الحلقه التاسعه عشر(زواج من طرف واحد)

2508 Words
تراجعت علي الفراش تهتف بزعر:انت هتعمل ايه جلس علي الفراش يتقدم منها بهدوء ليهتف بخفوت جانب اذنها:نامي واخزي الشيطان احسلك أومأت له مسرعه عده مرات متتاليه تخبره بها بموافقتها لتسرع تسحب الغطاء وتنام اسفله تغطي جسدها كاملاً لدرجه رأسها ابتسم بهدوء وهو يستدير للجهه المقا**ه لها ينام بجانبها بهدوء اغلق هو عيناه ينام باستمتاع لوجودها بجانبه بينما هي لو يزورها النوم تلك الليله ظلت تفكر كثيراً بعده اشياء لتكون افكارها اقوي منها وتغلق عيناها مستسلمه للنوم لم يمر كثيراً وارتفع صوت صراخ لحقه طلق ناري انتفض مسرعه بينما هبت هي تصرخ أثر قلبها الذي انتفض توجه مسرعاً لخزانته يخرج منها سلاحه ليهتف موجهاً حديثه لها:اقعدي هنا واوعي تخرجي بره مهما حصل فهمتي أومأت بشده وهي تحتضن نفسها في الفراش بينما راح هو يغلق جميع الشرف والابواب بالغرفه عن طريق هاتفه اقفال الكترونيه ويخرج هو لمقا**ه تلك الذي اقتحمو عالم اللورد يا ويلهم... توصل للأسفل ليصرخ برجاله:محدش يخرج منها عايش الي هيخرج حد عايش هحطه مكانه ليصرخ يحمسهم وتبدأ المعركه دارت الاشتبكات بين عصابته وعصابه خ**ه استمرت لساعات بينما هناك معركه اخري لا يعلم عنها من يدعي اللورد -الاوضه دي مقفوله تعالي انتفض قلبها وهي تستمع لاصوات تقترب من الغرفه لتهتف بزعر: مين تحدث من بالخارج: عدي بيه اتصاب وحضرتك لازم تيجي معايا دلوقتي اسرعت تركض للباب تحاول فتحه بشتي الطرق لتصرخ بهم:مش بيفتح مش عارفه اخرج ركض احدهم لعدي الذي يقاتل ببراعه:يا باشا دي خطه علشان يلهونه وياخدو الست هانم انا سمعت اتنين بيدورو عليها جن جنونه وهو يصرخ بغصب:اقفلو كل بوابات القصر والقصر يتحاوط كله من بره ولو نمله خرجت انا هحاسبكم حساب عسير لينسحب يركض مسرعاً لغرفتها حاولو فتح قفل الباب بكل الطرق حتي انهم حاولو **ره ولكن دم تنجح كل خططتهم بينما هي تبكي منهاره لاجل زوجها لتهتف تصرخ:مش هيفتح مش هيفتح هو مقفول الكتروني خليه يجيب تليفونه نظر الاثنين لبعضهم ليردف احدهم:ايه لا متفقناش علي كده وانا هجيب تليفونه منين ولا ازاي هتف من يصاحبه:يعم لو رجعنا من غيرها مش هيطلع علينا نهار يلا نتصرف كانو ليذهبو ولكن قا**هم هو بهيبته يهتف حين صوب لهم سلاحه يردف:لا متتعبوش نفسكو انا جيت لوحدي حاولو تهديده ان لا يقترب ولكنه اخذ يتقدم منهم بكل شجاعه يهتف:انا اللورد مش بتهدد يروح امك منك ليه في ذلك الوقت هحم رجاله من جميع النواحي يمسكون بهم ليهتف حين اضرحوهم ارضاً:مين بعتكو تحدث الاخر مسرعاً:منعرفش والله احنا مش تبع حد يا باشا والله هما اتأجرونا علشان نخ*ف البنت الموجوده هنا والله ابتسم عدي بسخريه وهو ينحني لهم يردف:ما انت لو تعرف انها مش بنت مكنتش دخلت هنا ليصرخ بهم خدوهم دول يفضلو احياء عايزهم صاحيين اسرع بعدما ذهبو يفتح الباب حين استمع لصراخها بأسمه بصوت مزعور لتندفع من الداخل مسرعه تحتضنه بقلب يرتجف خوفاً:عدي عدي انت عانق خصرها يقربها منه أكثر هاتفاً:اهدي انا كويس وانتي معايا هدأت من فزعها قليلاً حين اطمأنت انها الان معه ليحملها هو يقترب بها للفراش يضعها بهدوء كان لينهض ولكنه اسرعت تمسك بلياقته هاتفه:متسبنيش انا خايفه قبل اعلي رأسها وهو ينام بجانبها بهدوء من ثم يجذبها لاحضانه قائلاً:طول ما انتي معايا متخافيش انا مش هخلي حد يأذيكي مهما حصل اغمضت عيناها بهدوء تريد النوم فقط النوم بين احضانه حتي تستطيع افكارها ال**ود ويستطيع قلبها التوقف عن دقاته العنيفه ربما هو ملاذها الوحيد لذلك لم تعد تشعر براحه من دون انفاسه التي تخرج من ص*ره وهي تضع رأسها مستمتعه بحركه شهيقه وزفيره. -انا اقدر اساعدك ازاي يا مازن كان هذا ما تشدق به ادهم لاخاه مازن ليردف مازن بهدوء:عايز اي حد من معارفك يشوفو حد دخل او خرج من البلد في اليوم ده انا قلبت عليها الدنيا يا ادهم مش لاقيها احتمال تكون سافرت ادهم بإيماء:طيب انت متوقع تكون سافرت فين وازاي اصلا وانتو كنتو في اسكندريه شهر عسل اكيد مش عامله حسابها تسافر مازن وزفر بحيره:طيب هتكون فين انا مش ساكت بس مش عارف اعمل حاجه حاسس نفسي في دايره ومش بتخلص هي هي الحته الي بعدي فيها كل مره مبقتش قادر يا ادهم اتصرف ازاي بس ربت ادهم علي ظهره بخشونه حين اخبره:اصلب طولك ودور علي مراتك لحد ما تلاقيها وترجعها ليك ولو عليا هشوفلك اهو بردو نطمن ان كانت خرجت بره البلد ولا لسه موجوده فيها علشان نعرف احنا بندور فين مازن وحدثه بامتنان:شكراً جداً يا ادهم عارف مش وقته وانك تعبان بس صدقني انا تعبان اووي بردو ومفيش حاجه هتريحني غير وجودها معايا وفي اسرع وقت ادهم ببتسامه:مش عارف احنا ايه الي حصلنا ازاي كنا بالغباء ده مازن وبادله أسفه:دلوقتي بس صدقت الي بيقولك متعرفش قيمه الحاجه غير اما تروح منك واهو بندفع تمن كل غلطه غلطناها بحاجه واحده بس حاجه كفيله تخليك تكفر عن ذنوبك كل لانك دوقت الوجع تفتكر هتقدر توجع حد تراجع أدهم بظهره للخلف يسند علي الفراش:احنا مشوارنا طويل لسه يا مازن غلطتنا مش هينه يمكن انت ضامن لو رجعت هتخليها تسامحك لما تعرفها الحقيقه وانك بجد اسف لكن انا بت**ف اقولها اسف بت**ف ابص في عينها بت**ف اتعصب عليها او امنعها عن حاجه بقيت عايش علي امل انها هتسامحني منما كلفني التمن ربت مازن علي كتف اخيه قائلاً :متخفش ف*جه قريب في ذلك الوقت انضم إليهم حمزه حين دلف يردف بمداعه:اللهم صلي علي النبي متجمعناش كده من زمان خايف احسدنا والله ابتسامه خفيفه ظهرت علي محياهم ليردف ادهم: تعالي يا حمزه حمزه وراح يجلس الي جانب ادهم هاتفاً:ايه الاخبار يبطل حاسس بتحسن ادهم بإيماء:عيب عليك تسألني السؤال ده،ده انا وحش مازن بمداعبه:يعم وحش ايه امال مالك مش راضي تقوم من مكانك ليه ابتسم ادهم يردف بمزاح:صراحه خايف اقوم مليكه تمشي في ذلك الوقت دلفت رغده من ثم تابعتها مليكه: ايه يا جماعه في ايه متجمعين بتخططو لايه ادهم بمداعبه:تعالي شوفي حوزك قاعد يشتكي من ساعتها وعايز يهرب من البيت وعايز ياخدني معاه انا ومازن واحنا مش راضيين رمقته رغده بشرار تهتف:بقا كده يا حمزه قهقهه ادهم وهو يسحب مليكه من كفها اليه قائلاً حين حاوط خصرها بيده:بس انا مرضتش خالص وقعدت اقولو حرام عليك اسيب مراتي لمين ابتسم مازن بهدوء علي تلك المعركه التي دارت بين اخواته وزوجاتهم ليهتف بهدوء قبل ان ينسحب:طيب هستأذنكم انا رايح مشوار حمزه بهدوء:مفيش مشاوير بابا جاي وهنتغدا كلنا سوا وكمان علشان الجهاز الرجل الصناعي بتاعه ادهم كمان ظهر ابتسامه خفيفه علي وجه ادهم الذي نظر لمليكه بهدوء لترد له النظره باستكانه قائله:متقلقش زفر بارتياح هاتفاً:حاضر في ذلك الوقت استمعو لصوت امهم تنادي بحماس:يلا يا ولاد الاكل هيبرد خرجو الجميع مسرعون يهمسون بضحك عن جوعهم بينما ساعد مازن ادهم علي النهوض والتحرك معه كما فعلت مليكه ليجلسو علي مائده الطعام ليسو كاملين ولكن ربنا صحبتهم هذا تهون غياب الغائبين. خرجت تهتف بنبره متعبه:امال تيم فين يا ماما هتفت كامليا وهي تعتدل: خرج يبنتي معرفش فين جلست لحوارها تربت علي يدها قائله:مالك بس يا ماما بكت كامليا تهتف:بنتي يا ندي غاده قلبي مش مطمن وعايزه اشوفها ندي وشرعت في تهدأتها:اهدي بس يا ماما والله هي كويسه تفتكري لو مش كويسه عمي وتيم هيكونو مرتاحين كده كامليا ونظرت له بدموع:ما هو محدش راضي يطمني يا بنتي لو حد يطمني عليها بس وانا والله ما عايزه اكتر من كده والله هتفت ندي حين سعلت بقوه:معلش يا ماما خير والله حاولي تطمني نفسك كامليا بهدوء:مالك يا ندي انتي تعبانه ندي بوجه شاحب:مش عارفه يا ماما حاسه بتعب ومش قادره خالص في ذلك الوقت هبطت هاجر الدرج تهتف بمرح:ايه ده الحما ومرات الابن قاعدين مع بعض كده لا خناق ولا اي اندهاش ضحكت ندي حين اخبرتها:الله اكبر في عينك يا شيخهه ابتسمت كامليا تخبر هاجر:ندي مش مرات ابني ندي بنتي طول عمري ومن صغركم وانا عندي تلت بنات مش اتنين هتفت ندي حين اقبلت علي يد كامليا تقبلها:ربنا يخليكي ليا يا جبيببتي كامليا بهدوء:ويخليكم ليا ويطمني علي اختكم ساد ال**ت لدقائق إلا من سعال ندي لتهتف هاجر حين جلست مقابل امها:ماما يوم الخميس واحده صحبتي عامله بارتي لعيد ميلادها وعزماني وهتزعل جداً لو مروحتش كامليا بهدوء:ومالو يا بنتي احنا مرينا بفتره صعبه روحي وانبسطي هاجر واردفت بسعاده:بجد يا ماما ربنا يخليكي ليا يا رب كامليا ببتسامه حنونه:ويخليكم ليا يا حبيببتي بس تستأذني من بابا وتيم والسواق يوصلك ويرجعك ومتتأخريش هزت رأسها بموافقه علي كل تلك التعليمات ليقاطعهم دلوف تيم بمساعده سائقه الذي اوصله امام الباب وذهب علي الفور ليردف وهو يتقدم:ايه يا جماعه صوتكم جايب اخر الشارع ليه سعلت ندي تخبره مسرعه:كنت فين يا تيم تيم واقبل عليهم بهدوء وابتسامه: كنت في مشوار يا ندي كامليا بحنان:لوحدك يا تيم تيم وردد:لا كان معايا السواق يا ماما من امتا بمشي لوحدي هتفت هاجر بحماس:خلاص كلها يومين وتعمل العمليه وتمشي لوحدك يعم ولا تزعل تيم ببتسامه:وانا مش زعلان يستي هتزعليني ليه من ثم هتفت موجه حديثه لندي:تعالي معايا يا ندي عايزك نهضت ندي تمشي معه بهدوء لتردف حين توصلو للخارج:خير يا تيم تيم بهدوء:انا كنت عند الدكتور يا ندي ندي ورددت:وقالك ايه خير تيم بأسي:العمليه فيها نسبه فشل بنسبه70% ندي بهدوء:وايه يعني يا تيم احنا هنجرب نجحت يبقا من ربنا فشلت يبقا من ربنا بردو ومتزعلنيش وتقولي لو عايزه تشوفي نفسك والكلام الاهبل ده علشان بحد هضايق يا تيم تيم وقاطعها يخبرها:لا يا ندي مش عايز اقولك كده لو عايز مكنتش اتجوزتك دلوقتي ندي بهدوء تردف يعدما سعلت بقوه:عايز تقول ايه يا تيم تيم بهدوء: مالك يا ندي ندي بنبره متعبه:مفيش بس تعبانه شويه كمل الي كنت بتقولو تيم واسرع يتفقد رجه حرراتها:ندي انتي حرراتك مرتفعه ندي وازاحت يده تخبره:محصلش حاجه يا تيم قول في ايه بس تيم وهتف بإصرار :يلا نروح المستشفي ندي بضيق:خلاص يا تيم انا كويسه هطلع انام شويه هبقا كويسه نكمل كلام بعدين جاءت لتذهب ولكنه اسرع يمسك يده حين ناده السائق بأعلي صوته ليهرول له مسرعاً قائلاً:نعم يا تيم باشا تيم وهو يسحب ندي معه:جهز العربيه هنروح المستشفي ندي بامتناع:تيم انا .....قاطعها تيم بحزم:خلاص يا ندي امشي قدامي تحركت بهدوء بجواره بينما هو يفكر بماذا يحكي لها. -انا مش هعمل اكتر من كده يا حسام مش هينفع حسام بصراخ عبر الهاتف:بقولك ايه مش عايز وجع دماغ هتندمي هنا بعند:هتعمل ايه يعني انا مستعده اروح دلوقتي علي اعلي مكان وارمي نفسي منه ومش هيفرق معايا حاجه بعد كده وابقا حاسبني بقا حسام وزفر بهدوء محاولاً ان يهدا:دلوقتي تطلعي علي شركه ابو غاده وتحكيله كل حاجه هبعتلك عنوانها هنا بضيق:انا مش عارفه لسه هتمل ايه بس انا مش هروح النهارده انا عايزه ارتاح شويه الاول حسام بضيق:لا بقولك ايه يا روح امك انا مفيش حاجه تهددني عايزه تموتي نفسك يبقا احلي لانك لو معملتيش الي بطلبه منك انا والله لموتك بإيدي امسكت بالهاتف تود لو تض*به ارضاً وتهشمه الي مئه قطعه ولكنها اردفت:ابعت العنوان واغلقت الهاتف بوجهه شىء يطفأ غيظها امسك الهاتف بين يده يغمض عيناه بغضب هاتفاً:معلش بس تخلصي الي عايزه وساعتها متلوميش غير نفسك ليحتثي مشروبه بشراهه يبتسم بشر قاطع افكاره السامه هاتفه حين دق هاتفه ليلقيه باهمال حين تعرف علي هويه المتصل قائلاً:لسه بدري علشان ارد عليكم لسه بدري اووي وردي هيوصلكم متقلقوش -بابا انا عايزه اقولك حاجه نظر لها بينما يغسل الاطباق قائلاً:خير يا لولي عليا بطفوليه:طنط ورد قالتلي ان ماما في مستشفي المجانين علشان هي مجنونه هي ماما محنونه بحد يا بابا جحظت عيناه وهو يستمع لحديثها ليردف بغضب:قالتلك كده امتا عليا بهدوء ورفعت زراعيها تهتف حين لوحت به بمعني انها تفكر:لما جت امبارح وقالتلي كمان ان ماما هتفضل هناك كتير واني ازن عليك علشان هي تيجي تقعد معايا زفر بضيق وهو ينحني لها قائلاً:لا يا حبيببتي ماما مش مجنونه طنط ورد كدابه يا ريت متتكلميش معاها تاني فاهمه عليا بإيماء:حاضر يا بابا قبل اعلي رأسها يخبرها:يلا روحي دلوقتي هاتي هدومك الي مش نضيفه علشان نحطهم في الغساله ورتبي اوضتك عليا بموافقه:ماشي وبعدها هنروح لماما هتف بضيق لم يعد يحتمل سؤلها هذا ولم يعد يعرف بماذا يجيبها:عليا انا بجذ هزعل منك لو فتحتي الموضوع ده تاني انا قولتلك هاخدك تشوفيها بس لما المشتشفي توافق يبقا نسمع الكلام وانا لما المستشفي توافق هقولك ونروح مع بعض ماشي عليا وهزت رأسها بهدوء:ماشي حازم وردد بأمر:يلا روحي دلوقتي خلصي الي بقولك عليه يلا لما الاكل يخلص عملتلك مكرونه وبانيه وسلطه كمان عليا بسعاده:وبطاطس مقليه حازم ببتسامه:وبطاطس مقليه يلا روحي بسرعه هرولت الصغيره من امامه تركض تفعل ما طلبه ابيها منها بينما حازم عزم علي تلقين تلك من تدعي ورد درساً لن تنساه. توجهت تجلس بجواره بينما هو منشغل بإحدي ترتيباته لعمله غداً لتهتف بملل:انا عايزه انزل معاك الشغل يا حمزه همهم بتركيز يهتف:تشتغلي ايه رغده بضيق:ايه اشتغل ايه دي اي حاجه سكرتيره ليك مثلا ضحك حمزه يهتف بمكر:قولي كده بقا رغده بضيق:انا مش عارفه انت بتضحك علي ايه ثم ايه يعني مش مراتك حمزه واغلق الكمبيوتر الخاص به امامه يهتف:مراتي وحبيبه قلبي رغده بدلال:طيب يبقا متاخدنيش ليه بقا معاك الشغل ضحك ثانياً يخبرها:يبنتي هي ملاهي رغده بغضب:يعني قصدك اني مش فاهمه ولا قصدك ايه يا حمزه حمزه بهدوء وجذبها يحتضنها:لا طبعاً مش قصدي يا نور عيني وبعدين مالك عايزه تنكدي عليا وخلاص رغده وابعدته عنها:كمان يعني انا بنكد عليك ابتسم حمزه يود لو يلطم وجهه ولكنه استمر في ترويضها:لا طبعاً انتي ضحكه حياتي يا حبيببتي اكيد مقصدش استدارت تواليه ظهرها:هتاخدني معاك حمزه بإيماء:عايزه تيجي استدارت تومأ له مسرعه: ايوا حمزه بموافقه:خلاص هاخدك معايا زي ما تحبي رغده وضمته مسرعه بحركه طفوليه متحمسه:بجد ونبي حمزه بإيماء:ايوا والله بس بعد اما تولدي رغده بتزمر:ليه بقا حمزه بهدوء:علشان الحركه الكتير غلط علي البيبي رغده وذهبت تنام بتزمر قائله:ماشي ماشي يا حمزه ابقا خلي الشركه تنفعك ابتسم علي جنونها يبدو ان هرمون الحمل قد بدأ في اخذ اجرئاته. -قولتلك خطتك غ*يه وهنروح في داهيه وهو مش هيسبنا ردد الاخر:انت مالك خواف كده ليه -انا مش خواف بس الي عملناه دي في سنين الي اسمه اللورد ده ممكن يهده في ساعه ردد الاخر:ميقدرش يعمل حاجه احنا راسنا براسه علي فكره يمكن اكتر لاننا اكتر واقدم منو -بس هي لا بالكتره ولا بمين من زمان ومين لا اللورد قوي ومش اي حد يقدر يهد القوه دي ردد الاخر:احنا كمان قوتنا مكفيانه وزايده ويمكن تصيب بس لو مشيت بدماغي -اللعبه الي احنا فيها دي لعبه حظ وانا مش هدخل عمليه كبيره زي دي واقول انا وحظي انسي الكلام ده مش هضحي بكل ده مقابل ايه يعني ولا حاجه ردد الاخر:ولا حاجه ماشي بس متجيش تزعل مني. استدارت تنام لجواره بعدما خرجت من المرحاض تغمض عيناها بهدوء نظر لملامح وجهه اشتاق لها ولكن ليس لتلك الباهته للسابقه التي تشبه الورد في فصل الربيع انحني يقبل اعلي رأسها لتفتح عيناها تنظر له بهدوء ليردف هو:هتنامي أومأت برأسها:ايوا ادهم بهدوء:طيب اقعدي معايا شويه انا زهقان اووي ومش لاقي حاجه اعملها ابتسم تتذكر حين كانت هي بمكانه تترجاه ليجلس معها دقائق معدوده قبل النوم لتردف حين والته ظهرها:لا مش قادره تعبانه وعايزه انام يا ادهم ومن رأيي انت كمان تنام تعبت النهارده وصاحي بدري اغمضت عيناها تحاول ان تنام بكل الطرق بينما هو تراجع بظهره للوراء يخبرها:كفايه انك نايمه جنبي حاولت ان لا تظهر اي حركه تخبره انها لا تسمعه بينما ابتسم هو لانه يعلم انها تسمعه ولكنها تحاول اظهار ع** ذلك. خرجت من المرحاض لتجده مازال ينام بهدوء توجهت للمرآه تمشط شعرها لتري ملامحه ظاهره في المرآه كم هو بريئ وهو ينام هكذا كيف لسخص مثله ان يكون بداخله كل هذا الشر رفعت شعرها بعدما انتهت من تمشيطه تردف:يا رتني ما كنت عرفتك لا عارفه اكرهك ولا عارفه اطمن انك مش هتسيبني يا عدي سعلت بخفه حين وجدته يتململ في فراشه علي وشك النهوض لتردف:صباح الخير عدي بهدوء:الساعه كام داليا بهدوء: اربعه ونص عدي ونظر لها يهتف:وايه الي مصحيكي دلوقتي داليا ورددت:انا مجاليش نوم عدي بإيماء:طيب انا هرجع انام سبقته داليا تهتف:مين الناس الي كانو هناا ابتسم بسخريه:اعدائي عايزين يقتلوني علشان وصلت للمفاعل النووي اغمضت عيناها بضيق تهتف:عدي مش بهزر انا بسألك بجد علي فكره عدي واعتدل مره اخري:دول اعدائي واتعودي علي كده علشان هتشوفيهم علي طول داليا بغضب:ازاي يعني هشوفهم علطول انا مش هقدر اعيش الي عشته ده تاني عدي وابتسم بسخريه:حاضر قريب مش هتكوني مجبوره تشوفي حاجه زي كده داليا وابتلعت غصتها:تقصد ايه عدي بهدوء:هطلقك بس لما اطمن انك في مكان أمن..........
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD