Part 19

1487 Words
Season2 (زوجتي حارس الأمن) ♥️? Part 19 فايز: اي دا؟!!........... يا نهارك اسود زي وشك... اي الي انت هببته دا رشيد بتساؤل: اي الي انا عملته في اي؟! مهو مضيته علي الورق زي ما انت عايز اهو!! فايز: هو دا الي انا عاوزه يا غ*ييي هو دا الورق الي انا ادتهولك يا ****.... رشيد: في اي؟!!... انا عملت الي انطلب مني فايز: انت بعيتني الي بلم فيه بقالي سنين واتقلي الي انطلب منك رشيد: ايي.؟! بتقول اي؟! ************************* في بيت حسين سراج وسيف وشاجي مع بعض في اوضه سراج سراج بضحك: زمانه هيموت دلوقتى بس متقضرش تنكر يا سيف اني ذكي سيف: انت هتهيص دا كله تخطيط سيليا اصلا ولا هتاهد بونط علي حساب مراتك منا عارفك سراج: والله انت رخم منا الي منفذ شاجي: انا الزنب هيموتني ضميري معدش مستحمل سيف: ما خلاص بقا مالك وهو طالع من حمام الاوضه عليهم مالك: ياااااه دا انتو الميه عندكوا اي سراج:........... مالك: بقلك اي يا سراج معندكش بيجامه تانيه طريه شويه سراج بهجوم: يا بني ارحمنييي انا زهقت منك انت اي هاااا..... تلاجه... فزيزر مالك ببرورد: انا اي حاجه وكل حاجه وبعدين بدل ما تشكرني دا انا خلصتك من فايز ورشيد الاتنين في تكه سيف: خلاص خلاص كلنا ساعدنا بعض ومن غير بعض ولا نسوى الحمد لله قاطع كلامهم فتح الباب فاجأه حسين بصدمه: خلصت من عمك ازاي يا سراج هاااا....... ************************ عند سيليا ونرمين نرمين: تفتكري ربنا هيسامحني علي الي حصل مني؟! سيليا: ربنا كبير وكريم وانت مكنش ليكي زنب ابوكي هو السبب نرمين: متقليش ابوكي انا مش قادره اسمع الكلمه دي!! سيليا: مهما حصل دا ابوكي دا واقع واتفرض عليكي مهما كان قاصي زي ما انا ما اتفرض عليا ان اهلي يموتوا قدامي وانا عيله صغيره ومش قادره اعملهم اس حاجه نرمين بصريح: لا طبعا... لااااا والف لاااا كمان انت ابوكي وامك ماتوا وهما بيحبوكي علي الاقل حسيتي بحبهم ليكي وحنيتهم اما انا اي انا ابويا رماني بإيده في قلب ملجأ انت عمرك ما تفهمي يعني اي ملجأ وازاي بنتعامل هناك ولا بيحصل فيها اي ممكن نموت قدامهم وبيقولوا بركه انها راحت اهي هتفك زحمة المكان واغلب الوقت كنا بنام من غير اكل ونموت من البرد وهو الي كان منقي الملجأ دا وكان قاصد اني اعيش كده سيليا: اهدي... اهدي كل حاجه هتبقي تمام نرمين: مفيش حاجه هتبقي تمام مفيش انا ابويا هو الي قتل امي انا ساعات كتير كنت بغير من سيف لانه عنده ام مهما عمل بتسامحه وتحبه كان نفسي اقلها يا ماما فرحت اوي لما عرفت حامل قلت هيكون عندي ابن شبه سيف وهبقي حنونه عليه بس راح مني سيليا: انا كمان خسرت ابني بس مزعلتش عارفه لي علشان انا عارفه ان ربنا هيعوضني وهيعوضك وبعدين اي حكاية سيف سيرته بتيجي كتير يعني (وغمزت في اخر الكلام) نرمين بتوتر: ماله سيف كان جوزي وربنا يعلم اني بحترمه وزعلت علي ابننا الي راح بس هعمل اي الحمد لله سيليا: طبعا طبعا الحمد لله بس مفيش اي حاجه تانيه كده ولا كده نرمين: لا طبعا..... و... قاطع كلام نرمين جري سيليا على وفضلت تستفرغ كتير (ترجع يعني) ************************* عند سراج سراج: الموضوع مش كده يا بابا تعالي وانا هفهمك حسين: تفهمني اي وانا سامعكوا بتقولوا خلصتوا من عمك سراج: تعالي بس اسمع سيف: لازم تسمع يا بابا احنا كنا هنروح ورا الشمس حسين:........... اي اي؟!! مالك: تعالي بس يا عمي احنا هنفهمك كل حاجه بس لازم تقعد وتسمع بعد محيلات كتير منهم في انهم يقنعوه انه يسمعهم سراج: بص بقا.......... بدأ يحكي كل حاجه حصلت وعن مين فايز دا؟ وان عمه اتشارك معاه وكل دا.... حسين بصدمه: طب... طب انتو بدلتوا الورق ازاي؟! سيف: بص يا سيدي انا دخلت اوضته وانتو قاعدين مع بعض وطلعت الورق من الشنطه بتاعته وكان مالك وسيليا مجهزين ورق تاني طبعا بفضل علاقات سيليا في كل مكان ومالك طبعا بيعرف يتصرف خدنا الورق بتاعه وحطينا بتاعنا ووطبعا امضت عمر دهشان او فايز بالمعني كانت موجوده من الاول بحيث انك لما تمضي كل حاجه تروح منك ميكنش، في مفر من الاخر ودلوقتي يا سيدي كل حاجه بتاعت فايز الي هو واخدها بأسم عمر دهشان بقت بأسمك بيع وشرا حسين: طب كده خلصتوا من فايز وفهمتها طب ازاي رشيد مالك: بص يا عمي لما مضى علي الهقد كا شاهد دا مش شاهد دا زي مشاركه كده في العقد يعني هو كمان خسر الي عنده وكله بأسمك واحنا تخت طوعك والي انت عاوزه اعمله احنا معاك في اي حاجه حسين: وازاي متقولوش حاجه زي دي سراج: كنت عايزني اقلك يا بابا اخوك خانك وكان السبب في موت مراتي وانت كنت هتصدق اكيد لا يعني كنت هقلك كل حاجه في وقتها شاجي: متزعلش نفسك يا عمي الحمد لله اننا عرفنا الحقيقه وان كلنا كويسين حسين وبدأ يهدى ويفهم وحاول يلطف الجو شويه حسين: اه طبعا طبعا بس قلي يا سيف دا نرمين طلعت جدعه اوي اول مره اعرف والله انصدمت سيف: ااه اااه حسين: امممم طيب طيب انا هروح اشوف هنعمل اي في حوار املكهم دي طلع وسابهم وكل واحد كان عمال يفكر في الي هو فيه وازاي حياتهم هتكون بعد كده سراج بيفكر في سيليا وازاي ينسيها الي حصل وسيف عقله عنال يودي ويجيب في موضوع نرمين وشاجي الي حاسه انها تايهه ومالك التفاهه الي سايب كل حاجه ومركز مع شاجي مالك: اااه دي حلوه اوي اهو دي بقا لو اتجوزها هنعمل سلاله هيله مثلا يبقي شعرهم اسود زيي وعينيهم خضره زيها ولا الع** تبقي مصيبه سوده سراج: وطي صوتك يا مالك شويه مالك: اوطي صوتي اي انا بفكر في حاجه هو انا اتكلمت سراج: كل الي في الاوضه سامعين وأولهم شاجي علي فكره مالك بص لشاجي واتحرج مالك: انا.... انا.... انا عاوز انام اطلعوا بره يلا سراج: دا بيتنا يا بني ودي اوضتي مالك: هسسس عاوز انام ************************** عند سيليا ونرمين نرمين طلعت تجري ورا سيليا ومسكت دماغها علشان لو دايخه متقعش وساعدتها وغسلت وشها نرمين: سيليا في اي؟! اكيد تعبتي من قلة الاكل او اخدتي برد طبعا تعالي اقعدي علي السرير انا هنزل اعملك حاجه سخنه وبالفغل نرمين نزلت عملت لسيليا حاجه سخنه وجابت بطانيه تقيله وغتطها واول ما سيليا شمت ريحة الحاجه السخنه بدأت ترجع تاني نرمين: لا لا انا لازم ارن علي سراج نرمين:................. ************************** عند سراج سراج: قوم يلا مالك: انا هنام هنا ننه ما تحكيلي حدوته حلوه يا شاجي سيف: لااا دا انت زودتها اوي وانتِ اي الي مقعدك هنا قومي يلا روحي علي اوضتك.... اخلصي.. طلعت شاجي وقفلت الباب وهي عماله تضحك بفضل هراز مالك سيف اول ما طلعت سيف: هو انت يلا محدش مالي عينك ولا اي عمال تعا** في البت وانا قاعد هو انا قرطاص لب ولا قفص جوافه بالنسبالك مالك: ما انا انك مش بتحبها وانك بتحب نرمين علشان كده انا واحد راحتي (بجح اوي مالك دا?) سيف:......... ولا انت اهبل هو اي كلام بيتقال وخلاص هو عبط يل حبيبي سراج؛ بصراحه يا سيف هو معاه حق باين عليك اوي انك واقع وبعدين يا صاحبي اعترف مهي مراتك برضه عادي يعني مش عيب مالك بمرح وغلاسه علي سيف: نرمييين بعتلها جواب نرمين رلا سألت فيا..... سيف: دا انا هموتك في أيدي النهارده سيف فضل يض*ب في مالك ومالك وسراج عمالين يضحموا عليه قطع الي بيحصل رن موبيل سراج سراج: الوو نرمين: ايوه يا سراج انا نرمين سراج: ايوه ايوه عارف في اي؟! نرمين: سيليا يا سراج انا مش عارفه مالها سراج بخضه: مالها في اي؟!! نرمين:........ بعد ما حكت الي حصل سراج خد راح عندهم ومعاه سيف ومالك وشاجي ************************** فايز: ازاي دا يحصل..؟!! منا لو مشغل معايا رجاله مكنش دا حصل رشيد: بقلك اي انا عملت الي انطلب مني انا اي الي كان هيعرفني يعني انهم هيغدروا او انهم عارفين حاجه اصلا الي انا قلته انا نفذته وخلاص فايز بضحكة استهزاء: ملكش دعوه ازاي بس (وكمل بصوت رضوه) يا عووومري دا انت معدش حيلتك قشايه رشيد: اي..... بطل هزار انا مش ناقصك؟! فايز: مش بهزر اصلهم مضوك مبايعه انت كمان مب**ك رشيد: لا لا مستحيل فايز: امسك نفسك كده احنا لازم نعرف هنعنل اي مش عاوزين عواطف وهبل ملهوش لزمه رشيد: اروحلهم انا وامثل انه انضحك عليا ويديوني املاكي.... انا انا هروح فايز: هو انت ع**ط ولا بتستعبط مهم طالما عملوا مده يبقي عرفوا كل حاجه يعني لو رخت هناك تاني هيموتوك فوووق وافهم انا مش ناقصك رشيد: مستحيل اخويا يأذيني مستحيل فايز: الي انكوى بالنار بقا رشيد: قصدك اي؟ فايز: اقصد ان اخوك الي انت كنت عارف ان ابنه ممكن يموت وساكت والي انت كنت هتبعيه الي وراه والي قدامه او مثلا..... حاجات كتير يعني رشيد:........ ************************* وصل سراج وسيف ومالك وشاجي ومعاهم دكتوره بناءا علي طلب نرمين عل**ن يطمنوا علي سيليا سراج: هي طولت عندها كده لي؟! سيف: اهدي وبعدين احنا الي غبنا واحنا بنركب جهاز الصونار هنا ياريت كان ينفع تكشف في عياده احسن علشان التعقيم مالك: اه ويعرفوا انها عايشه!! ... لا لا احنا هنا تمام ربنا يستر نرمين وشاجي: يااارب بعد وقت مش طويل طلعت الدكتوره من عند سيليا سراج: هااا خير مالها الدكتوره: ولا حاجه هي بس انهكت نفسها ودا طبيعي في ظروفها سراج:ظروف اي؟! مالك: ممكن توضحي بس معلش الدكتوره بتلقائيه: خضرتك طبعا المدام في الشهر الرابع ودا طبيعي لأن الطفل بدأ ياكل وكان المفروض تاكل كويس وترتاح كويس بس الواضح انعا تعبت نفسها كتير وصحتها باين عليها شاجي: طفل اي؟! وبدأ ياكل اي؟!! نرمين بهمس لسيف: هي ع**طه دي ولا اي سراج:................... So Ashor
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD