Season2
(زوجتي حارس الأمن) ♥️?
Part 20
سراج:..................
مالك: دكتوره لو سمحتي معلش ممكن توضحي احنا مش فاهمين اي حاجه
الدكتوره: مش فاهمين اي بالظبط هو الموضوع محتاج تفسير
سيف بهدوء: حضرتك مرات اخويا فعلا كانت حامل ولكن حصل حادث والطفل مات فا ازاي انت جايه دلوقتي بتقولي الطفل وبدأ ياكل اخنا مش فاهمين اي حاجه
سراج: لو حضرتك عندك تفسير فهمينا يعني الطفل مكنش مات يعني ولا اي؟!!
الدكتوره: حضرتك واضح ان في سوء تفاهم لأن المدام كانت حامل في تؤم واحد مات وواحد عاش ربنا عوض عليك
سراج بفرحه: بجد حضرتك متأكده؟!! طب هو ولد ولا بنت ولا اي؟! ( قال يعني هيبقي جنس تالت?)
الدكتوره: حيلك حيلك!! اه يا سيدي ولد وهي في الرابع مب**ك ربنا يقومها بالسلامه ان شاء الله
سراج: ربنا يطمن قلبك ويفرحك يارب مع الدكتوره يا سيف انا هدخل لسيليا
وفعلا دخل سراج علي سيليا وكان فرحان اوي وهي عماله تعيط واول نا شافته ضحكت
سراج: اي اي؟! مالك بس!
سيليا: مش مصدقه؟ هبقي ام الله انا فكرت انه مان حلم وراح وصعبان عليا الي مات اوي مكنش ليه زنب في كل الي حصل
سراج بتفهم: حبيبتي دا قضاء ربنا دي حاجه ربنا كان هيدهلنا هديه ورجع خدها تاني دي حكمة ربنا وبعدين مهو عوض علينا اهو احنا هنعوز اي اكتر من كده عوض وكرم ربنا علينا كتير الحمد لله
سيليا بإبتسامه: معاك حق ..... فرحان؟!
سراج: دا سؤال طبعا فرحان اوي... انت فكي بقا مالك كده دا ايام الفرح جايه
مالك بتدخل: بتجيبوا في سيرتي لي؟!
سراج بغضب: حد كلمك يا نتن يا تلم انت حد نطق اسمك
مالك بغباء: ايوه كنت بتقول سيليا مالك ولا انت مفكرني غ*ي يعني انا عارف كل حاجه
سراج: عارف اي يا اخرة صبري
مالك: ان انت وسيليا بتجيبوا في سيرتي علشان كده ماما ليله بتقول عليا اني محسود
سراج وهو بيجري وراه: دا انا ه**ر دماغك وافشفش عضمك محدش هيموتني غيرك هتجبلي السكر والضغط
مالك بمرح: إذا كان كده فا انا احب استغل الفرصه دي واطلب القرب منك
سراج بعد ما وقف وفضل يبص لمالك بعدم فهم
سراج: عايز اي يا قلبي
مالك: طالب القرب منك!!
سراج بشلل: عايز تتجوز مراتي!!
مالك بسرعه: لاااا لااااا لا طبعا حتي لو مش مراتك هو انا ناقص
سيليا: يا سلام وانا مالي بقا ان شاء الله
مالك: ايوه ايوه بدل ما تصحيني تقولي اصحي هتصحيني بتشريفه 21 طلقه انا عرفك
سيليا بضحك: انت مش معقول والله
سراج: ما تهدى يا مالك وهو بيبص سيليا بغضب
سراج: امال عاوزه تتجوز مين انا معنديش اخوات بنات....... واكمل وهو بيفكر بصوت عالي
سراج: هيكون سيف يعني؟!
مالك: لا لا لا خالص والله
سراج: ما تنجز يا عم انت اخلص وخلصني؟!!
مالك:..................
سيليا وسراج: اخلص!
مالك: شاجي... عاوز اتجوز شاجي
خلص كلامه علي دخول سيف
سيف: نععععم!!
**************************
في بيت حسين
كان حسين مدايق جدا وعمال يفكر في الي حصل وهو مش قادر يصدق
حسين لنفسه: اخويا؟؟!!....... ازاي يعمل كده مش قادر اصدق والله مستحيل انا اكيد بحلم......... انا عمري ما غليت عليه اي حاجه انا منت رافعه فوق كله من واحنا عيال وكنت اعمل كل حاجه علشانه هو عمري ما فكرت في نفسي........ يارب انا خايف على ولادي.... يارب اللهم ما قد مسني الضرر وانت ارحم الراحمين (دا دعاء رددوه مل ما تحسوا انكم في مشكله ربنا هو الوحيد الي فاهمك وحاسس بيك♥️)
قطع شروده خبط الباب
حسين: ادخل
ليله: اي يا ابو سراج قاعد لي هنا لوحدك وسيبني انا واختك وناهد لوحدنا وحشتنا يا عم
حسين بأبتسامه: رايقه وبتهزري غريبه يعني؟!!...... خير ان شاء الله
ليله: بعد ما صليت وانا حاسه براحه غريبه...... عارف حاسه بفرحه جايه...... حاسه اني مجنونه مش عارفة لي
قاطعهم صويت ناهد: سيليااااااا...... اااااااااه
**************************
عند سراج
سيف: ما تنطق يا مالك كنت بتقول اي؟!!...... عاوز تتجوز خطيبتي؟! انا لو مش عارف انك طيب ومش قاصد حاجه انا كنت **رت دماغك
مالك بعصبيه: جرا اي يا سيف انا وانت اكتر ناس عارفين انك مش بتحب شاجي ولا عاوزها اصلا انت بتحاول تنسى نرمين وخلاص فا بلاش تعند وخلاص
سيف بصدمه:...............
سراج وسيليا:..............
مالك: اي مالكم ساكتين لي؟!
سراج: بس يا مالك متتكلمش وانت مدايق..... انت مش عارف انت بتقول اي
مالك: لا عارف...... مفيش داعي نضحك علي بعض اصل الاول كنى بنداري علشان تصرفات نرمين وعلشان الي هي عملته زمان لكن دلوقتي هي اتغيرت وفعلا مانت ضحيه ودا مش كلامي لوحدي كلكم شايفين كده
سيف: اسكت يا مالك بطل
مالك: الحقيقه وجعتك اوي صح طيب تمام دي حياتك وانت خر فيها انا مقدرش اقلك تعمل اي او متعملش اي؟! لكن انت كمان متعندش علي حساب حياتي انا
سيف: يعني اي؟!
مالك: يعني انا بحب شاجي وهتجوزها
سراج وهو ماسك نفسه من الضحك: مالك متهزرش
مالك:دي حاجه ميتهزرش فيها والصح فعلا اني اتجوزها علشان انا بحبها وانت بتحب نرمين ولو عاوز نصيحتي روح واتكلم معاها وارجعوا
سيف بعد ما سكت شويه وفهم فعلا ان مالك معاه حق
سيف: طيب يا مالك لو شاجي موافقه يبقي مب**ك يا اخويا انت معاك حق مينفعش اتجوز واحده مش بحبها وكمان انا عارف انها مش بتحبني
مالك بفرح: بجد؟!
سيف: ايوه طبعا
مالك: طيب عن اذنكوا
سيليا: رايح فين
مالك بتلقائيه: هجيب المأذون
سراج بمرح: هي زريبه يا حبيبي مش ليها راجل تتطلبها منه وبعدين انت اخدت رأيها هو هبل هنا ولا اي.
سيف: طب يلا يا سراج احنا قعدتنا هنا ملهاش لزمه تعالي نروح البيت وكمان زمان امك قلقانه علينا
مالك: اه وعليا انا كمان
سراج وسيف:..............
مالك بغباء: اي في اي؟!
سراج وهو متجاهل مالك: طب وانا ازاي هسيب مراتي لوحدها وهي حامل وتعبانه كده
سيف: ونسبها لي؟! هاتيها معانا كده كده ابوك عرف وزمانه عرف البيت كله اصلا وكمان هما هيخافوا يعملوا اي حاجه لأن معندهمش حاجه اصلا
سراج بفكير: صح صح طب يلا يا سيليا قومي اللبسي
مالك: استني انا هروح اجيب نقاب
سيف: صح وهما اكيد مراقبين الموبيلات فا زايده للأمان وكده نتصل علي بابل نقله اننا رحنا نجيب قريبتنا ولا اي حاجه علشان نبعد الشبهه وكده اي رأيك يا سراج
سراج: اي رأيك يا حضرت الرائد (سيليا يعني)
سيليا: فكره حلوه
فعلا راح مالك جاب النقاب وجاب عبايه سوده وهجهز كل حاجه زي ما اتفقوا
مالك: اهو خدوا
سيف بفلت ل**ن: انت جايب نقاب واحد بس طب ونرم.........
مالك بضحك: ومش بتحبها.... ماشي ماشي، وعلي العموم انا جبتلها وادتهولها تحت يا حنون انت متقلقش
سراج وسيليا عمالين يضحكوا علي سيف الي مش بيعرف يخبي ثانيه واحده
سيف: انا نازل اشوف العربيات
سراج بمرح: وابقي اطمن علي نقاب العربيات يا قلبي
مالك: استني خدني معاك انا ليا عربيه تحت انا كمان (قصده علي شاجي ما احنا في معرض بقا ?)
نزلوا وسيف مش شايل عينه من علي نرمين وطبعا. مالك هو كمان مش شايل عينه من علي شاجي (اصل هي زريبه علي راي سراج انا عارفه اني رخمه اني اسف?)
نزلوا وركبوا العربيه وراحوا كلهم علي البيت وفي الطريق سيف بعت لحسين ماسدج (رساله) غلي الواتس وقله انهم راحوا يجيبوا قرايبهم من المطار
**************************
في بيت حسين
نزل حسين وليله علي صويت ناهد الغريب وهي بتقول سيليا
ليله: خير يارب
حسين: اي في اي؟!
وفي الوقت دا كان سراج وسيليا ومالك وشاجي وسيف ونرمين وصلوا البيت
نرجع لورا شويه
وصلوا قدام البيت بالعربيه ونزلوا منها فتح سراج الباب ودخلوا كلهم
طلعت ناهد من المطبخ ولقت سراج جريت عليه
ناهد: سراج يا حبيبي كنتوا فين كده قلقتوني عليكوا وكنت قاعده لَخدي وكلهم ناموا.....
لفت نظر ناهد اتنين منتقبين
ناهد بهمس لسراج: مين دول يا سراج
سراج: اقفل الباب يا سيف واكشفوا وشكوا
وفعلا سيف قفل الباب والشبابيك كلها كويس وبعدها نرمين كشفت وشها وناهد في قمة تعجبها واتسغرابها واول نا سيليا كشفت وشها ناهد اتخضت جامد اوي وارتعبت (ما هي عيله مجانين كلهم??)
ناهد بصريح: اي دا..... سيليا..... ااااااه...... الحقوني.... بسم الله الرحمن الرحيم
نرجع بقا
جريت ناهد علي حسين
ناهد: الحق يا حسين (بصوت زينب في فيلم الحفيد)
حسين بهدوء بعد ما بص حواليه... ولقى سيليا واقفه وفهم ليه ناهد بتصوت
حسين: اهدي اهدي مفيش حاجه يا ناهد
ليله: هي دي سيليا؟!.... بسم الله.... دي فعلا هي؟!...... طب ازاي دا؟؟!!.....
وبسبب الصويت دا صحيت العمه (اخت حسين وام شاجي)
العمه: اي دا.... في اي؟!.
.. دي سيليا؟!..... انا بحلم ولا اي
حسين بصوت عالي: اهدوا علشان تفهموا......
هدأ الجميع وعم ال**ت المكان
حسين: ممكن نقعد واحنا هنفهمكوا كل حاجه
قعدوا كلهم مع بعض في صاله البيت وبدأ حسين يكلهم الي حصل وان ازاي سيليا عايشه وكل دا
ناهد وهي بتدمع من الفرح: الحمد لله انا قلبي كان حاسس والله
سيليا بأستغراب: انت فرحانه يا ناهد مصدقش
ناهد بفرح: فرحانه اوي.... انا بحب انكشك بس وبعدين انتِ عارفه اوي وحيده وبصراحه بعتبرك بنتي......
وتغيرت ملامح وشها
ناهد: وبعديين اي ناهد دي انا بلعب معاكي ولا اي
ضحك الجميع وعم الفرح المكان
سراج: اه وفي حاجه كمان بس دي احنا لسه عارفنها دلوقتي...... واكمل وهو ماسك ايد سيليا: سيليا حامل في الرابع لأن هي كانت حامل في تؤم واحد عاش وواحد مات للأسف
عم ال**ت والصدمه والفرح المكان
قاطع الفرح سيف: واحنا هنعمل فيهم اي دلوقتي انا عاوز اخلص منهم خالص علشان نقعد مرتاحين البال كده
سيليا: انا هقلكوا نعمل ايي....... بدأت سيليا تشرح كل حاجه
وبصت لحسين
سيليا: عمي لو مش عاوز نعمل كده انا مسامحه في حقي
حسين: لا لا دا الصح
وعم ال**ت مره تانيه ولكن قاطعه مالك وهو بيقرب من حسيت الي كان قاعد جمب اخته وقام قاعد في نصهم وبصوت هو مفكر انه صوت واطي
مالك: بصوا بقا من الاخر انا هتجوز شاجي دلوقتي وهناخد اوضه سيليا وسراج علشان فيها بلكونه كبيره
حسين والعمه:..................
شاجي: اي؟!........
So Ashor