الفصل السادس

1472 Words
،،،،،،،وفي شركه سامر ،،،،،سامر دخل مكتبه غضبان وطلب المساعد بتاعه الي قاله علي مكان أمنة وبعصبيه شديدة وصوت عالي قاله انتا ازاي تحطني في موقف زي دا ازاي تديني العنوان غلط ،،،،،،الموظف ارتبك وبخوف قاله لا والله يا سامر بيه انا متاكد وواثق من مكانها ،،،،،سامر بغضب قاله تبقي خرفت ومعدش ليك لازمه معايا ،،،،،،الموظف برعب لا والله يا سامر بيه انا متاكد حتي الي جابلي الخبر قال أن ابن خالتها اسمه فريد دخل بعدها مفيش ساعه واحدة ظ ،،،،،،سامر بتفكير فريد اهاااااا طب قلي بقي مين عايش مع الست حنان دي غير ابنها ،،،،،،الموظف بسرعه قاله لا يا سامر بيه فريد ابن خاله انسه أمنة مش عايش مع امه دا عايش في الدور الي فوقيها في شقه لوحده ،،،،،،بتفكير سامر قاله ادامك ربع ساعه اعرفلي اخر الاخبار ولا اعتبر نفسك مطرود من الشركه ،،،،،،وفي جامعه فريدة ،،،،،،فربدة بغضب قالت لصاحبتها شوفتي المستفز ناوي يسقطني ،،،،،،صاحبه فريدة قالتلها بس اهمدي يبنتي وترتيني كفايه كدا هوا يعني مستقصدك انتي هوا الامتحان ليكي لواحدك مهو الامتحان الدفعه بحالها ،،،،،،فريدة بعصبيه قالتلها حتي انتي عليا مش كفايه الدكتور الزفت ،،،،،،،صاحبه فريدة بخوف قالتلها بس خلاص بقي يا فريدة أن شاء الله خير اسكتي بقي وهتعدي ،،،،،،فريدة بعصبيه قالتلها وهتعدي ازاي طول ما اياد الزفت دا هوا الي بيدرسلنا عارفه كانت فريدة هتكمل كلام لولا سمعت صوت اياد وراها ،،،،،،،،،اياد بهدوء بص لفريدة وصاحبتها وقالهم ها يبنات الامتحان حلو ولا ايه ،،،،،صاحبه فريدة بارتباك قالتلو اه حلو حلو جدا يا دكتور شكرا ،،،،،،اياد بعند بص لفريدة وقالها ها يا فريدة الامتحان حلو ولا كان زفت زي الدكتور بتاع الماده ،،،،،،فريدة ارتبكت وقالتلو هه ،،،،،،اياد ابتسم وبص لفريدة وصاحبتها وقالهم بلؤم يلا ربنا يوفقكم نتقابل كمان يومين في المحاضره ،،،،،،وفي بيت محسن ،،،،،،جمال بعصبيه قال لصبا ايه الي بتقوليه دا انتي اتجننتي ازاي يعني تعيشي انتي واخوكي لوحدكم كدا من غير راجل ،،،،،،صبا اتعصبت اكتر وقالتلو من غير راجل ليه عندي فارس اخويا الحمد لله ثم أن ماما معانا ،،،،،،جمال بسخريه قالها امك الي تعتبر ميته انا مش عارف مارحتش هيا في نصيبه ليه ماتت وفضل اخويا من يوم ما اتجوزها محسن وهي قدم شؤم علينا ،،،،،،فارس اتعصب وقاله انتا ازاي يا راجل انتا تتكلم عن امي كدا لولا انك بتقول عمي كنت طردتك برا البيت ،،،،،جمال قاله عمك غصب عنك وه**ر دماغك واقطع لسانك الي بيغلط دا لو ما انكتمتش فاهم ،،،،،،،صبا اتعصبت اكتر واكتر وقالتو انتا ازاي تتكلم عن امي كدا اتفضل اطلع برا ،،،،،،،،جمال قال الله يسامحك يا محسن معرفتش تربي بنتك ولا حتي ابنك وبص لصبا وبكل قسوه وحده قالها اعملي حسابك هتيجي معايا بيت جدك وهتجوزي فهد ابن عمك غصب عنك فاهمه ،،،،،،صبا بعصبيه وعنف قالتلو لا مش سامعه واعلي ما في خيلك اركبو ومش هتجوز حد لا بالعافيه ولا بالرضا ،،،،،وفي بيت خاله امنه ،،،،،،امنة نزلت شقه خالتها وهيا قلقانه من الي ممكن يكون حصل وبسرعه أمنة قالت لخالتها ها مشيو ،،،،،،فريد قال لامنة طب ومالك خايفه كدا ايه وبعدين قرب منها وقالها متخفيش طول منا جنبك ،،،،امنة ب**وف بصت لخالتها وقالتلها ها يخالتو حصل ايه ،،،،،حنان قالت لامنة مفيش جم وسالو وقلنا انك مجتيش هنا ومشي ،،،،،،امنة قالتلها بصدمه معقول سامر صدق بسرعه كدا ،،،،،فريد باستفهام قال لامنة هوا ليه حاسس انك مهتمه بسامر اخو جوز ايمان ومسالتيش حتي عن حازم ابن اختك ،،،،،،امنة ارتبكت وقالت اصل يعني حازم مش هيعترض لكن سامر ،،،،،،،فريد باستفهام سامر امممم اهو انا مش محيرني غير موضوع سامر دا ،،،،،،،،وفي بيت اياد ،،،،،،،مامه اياد بصت لاياد شويه وبعدين قالتلو اياد مالك بقالك يومين كدا تائه وسرحان في ايه ،،،،،،،اياد ضحك وقالها يومين بحالهم تائه وسرحان كمان دا شكلو موضوع كبير بقي ،،،،،،مامه اياد قالتلو والله انتا الي عارف الموضوع كبير ولا صغير ها مالك بقي قول ،،،،،،،اياد ضحك وقالها حيث كدا بقي احب اقلك اني قررت اتجوز ،،،،،،مامه اياد بصدمه انتا بتهزر ولا بتتكلم جد ،،،،،اياد ضحك اكتر وقالها هوا دا في هزار اكيد بتكلم جد ،،،،،،مامه اياد قالتلو ومين بقي الي وقعتك علي بوزك بعد الاضراب الذي كنت عامله ضد الجواز ،،،،،،اياد بهيام قالها فريدة يماما فريدة ،،،،،،وفي شركه سامر ،،،،،سامر مسك تليفونه وكلم حازم وقاله انتا فين يا حازم ،،،،،،حازم اتعصب وقاله في ايه يا سامر هوا انتا ولي امري كل شويه تتصل تقولي انتا فين ،،،،،،سامرقاله اه ولي امرك ولو كان عجبك كدا ورد يلا انتا في الشركه ولا مشيت ،،،،،،حازم بضيق قاله لا لسا في الشركه كنت همشي قبل ما تتصل واتصالك عطلني ها خير بقي في ايه ،،،،،،سامر قاله حازم من غير كلام كتير قدامك دقيقتين وتكون قدامي فاهم ،،،،،،حازم قاله طيب جاي اهو ،،،،،وفي البيت الكبير ،،،،،،ابراهيم قال لمراته ايمان بقلك ايه يا ايمان انا عاوزك تتكلمي مع فريدة في موضوع ،،،،،،ايمان قالتلو موضوع ايه بس يا ابراهيم اوعي تقولي اسالها عن مكان امنه سالتها وبنتك لا عرفت اخد منها لا حق ولا باطل مريحنيش غير حازم ابني ،،،،،،،ابراهيم قالها ايوا يا ايمان انا عاوزك تفضلي تدلعي في المحروص حازم ابنك لحد ما يبوظ خالص ،،،،،،ايمان بخضه قالتلو بعد الشر انتا عارف حازم مشكلته ايه عاوز يشيل مسؤليه يحس ان حد محتاجه او مسؤل منه و ،،،،،،،ابراهيم قاطعها وقالها بقلك ايه سبينا من حازم دلوقتي انا بكلمك عن فريدة ،،،،،،ايمان قالتلو مالها زفته بقلك ايه يا ابراهيم عاوز تكلم بنتك في حاجه كلمها انتا البت دي بتقولي كلام كدا انا مش فهمها ربنا يرجعلي أمنة هيا الي كانت مريحه قلبي ،،،،،ابراهيم بهدوء قالها يا ايمان فريدة جايلها عريس ،،،،،،ايمان بسرعه قاطعته وقالتلو هه بجد اسمه ايه ومن عيله ايه هن نعرفه ولا لا ،،،،،،ابراهيم قالها بس بس ايه كل دا يا ايمان واحدة واحدة وانا هقلك علي كل حاجه امال ايه بقي مش عاوزه تكلمي بنتك ،،،،،،ايمان بلهفه قالتلو لا لا قول بس يا ابراهيم وانا هكلمها هه قول بقي ،،،،،،،،،وفي شركه سامر ،،،،،حازم دخل مكتب سامر وقاله ها يا سامر خير في ايه ،،،،،سامر بص لحازم وقاله اخيرا جيت اهلا وسهلا نورت والله المهم جهز نفسك عشان هنروح مشوار سوا ،،،،،حازم باستفهام مشوار ايه ،،،،سامر قاله هنروح نجيب امنه من عند خالتها ،،،،،،حازم بعصبيه قاله يا دي النيله هوا مش احنا روحنا هناك وطلعت مش موجوده هنروح تاني ليه بقي. ،،،،،سامر بهدوء قاله هنروح لان الهانم خالتك هناك فعلا وكانو مخبينها في شقه الي اسمه فريد ابن خالتها فهمت ،،،،،،حازم سكت شويه وبعدين بص لسامر وقاله بقلك ايه يا سامر انتا عاوز ايه من أمنة ،،،،،سامر ارتبك وقاله انا هعوز ايه يعني انا بس عشان خاطر ايمان وان امنه كانت أمانة عندنا ،،،،،،حازم بكل صراحه قاله بقلك ايه يا سامر انا مش هاجي معاك ،،،،،،سامر قاله انتا ازاي تقول كدا انتا مش عاوز امنة ترجع ،،،،،،حازم قاله بص يا سامر أمنة انا وانتا عارفين عيا اد ايه انسانه قويه ويعتمد عليها وبصراحه دي مشكلتك انتا !!!!انتا الي زعلتها وانتا الي المفروض تصالحها لانكم انتو الاتنين اصلا اعند من بعض واغ*ي من بعض الصراحه ،،،،،،،سامر قاله انتا ،،،،،،حازم قطع كلام سامر بسرعه وبصوت عالي قاله تنكر انك بتحب أمنة ،،،،،،،وفي البيت الكبير في اوضه فريدة ،،،،،،مامت فريدة دخلت اوضه فريدة وقالتلها فري انتي فين يا حبيبتي ،،،،،فريدة بقلق قالتلها في ايه يماما في مصيبه ايه هه ،،،،،،ايمان ارتبكت وبصت لفريدة وقالتلها بنت عيب في بنت محترمه تقول لامها في مصيبه ايه ،،،،،،فريدة بثفه قالتلها ماما في ايه !!!!!بصي يماما دخلتك مش مريحاني فافي ايه بقي هه ،،،،،،ايمان ابتسمت وبعدين قالت لبنتها عملتي ايه في الامتحان يا فريدة ،،،،،،فريدة بدون مقدمات قالتلها هشيل المادة واسقط ،،،،،،،ايمان بصدمه قالتلها يا نصيبتي تصدقي ابوكي دلعه بوظك وانا كان عندي حق احنا نجوزك احسن والله انتي مش نافعه ،،،،،،،فربدة بفهم قالتلها امممممم تجوزيني اهاااا هي دي بقي يماما المصيبه صح وسبب الدلع الي كان في الاول هه صح يما ما ،،،،،ايمان بارتباك قالتلها الله وفي ايه يعني لما يجيلك عريس وتتخطبي ،،،،،،فريدة قالتلها قوليلهم مروفوض !!!!مرفوووووض ،،،،،،،وفي بيت محسن ،،،،،،جمال بعصبيه قال لصبا انتي اتجننتي يا بنت انتي ازاي تردي عليا كدا لا وكمان تعلي صوتك عليا ،،،،،صبا بعصبيه قالتلو انتا ولسا هتكمل قطع كلامها جرس الباب وصوت حازم الببلاوي ظهر اول لما فارس فتح الباب ،،،،،،حازم بابتسام ازيك يا فارس ،،،،،فارس قاله اهلا يا حازم بيه اتفضل ،،،،،،جمال قال لحازم وانتا مين بقي أن شاء الله وبعدين بص لفارس وقال لصبا هوا دا بقي راجل البيت ايه اخويا مات والرجاله هتدخل وتخرج ،،،،،،صبا بعصبيه قالتلو اخرس انتا ازاي تسمح لنفسك تقول كدا ،،،،،حازم بعصبيه قال بعصبيه لجمال انتا مين انتا وازاي تتكلم كدا ،،،،،،،جمال قال لحازم المفروض انا الي اسالك السؤال دا انا معروف عم صبا وفارس انتا مين بقي ،،،،،،حازم بثقه قرب من صبا وقاله وانا ابقي خطيب صبا وفرحنا اخر الاسبوع ،،،،،،وفي البيت الكبير في اوضه فريدة ،،،،،،ايمان قالت لفريدة البسي يلا يا بنتي ابوكي بيستعجلنا ،،،،،،فريدة بعصبيه قالتلها لا ،،،،،ايمان قالت لفريدة يا فريدة اخلصي طب بس شوفيه مش ممكن يعجبك ،،،،،،فريدة بعصبيه قالتلها تاني ؟!!!!تاني يماما ارحموني بقي مش مكفيكم الي حصل السنه الي فاتت كمان السنه دي ،،،،،،ايمان بحزن قالتلها يبنتي صوابعك مش زي بعضها والراحل شكله محترم وابن ناس ،،،،،،فريدة بعصبيه قالتلها برضو لا وبعدين عريس ايه دا الي يكلم بابا ويجي في نفس اليوم من غير ما حازم وسامر مايكونو موجودين ،،،،،ايمان قالت لفريدة اصلو قال لابوكي انو يعرفك ،،،،،،فريدة بصدمه يعرفني !!!!!!! ،،،،،،،،وفي بيت خاله أمنة ياتري هيحصل ايه تابعو معانا الحلقه الجايه
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD