حبال الموت البارت الثاني عشر

1397 Words
حبال الموت الجزء الرابع عشر بقلم غادة سعيد _ قلبي اتنفض بعتالك ايه يافرح . . . . هاتي تليفونك وريني لقت سلمي ان ميرفت بعتالها رساله بتقولها = هنتقابل قريب وهنبقي مع بعض علي طول . . . . . _ معناه ايه الكلام ده يا ماما . . . . . . . = اكيد متقصدش حاجه يا فرح دي تلاقي الرساله وصلتك بالغلط . . . . . _ اصل انا لما شوفتها مرتحتلهاش خالص حاسه ان نظارتها غريبه كنت خايفه منها هو انتي تعرفيها منين ياماما .. . . . = هي كانت صاحبتي من ايام الجامعه لكن هي كانت مسافرة وجايالي تشوفني لانها لسه واصله من السفر . .. . _ وليه جاتلي انا المدرسه مجتلكيش البيت علي طول ... . . . . = خلاص يا فرح هو تحقيق ادخلي اوضتك دلوقتي عشان عاوزه بابا في موضوع مهم دلوقتي . . . . .. . . . . _ حاضر يا ماما . . . دخلت فرح اوضتها وقفلت الباب . . . . _ انا عاوزه اعرف هي تقصد ايه بالرسالة دي عاوزه تاخد بنتي مني وبتلمحلها بالكلام انا عاوزه اعرف هي عاوزه ايه بالظبط ربنا ينتقم منها ومتشوفش يوم حلو في حياتها .. . . . . . = هو في ايه ياسلمي انتي هتكدبي الكدبة وتصدقيها بنتك منين انتي نسيتي انها بنتها وخدناها منها . . . . . . . _ ايه دا انت اسلوبك اتغير معايا ليه كده وبتتكلم بتقول ايه ياشريف فرح بنتي انا الي ربيتها وكبرتها انت نسيت الي عملته في بنتنا . . . . . . .. = لا منستش وانتي برضو ان الي حصل في بنتك دا جزء منه كان انتي السبب فيه وانتي مهمله ومكنتيش مخليه بالك منها انا مبرضاش اقولك الكلام ده عشان متزعليش لكن انتي فعلا اهملتي فرح وسيبتيها لميرفت تستغلها . . . . . . . . . . = ماشي يا شريف انا مش هحاسبك عالكلام ده دلوقتي لكن انا لما اشوف ميرفت هعرف هي عاوزة ايه وبعدها نبقي نتكلم . . . . . . . . . دخلت سلمي تنام عشان وائل هيجيلها بكرة الصبح بدري وهتروح المكان الي ميرفت بعتتهولها فالرسالة النهار طلع وقامت جهزت نفسها لقت وائل بيتصل بيها ويقولها انه واقف تحت . . . . . . نزلت سلمي بسرعه وركبت العربية جنب وائل. . . . . . _ انا شايفك متوترة اوي يا سلمي متتوتريش كده وكلميها بقوة عشان متستغلش نقطة ضعفك . . . . = انا والله ما قادرة اتلم علي اعصابي يا وائل خايفه اوي من رد فعلها وخايفه ابلغ البوليس تبعت لفرح حاجه علي تليفونها وينكشف أمري . . . . . .. .. _ خليكي متماسكه يا سلمي انا متعود عليكي وانتي متماسكة انتي مريتي ب اصعب من كده بكتير وانا هراقب من بعيد لو حسيت ب اي خطر عليكي هقرب متخافيش او اقولك خليكي مشغلة سماعة التليفون وانا هسمع الكلام ما بينكم عشان لو ناوية تعمل فيكي حاجه هتلاقيني جنبك علي طول . . . . . . وصلوا للمكان وسلمي خلت وائل يركن بعيد عشان ميرفت ما تشوفهوش دخلت المكان وكانت السماعه مفتوحه على مكالمه وائل عشان لما يسمع اي حاجه يجري يلحقها . . . . . طلبت ان هتشوفها في حديقه نادي قريب منهم فضلت واقفه مستنياها لقيت واحده داخله عليها لابسه نقاب اسود خبطت على كتفها وقالت لها _ ازيك يا سلمى انت واقفه مستنياني من بدري . . . . . = انتي مين _ انا ميرفت انت فاكره ان هاجي لك بوشي عشان حد يشوفني = خلاصه الكلام انتي عاوزه ايه مني سيبيني في حالي مش كفايه اللي انتي عملتيه . . . . . . . _ برده هتقولي اللي انا عملته مش كفايه اني اتحبست ظلم بسببك ضاع من عمري عشر سنين تحت الارض كفايه على كده انا عاوزه ارتاح عاوزه بقى تعرفي انا عاوزه منك ايه انا عندي ليكي إختيارين تختاري منهم ركزي شويه في كلامي عشان مش هيحصل غير كده اول حاجه يا اما فرح تعرف مين امها الحقيقيه و تيجي تعيش معي وتحكي لها على كل حاجه فجاه سلمى وشها اتخ*فت ايه اللي بتقوليه ده.. ده لا يمكن يحصل على جثتي يا ميرفت انك تاخدي بنتي مني ثاني ايه بقى الشرط الثاني عشان هو ده اللي هيحصل _ انك تسيبي شريف وتخليه يرجعلي هو كده يا اما افرح يا اما شريف شوفي بقى هتختارى مين . . . . . . . . .. . = بس انت وائل بيحبك وعاوز يرجع لك ده رجع من السفر عشان يرجع لك وبيحبك بجد سيبيني انا وشريف نعيش حياتنا ونربي بنتنا اللي انت حرمتيني منها زمان _ انا مش مجبرة ان ارجع لواحد ما بيخلفش وانا عمري ما حبيت وائل طول عمري كنت باحب شريف وانت خدتيه مني كتابات ل ghada saeed وجهه الوقت عشان ترجعيهولي عاوزه بنتي او جوزي اللي طلقتيني منه شوفي هتعملي ايه وردي عليا في اسرع وقت . . . انا بد*ك مهله يومين يومين وساعه لو ما ردتيش عليا اعتبري فرح عرفت الحقيقه . . .. . .. .. .. = و هتعملي ايه مع وائل اللي عايز يرجع لك. . . . . . . . . _ وائل دا خليه عايش في الوهم انا عمري ما حبيته ولا عاوزه ارجع له ده انا اتجوزته عشان ابقى جنب شريف ويوم ما حلمي اتحقق صحيت على كابوس انا بخطط ازاي اتجوز شريف من سنين ولما نفذت اللي في دماغي لقيت نفسي مسجونه بس انا مش هيأس هعرف ارجع له ازاي بطريقتي او ارجع اعيش مع بنتي انا مش هاسيبك تاخدي كل حاجه ليكي . . . . . . . . = انتي ازاي بالسواد والحقد ده انتي معندكيش قلب ارحميني وسيبيني اعيش مع جوزي وبنتي وارجعي لحياتك انتي . . . . . . = هي دي حياتي وانا مش هسيبها انسي اني اسيبكم في حالكم طول عمرك بتاخدي اي حاجه انا بحبها لكن خلاص ده مش هيحصل تاني روحي دلوقتي وهستني تليفونك كمان يومين . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . طبعا كل ده ووائل على السماعه وسامع كل الكلام اللي ميرفت بتقولوا عليه. . . . . . . خرجت سلمى بره لقت وائل وشه متغير زي ما يكون كان بيعيط _ انا اسفه جدا يا وائل ما كانش ينفع اخليك على التليفون وتسمع الكلام ده عليك = متتاسفيش يا سلمى الحمد لله انا سمعته عشان ما علقتش نفسي بواحده زي دي انا مش عارف ازاى شريف سابك واتجوزها. . . . . . . . . . . انت هتعملي ايه في اللي هي قالت لك عليه ده هتختارى مين هي واضح ان هي مش فارق معاها فرح كل اللي فارق معاها شريف وبس . . . . = وانا ايه اللي يضمن انها ما تروحش تقول لفرح بعد ما تتجوز شريف. . . . . . . . . _ في الحاله دي ما فيش اي ضمانات هتتف*ج تنفذي من غير اي ضمانات وخلاص . . . . . . .. . .. .. . . = بس انت هتقدري تسيبي شريف عشان فرح . . . . . . . . . _ انا اموت نفسي عشان فرح اعمل اي حاجه عشان خاطر بنتي ما اقدرش اعيش من غيرها وبعدين انت نسيت ان الشريف يوم من الايام طلقني وانا بنتي ميته وراح اتجوز ميرفت وباعني . . . . . . . . . . _ لا ما نسيتش بس انا اللي الظاهر نسيت اللي ميرفت عملته فيا و حبستني حبي ليها نساني كل اللي حصل انا طلعت مغفل اوي . . . . . . . . = ونازي تعمل ايه بعد الي سمعته ده . . . . . . . . _ ناوي اقدم علي سفر تاني يارتني مرجعت يارتني فضلت مغفل ولا سمعت الكلام ده . . . . . . . = انا اسفه بجد يا وائل علي الي سمعته . . . . . . _ متتأسفيش يا سلمي اطلعي دلوقتي وشوفي هتعملي ايه ربنا يكون في عونك بجد . . . .. . . . . . طلعت سلمي ل فوق عشان تحكي ل شريف الي حصل ولقت فرح مش موجودة . . . . . . . _ هي فرح فين يا شريف . . . = ودتها المدرسة عشان نعرف نتكلم . . .. . . . . _ ليه يا شريف مهي ممكن ميرفت تشوفها تقولها حاجه . .. . . . = هتشوفها ازاي بس اقعدي احكيلي قالتلك ايه . . . . . فجأه تليفون سلمي رن ميرفت بتتصل وصوت فرح معاها . . . . يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD