Season2
(زوجتي حارس الأمن) ♥️?
Part 18
قاطع كلامها كلمه منه صدمتها وهو بيقول
سيف: سيليا؟!........
شاجي بتوتر: سيليا مالها سيليا... الله يرحمها
سيف: يعني مش عارفة مالها؟!.... او مثلا مين الي عمل كده فيها مثلا يعني.......
شاجي: تقصد اي؟!
سيف: انتِ عارفه قصدي كويس
شاجي بأنهيار: والله يا سيف والله مش انا هو..... هو والله مش انا صدقني هو الي قلي هو...
وسط انهيارها وعياطها سحبها من يدها للعربيه بتاعته ورن علي سراج
**************************
عند سراج
بعد ما قعدوا يهزروا مع بعض علشان ينسوا قاطع المرح رن موبيل سراج
سراج: الوو
سيف: ايوه يا سراج انت فين
سراج: لي؟! في حاجه
سيف:......... بعد ما حكى كل حاجه حصلت لسراج
سراج: طيب طيب هبعتلك عنوان هاتها معاك وتعالى بس متعرفش حد
سيف: تمام
سيليا: في اي؟! سيف كويس؟!
سراج: كويس كويس بس شكلنا هنضم حد جديد لفايز ورشيد
نرمين: تقصدني انا؟!..... اسمع بقا يا سراج انا عارفه اني غلط كتير واني سببت مشاكل بس كمان انت لازم تعرف اني ضحيت لما انقذت مراتك وضحيت اكتر لما قعدت معاكم و..
سراج: حد كلمك يا بنتي
نرمين: ابدا انت لازم تعرف الي انا عملته وتحترمني
مالك: ما تصبري يا بنتي نفهم.
سيليا: اهدي يا نرمين
نرمين: لا وكمان.........
سراج بزغيق: باااااااااااس اي بلاعه واتفتحت اييي بعععع بعععع بعععع مش بتقفلي مش قصدي عليكي يا ست انتِ
نرمين: امال قصدك علي مين يعني؟!
قطع كلامهم خبط الباب قام سراج وفتح لسيف الي كان ساحب شاجي وراه
بس الصدمه بجد لما دخل
سيف: انتِ.......؟!!.......
**************************
في بيت حسين وفي اوضة حسين
حسين: انا تعبت خلاص معدتش قادر خلاص
ليله:اهدى بس الحمد لله احنا ملناش اعتراض على قدرة ربنا احمد ربنا
حسين: انا حمده علي طول بس شايفه الي بيحصل سراج معدش عارف يعيش اصلا وسيف تايه في عالم لوحده والشغل بدأ يبوظ وانا كبرت وتعبت دا حتى شاجي بقت زي المتوحدين ساكته طول الوقت ولما تغير سكوته تعيط
ليله: وحد الله انا والله حاسه ان ربنا ان شاء الله هيحلها صدقني
قاطع كلامهم نداء العمه وناهد
ناهد: يا ليله يا ليله؟!
العمه: اللحقني يا حسين
حسين وهو نازل علي السلم ووراه ليله
حسين: اي اي؟؟ في اي؟!
ناهد: شاجي مش في البيت كله وموبيلها هنا
العمه: انا خايفه عليها اوي بقالها فتره متغيره انا خايفه تعنل في نفسها حاجه
ليله: اكيد هنلاقيها هتروح فين
حسين: سيف فين؟!
ناهد: اي دا هو كمان مشفتهوش؟
حسين: طب اهدوا زمانهم مع بعض اكيد هرن عليه
**************************
عند سيف
سيف:... انتِ..؟!....
سراج: تعالى تعالى
سيف: مش دي سيليا؟! بسم الله الحفيظ
سراج: اهدي اهدي ايوه سيليا... سيليا عايشه الحمد لله والفضل لنرمين
سيف بعد نا خد باله انها موجودة اصلا
سيف بسخريه: لا بجد هي القطه الشريره بقا ليها في شغل الانقاذ والكلام لا شابوه فعلا
نرمين: تاني قطه انت عارف اني بضايق من الكلمه دي
سيف: انا حر هو انتِ هتمسكي ل**ني ولا اي؟!..... وبعدين الا قليلي عملية انقاذ سيليا دي ختي فيها كام ولا دفعتي فيها حاجه تانيه
نرمين بدموع: تقصد اي؟!
سيف بإكمال السخريه: ااااه اااه دا انا نسيت اننا كنا متجوزين وانك هتمسلي الشريفه وكده اوكي اوكي
نرمين: انت اول واخر واحد لمستني حرام عليك تقول كده والله حرام
سيف بعصبيه: حرااام؟!!!...... ما شاء الله دا انتِ تعرفي حاجه اسمها حرام وحلال بقا وكده لا الصراحه اتفاجأت ومش حرام لما ختي كل الي حيلتي ومش حرام انك كنتي بتلفي علي اخويا ولما لقتيه هيبدأ حياته من غيرنا او بالمعني من غير الفلوس وتسيبيه وتجيلي تاخدي الي حيلتي اول بأول دا مش حرام صح؟!..... و...
سراج: سيف كفااااايه خلاص انت مش عارف حاجه ولا فاهم حاجه اسكت
سيف: محدش فيكوا فاهمها ولا عارفها دي غيري دي حيه
مالك: يا عم اسمعها بس طب اسمع حد فينا الاول والله الموضوع مش كده خالص
شاجي بخوف وهي بتحاول تندمج معاهم بعد فرحتها ان سيليا عايشه
شاجي بتوتر: اي الموضوع؟!
مالك بهيام: دا الموضوع شكله قمر بقا ولا اي
سراج وسيف بزعيق: مااااالك!!!!
مالك: اي هي كلمتي حرمت
سراج: اسمع يا سيف وافهم
وبدأ يحكيله كل حاجه وسيف في حالة زهول
سيف في نفسه: هي بجد مظلومه؟! لا لا دي حيه مستحيل! بس سراج مش هيكدب عليا ابدا
سراج: هااا فهمت
سيف:ايوه ايوه
سراج: وانت بقا يا ست شاجي اي موضوعك انتِ كمان
شاجي بتوتر: موضوع..... موضوع اي مفيش مواضيع ولا
حاجه
سيف بعصبيه: لا بصيي من الاخر كده الواحد مش طايق نفسه فا اخلصي علشان انا خلااااص
مالك: براحه يا سيف اهدى شويه
سيف: ما بلاش انت يا حنون يا عطوف يا ابو قلب حليب انت علشان اصلا مش طيقك
سراج: سيبك منهم يا شاجي واحكيلي اي الي حصل معاكي؟!
شاجي: طيب طيب............
بدأت شاجي انها تحكي كل حاجه وسط دموعها واقسامها ان مكنتش تقصد
شاجي: والله يا سيليا وحياة امي يا سراج مكنتش اقصد والله مكنت اعرف انه فعلا هيموتها سامحوني انا خلاص اعصابي باظط والله
مالك: انا مسامحك خلاص
سيليا وسراج وسيف ونرمين مع بعض : وانت مالك يا بارد
مالك: بقيت ابن البطه السوده يعني
قاطع كلامهم رن موبيل سيف
سيف: الوو ايوه يا بابا
حسين: ايوه يا استاذ زفت انت برن عليك بقالي ساعه انت فين ومش بترد لي
سيف: مكنش في شبكه في حاجه ولا اي؟!!
حسين: بنت عمتك فين؟! تعرف عنها حاجه
سيف: شاجي معايا اهي
حسين: بتعمل اي معاك
سيف محاول الكذب عليه: مهي كانت عماله تعيط وكنت حسسها هتموت قلت اخرجها من البيت شويه وخلاص
حسين بعصبيه: وازاي تمشوا مع بعض كده من غير ما تقولوا لحد قلقت البيت كله يا افندي تيجي دلوقتي وتتصل بأخوك كمان
سيف: طيب طيب
**************************
نرجع تاني عند سيف
سيف للجميع: بيسألو عليا انا وشاجي وانت يا سراج وبابا عوزنا نروح دلوقتي
مالك بمرح طفولي: طب وانا محدش سأل عليا
سيف:............
مالك: بتبصلي كده لي طيب
سراج:................
مالك: انت كمان طيب انا هسكت
سيف: سراج انت هتروح ولا هتعمل اي؟!
سراج بحيره: مش عارف قعادي بعيد عن البيت هيثير الشكوك ومش عاوز اسيب سيليا
سيليا: اطمن خالص انا معايا سلاحي خليت نرمين تجبهولي من البيت
سراج: سلاحي!!!..... طاااايب طيب طب اطمن عليكي ازاي
سيليا: خد سجل الرقم دا ولما تكلمني عليه كلمني علي اني رشا وكلمني بالشفره فاهمني
سراج: يعني يعني
هم سراج وسيف وشاجي وقبل ما يخرجوا
شاجي: سيليا
سيليا: نعم!!
شاجي: مسمحاني؟
سيليا بأبتسامه: لو مكنتش مسمحاكي مكنش زمانك عايشه
مالك بمرح: وه وه وه
سراج: خاف ياض يا عيد.
ضحك الجميع ركب سيف وشاجي مع بعض وسراج ومالك مع بعض الي قرر مالك انه هيفضل معاهم في البيت
**************************
في بيت حسين في صباح يوم جديد
الكل سمع رن جرس الباب
نزلت ليله تفتح
ليله بأستغراب: رشيد اهلا اهلا..... جيت بدري يعني
رشيد: اي مكنتيش عوزاني اجي يا مرات اخويا ولا اي؟!!
حسين: ودي تيجي برضه سيف يا سيف خد الشنط من عمك طلعها
سيف: حاضر
حضرت ليله الفطار مع ناهد والعمه والكل تجمع علي السفره
رشيد: حسين بقلك اي!
حسين: خير!!
رشيد: لما سافرت اتعرض عليا صفقه شغل حلوه جدا حدا اي رأيك تدخل معايا انا ملاحظ ان الشغل عندم في الفتره الاخيره بسبب المشاكل وكده بقا في النازل والصفقه دي هترفعه جامد
حسين بفرح: فكره حلوه جدا جدا انا فعلا كنت بفكر اني اشارك حد وانت اولى من الغريب
حسين: ولا اي رأيكوا يا ولاد
سراج: طبعا طبعا فكره حلوه اوي ولا اي يا سيف
سيف: اكيد اكيد... طبعا
رشيد: طالما كده هروح اجيب ورق الصفقه علشان نمضي عليه
حسين: اي دا؟! هو معاك كمان!!
رشيد بأبتسامه مزيفه: كنت متأكد انك هتوافق طبعا دا انت اخويا وانا حافظك
طلع رشيد للأوضه وجاب الورق وحطوا قدام حسين
رشيد: يلا هنا
مضى حسين كل الاوراق الي قدامه من غير حتي ما يقرأها في الاخر هو اخوه ازاي هي**نه!!!
حسين: اي وانت مش هتمضي ولا اي؟!
رشيد في نفسه: ايوه ايوه مهو لازم ضامن علي العقود همضي وخلاص مفيهاش ضرر هي
مضى رشيد واستأذن انه يروح يقابل صاحب الشغل في غندق علشان يديله العقود
**************************
عند فايز
دخل رشيد المكان
رشيد: خد الورق الي يخصك اهو وخل عني ومن هنا ورايح ملكش علاقه بيا ارحمني وابعد عني
فايز بعد ما مسك الورق وبدأت ملامح الصدمه والغضب تملي وشه تمام
فايز: اي دا؟!!............. يا نهارك اسود زي وشك.... اي الي انت هببته دا.....................
So Ashor