الفصل الرابع

1677 Words
وصل الفريق الي المعسكر (مقر التدريب) و وجدوا العديد من الفرق اخري اللوا معتز: حمدلله علي السلامة يا فهود حمزة باحترام : الله يسلمك يا فندم معتز بصوت عالي لجميع الفرق : اتفضلوا علي غرفكم و كمان ساعة هيبقي الغدا الجميع : تمام يا فندم و هم ينصرفوا غمزت حبيبة لمعتز و هو اشار لها و لم يراهم احد سوي حمزة حمزة لنفسه : ماشاء الله مبضيعش وقت حتي اللوا معتز اللي مبيضحكش للرغيف السخن ضحكلها و ذهبوا لغرفتهم و كانت المفاجأة انها بها اربعة اسرة فقط حمزة :هنعمل اه دلوقتي حبيبة : في حل حمزة بسخرية : و ايه هو حبيبة : ثواني ، و اخذت احدي ملايات السراير و كان يوجد مسمارين مواجهين لبعضهم فربطتهم حبيبة ببعض و صنعت سرير لها و نظرت لحمزة باستهزاء مهاب بزهول : ده انتي جبارة يا شيخة خلاص انا اللي هنام هنا عمر : لا و انت الصادق السرير ده محجوز ليا حبيبة : بس يا بابا منك ليه عشان هنرش ماية مهاب : هو احنا بنتهزأ احمد بسخرية : لا يا راجل لسة واخد بالك مهاب : انا عايز اسالك سؤال بس متضايقيش انتي ااتعلمتي كل ده ازاي و انتي لوحدك تن*دت حبيبة بضيق : بص انا هقولك اللي عايزة اقوله و حظك ان انا مزاجي رايق انا يا سيدي كنت عايشة عمري كله فغابات و متسالش ازاي و ليه عشان بدأت اديق مهاب : لا يا وحش اهدى خلاص مع اني مش فاهم بس تمام حبيبة : جدع انا هخرج نص ساعة و ارجع و تكونوا لبستوا عشان تخرجوا عشان محتاجة اغير ، و خرجت من الغرفة تحت نظراتهم المصدومة من القائها اوامرها عليهم و حنق حمزة منها حمزة :هاتوا لاب بسرعة احمد بتساؤل : ليه حمزة : انا لازم اعرف مين دي و كانت عايشة ازاي و كل حاجة عنها عمر : و انتا مالك بيها حمزة : تعالوا بس نشوف و خذ اللاب توب و فتح احدي المواقع الخاصة بالمخابرات و بحث عنها و لكن بيانتها لم تظهر فهي اخفت اي معلومة تخصها و لا يستطع احد العثور عليها حمزة :اوف هي ايه شبح يعني احمد : خلاص يا حمزة فوكك منها و بعدين هي كويسة معانا يعني و مبتعملناش حاجة و انت بتعند معاها و خلاص حمزة : هنشوف و بعد نصف ساعة سمعوا دق علي بابا الغرفة حمزة : اتفضل و دخلت حبيبة بملامح جامدة و استغرب الجميع منها حبيبة بجمود : خلصتوا عمر : اه احنا هنخرج حبيبة : لا اصبروا ، و اسمعوا اللي هقوله كويس عشان مش هكرره تاني تمام احمد : سمعينك في ايه يا حبيبة حبيبة و ما زالت علي حالة الجمود : انا اعتبرتكم اخواتي صح عمر : صح في ايه حبيبة و وقفت امام حمزة : و برضو قولت محدش ليه دعوة باي حاجة تخصني تدوروا تاني عليا مش هيحصل كويس و انت يا سيادة المقدم متحاولش عشان مش هتلاقي معلومة واحدة عني و متضايقنيش تاني عشان انا ربنا مايوريك غضبي و الكلام للكل الموضوع ده لو اتكرر تاني بجد هتشوفوا وش عمركم ما شفتوه لا مني و لا من غيري ماشي يا شباب حمزة : و انتي خايفة من ايه هاه حبيبة و اصبحت عيونها حمراء من الغضب : انا دخلت المجال ده بمزاجي رغم اني ماكنتش فقيرة بس انا عيشت ايام انت متعرفش شكلها مع انها كانت كلها حلوة بس ديما كانت ناقصة انا بنت ابوها و امها ماتوا و هي عندها خمس سنين الموت اختارهم و سابني رغم اني كنت معاهم بس لا مجاش اجلي لسة و عايشة لوحدي من ساعتها و معنديش اللي اخاف عليه انا بالنسبة للناس كلها ميتة فاهم يعني ايه انا بقولك احذر من غضبي انا معنديش حاجة اخاف عليها و لو موت فالعملية دي هبقي مبسوطة و خليك حاطط ده فدماغك كويس و انا مش ضعيفة انا اقوي منك و من اي حد و محدش يقدر يهزمني ، و كانت تجمعت الدموع في عينيها حاولت السيطرة عليها و لكن بسبب انفعالها الشديد سقطت دموعها من عينيها حبيبة و هي تحاول الا تبين الضعف في صوتها : لو سمحتوا سيبوني لوحدي عايزة اغير هدومي خرج الجمع و هم يشعرون بالحزن و يشعر حمزة ان بها وجع كبير لم تستطع ان تخفيه من عينيها و هي بمجرد خروجهم اجهشت في بكاء يقطع نياط القلب و لكنها نظرت في نقطة بالفراغ و..... حبيبة بقوة : و الله لادفع كل حد وجعني التمن و خلاني ابعد عن اهلي و ان جدي يبقي خايف من اني أظهر و اخليهم يدفعوا تمن **رة جدي و بعدي عنه و ارتدت ملابسها و بان علي وجهها القوة اكثر من قبل و خرجت و كانت ترتدي هوت شورت جينز كاتينج و توب ابيض نظر لها الجميع بصدمة مما ترتديه حمزة بغضب : ايه اللي انتي لابساه ده حبيبة بحدة و قوة : و انت مالك كنت من بقيت اهلي حمزة : خشي غيري الزفت ده حبيبة : لا و ملكش ، و لكن قاطعها رنين هاتفها و كان مراد و تذكرت انها نست ان تخبره انها وصلت حبيبة و هي ترد بسرعة : ميمو اسفة بجد نسيت اكلمك مراد : كدة يا حبيبة تقلقيني عليكي و بعدين مال صوتك حبيبة بابتسامة ساحرة و هي تعلم انها لن تقدر ان تخفي عنه شئ : حبيبي مفيش حاجة انا مرهقة بس مراد :عليا انا ماشي لما تيجي هعرف حبيبة : طب بدام كدة بتسأل ليه يعني و بعدين انت مش عارف بيبو حبيبتك انها لو مش عايزة تحكي مش هتحكي مراد : ماشي يا ستي وصلتي امتي حبيبة : من ساعة الا ربع كدة مراد : ماشي خلي بالك من نفسك و كلي عشان انا عارفك حبيبة : ما خلاص يا عم بقي مراد : انتي يا بت مش عاملة اي حساب اني جدك خالص حبيبة بسخرية : ده عندها يباشا مراد : انا هقفل قبل ما اتنرفز حبيبة : ماشي يا بوص هكلمك بالليل مراد : روحي يابت جاتك نيلة فملافظك و لا كانك كنتي برة بقالك عشرين سنة حبيبة : مع السلامة يا مراد مراد : مع السلامة يا حبيبة مراد و اغلقت حبيبة المكالمة و هي سعيدة فجدها هو كل حياتها و عشقها حبيبة و عادت لما كانت عليه : مش يالا عشان منتاخرش حمزة : كنا مستنيين سيادتك تخلصي حبيبة : لا كتر خيرك اديني خلصت يالا حمزة : ما تروحي يا ماما تغيري الزفت ده حبيبة بنرفزة : و انت مال اهلك انت كان حمزة سيهم بالرد و لكن ... احمد : خلاص بقا يا حمزة كل واحد حر ملكش دعوة مهاب بندم : حبيبة احنا اسفين علي اللي عملناه بجد ماكناش نعرف انك هتدايقي حبيبة : خلاص يا مهاب حصل خير و ذهبوا للمكان المخصص للطعام و كانت حبيبة محط انظار الجميع مما جعا حمزة يستشيط غضبا و كانت هي تنظر للجميع بق*ف و لا مبالاة و عادوا للغرفة و دخلوا الغرفة بعد ان سمحت لهم حبيبة و كنت جالسة في سريرها و كانت ترتدي ملابس النوم مكونة من هوت شورت نبيتي و توب ابيض يظهر القليل من بطنها شعر حمزة بالغضب منها و من ملابسها و اراد ان يحرق جميع ملابسها و فجأة ضحكت حبيبة بفرح شديد عندما رن هاتفها و توقع حمزة ان يكون هذا المدعو بمراد و لكن .... حبيبة بفرحة : وحشتيني يا حيوانة انزل مصر و ملحقش اشوفك هقول ايه كلبة برك .....: هههههه اديني فرصة اتكلم طيب حبيبة : اتلكمي المايك معاكي يا حاجة سو سيدرا بضحك : ماشي اولا كنت مشغولة جدا و انتي مرنتيش ليه حبيبة : انا مكملتش اسبوع و اصلا انا فمسكر تدريب و هاجي كمان اسبوع و انتي اول حد لازم اشوفه فاهمة سيدرا : امرك يباشا حبيبة بغرور مصطنع : مسيطرة انا برضه ههههه سيدرا : يا عيني علي الغرور حبيبة : ده مش غرور ده تكبر و تعالي سيدرا : طب حوشي احسن تفرقعي حبيبة : ماشي يا جزمة المهم عاملة ايه سيدرا تن*دت : الحمد لله اديني عايشة هعمل ايه يعني حبيبة بحزن عليها و بان علي ملامحها الحزن : معلش يا سو استحملي قولتلك هتصرف و انتي مرضتيش و كنت هكلملك مراد سيدرا : لا طبعا انا مؤمنة باللي كتبهولي ربنا حبيبة بحنق : بت انتي هتشليني انتي مسالمة كدة ليه ده مراد بتليفون واحد يجبهم تحت رجلك و هيجبلك حقك كله سيدرا : مهما كان دول اهل بابا و مينفعش اني ااذيهم حبيبة بسخرية : اه اللي رموكي و سابوكي و لولا الوديعة اللي ابوكي عملهالك كنتي ضيعتي صح سيدرا : اد*كي قولتي بس انا مضعتش و مش عايزة حاجة تانية و مش هدخل نفسي فمشاكل حبيبة : ينعل ابو استسلامك يا شيخة سيدرا : حبيبة انتي معاكي حد معلش حبيبة باستغراب : اه ليه سيدرا بحنق : يعني يا زبالة هزاتيني و شتمتيني قدام الناس و كمان انتي اللي مضايقة انفجرت حبيبة فالضحك : و ربنا انا لسة مخدتش علي الناس و مش مصدقة اني شايفة بني آدمين اصلا ده كان اخري التليفزيون و صحاب مراد بصي هكلمك بعدين عشان انا مش عايزة اتكلم فالموضوع ده دلوقتي سيدرا بتفهم : فهمت خلاص هقفل و بعد كدة اتصلي بية و انتي لوحدك عشان اكلمك براحتي حبيبة : مانتي فاهمة اهو و ماشي يا ستي انتي عندك شغل بكرة فالمستشفي سيدرا : لأ حبيبة : ماشي هكلمك فاي وقت عشان عندي حاجات كتير احكيهالك سيدرا : ماشي يا قلبي تصبحي علي خير حبيبة : و انت من اهله باي اعسل سيدرا بضحك: باي يا بيئة و اغلقت حبيبة الهاتف و هي تضحك و وجدت الجميع ينظر لها بستغراب حبيبة : في ايه مهاب بمرح : و لا حاجة يا برنس عمر : اول مرة اشوفك بتكلمي حد كدة حبيبة : عشان سو انا و هي عارفين عن بعض كل حاجة و عارفين بعض من سنين احمد : بس واضح ان مراد ده عزيز عليكي جدا حبيبة : مراد ده العشق يباشا حمزة بغيظ:و ياتري مين ده حبيبة برفعت حاجب : يخصك في ايه و بعدين كفاية عليكوا اوي كدة عرفتوا حاجات زيادة عن اللي مفروض تعرفوها مهاب : براحتك يباشا حبيبة و هي تشير اليه : الواد ده بيفهمني بسرعة و تصبحوا علي خير بقا و اعطت لهم ظهرها و نامت و في الصباح استيقظت حبيبة و استحمت و ارتدت ترينينج رياضي مكون من بنطلون رمادي اللون ضيق و توب رمادي بأكمام طويلة ضيق و يظهر بطنها ايقظت الكل و.... حبيبة : يا ناس اصحوا هنتاخر اوف نوم بقر ايه ده ياترا حمزة هيعرف مين مراد طب نظام الشد فالحوار ده هيفضل بينهم ده اللي هنعرفه فالفصول الجاية من برمجت قلبي دمتم في حفظ الله By Habeba Elsyd
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD