها وضحك ادم عليها.
اما ياسين الذي اقترب من ورده ولف يده حول خصرها وهو ينظر الي وجهها الذي كان مليئ بل شكولاتا ابتسم ياسين وقبل خدها وهو يمتص خدها من الشكولاتا ثم انتقل الي خدها الاخرا بتسمت ورده التي كانت تنظر له بحب...امسك يدها وخرج بها من المطبخ وامر الخدم ان ينظفو المكان
**********
في غرفه ادم دخل ادم وهو يمسك يدها وبعد ان اغلق الباب اقترب منها وعلي وجه ابتسامه خبيثه خافت ملك من تلك الابتسامه وحاولت ان تبتعد ولكنه امسكها من خصرها واتجه بها الي الاريكة وقبل خدها ثما قرص خدها برفق وقال
ادم :كنتي بتعملي ايه يا حببتي في المطبخ ، انتي من امتي اصلا بتدخلية.
ملك بتزمر : يا ادم بتوجع ابتسم ادم بحب ثم قبل. خدها المحمر
ادم : اسف يا روحي بس مقدرتش اتحكم في نفسي خدودك دي عسل بحبهم اوي
ملك برقه :بحبك اوي اوي يا ادم
ادم : وانا بعشقك يا روح قلب ادم ختم كلامه بقبله ثم حملها واتجة بها الي الفراش ☺( وتسكت شهرذاد عن الكلام الغير مباح )
*********
ياسين : مالك يا روحي بتعيطي ليه انتي خيف مني نفت براسها فقال..." طب مالك يا حببتي"..... نظرت له ورده بخجل وقد احمر وجهها فا فهم ياسين انها خائفه من ما سوف يحدث فقبل راسها وقال
.... "مش عاوزك تخافي من حاجه طول ما انا معاكي يا عمري انا مستحيل اذيكي يا ورده اهدء متخفيش ماشي يا حببتي انا جوزك...." بعد قيل من الوقت اصبحت ورده زوجته امام لله....
ياسين : مب**ك يا مدم يااسين خلص يا عمري بقيتي مراتي ... قبل راسها نامي بقي يا وردتي ظل يمسح علي ظهرها بحنان الي ان نامت في حضنه نظر ياسين الي ساعته فوجدها ٢ فابتسم لينام هو الاخر
*********
في مكان اخر كان مازن يجلس وهو ينظر الي سليم بحقد خفي
سليم : فهمت هتعمل ايه يا مازن لزم تعرف اذي ياسين عرف اسمي واسمك
مازن : فهمت يا سليم بيه
سليم :كويس
مازن :بس هتعمل ايه يا بيه لو عرفك
سليم : هقتلو نظر له مازن ثم نهض من مكانه وقال
مازن : عن اذنك يا سليم بيه خرج مازن من المكتب فور ان اغلق الباب حتي تغيرت ملامح وجه وتحولت الي حقد وغضب وقال
مش هتوصلهم طول ما انا عايش يا حقير... " ثم خرج من شركه واتجه الي ذلك المكان المجهول
المراء : عامل ايه يا ابني
مازن : انا كويس انتي اخبرك ايه
المراء :الحمد لله لينظر مازن الي ذلك الشخص النائم علي السرير
مازن : عامل ايه دلوقتي
المراء: ذي ما انت شايف متغيرش الوضع لسه ذي ما هيا
مازن : انتبهى كويس
المراء: حاضر يا ابني
*********
استيقظت ورده وهي تنظر حولها لتجد نفسها في حضن ياسين وهو عاري الص*ر احمر وجهها بشده وهي تحاول ان تنهض من مكانها ولكنها لم تستطع فهو كان يمسك بها بقوه كان ياسين مستيقظ ولكنه تظاهر بل نوم لكي يعلم ما سوف تفعله، وايضا لم يرد ان يحرجها فهو يعلم كم هي حساسة.
ياسين : صباح الخير يا حببتي ولا اقول يا عروسه احمر وجهها اكثر ثم دفنت نفسها في حضنه بقوه فقهقه عليها باستمتاع من خجلها ابعدها قليلا ثم مال واخذها في قبله رقيقه شغوفة كانت تشعر به يقبلها بحب ورقه ابتعد عنها وهو ينظر لها
"بحبك يا وردتي يا ورده الوحش"
نظرت له بسعاده ولكنها سرعان ما تذكرت والدتها لتنهمر دموعها بقوه وهي تكبح نفسها من الانفجر في البكاء، تعلم انه سوف يتركها عندما يعلم بامر والدتها فعلي الرغم من انها كانت صغيره في ذلك الوقت الي انها لا تزل تتذكر كيف كان ياسين يحب والدته فهو كان يخاف عليها كثيرا
نظر ياسين الي تلك السعاده التي في عينها عندما قال لها انهو يحبها ولكن سرعان ما لحظ تلك النظره الحزينه في عينها فعلم ان الامر يتعلق بوالدتها فهي نفس النظر التي كانت تنظر بها الي قبر والدتها احتضنها ياسين بقوه وهو يمسح علي ظهرها
ياسين : اهدء يا روحي بس ششش انا هنا مش هسيبك مهما حصل اهدء يا قلبي..." ابتعدت عنه قليلا وقالت وهي تحرك شفتيها المرتجفه
ورده : اوعدني انك مش هتسبني مهما حصل امسك.... ياسين وجهها بين يديه وهو يمسح خدها من الدموع وقال
ياسين : اوعدك يا روح قلب ياسين مش هسيبك مهما حصل يلا بقي قومي عشان في حفله مهمه وهتروحي معايه نظرت له ورده بتردد وهي تقول
ورده : بس الناس و...احتضنها ياسين وقال
ياسين : ملكيش دعوه بحد انتي فهمه ابتسمت ورده ثم رفعت نفسها وقبلت مقدمه راس ياسين برقه ثم نهضت وهي تتجه الي الحمام بعد ان ارتدت قميص ياسين
اما ياسين الذي كان ينظر لها بحب ثم نهض واتجه الي غرفه الملابس واخرج منها بدلته وفستان لها فهو لا يريد لاحد ان ينظر لها في الحفله
بعد قليل من الوقت خرجت ورده من المرحاض لتجد ياسين في غرفه الملابس وهو يمسك فستان وقال
ياسين : البسي ده يا وردتي ماشي اومئت له ورده فقبل راسها ثم اتجه الي المرحاض
كان ياسين يرتدي ملابس رسميه بلون الاسود وقميص ابيض.

ويقف امام باب الغرفه ليصدم عندما راء تلك الفاتنه تخرج وهي ترتدي فستان بلون البيج الفاتح وعليه ورود بلون الزهري وبه حزام من الوسط بلون الذهبي وحجاب بلون الذهبي.

ظل ياسين ينظر لها فهي كانت جميله جدا ولكنه لحظ احمر الشفها الذي كانت تضعه فاقترب منها ولف يده حول خصرها وقبل شفتيها بقوه
شهقت ورده من الصدمه وحاولت ان تبتعد ولكنه امسك بعا مره اخره وبعد ان انتها
ياسين : كده حلو بعد كده متحطيش حاجه وانتي خرجه فهمه اومئت بخوف فطبع قبله رقيقه علي شفتيها وكأنة يعتذر من قسوتة في تلك القبلة.
*********
عند ملك وادم الذي كان ينام بعمق استيقظ علي صوت ملاكه ليقبل خدها وقال
ادم : ايه يا حببتي
ملك : قوم يا ادم عشان الحفله نهض ادم وهو يحرك يده علي شعره
ادم : انا نسيت خالص طب يلا بسرعه يا ملاكي عشان هتروحي معايه
ملك : هروح فين يا ادم و ورده
ادم بابتسمه حنونه : ورده كمان جيه يا قلب ادم يلا بقي اتسعت ابتسمتها واتجهت الي غرفه الملابس واخرجت فستان وبدله الادم
خرج ادم من المرحاض وراتدء تلك البدلة التي وضعتها لة ملك علي السرير، كانت عباره عن ملابس رسمية بلون الاسود وقميص اسود ايضا

اما ملك التي كانت ترتدي فستان من الون النبيتي وعليه حجاب البيض الون، وبة بعض الخرذ علي شكل حبات لؤلؤ بيضاء

ايتسم ادم وقبل جبينها ثم امسك يدها واتجهو الي الخرج ليجدو ياسين و ورده يقفون امام باب غرفتهم
ادم : يلا يا جماعه عشان اتخرنا
ياسين : يلا ثم اتجهو الي خارج القصر ليركب ادم ومالك في سياره وياسين و ورده في سياره وخلفهم ٤ سيارت حراسه
*********
وصلو الي مكان الحفل لينزل كل من ادم وياسين وهم يمسكون بيد زوجتهم دخلو الي الحفل بكل هيبه، فمن لا يعلم من هو الوحش والثعلب، اتجهت كل الانظر اليهم فقد كانت النساء ينظرون الي ملك و ورده بحقد وحسد فياسين وادم حلم كل فتيات الطبقه الرقيه
اما الرجال فقد كانو ينظرون الي ياسين وادم بخوف وحسد فالوحش من اكبر رجال الاعمل في امريكا والثعلب من اكبر رجال الاعمال في الشرق الاوسط
اتجهو الي احد الطولت وجلسو عليها كانت ملك معتاد علي تلك الحفلات اما ورده التي كانت تمسك بيد ياسين بقوه و تنظر حولها بخوف من مظهر المدعوين فقد كان الرجال يرتدون بدل رسميه اما النساء فقد كانو يرتدون ملابس قصيره جدا ابتسم ياسين وهو ينظر الي ورده التي كانت الصدمه باديه علي وجهها
ياسين : مالك يا قلبي
ورده : شكلهم وحش يا ياسين ضحك ياسين عليها وقبل ان يرد عليها سمع من ينادي عليه ليلتفت فوجد اشيري كانت تقترب منهم بدلع وكانت ترتدي فستان قصير جدا بدوان اكمام وترتدي كعب عالي وشعرها مرفوع علي شكل كعكه

اقتربت اشيري من ياسين وهي تقول بدلع مق*ف : هاي عامل ايه يا ياسين وحشتني اوي نظر لها ياسين ببرود وهو يقول
ياسين : اذيك يا اشيري
اشيري : الحمد لله يا ياسين امسك ياسين يد ورده وقال
ياسين : احب اعرفك مرتي ورده دي اشيري يا ورده وهي بنت سليم الرواي ما ان سمعت ورده الاسم حتي ارتجف جسدها وتمنت ان لا يكون هو لكنها صدمت واصفر وجهها عندما رات سليم وهو يقترب منهم ومعه مازن ااذي كان ينظر لها بصدمه من وجودها هنا فهو كان يظن انها لن تاتي اقترب سليم من ياسين وهو يصافحه ثم نظر الي ورده التي اختبات بسرعه في كتف ياسين وهي ترتجف من الخوف
???????
الي القاء في الفصل القادم
ايه احمد
مع السلامه
اشيري سليم : هي فتاه في ٢٥ من عمرها انانيه تحب المال كثير ومهوس بياسين تحبه او بمعني اصح تحب ماله وسلطته و وسامته،تمتلك خبث يضاهي والدها