الفصل الخامس عشر

1304 Words
حمزة : خشي غيري الزفت اللي انتي لابساه حبيبة : و انت مالك معلش حمزة :لأ مالي و خشي اتزفتي حبيبة : و ان قولتلك لأ حمزة : هغيرلك انا حبيبة بغضب: تعرف انك سافل و قليل الادب حمزة : شكرا خشي بقا غيري حبيبة و هي تهم بالخروج من الغرفة : لا و عندك اربع حيطان شوف اتخنهم و اغبط دماغك فيها جذبها حمزة من زراعها و حاصرها بينه و بين الباب : انتي ليه مصرة تستفزيني حبيبة ببابتسامة صفرة : من تدخل فيما لا يعنيه سمع مالا يرضيه حمرة : بقا كدة حبيبة : و ابو و ام كدة كمان عندك مانع و ابعد بقا انت ازاي واقف كدة حمزة : لأ مش باعد غير لما تغيري اللي انتي لابساه حبيبة : انا مش عارفة انت متضايق ليه من لبسي حمزة :عشان انتي لبسك زبالة حبيبة : مسمحلكش ماشي و بعدين انا متعودة البس كدة انت مالك و بعدين انا لبسي كله براندات حمزة : ده لما كنتي قاعدة لوحدك لكن انتي هنا قاعدة مع اربع شباب و انتي عارفة بقا الشيطان شاطر مش هيفرق بين البراندات و الهدوم اللي من العتبة حبيبة :اقسم بالله قليل الادب و التربية معدتش عليك نص ساعة بس حمزة :شكرا روحي بقا غيري عشان زي ماقولت الشيطان شاطر حبيبة : عارف و الله ماتقدروا تعملولي حاجة بس انا عشان مش عايزة أأذيك و محتاجاك اليومين دول كنت وريتك هعمل فيك ايه برا بقا عشان اتزفت حمزة باستفزاز : مستنيكي برة يا بيبو و خرج من الغرفة حبيبة : بااارد و غتتت و ذهبت و ارتدت بنطال كحلي ضيق كاتينج من الركبة و تيشرت ابيض نص كم خرجت لهم حبيبة و نظر عمر لحمزة و غمز له و تهرب حمزة من نظراته حبيبة : انا كدة جاهزة فاضل نشوف هناخد ديفيد ازاي حمزة : احنا عاملين خطة حبيبة : و اللي هي حمزة : و انتي مالك حبيبة : مالي ان انا معاكوا زي زيكوا و اكيد ليا دور حمزة : مانتي دورك خلص مش هكرتي الكاميرات و الجهاز خلص حبيبة بحدة : بمعني حمزة: و الله دي مهمتنا و انتي كنتي جاية عشان حاجة معينة و اهي خلصت حبيبة بغضب: مستحيل حمزةى بصوت عالي : بقولك ايه انتي زودتيها اوي تمام و نار الانتقام دي هتحرقك انتي و احنا قبلك كفاية بقا حبيبة بهدوء مايسبق العاصفة : يعني ده قرارك النهائي حمزة :اه حبيبة : براحتك مترجعشش تندم بس مش معني انك عارف حاجة او مراد حكالك حاجة يبقي انت كدة هتتحكم فيا و رحمة ابويا و امي اللي ماحلفت بيهم كدب لموت ال**ندر بالنار زيهم و هبقي مستمتعة و انا شايفاه بيولع قدامي و برضو النار اللي جوايا مش هتطفي تقول بقا مجنونة عناديةمش هتفرق انا كدةكدةجسد من غير روح و لا قلب حتي و تركتهم و دخلت غرفتها و اغلقت الباب بغضب جحيمي احمد بتساؤل : انتقام ايه انا مش فاهم حاجة و ايه علاقة حبيبة بال**ندر حمزة : اسف انا معنديش معلومات اقولكم ياحمد بس كل اللي لازم تعرفوه ان حبيبة خطر علي نفسها و احنا لازم نحميها و ميبقلهاش اي علاقة بالمهمة غير الكمبيوتر بس عمر : بس احنا مينفعش نعد مش فاهمين حاجة حمزة : بجد مقدرش اقول بس اكيد بعد المهمة هتعرفوا مهاب : طبب هي هتعمل ايه انا بقيت اخاف من غضبها ده حمزة : انا عندي فكرة احمد : ايه هي حمزة : قرص منوم فالنسكافيه و لا العصير و نروح احنا يباشا مهاب :المظات اليوم التاالي في المساء حمزة : حبيبة احنا هنشرب قهوة قبل مانروح تشربي معانا حبيبة : ماشي حمزة بخبث : تمام و اعد القهوة و اعطاها لحبيبة التي نظرت لصورة والديها الموجودةعلي الكوب بابتسامة غامضة لم يفهمها حمزة حبيبة : انتو هتروحوا دلوقتي حمزة : اه بعد مانشرب القهوة حبيبة : ماشي هروح افنش علي الكاميرات حمزة : ماشي و بعد قليل دخل حمزة لحبيبة ببطء و وجد كوب القهوة فارغ وحبيبة نائمة و هي ممسكة باللاب حمزة بغرور : و الله انا افكاري جامدة (اتنفخ اتنفخ عشان هتفرقعك دلوقتي) خرج حمزة لهم : تمت المهمة بنجاح يالا مهاب : يالا يباشا احمد : دلوقتي بس نراجع الخطة كدة انا هستني فالحمام و اض*ب الحقنة فرقبة الزفت و بعدين هتيجو ناخد ب**ة العين و الصوباع بالجهاز مهاب : يا عم عرفنا دي اسهل مهمة عملناها يا عم داحنا الفهود السودا عمر: جماعة نقرا الفاتحة و المعوزتين اماء له الجميع و قراوا الفاتحة و المعوزتين و خرجوا وصلوا الملهي الليلي ( جماعة ده ملهي ليلي شرقي تمام)و كانت تبدأ رقصة شرقية مهاب : ده المكان مليطة و آخر حلاوة حمزة بحدة : اكتم خالص ديفيد قاعد هناك اهو مهاب : شوف شوف الرقاصة اللي طلعت دي وتكة يخربيت كدة حمزة بلامبلاة و هو مركز على ديفيد : ماشي عمر : الملامح دي مش غريبة عليا شبه حد اعرفه مهاب : تصدق شبه حبيبة حمزة : حبيبة ايه يالا حبيبة فسابع نومة أحمد : و بعدين حبيبة عمرها ماتعمل كدة و لو افترضنا ان دي حبيبة هي حبيبة هتعرف ترقص كدة عمر بانتباه : لا يا جماعة دي فعلا حبيبة حمزة : نعمممممم مهاب : جالك الموت يا تارك الصلاة أحمد: بس يا مهاب عشان حمزة بيطلع دخان من ودانه مهاب : لا بس جامدة عمر : دي و لا ألا بجلالة قدرها أحمد لنفسه : يبقا يا بختك يا بو حميد لو سيدرا زي صحبتها حمزة : لا كدة كتير انا لازم اوقف المهزلة دي و تركهم و ذهب باتجاههها عمر : الحقه ياحمد هيبوظ المهمة كلها احمد : حمزة اصبر ياعم المهمة هتبوظ بسببك انت من امتي و انت كدة حمزة بعصبية:انت مش شايف يا عم احمد : لأ شايف بس احنا مش هنخاطر لما نرجع ابقا اتكلم براحتك حمزة : يعني اسيبها احمد : اه سيبها و احنا هنفهم بس اصبر و جلسوا منتظرين ان يقوم ديفيد و يذهب للحمام و بتابعون رقص حبيبة فكانت بالفعل مزهلة و انتهت رقص حبيبة و وجدوها تذهب باتجاه ديفيد و تتكلم معه و تضحك بشدة ثم حاوط ديفيد خصرها و اخذها معه للغرفه و حمزة يستشيط من الغضب و الغيرة و يشعر و كان روحه تحترق و ذهبوا وراءها و لكن ما حدث ان دخل الفريق بسرعة للغرفة و لكنهم تجمدوا من الصدمة عندما و جدوا حبيبة رمت ديفيد علي الارض و واضعة ركبتها فوق رقبته و تمسك يديه بيد واحدة و اخذت الب**ات بالجهاز و ظلت تض*به بشده و بغل و قبل ان يفقد وعيه حبيبة :لا مش هموتك مرتاح لفت رقبته و سمع الجميع صوت تهشمها و مات ديفيد و قامت حبيبة و ظلت تض*به بقدمها في جنبه و دموعها تهبط علي وجنتيها و يحاول حمزة تهدئتها و.... حمزو و هو يحاول تكتيفها : اهدي اهددي خلاص مات مات حبيبة بانهيار و هستيريا : لأ لسة لسة و الله بص لسة اهو قوم بقا قوم انا لسة مرتحتش و ينظر لها الجميع بصدمة و علموا ان هناك شئ وراء هذه المهمة بالنسبة لحبيبة و ادار حمزة حبيبة له حبيبة : اوعي سيبني اوعي لسة لسة هبط كف حمزة علي وجنتها و هو يقول :فوقي بقا فوقي نظرت له حبيبة بصدمة و توهان فقبلها حمزة بغضب و وجع و لهفة و خوف و مشاعر كثيرة و هي مازلت تحت صدمتها بل زادت اضعاف عندما قبلها و نظر له الفريق بصدمة مما فعله ابتعد حمزة عنها و خلع جاكيته و وضعه علي كتفيها و حاوطت يده خصرها و باليد الاخري مسك يدها و خرج من الغرفة فاق الجميع من صدمته عمر : و ربنا بيعشقها مش بيحبها احمد : يالا نخرج وراهم احنا هنخرج من الباب اللي ورا مهاب: يالا ياعم ده انهاردة يوم المعجزات و خرجوا ورائهم و كان منتظهم حمزة في السيارة و تجلس بجانبه حبيبة كانها منفصلة عن الواقع تنظر لنقطة في الفراغ بشرود و هو ينظر لها بوجع ركبوا السيارة و انطلق ب**ت بعدما اشار لهم بان لا يتكلموا وصلوا المكان و انزل حمزة حبيبة من السيارة و اوصلها لغرفتها و حمزة بهدوء : حبيبة قومي استحمي كدة و فوقي نظرت له حبيبة و...... رد فعل حبيبة حمزة هبعمل معاها ايه طب الخطوة الجاية هتبقى ايه ده اللي هنعرفه فالفصول الجاية من برمجت قلبي دمتم في حفظ الله By Habeba Elsyd
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD