Part 21

1286 Words
Season2 (زوجتي حارس الأمن) ♥️? Part 21 عند فايز فايز: لازم افكر احنا هنعنل الفتره الجايه احنا في خطر وانا معنديش غير المكان دا نستخبى فيه!!....... طب اعمل اي؟!.... وكمان معدش حيلتي ربع جنيه؟!... وحتي اوكرانيا بعت البيت الي فيهازمن زمان وعامل مشاكل مع الناس الي هناك طب وبعدين؟! رشيد:.................. فايز: انت ساكت لي؟...... ما تفكر انطق بإي كلمه رشيد: مهو انا لو ضامن اي حاجه كنت نطقت من بدري اما انا حتي مش عارف هما ناويين ليا علي اي..... مش عارف اي حاجه؟! فايز:...................... رشيد:............. فايز: شهد.... بت يا شهد.... انتِ يا زفت شهد بسرعه: ايوه... ايوه يا فندم فايز: انت جسمك سليم صح؟ شهد: مش فاهمه!!... فايز: يعني اعضائك سليمه عندك اي مرض فيهم؟!.......... شهد بصدمه:............ فايز: ما تنطقي يا بت شهد: ايوه ايوه كله عندي تمام فايز: طب غوري رشيد: انت ناوي على اي فايز: سيبك مني روح نام شويه علشان هنسافر بكره او بعده بالكتير قعدتنا هنا غلط رشيد: طيب طيب ورشيد في طريقه للأوضه سمع فايز بيتكلم في الموبيل فايز: الوو ....... :اي يباشا... اي الي فكرك بينا دا اكيد خير اوي فايز بضحك: اكيد اكيد عندي حاجه هتعجبك اوي ...... :واحده صغيره كدا تاخدها تديها لساري عربي تبيعها جاريه لإي راجل من بتوعك او اعضاء اي حاجه ميهمنيش اهم حاجه انا عاوز مبلغ كويس فاهم ....... : عيب عليك بس كده اقابلك فين فايز: اتصرف الاول وقلي علي الفلوس وانا هجبهالك ...... :يبقي اتفقنا ************************** عند رشيد رشيد دخل الاوضه بعد ما سمع الي قالو فايز وكان معدش قادر يستحمل رشيد في نفسه: اي الي انا عملته دا....... ياربي انا بقيت غرقان ومش عارف اطلع.... تعبت طب والبنت دي.... شكلها صغير اوي اي زنبها يارب... انا مش عارف اعمل اي قاطع شروده فتح باب السرداب الي في الاوضه بتاعته رشيد بخضه: مين.... مين هناك سيليا بضحك وهي ماسكه مسدس: اي خضيتك ولا اي؟! رشيد: اي دا........ انتِ متي انتِ سيليا بغضب: بقلك اي قبل ما تكمل علشان زهقت من الخضه بتاعت العيله دي وزهقت منك انت كمان......... وكملت كلام وهي بتعمر المسدس وبحطه في وش رشيد سيليا بأستهزاء: قلي بقا احطها في دماغك علشان نخلص بسرعه ولا في قلبك اسرع...... ولا لااااا مثلا مثلا واحده في كتفك وواحده في رجعلك واسيبك تتصفى...... اختار؟! رشيد بخوف: بالله عليكي يا سيليا...... علشان خاطر سراج عندك انا عارف انكم بتحبوا بعض وانا والله ما بكرهك انا اتحتيط في دا غصب والله سيليا: غصب...؟!! لا بجد... ولما انت عارف ان ابن اخوك بيحبني كنت هتخليه يتعذب طول عمره لي هاااا؟!!.... رشيد: هكفر عن ذنبي... خدي دا سيليا: بعد ما خدت الموبيل منه.... اي دا؟! رشيد: انا لسه مسجل لفايز دلوقتي التسجيل دا هيوديه ورا الشمس سيليا: وتفتكر كده هنسامحك؟!!! رشيد: انا عارف اني غلط غلطه متتغفرش بس علي الاقل بحاول اصلح سيليا: وهتصلح اي بقا ابني الي راح ولا اهلي ولا لا.... رشيد: انا والله مليش زنب في دول بالزات انا بعترف اني كنت عارف بس مكنش ليا علاقه بجد سيليا: يعني انت بتعترف انك كنت عارف عن كل حاجه كان فايز بيعملها ومنها موت اهلي والحادثه الي ابني مات فيها صح؟! رشيد: ايوه بعترف سراج: بس وداه الي كنا عايزينه قال الجمله دي سراج وهو طالع من باب السرداب هو وسيف سراج: انا مش عاوز اشوف وشك تاني فاهم!!...... يلا يا سيليا رشيد: انا مش فاهم حاجه انا.... سيليا: مش مهم ************************** عند حسين وصل سيليا وسراج وطبعا بسرعه لأنهم كانوا تحت البيت (يا جبروتك يا فايز) حسين: هااا عملتوا اي؟! ليله: طمنونا يا ولاد!! سراج وهو بياخد نفسه: بالهداواه كده ناخد نفسنا...... بصراحه يا بابا انا اول مره ان الشغل في الامن حلو كده بفكر اشتغل فيه انا كمان سيليا: الاااه الااااه.... بجد حسين: اي سيليا بتعرف تشتغل بقا ولا اي سراج: استاذه.... كل الي قالته حصل بالظبط كأنها كانت شايفه كل حاجه اصلا نرجع لورا شويه سراج: طب انتِ ناويه علي اي يا سيليا سيف: خليكي فاكره احنا اه هنساعدك بس احنا عمرنا ما نبقى زي االفريق بتاعك مالك: الموضوع مش سهل دول قتالين شاجي: انا خايفه عليكوا ما نكلم البوليس احسن وهما يتصرفوا سيليا: ممكن تهدوا..... دلوقتي البوليس بيتعامل علي اساس اي سراج: اي سيليا: المتهم برئ حتي تثبت ادانته وادانته دي مش بتتثبت الا بدليل قوي جدا سيف: طب منا سمعتهم سيليا: في اي يا سيف امال لو مكنتش شغال معايا قبل كده فتح دماغك معايا لازم دليل صوره فيديو او مثلا تسجيل بصوتهم وكده وشهود طبعا لكن تقلي شفته طب ما انت ممكن بتتتبلي عليه هو اي الي هيعرفهم وبعدين دا راجل خبره سيف: طب اي؟!.... نعمل اي سيليا: بص يا سيدي سراج وسيف وشاجي ومالك ونرمين والكل: امممممم سيليا: احنا هنروح بس مش لفايز رشيد هو مفتاح القضيه دي لأن اصلا زمانه خايف ومرعوب من خياله دلوقتي فا احنا لما نروحه ونقول كلمه هنلاقيه قايل كل حاجه بإختصار كده يعني هيعترف من اول قلم سيليا: معلش يا عمي انا مش قصدي حسين: لا يا بنتي ولا يهمك سيليا: تمام اوي وهناخد منه كلمتين تلاته واكون مسجلاهم تمام فا لما نروح للنيابه هيكون عندنا التسجيلات كا دليل والكلام الي سمعه سيف كا شاهد طبعا وكمان ملف عمر دهشان او فايز الاتنين مليان بلاوي فا مش هنتعب كتير وهو دلوقتي مفيش حيلوا اي حاجه فا مش هيعرف يطلع نفسه منها سراج وهو باصص لسيليا:.......... سيليا: اي مالك سراج: مش قادر اصدق دماغك دي بجد سيليا: لا صدق يا خفيف نرجع بقا تاني حسين: ربنا يبارك فيكي يا بنتي والله...... طب وبعدين هنعمل اي.... ما نكلم البوليس بقا سيليا: لا لا لسه شويه سيف بسرعه: لسه اي ما احنا جبنا كل حاجه سيليا: لسه فيه!! سراج: في اي تاني يا حضرة الرائد..... هو في بعد كده اصلا سيليا: في كتير اوي نرمين: اسفه على المقاطعه بس في شاهد اهم من كل دول سيليا: مين دا؟!.... انتِ يعني نرمين: لا في غيري... بنت اسمها شهد ابويا... او فايز يعني كان مقعدها معاه والبنت دي عارفه كل حاجه جايز تكون عارفه حاجات انا معرفهاش اصلا سراج: قلتي اسمها اي؟؟!! نرمين: شهد سيليا: تعرفها يا سراج ولا اي؟!! سراج: اه اه نرجع لورا من ساعه بس والله ? بعد ما سيليا دخلت السرداب ولسه سراج هيدخل وراها رشيد: سراج سراج:.......... رشيد: طلب واحد ومش عايز غيره..... ومتخفش مش علشان سراج: قول رشيد: اللحق شهد سراج بعدم فهم: شهد مين دي؟! رشيد: دي البنت الي شغاله هنا فايز هيبيعها لواحد والبنت دي غلبانه اوي وملهاش علاقه بإي حاجه هي اصلا محبوسه هنا اللحقها الراجل هيكلمه كمان ساعه تقريبا علشان يتفقوا هيتقابلوا ازاي سراج: متخافش هلحقها رشيد:....... نرجع زي ما احنا بقا سيليا: طب اي طيب؟! سراج: مش عارف نرمين: انا عندي حل شاجي: اي قولي؟! نرمين: انا ممكن انا اروح واجبها من غير ما هو يحس او مثلا اتصرف او كده هو مش شاكك فيا متخفوش سيف بسرعه: لا انتِ لا مش هتطلعي من هنا تاني انت فاهمه نرمين بصدمه:............... مالك: وه وه الحب ولع في الدره سيف: اخرس انت كمان انا مش ناقص حسين بردة فعل صدمه للجميع:........... حسين: وانت مالك يا بارد انت هااا...... مالك ومالها يا اخي معصب نفسك لي؟!! سراج وهو بيحاول يلطف الجو: اي يا حج في اي عادي يعني حسين: لا مش عادي خطيبتك دي..... مراتك لا والف لااااااا...... تكون مثلا مثلا بتحبها يعني برضه لا...... عايز اي انت بقا؟! ليله: في اي يا حسين محصلش حاجه عادي هو مش قلصد اكيد ناهد: اهدي يا حسين خايف عليها عادي حسين: لا مش عادي هو عارف وفاهم وانا كمان فاهم هو عاوز اي سيف بزعيق: اه بحبها عايزين بقا صدم الجميع من رده المفاجأ وبالأخص نرمين نرمين: سيف... اناااا سيف بزعيق: بقلك اي انا مش عاوز اي رغي كتير بعد ما الموضوع دا يعدي هنتجوز فااااااهمه نرمين بتوتر وخوف: اه اه فاهمه اه قطع صدمه الجميع مالك مالك وهو بيشد تيشترت حسين زي الاطفال مالك ببرائه: وانازمش هتجوزني انا كمان ولا اعنس يعني ولا امشي في طريق الغلط ليله: ولد اتأدب مالك بمرح: انا بنور عليكوا علشان مترجعوش تقولوا جبت العيل دا منين انا بعرفكوا اهو ضحك الجميع علي كلام مالك بس اليوم الجاي هو اليوم المنتظر......... So Ashor

Read on the App

Download by scanning the QR code to get countless free stories and daily updated books

Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD