الفصل الخامس عشر

3053 Words
تنتهي نسمه من عملها وتتوجه الي منزلها، لتنتظر بنت عمتها جنة، ومر الوقت واذا تسمع من يطرق باب الشقه، فتوجهت اليه لتقوم بفتحه فوجدت جنة بكل شقاوتها ممده ايديها لتعانقها بكل حب، فهي ليست بنت عمتها فقد بل اختها، وصديقتها منذ الصغر، فهاتفتها نسمه مردده،، - حببتي ياجوجو وحشاااني اوي، ادخلي ادخلي ، احنا ليلتنا صباحي النهاردة جنة بفرحه وسعاده تقول،، - حببتي يانسومه والله انتي اللي وحشاني، والف الف مب**ك، هاتي يابنت رجلك اقرصك، عشان احصلك في جمعتك، تعالي هنا تجري نسمه وخلفها بنت عمتها المجنونة، فتضحك الام والاب عليهم، فتصيح الام قائله،، - تعالي ياجنة، سيبي نسمه، حرام عليكي يابنتي، زرقتي رجليها جنة بضحك، وتنظر لها وتقول،،، -انا بقرصها بإخلاص ياطنط، عشان احصلها، ولا عايزاني اعنس بقي جنبكوا اميرة بدهشه،،، - تعنسي دي امك بتشتكي مر الشكوي منك، من العرسان اللي بترفضيها وبتطفشيهم، كل شويه جنة تنظر لها وترد ببرود،،، - اعمل ايه ياطنط، مش لاقيه اللي في خيالي، واللي بتمناه ويخ*ف قلبي من اول نظرة، صدقيني يوم ما الاقيه همسك فيه بايدي واسناني، بس انتي ادعيلي الاقيه بقي، انا حاسه اني خلاص قربت افقد الامل اميرة ترفع يداها للسماء وتقول،،، - يارب يقع في باختك واحد اجن منك ياجنه، عشان تبقي اخرتكوا السرايا الصفرا جنة تضحك وتقول،،، - اي حاجه يا طنط بس يجي هو اللي بحلم بيه وانا راضيه مجنون مجنون مش مشكلة انا موافقه سليم ينظر لها وعلي وجه ابتسامه، ثم يقول لها،،،، - والله انتي مشكله ياجنة، بقي عايزاه مجنون، طب وافقي علي العاقل اللي بيتقدملك جنة تقترب من خالها، وتستند يديها علي كتفه، ثم تنظر له مردده،،،، - لا ياخالي، انا عندي لو مجنون زي ما في خيالي، اوافق عليه ولا تقولي عاقل منشي من اللي بيتقدموا سليم ينظر لها في حب ويقول،، - ربنا يصلحلك الحال يارب، انا هتصل بالسواق وبكرة باذن الله هنروح نودي حاجات نسمه، فارتاحي كده عقبال ما تجهز اميرة الغداء، وتساعدي نسمه وتجمعي معاها كل حاجه جنة تقترب من نسمه وتمسكها من يديها ثم تقول،،، - خلاص حاضر ياخالي، هنلم كل حاجه ونجمعها ونظبط الدنيا لا تقلق ياخال، كل حاجه هتكون تمام ? سليم يرد بنبره حانيه ويقول،،، - علي خير، وعقبالك ياحببتي يارب نفرح بيكي جنة تنظر لنسمه بحب ثم تقول،،، - فرحتي بنسمه كاني انا اللي اتجوزت ربنا يعلم، انا فرحانه ازاي ياخالو وتجهز نسمه الغداء مع والدتها، وتوجهوا الي السفرة، وتناولوا طعامهم، وبعد مضي بعض الوقت، انتهوا، وتوجهت البنات الي غرفه نسمه، فقامت جنة بتبديل ثيابها، واستندت على الاريكه وهتفت لها،، - يالا بقي احكيلي، هادي ده اللي كنتي حكتيلي عنه من زمان نسمه بهيام : اه هو، اخيرا حس بيا، واتقدم ولبسنا الدبل، انا مش قادرة اصدق لحد دلوقتي اننا خلاص كلها ايام وهنتجوز، وهفرش بكرة غرفة نومي ، انا فرحانه اووي ياجنة جنة ببتسامه ونبره حب تقول،،، - ربنا يسعدك يارب حببتي، ويتمملك علي خير ان شاء الله نسمة تنظر لها وتقول بنبرة حب،،،، - يارب ياجنتي يسمع منك ربنا، وافرح بيكي انا كمان ويستمر بهم الحديث طويلا، ثم يجمعون كل شيء في شنط، حتي يتم تنزيلها غدا، وهم في سعاده بالغه يجلس معتز في منزل صديقه هادي، وامامه الملفات الخاصه بحالات المرضي حتي يكتب لها التقرير النهائي، ومضي الوقت في العمل ولم ينتبه لدخول هادي الذي عاود من عمله فسأله مرددا،، - معقول يا معتز انت من الصبح عاقد كده علي الملفات دي معتز ينظر له بنظره تعب وارهاق، ثم يقول،،، - ازيك ياهادي، اه والله الوقت سرقني، بس خلاص الحمدلله خلصتهم عشان مفروض اروح لدكتور شريف واشتغل بقي، بقولك كلمت السمسار هادي؛ هكلمه معاك اهو ويمسك الفون ويضغط علي ازراره ليقوم بالاتصال بالسمسار، وانتظر قليلا حتي يحادثه... - الووو ازيك يا دكتره، عامل ايه ياباشا هادي بهدوء يقول،، - بخير يا ابو شادي، بقولك كنت عايزك كده تيجي معايا تشوف شقه لصديقي عايز يبعها، ياريت تتمنها، وتشوفله شقه معقوله في المنطقه هنا ابو شادي،، - تمام يا غالي بكرة باذن الله عدي عليا، ونروح نشوفها هادي : اوك علي تليفون بكرة نحدد معاد، شكرا هتعبك معايا ابو شادي : لا تعبت ولا حاجه، انا في خدمتك، ده شغلي ويغلق معه الفون، و يتوجه حديثه لمعتز، ويردد له ما ذكر في المكالمه، فيرد عليه،، - والله انا مش عارف اشكرك ازاي يا هادي، انا لو كان عندي اخ مش هيقف معايا كده، ربنا ميحرمنيش منك يارب هادي ينظر له بنظره لوم وعتاب، ثم يقول،، - عيب تقول كده انت اخويا يامعتز، يالا قوم حضر معايا السفرة عشان ناكل، وبكره اعمل حسابك ان نسمه وبنت عمتها، ومامتها ووالدها هيكونوا موجدين عشان يفرشوا غرفه النوم وحاجات نسمه معتز بفرحه يرد،،، - يجيوا بالف سلامه، وربنا يتملك علي خير يارب هادي بنبرة تمني يقول،،، - يارب يامعتز، وافرح بيك قريب معتز بحزن : انا جربت حظي خلاص، معنديش استعداد اجرب تاني هادي يقترب منه ويربت علي كتفه قتذلا،،، - سيب انت نفسك وباذن الله ربنا هيعوضك خير ويضعون الطعام في هدوء صامت، وكل منهم يفكر في حاله، فهادي يفكر في نسمته التي غيرت طعم حياته وجعلتها اجمل وارق، ومعتز الذي يحزن علي عمره الذي ضاع وكل شقي عمره اخذته زوجته السابقه بدون اي وجه حق، لتحرق قلبه وتحزنه عليه، فيدعي عليها في سره ويحسبن عليها، ويفوض امره لله الذي لا يغفل ولا ينام يجلس والد نانسي سمير مع زوجته زهيره فيهاتفها مرددا،،،، - انا مش موافق ابدا علي اللي بنتك عملته، حرام بجد الراجل ميستهلش مننا كده زهيرة بنبرة حزينه تقول،،، - بنتك **مت تحرق قلبه علي العفش وكل حاجه، بتنتقم منه، فكراه هيرجعلها لما تعمل سمير بضيق وغضب،،، - اتصرفت من دماغها، اه هو غلط عشان مرجعليش في الخطوة دي بس برضو هنروح من ربنا فين بس، وايه الجرئة اللي جتلها فضت الحاجه واتصلت علي ناس وشاله كل ده علي العربيات مسافه ماجينا، انا مش عارف عرفت تنجذ كل ده ازاي في الوقت الصغير ده زهيرة تنظر له وعلي وجهها الأسى، ثم تقول،،، - بنتك اتحولت بقت قادره كلمت ناس تساعدها ومعاها البوابه لمت كل حاجه والنجار فك الحاجه ونزلتها، بس علي قولك والله كله الا دعوة المظلوم احنا مش حملها، حاول تدخل كده وتتكلم معاها، وتفهمها وتوعيها سمير ينهض من مجلسه ويقول في حزن عليها،،، - هدخل وربنا يهديها يارب ويتركها زوجها، ويتوجه الي غرفة ابنته ويطرق بابها طالبا الدخول فاذنت له بالدخول،،، - ادخل يابابا، اتفضل سمير : ازيك يابنتي، عامله ايه؟! نانسي تنظر له وترد بصوت منخفض،،، - الحمدلله يابابا، عايشه هعمل ايه اديها ايام وبنعشها سمير يقترب منها ويجلس علي طرف فراشها ثم يقول،،، - ليه نبرة اليأس دي يابنتي، انتي اللي عملتي كده في نفسك، انتي اللي خسرتي جوزك، فوقي يابنتي قبل فوات الأوان نانسي تنظر له وترد بحده،،، - انت عايزني اعمل ايه يابابا، اروحله واستعطفه، واتحايل عليه يرجعني، مستحيل طبعا، وانا مسيري الاقي اللي يستهلني سمير بنبره حنونه يقول،،، - وعشان ربنا يكرمك كده بابن حلال، رجعي العفش لصاحبه، عشان ربنا يكرمك، بلاش ظلم كفايه انتي ظلمتي الراجل كتير نانسي بحده وغضب : مش ممكن ارجعله حاجه، خليه بقي يبدأ من جديد، انا هحرق قلبه علي كل العفش، ده حقي، وهو كاتب قايمه بالعفش سمير بنفس الحده : يابنتي انتي خلتيه يجهز الشقه من مجامعها واحنا مشترناش حاجه غير حاجتك، بلاش افتري، هتروحي من ربنا فين، انا خايف عليكي اوي، انتي ظلمتي معتز كتير ودعوة المظلوم لا ترد، فكري ياحببتي تاني نانسي تنظر له بنظره غيظ وغل، ثم تقول،،، - افكر في ايه بس يابابا، ده حقي وانا اخدته، مش هو اتشملل وطلقني، خلاص حقي اخد عفشي، وكل حاجه سمير بهدوء يحاول اقناعها،،، - احنا مجبناش عفش، هو اللي جاب كل حاجه، يبقي مش من حقنا غير اللي جبناه بس نانسى بتحدي : لا حقي ومش هفرط فيه، وده اخر كلام عندي ينظر لها والدها بآسي، داعي ربه ان يهديها ويصلح حالها # عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال وينتهى اليوم بكل احداثه، علي جميع ابطالنا، ليبدا اشراقة يوم جديد، يضئ الدنيا بالامل والفرحه علي البعض، والحزن والهم علي البعض الاخر. يستيقظ هادي ومعتز من نومهما، بكل نشاط ليتجهوا الي عملهم، فيتجه هادي الي نسمه ليلقي عليها تحيه الصباح فيردد،، - احلي صباح علي نسمتي الرقيقه نسمه بحب : صباح الفل والياسمين ياحبيبي هادي؛ هنتظرك بعد الشغل اروحك وبعدين تيجي معايا الشقه نسمه بنظرة ضيق تقول،،، -مش هينفع ياحبيبي، ماما مجهزة كل حاجه هي وجنة، يادوب هينزلولها، وانا يادوب الحق اروح واجيلك علي طول هادي ببتسامه يرد،،، - خلاص اللي تشوفيه هستناكي متتاخريش عليا نسمه؛ حاضر ياقلبي، يالا بقي روح علي جلستك عشان تلحق، سلام يتركها ويتوجه الي نور التي كانت مستلقيه علي اريكتها تفكر فيما مضي، واذا بهادي يستأذن بالدخول هاتفا،،، - احلي صباح علي عيونك، ازيك النهاردة نور تمسح بيديها دمعه خائنة نزلت من عيونها بدون ان تشعر، محاوله مدارتها عنه فردت عليه،،، - ازيك يادكتور، اتفضل واقف ليه هادي ؛ ممكن اعرف ايه الدمعه اللي لمحتها دي وبتحولي تداريها عشان مشفهاش، احنا مش قولنا اللي فات راح ومضي، ونبص للي جاي نور تنظر له بحزن ثم تقول،،، - غصب عني، خانتني دموعي، افتكرت اد ايه كنت مغفله في حبه، اد ايه سلمت قلبي وعمري ليه وهو ميستهلش هادي يقترب ويجلس بجوارها علي اريكتها ثم يتحدث بهدوء،، - ممكن تهدي، مش عايزك تنفعلي، نور انا حاسس ان في لغز في الموضوع ولا تعرفي تحليه، مش يمكن ايهاب برئ، وتكوني انتي ظلماه، ويكون بيتعذب هو كمان زيك واكتر نور بنبره حديه بعض الشئ يغمرها الضيق، والحزن،،، - انت بتقول ايه يا دكتور، ايهاب مستحيل يكون بيحس بيا اصلا، لو بيحس مكنش عمل فيا كل ده هادي ي**ت لحظات وهو ناظرا في مقلتيها ثم يقول،،، - سيبي الايام هي اللي تثبت، يانور ان كان ظالم ولا مظلوم، ودلوقتي انا عايز اعرف ايه المكان اللي روحتوا فيه وكان بيحبه اوي وعايزك تشاركيه فيه نور؛ المقطم، كان بيعشق يروح هناك، ويشوف مصر كلها من فوق، شكلها بالليل بيكون رووووعة " فلاش باك" ايهاب ممسكا يديها،،، -يالا انزلي نور تنظر له ثم تمسك يداه مردده،،، -انزل فين يامجنون ايهاب ببتسامه يقول،،،، - انزلي وعيشي معايا لحظات جنوني، زي ما عشت معاكي جنونك نور تنزل وتفاجأ انها في قمه المقطم، وسرحت وهي تشاهدها فعلا المنظر رائع جدا ايهاب محتضن خصرها،، ثم يقول لها،،، - مش قولتلك، تعالي تقعد هناك، ده مكاني المفضل نور تجلس صامته، لا تصدق عينيها، فهي تجلس بجواره وتشاركه كل اوقاته، حقا اهذا حلم ام حقيقه،، انتبهت عند سماع صوته يحدثها ويسالها،، - تحبي تشربي ايه نور؛ اي حاجه، اللي هتشرب منه ايهاب طلب شاي من النادل، وبعد مضي دقايق اتي بهما، فشكره وانصرف ايهاب ينظر لها بحب ثم يستائل،،، - ممكن اعرف حببتي سرحانه في ايه؟ المكان مش عاجبك نور بنظره اعجاب تقول،،، - بالع**،،، المكان تحفه ومريح جدا وهادي اووي ايهاب بفرحه،،، - كويس انه عجبك، طب سرحانه في ايه بقي ومتخبيش عليا؟ نور تنظر له في عيونه وتسرح في سحرهما، ثم تقول،،، - انا عمري ما خبيت حاجه عليك ابدا، انا بس كنت مش مصدقه نفسي يا ايهاب، اني معاك في كل وقت وبشاركك كل لحظاتك، حاسه زي ما يكون حلم وعايشة فيه وخايفه اصحي علي كابوس مرعب، خايفه فرحتي بيك متكملش مش عارفه ليه، دايما خايفه من الزمن ايهاب مقربا منها ليعطيها الأمان والطمأنينة فردد،،، - نور بصي في عيوني، ليه بتقولي كده، انا جنبك وسندك وحمايتك، انا بقيت حقيقيه في حياتك خلاص، واقع عايشينه وهنعيشه بإذن الله تعالى في سعاده، طول ما ايدك في اديا هنفضل مع بعض لاخر يوم في حياتنا نور تنظر نظره حب وخوف في ذات الوقت ثم تقول،،،، - اوعدني يا ايهاب تعيش ليا ولحبي، وانك متجرحنيش في يوم ايهاب يشتد في احتضانها ويردد،،، - اوعدك يانوري،،، اني عمرى ما اجرحك ابدا، واني هكون دايما سندك لحد اخر يوم في عمري،،،، "ويطبع قبله حانيه علي جبينها" نور تلمح زجاجه محطمه بجانبها، فتلمع في عينيها فكرة مجنونه، لثبت له بالقطع مدي عشقها له، فتأخذها وتجرح يدها، فتسيل منها الدماء بكثره،، فيقف مصدوم من تصرفها وحاول ان يقف الدماء لكنها سبقته مردده،،،، - دمي أغلى حاجه ممكن اقدمهالك ياعمري،، واتجهت نحو الحائط وكتبت عليه بدمها،،،،، نور تعشق ايهاب ورسمت قلبها الذي يحمل من العشق بداخله لاحدود ايهاب ينظر لها وعلي وجه الذهول والصدمه، ثم يردد قائلا،، - انتي مش ممكن يانور،انتي مجنونه تعملي كده، معقول للدرجه دي بتضحي بدمك وتنذفيه عشان تكتبي اسمي، هاتي اد*ك بسرعه امسح الدم اللي مش عايز يقف ده، اظاهر ان عندك سيوله، ينفع كده نور بحب تقول،،، - واكتر من كده، لان انت بتجري في دمي، وفي شرايني يااغلي عندي من روحي، انا مجنونه بحبك من زمان ياحبيب قلبي ايهاب قربها اليه محتضنها بشده، ربنا ميحرمنيش منك، ويباركلي فيكي يا احلي حاجه في عمري ويجلسون فترة من الوقت، ثم ينهضون ويتوجهوا الي الفيلا، وهم في سعادة، غير عاديه، فتحدث لها قائلا،،، - عايزة تدخلي تنامي ولا تحبي نسهر شويه مع بعض نور تنظر له وتقول بحب،،، - انا عن نفسي مش عايزة اسيبك ثانيه، لكن اليوم كان طويل اوي وانت مفروض تنام تدخل تنام عشان عشان بكره مقا**ه مع المخرج محسن عشان تصور الدويتو ولا انت ناسي ايهاب متمسكا بها ثم يرد،،، - لا مش ناسي، بس مش عايز اسيبك يانور نور تضع يديها علي وجنتيه ثم تقول،،، - ولا انا عايزة اسيبك ياروح وقلب نور من جوه، يالا بقي ادخل وبلاش دلع خد شور، وانا هحضرلك لبس تنام بيه، ولبس بكره بلاش **ل اتفضل ايهاب؛ حاضر يامستبده نور : ماشي ياهوبا، انا هوريك المستبده هتعمل فيك ايه هههههههه ويتركها لياخد حمامه لينعش جسده، ثم ينتهي ويرتدي ملابسه المرتبه بنظام، فيبتسم ويستلقي بجسده علي الفراش لينام وهو يشعر انه ملك الكون بوجود نوره بجانبه يذهب معتز الي عيادة دكتور شريف ليقدم له التقارير المطلوبة منه بخصوص الحالات، ويجده في انتظاره، ويتقدم نحوه ملقي عليه السلام والتحيه ثم ياذن له بالجلوس، ويهاتفه متحدثا،،، - اهلا يا د معتز نورت، جهزت التقارير كل الحالات معتز ببتسامه رقيقه يرد عليه،،، - اهلا بحضرتك يادكتور، ايوة يافندم اتفضل الملف ده فيه كل التقارير المطلوبه يلتقطه منه ويرتدي نظارته الطيبه، ويقوم بفتحه ويقرأه بتمعن، ثم يقلب في صفحاته، وعلي وجه علامات السرور منه، ثم بعد مضي بعض الوقت، ينزع نظارته ينظر له ثم يقول،، - تمام يادكتور، التقارير ممتازة جدا، وانت كده عرفت كل حاله موجوده، اتمني لك التوفيق من كل قلبي، وده نسخه من مفتاح العياده وفي السكرتيرة معاها نسخه، هي هتقولك علي المواعيد، وهتظبط معاك كل حاجه، وانا هبقي اتابع معاك كل فتره قبل ما اسافر، ولو احتجتني انا موجود في اي استشارة هتلاقني علي طول معتز بفرحه يقول،،، - انا متشكر جدا لحضرتك، ويارب اكون عند حسن ظنك يادكتور شريف بنبره ثقه يقول،،،، - بإذن الله تعالى هتنجح وتوصل يامعتز انا مستبشر بيك خير معتز بنظرة امتنان يقول،،، - وانا سعيد بالتعاون مع حضرتك، عن اذنك هاخد المواعيد من السكرتيره شريف : اتفضل من الاسبوع الجاي تقدر تبدا عمل وينصرف ليجلس مع السكرتيرة ويتعرف مواعيد العمل، ثم يتركها ليتوجه الي منزل صديقه، ولكنه قرر الاتصال به قبل ان يذهب اليه، فيحاول ان يتصل يجد الفون مغلق اكثر من مرة، فيحدث نفسه قائلا،، - اكيد لسه مخلصش جلسته مع نور، لما بيبقي معاها بينسي الدنيا طول ماهو يسمعها، هروح انا لحد ما يجي، طب احاول اتصل بالسمسار يمكن يرد عليا ويروح يشوف الشقه، فين الرقم انا اخدته امبارح من هادي، فين،، فين،،، اهو الحمدلله لاقيته، اتصل بقي واشوف،... ويقوم بالاتصال عليه ليرد عليه السمسار ويتفق ان ياتي اليه حتي ياخذه ليري شقته المراد بيعها، ثم بعد مضي حوالي ساعه يقف عنده ويعرفه بنفسه، ثم يتوجهون الي الشقه، ويراها ويحدد لها السعر المناسب، ويوافق عليه معتز، بدون اي نقاش معه لانه يريد ان يتخلص من اي ذكري تجمعه بزوجته السابقه، فوعده ان يجد له بائع في اقرب وقت، ثم انصرف مودع كل ذكرياته وغلق الباب ليبدأ صفحه جديده في حياته وبستيقظ ايهاب ونور ويتوجهون الي تناول الفطور في حديقه الجنينه، وكان هذا اقتراح نور فهمسة له مردده،،، - اية رايك مش الفطور في الهواء الطلق كده اجمل من جوه ايهاب ببتسامه يقول،،، - انتي اي مكان معاكي جميل يانور نور بحب وهيام ترد،،، -اااه من كلامك ده اللي بيخليني مش بقدر اقاومك ابدا ايهاب وعلي وجه ابتسامه سحرتها،، - وانتي ليه عايزة تقاومي، سيبي نفسك ليا، وبلاش مقاومة نور تضحك وتقول،،،، - هو انا لسه هسيب، انا سبت من زمان اوووي ياهوبا،، ولا انت مش واخد بالك ايهاب؛ انا،، ويقطع حديثه صوت هاتفها علي رقم تعرفه جيدا، فنظرت وظهر عليها الارتباك، فستأذنت ان ترد، ونهضت بالداخل لترد علي محدثها،، فانهت المكالمه ،، - تمام هكون عندك في المعاد بالظبط امام البيت ثم توجهت اليه فسالها عن المتحدث فأجابت عليه بارتباك محاوله ان تداريه،،، - دي ماما عايزانى اعدي عليها علي الساعه ٩ م ايهاب بقلق يقول،،، - خير في حاجه حصلت نور بتوتر تقول،،، - لا ابدا مفيش بس كانت عايزة تشوفي، عادي يا ايهاب متشغلش بالك ايهاب بقلق سيطر عليه، وشعر انها تخبئ عليه شيئا، فظل صامت حتي انتهوا من تناول الفطار، وقطعت ال**ت متحادثه اياه قائله،، - تحب اجهزلك قهوتك، ولا مستعجل ايهاب ببرود يقول،،، - عادي لسه امامنا وقت، خلي سالي تجهزها نور محاوله الهروب منه؛ لأ هجهزهالك انا بنفسي وتتركه لتجهيز القهوة، وهي شارده تفكر في الامر الذي يريد عادل مقابلتها فيه ولماذا لم تبوح به لايهاب، انها اول مرة تخبي عنه شيئا، ولكنها علي علم ان سيرته تضايقه، فلهذا السبب لم تبوح، ولكنها عزمت انها تقول له بعد المقا**ه،،، وفجاة انتبهت علي صوت سالي تناديها،،، - القهوة يا انسه نور حاسبي فارت نور انتبهت؛ اه معلش سرحت شويه، هعمل غيرها سالي؛ لا ارتاحي انتي وانا هعملها لحضرتك نور بعيون ذائغه وتوتر واضح قالت،،، لا مفيش تعب ولا حاجه، انا بحب اعمل اي حاجه تخص ايهاب بنفسي، شكرا ياسالي وقامت بعمل فنجان قهوة غيرها، ثم توجهت له وقدمتها له مردده،،، - اتفضل يا حبيبي، بالف هنا عقبال ما تخلصها اكون جهزت الملابس الخاصه بالتصوير،.. "يمسك يدها وينظر في عيونها" مرددا،،، - لاخر مره هسألك ، انتي مخبيه عني حاجه، انا حاسس بيكي، قولي ومتخبيش نور محاوله ان تداري توترها،،، وهخبي عنك ايه بس، كل ده عشان كلمت ماما ودخلت جوه، مفيش حاجه ياهوبا ايهاب بضيق يقول،،، - مش فكره انك دخلتي كلمتيها جوه، فكره انك مش بتعرفي تكدبي وشك فاضحك اوي يا نوري نور ببتسامه مصطنعه ترد،،، - ولافاضحني ولا حاجه، متشغلش بالك، هروح اشوفها عايزة ايه وهبقي احكيلك، متقلقش ايهاب ينظر لها بزعل ويقول،،، - براحتك، وقت ما تحبي تقولي انا موجود وتتركه وتصعد لغرفته، وبداخلها ضميرها يأنبها، ثم تقوم بتجهيز الملابس الخاصة لارتدائها اثناء تصوير الكليب، ثم تتوجه لتغير ملابسها وتتوجه اليه وتهاتفه مردده،، نور تقترب منه وتقول،،، - ممكن بقي حضرتك تقوم عشان نلحق معادنا ايهاب؛ حاضر انا اساسا جاهز، ابعتي حد يجيب شنطة الملابس ويالا بينا ويستقلون السيارة متجهيين الي مكان تصوير الكليب، وبعد مضي ساعات من التعب والارهاق، ينتهوا من التصوير، ويتجه كل منهم الي غرفته ليرتاح، واذا به يجلس وينتبه لمن يطرق بابه ظن انها نور، ولكن فوجئ انها هايدي، فتعجب لمجئها وتسأل،، - خير ياهايدي ايه اللي جابك هنا؟ وعرفتي مكاني ازاي؟ هايدي تقترب منه بدلع ثم تقول،،، - انا روحت على الفيلا عشان اودي هدوم بتاعت نور، واخد هدومي ايهاب ينظر لها ويقول ببرود،، - واخدتيهم ولا لسه هايدي بتمثل الزعل، والتأثر،،، - اه اخدتهم، بس انا كنت عايزة اقولك علي حاجه مهمه، وخايفه متصدقنيش فيها ايهاب يضيق حاجبه وينظر لها بغضب ثم يردد،،، - حاجة ايه ياهايدي، اللي مش هصدقك فيها؟
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD