الفصل الرابع عشر

1725 Words
في الصباح : استيقظ الجميع و خرجوا من غرفهم بعد استحمامهم وجدوا حبيبة كما هي تعمل و امامها الكثير من اكوب القهوة و النسكافيه احمد : انتي لسة مانمتيش حبيبة : لسة حمزة : كل ده قهوة انتي كدة هتتعبي حبيبة باجهاد لم تظهره : لأ مش هتعب روحوا كلوا انا عملتلكوا فطار عمر: مش هتاكلي حبيبة : مركزة دلوقتي كمان شوية اكل مهاب بجدية و تظهر نادرا : حبيبة مينفعش كدة بجد انتي مش خايفة علي نفسك حبيبة بزعيق وعصبية:ماخلاص بقا هو ايه انا ادري بحالي يا عم مالكوش دعوة بقا حمزة : هو احنا غلطانين اننا خايفين عليكي يعني خلاص مالناش دعوة بس مراد باشا مامني عليكي و انا مبخلفش بوعدي حبيبة: علي مسؤليتي يا عم و معلش اسفة عشان اتنرفزت بس انا مش متعودة حد يامرني بحاجة او يفرض عليا حاجة و متقلقوش مش هتعب و معلش مرة تانية احمد : و لا يهمك و معلش عشان ضغطنا عليكي حبيبة : و لا يهمكوا انا مقدرة خوفكوا يالا روحوا كلوا و انا هاخد شاور ارتاح شوية و هاجي عمر: اتفضلي ذهبت حبيبة و مهاب: علي فكرة انا حاسس ان في حاجة مش طبيعية عمر: فعلا دي اكنها قضية عمرها مش شغل احمد: نسيبها علي راحتها و لو تعبت سعتها يبقي لينا الحق نتدخل و لكن بقي حمزة شاردا ابهذا القدر هي متألمة نعم فهو يعرف لما تفعل كل هذا فهي تأخذ هذه المهمة كانتقام و ليس عمل و يخاف ان تحرقها نار الانتقام و خرجت حبيبة و كانت ترتدي هوت شورت اسود و توب اسود و جاكت بيج من التريكو الخفيف و يصل لركبتيها نظر لها حمزة بضيق و سكت حبيبة : لو هتعملوا قهوة اعملولي معاكوا حمزة بحدة : لأ كفاية قهوة حبيبة برفعة حاجب : خلاص اعملولي شاي او نسكافيه و اكملت عملها و بعد وقت قاطعها عمر : هو احنا دورنا هيبدا امتي حبيبة : انا بهكر الكاميرات و بأمن المكان كويس و بظبط الجهاز اللي هنجيب بيه الب**ات عشان ميبقاش في اي غلط و احتمال دورنا يبدأ من بكرا حمزة : دورنا حبيبة : ايوة طبعا حمزة : هو انتي هتيجي معانا حبيبة : بالظبط بتسأل ليه حمزة : لأ طبعا حبيبة : هنشوف الموضوع ده بعدين **ت شوية عشان قربت اخلص خلاص و بعد نصف ساعة حبيبة فجأة و بصوت عالي افزعهم: يس يس يس احمد : في ايه حبيبة : خلاص هكرت كل الكاميرات اقدر اتحكم فيها فأي وقت فاضل حاجةصغيرة خالص للاجهزة ونبقا جاهزين هخلصها بس هقوم اعمل نسكافيه وقفت حبيبة و لكنها شعرت بدوار قوي لم تستطع محاربته و هوت ارضا امام اعينهم جميعا و نظروا لها بخوف و ركضوا نحوها هرول لها حمزة حمزة بخوف و هو يربت علي وجنتها : حبيبة حبيبة فوقي حبيبة هاتوا مية بسرعة ذهب مهاب لياتي بالماء و نثر حمزة علي وجهها و لكنها لم تفق حمزة : احمد اطلب الدكتور بسرعة احمد : منين مفيش فالحتة دي اكيد حمزة بسرعة : هتلاقي فالتليفونات بتاعتنا اللوا مراد قال ان هي حاطة نمرة دكتور علي الشرايح و بالفعل هاتفه احمد و اخبره انه قادم فهذا الطبيب يعمل مع المخابرات و حملها حمزة لغرفتها و جلس بجانبها و بعد نصف ساعة وصل الطبيب الطبيب : فين حبيبة عمر : جوة و مش راضية تفوق الطببة : تمام انا هشوفها معلش اتفضلوا برة الاوضة عشان اكشف عليها حمزة : لأ طبعا الطبيب : لو سمحت يا سيادة المقدم احمد :" يالا يا حمزة مينفعش تبقا موجود و خرج حمزة علي مضض و بعد ربع ساعة خرج الطبيب الطبيب : ماكلتش بقالها حوالي يومين لازم تتعب و واضح انها مانمتش و شربت مكيفات ياما و ده سببلها ضعف يا جماعة لازم تاخدوا بالكوا من اكلها عشان كدة غلط عليها و ممكن يسببلها مشاكل كبيرة حمزة : تمام شكرا يا دكتور الطبيب : متشكرنيش ده واجبي و الف سلامة عليها انا ركبتلها محلول و هي هتفوق دلوقتي و ذهب الطبيب و دخل الجميع غرفتها و كانوا منتظرين ان تستيقظ عند حبيبة : استيقظت و لكنها لا تشعر بجسدها و لا تقدر علي تحريك ل**نها حتي و تسمع اصوات غريبة و مخيفة و تري اشياء غريبة و تري الفريق يجلسون علي الاريكة الموجودة بالغرفة و غير منتبهين لها و لكنها ليست قادرة علي ترديد آية قرءانية حتي و تشعر كأنها تختنق و بعد دقائق من المحاولة استطاعت تحريك ل**نها و رددت آية الكرسي حبيبة بصوت منخفض للغاية : ااا اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله حبيبة بعدما اصبحت قادرة علي الكلام قليلا و عيناها ممتلئة بالدموع : ياربي الحمد لله الحمد لله حمزة بلهفة : حبيبة انتي كويسة حبيبة بكذب : الحمد لله احمد : حبيبة انتي بتعيطي حبيبة و هي تحرك يدها بصعوية نوعا ما و لاحظ حمزة ذلك : لا تلاقيني عشان مرهقة بس هو ايه اللي حصل حمزة بحدة : بسبب اهمالك اغمي عليكي عندك ضعف و بسبب الخرا اللي كل شوية تشربيه و قولت بلاش زفت كتير حبيبة بتعب : خلاص بقا حمزة : ممكن تسسبونا لوحدنا اماء له الجميع و خرجوا حمزة بتفحص لوجهها الشاحب : مالك حبيبة : مالي يعني مانا تمام اهو حمزة : بلاش كدب انتي مكنتيش قادرة لا تتكلمي و لا تتحركي حتي حبيبة بارتباك حاولت اخفاهه و لكنها لم تستطع بسبب مرضها : مافيش حاجة حمزة بحدة : متكدبيش انا لاحظت اللي حصل يبقا مالك بقا و بدام مافيش ليه في دموع فعينك بقا حبيبة بعصبية و ضعف : تمام عايز تعرف عادي اقولك انا جالي حالة جاثوم تمام حمزة : مش فاهم حبيبة : احسن حمزة : ماتفهميني حبيبة : تمام انا كنت صاحية قبل ماتلاحظوا ده ايه رأيك حمزة : انتي هتنقطيني و بعدين بدام كنتي صاحية ماتكلمتيش ليه حبيبة : تمام عشان انت جاهل انا هفهمك الجاثوم ده اني عيني بتبقي مفتحة بس لابقدر اتكلم او اتحرك او اي حاجة و بسمع اصوات مرعبة و بشوف حاجات برضه مرعبة و بفضل كدة دقايق و اكملت بدموع ايه رأيك عجبك لما ظهرت ضعيفة صح حبيبة الالفي اللي مفيش حاجة بتهزمها طلعت في حاجة تقدر تخوفها عارف يعني ايه تحس ان في حبل حولين رقبتك ده شئ قمة العجز و احساس زفت ها ايه رأيك ممكن تسيبني لوحدي بقا حمزة بحزن لحالتها و لانه يراها ضعيفة : حبيبة انا مش قصدي انا لو اعرف انك هتدايقي كدة مكنتش كلمتك خلاص انا اسف حبيبة : معلش سبني لوحدي حمزة :حاضر هروح اجبلك اكل حبيبة : مش عايزة حمزة : لأ هتاكلي غصبا عنك و مفيش نقاش و خرج من الغرفة قبل ان تتحدث و هي شردت في الايام القادمة و فيما سوف تفعله و بعد قليل دق الباب حبيبة : ادخل و دخل الفريق و معهم ما اصابها بالصدمة فكان كل منهم يحمل طبق به طعام و لكنه ليس اي طعام فهو طعام مصري اصيل (فاي دولة فالعالم تلاقي مطاعم لاي اكلات مصري بقا هندي مغربي اي حاجة و راح احمد عشان يجيب الاكل عقبال ما حبيبة تفوق ) و كان الطعام يحتوي علي ( فتة كوارع و رقاق و مكرونة بالبشاميل و حمام محشي فريك و محشي بانواعه) حمزة : ييالا يا حبيبة حبيبة بتوجس : يالا ايه معلش حمزة : يالا الاكل حبيبة :هو انتو جايبين اكل ايه لو سمحتوا مهاب بهيام : كوارع و رقاق و محشي و .. و لكن قاطعته حبيبة بق*ف : يع ايه الارف ده كوارع ييي برة انتو و الاكل ده و الشقة كلها تتطهر حمزة : لا مانتي لازم ترمي عضمك حبيبة : يخربيت الفاظك انا لو هتموتوني مستحيل اكل البتاعة دي احمد : خلاص كلي الباقي حبيبة : اللي هو عمر :بصي في محشي و رقاق و مكرونة بالبشاميل و حمام حبيبة : هو انا مبحبش المكرونة اللي بالبشاميل و انا مش هقدر اكل اكل في كمية كالاريز زي الاكل ده حمزة بحدة : لاا بقولك ايه الانتي هتاكلي بالا كلاريز بلا مش كالاريز فاهمة حبيبة : انا مبخافش علي فكرة حمزة: خلاص مكالمة لمراد باشا و يجيب طيارة خاصة حالا تاخدك حبيبة بضيق طفولي : اوف و مراد ماهيصدق طبعا خلاص هاكل بس بشروطي حمزة : يا صبر ايوب اخلصي حبيبة : هكمل الجزء الصغير و انا باكل و اكون كدة خلصت شغلي حمزة : ابو الشغل علي اللي بدعوه يا شيخة دانتي كنتي بتفرفري مننا حبيبة ببرود : و الله ده شرطي و الا مش هتعرفوا تنفذوا المهمة حمزة بغضب : تمام و جلب لها مهاب اللاب و اصبح المشهد كالآتي : حبيبة تعمل و ييمد لها مهاب قطعة الرقاق في فمها و يطعمها عمر المحشي و يعطيها احمد الحمام ثم يعطيها مهاب رشفة من العصير و في يدها المحلول و حمزة يستشيط غضبا و لكنه كفي لن يتحمل اكثر من ذلك حمزة بغضب و صوت عالي :؛ كفاية نظر له الجميع باستغراب احمد :في ايه يا عم مهاب : مالك يا بيضة حمزة : ما خلاص ايه عاملين تاكلوهاو قاعدين جنبها و بتاع عمر بخبث : و انت ايه اللي مضايقك حمزة بلجلجة : مش مضايق بس ، يالا كلكوا برة مش عايز اشوف كلب هنا مهاب : هو قصده مين بالكلاب حمزة : يالا يا ...... مهاب : احم انا شايف اننا نخرج يا جماعة عشان بيبو حبيبة قلبي عندها شغل حمزة : برة و خرج الجميع و مال عمر علي حمزة : و الله و وقعت يا زوما نظر له حمزة بصدمة فغمز له عمر و خرج حبيبة : هو في ايه حمزة : مفيش يالا كملي اكل حبيبة : خلاص مش قادرة كفاية كدة انا مش هاكل لسنة قدام حمزة : خلصتي اللي بتعمليه حبيبة : اه فالاخر اهو اخرج لو عايز حمزة : لا انا قاعد نظرت له حبيبة باستغراب ثم اكملت عملها و بعد قليل من الوقت حبببة بارهاق :انا خلصت يالا نطلع حمزة : استني حبيبة بملل : عايز ايه حمزة : خشي غيري الزفت اللي انتي لابساه حبيبة : و انت مالك معلش حمزة :لأ مالي و خشي اتزفتي حبيبة : و ان قولتلك لأ حمزة : هغيرلك انا حبيبة بغضب: تعرف انك سافل و قليل الادب حمزة : شكرا خشي بقا غيري حبيبة و هي تهم بالخروج من الغرفة : لا و عندك اربع حيطان شوف اتخنهم و اغبط دماغك فيها جذبها حمزة من زراعها و حاصرها بينه و بين الباب : انتي ليه مصرة تستفزيني حبيبة ببابتسامة صفرة : من تدخل فيما لا يعنيه سمع مالا يرضيه حمرة : بقا كدة حبيبة : و ابو و ام كدة كمان عندك مانع و ابعد بقا انت ازاي واقف كدة حمزة : لأ مش باعد غير لما تغيري اللي انتي لابساه حبيبة : انا مش عارفة انت متضايق ليه من لبسي حمزة :عشان انتي لبسك زبالة حبيبة هتعمل ايه مع حمزة طب حمزة هيعترف لنفسه انه بيحب حبيبة طب ايه اللي هيحصل فالمهمة ده اللي هنعرفه فالفصول الجاية من برمجت قلبي دمتم في حفظ الله By Habeba Elsyd
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD