Part 17

1452 Words
Season2? (زوجتي حارس الأمن) ♥️? Part 17 رشيد بفزع: مستحيل اني اعمل كده انسى...... المجهول بهدوء: هتعمل..... هتعمل.... هو انت ليك غيري رشيد: هو انت مزهقتش دا حتى بنتك كرهتك ما تبطل بقا البت الي انت موتها دي مصعبتش عليك انت مش بتهد المجهول: انا عمري نا صعبت علي حد ولا ابويا ولا اخويا وامي سابتني وبعدها مكلمش سنه ابويا اتجوز وجبلي مرات اب وجابتلي ابن ال*** بقلك اي يا رشيد قفل علي السيره دي وانا هقلك تعمل اي وتنفذه.... فاااااهم ************************** عند سراج سراج: قولي اسمه لازم علي الاقل نعرف لي بيعمل كده انطقي.... نرمين: اسمه... اسمه.... بلاش احنا كده هنعقد مش هنحل حاجه والله انا عارفه بقلك اي سراج بآصرار: لا ملكيش دعوه قولي اخلصي نرمين: فايز..... فايز الأناضولي سراج وسيليا:.... اييييه؟!!! مالك بغباء: اي في اي؟!.... اه استنى استنى دا اسمه نفس اسم عيلة سيليا... انا مش فاهم حاجه َ.... حد يفهمني يجدعان سراج بعد ما بدأ يستوعب ويفوق من تفكيره سراج: طب وانتِ بتشتغلي معاه لي اصلا؟! نرمين ببرود: علشان ابويا!! الكل: نععععم؟!!! ************************** في بيت حسين حسين بصوت عالي: شااااجي!! شاجي بفزع: انا انا..... معملتش حاجه..... انا والله.... مش انا انا حسين: في اي يا بنتي هو حد كلمك؟! ليله وناهد: مالك!؟ العمه: انتِ بترتعشي كده لي في اي؟! شاجي بأنهيار: مش انا والله هو..... هو الي قالي اساعده هو الي قالي مش انا انا عاوزه سراج عاوزه سراج دلوقتي حسين بهدوء: طب اهدي هو في مشوار وهيجي سيف وبدأ يفهم بس بيحاول يكدب نفسه طلع من غير ما حد ياخد باله وبدأ انه يكلم سراج علي الواتس ويقله الي بيحصل.... ************************** عند سراج الكل انصدم من اسم المجهول ومن انه ابو نرمين سراج: لا لا بصي بقا انا عاوز كل حاجه تتحكي بالتفصيل كل حاجه انت تعرفيها يلا... نرمين:......... سيليا: متخافيش احنا جمبك وانا عمري نا هتخلى عنك... يلا احكي مالك: بس الوحيد الي كان ليه عداوه مع عيلة محمد الأناضولي (ابو سيليا) هو واحد اسمه عمر دهشان تعرفيه دا كمان؟! نرمين: بصوا انا هقلكوا.... هو اسمه فايز الاناضولي وهو اخو ابوكي يا سيليا بس من الاب بس الاسم الحركي او الي بيظهر بيه قدام الناس عمر دهشان وعمر دهشان دا اصلا كان شريكه في كل حاجه وهو صغير ممته ماتت فا ابوه اتجوز وبقى عنده مرات اب بس الي اعرفه انها كانت بتكرهه اوي ومعاملتها معاه مانت سيئه جدا وكانت بتكرههم في بعض هو وابوكي وكانت دايما تقله انت خدام عند ابني فا من وهو صغير وهو بيكره ابوكي و...... سراج: اخلصي.. نرمين: باخد نفسي اي؟! نرمين: وكمان الكره زاد لما مقدرش يكمل تعليمه ودا طبعا تخت اقناع مرات ابوه لأبوه انه مش نافع ونوفر الفلوس ونعمله مشروع افضل وطبعا معملتش حاجه وابوكي دخل شرطه وهو ساب البيت واتعرف علي جماعه بتشتغل في الممنوعات وفضل يتعلم منهم لحد ما بقى احسن حد فيهم وسافر اوكرانيا (بأختصار مصنع الممنوعات) وبعدها اتعرف علي عمر دهشان وكان راجل كبير في العمر ومعندهوش ولاد خالص غير بنت وحيده اتجوزها وخلفني ورماني في ميتم لحد ما بقى عندي 15 سنه وبعدها علي حسب ما هو قلي موت امي وخسر فلوسه وعمر مات وابوكي مسك القضيه علي اساس انه عمر دهشان تاجر الممنوعات مش فايز الأناضولي اخوه سيليا: بابا مكنش بيكرهه علشان يعمل كل دا؟؟!!..... ازاي اصلا سمح لنفسه انه يدخل بنته في وضع زي دا؟!! مالك: احنا عايشين في غابه بجد؟!! وسط انشغالهم كان موبيل سراج بيعمل اصوات كتير بسبب الماسدجات (الرسايل) الي كان بيبعتها سيف سراج: عن اذنكوا سراج وهو بيرن على سيف سراج: الوو سيف: اعمل اي؟!! سراج: سبها احد ما اجي ولو لقتها هتتكلم سكتها انا بس الي اسمع منها عمك عندك؟ سيف: لا لي؟! سراج: عادي عادي سلام علشان مشغول سيف: طيب دخل سراج علي صدمة الجميع الواضحه جدا سراج: متنحين كده لي؟! في حاجه جديده ولا اي؟!! سيليا: اسأل نرمين مين كان بيساعدهم يا سراج سراج: مين؟!! نرمين: عمك سراج: عمي مين؟!! انت هبله يا به؟! ولا مخك لسع اتكلمي علي قدك نرمين: قسما بالله عمك رشيد وعاملين المخبأ بتاعهم تحت بيتكوا اصلا سراج: اي اي؟! انت شكلك بتتف*جي علي افلام عربي كتير مالك: استنى يا بني خليها نفهم ازاي تحت البيت مش فاهم فهمينا براحه نرمين: في سرداب في المطبخ لأن الفيلا بتاعتكوا دي كانت اثار اصلا وابوك اشتراها لو تعرف؟ سراج: اهااا.. عارف نرمين: الي كان جيبهالوا هو عمك رشيد السرداب دا تحت التربيزه في المطبخ هتشيل اربع بلاطات هتلاقي باب لما تنزل فيه هتمشي حوال ثمانيه متر وبعدها هتلاقي باب هي دي الشقه الي بنعد فيها وليها سرداب كمان في الجنينه بيدخله من الجراش الي في الجنينه الخلفيه سراج: يا ولاد ال**** انتو عاملين المخبأ في بيتنا يا نهار اسود مالك: اهدى اهدى سراج: اهدي اي انت مش سامع هي بتقول اي سيليا: علي الاقل عرفنا مان زمنا دلوقتي ولا عارفين حاجه اصلا سراج: لا انا لازم اتاكد مسك موبيله وكلم سيف واتس وقله يروح المطبخ من غير ما محد يشوفه ويعمل الي قالت نرمين ويروح الجراش كمان نرمين: انا نليش مصلحه اني اكدب لأنه كان هيموتني انا مليش اهل ومجربه الاحساس دا وقد اي هو وحش وانا محبش اني اخلي حد يحس بيه ابدا سراج: هنشوف هنشوف سيليا بهمس لسراج: اتعامل معاها براحه شويه انت مش شايف حالتها ولا اي سراج بهيام: مش شايف غيرك والله سيليا: هو دا وقته انت عاوز تموتني عند ذكر سيليا للموت افتكر سراج ابنه الي مات في بطن سيليا سيليا وهي تضع يدها علي كتفه: ربنا هيعوضنا ان شاء الله نطلع من الازمه دي بس وكله هيبقي تمام ************************* عند سيف فعلا نزل من سرداب المطبخ زي ما سراج قله ومشى الثمانيه متر وفعلا لقى الباب وقبل ما يرجع سمع المجهول (ولا نخليها فايز احسن بقا?) فايز بصوت عالى: يعني اي يا بن ال*** انت مش عاوز هو انا بعزم عليك دا امر رشيد: انا مش هعمل كده في اخويا مستحيل انسى وبعدين انا اتفقت معاك علي كده فايز: اتفاق اي يا ابو اتفاق انت.... واكمل بسخريه: قلي بقا تفتكر انت عمرك فيه كام سنه علشان يكون اقل حكم عليه 25 سنه رشيد: حرام عليك بقا انا دفعت تمت الشيكات الي معاك دي ميت مره فايز: اسمع وهتنفذ غصب عنك............ سيف: يا نهار اسود وطلع بسرعه من السرداب ورجع كل حاجه زي ما هي وكلم سراج حكاله كل حاجه وراح قعد معاهم سيف: اي دا هي نامت؟! (على شاجي يعني فتحوا مخكوا معايا?) العمه: اه الحمد لله ناهد: دا اكيد انهيار عصبي من الي حصل مكنش سهل ابدا ليله: الحمد لله سيف: بابا حسين: نعم؟! سيف: امال عمي رشيد فين مختفي يعني؟! حسين: مهو كلمني قلي انه مسافر وعنده شغل واسبوع كده وهيجي ان شاء الله سيف بتفكير في نفسه: بس ازاي؟! يعمل كده دا عمي الوحيد لي يعمل كده ومين فايز دا اوووف ياااارب حسين بزعيق: انت يلاااا مش بكلمك سيف بأسترجاع: ايه ايه نعم يا بابا حسين: يارب صبرني بقالي ساعه بكلمك انت فين سيف بغباء: انا واقف اهو حسين بعصبيه: لا يا راجل تصدق فكرتك قاعد انا هقوم اتخمد وهو ماشي بيبص علي شاجي الي بتهلوس وهي نايمه وسيف الي منتح حسين بنفاذ صبر: ياااااارب بقا ارحمني ************************ عند سراج فتح موبيله وشاف كل حاجه بعتها سيف واتأكد تماما من كلام نرمين بس بدأ يفمر مع نفسه تاني سراج في نفسه: طب وانا اتصرف ازاي دلوقتي يارب عمي وعم مراتي عليا دا اي الفقر دا وبعدين في الغلبانه الي عاوزين يخلصوا منها دي دا انا كنت هموت علشان فارقتني كام ساعه سيليا: سراج انت كويس؟! (انت هبله يبه بقلك عاوزين يمتوكوا??) سراج: اه اه تمام مالك: طب وبعدين احنا هنعمل اي دلوقتي نرمين: مش هسيبكوا دا بيحلم باليوم الي يخلص عليكوا فيه انا عرفاها مستحيل انه يتنازل سراج: احنا لازم نخرجه من الجحر الي هو مستخبي فيه وكده اللعب معاه هيكون سهل اوي ولا اي يا حضرة الرائد مش شغلكوا دا ولا اي سيليا: يا رااجل سراج: انتِ كنتي عاوزه ترجعي شغلك واهو الفرصه جاتلك لحد عندك يلا يا باشا مالك بضحك: اجبلك شاي شيشه تفاح اي حاجه؟! سراج: وبعدين لما افتح دماغك يعني سيليا بفتكير:........... انا هقلك نعمل اي؟! بس انا محتاجه فريق عمل هشتغل ازاي كده وبعدين محتاجين ازن دولي لأن دي مس، قضيه عاديه وكمان......... قاطع كلامها شرود سراج فيها مالك بضحك: نرميييين الكمنجه يا بنت نرمين ومالك: تيرااارااااراااااااا ضحك الجميع (واخيرا دي روايه بومه??) ************************** عند فايز ورشيد رشيد: يعني اي بكره انا قيله هرجع بعد اسبوع بكره ازاي هو هبل؟! فايز: بسيطه شغلك خلص بدري عادي يعني...... انا عاوز الموضوع دا يخلص على طول فاااهم رشيد بأستسلام: حاضر.... حاضر ************************* في بيت حسين الكل طلعوا علي اوضهم علشان يناموا وشاجي طلعت قعد عند شجره في الجنيه وعماله تعيط سيف: اي الي مقعدك هنا؟! شاجي: عادي سيف: لي عملتي كده؟! شاجي: عملت اي؟! سيف: انت عارفه بلاش استهبال قامت من مكانها وهي في قمة العصبيه هي اصلا كانت منظره دفعه علشان تطلع الغضب الي جواها والدفعه جت شاجي بعصبيه: عملت اي؟! هااااا..... اكون مثلا محبتكش زي ما انت المفروض بتحبني دا علي حسب كلامهم ولا اخرت الجواز ولا اكونش مثلا مش علي مزاجك فا دا زنب ولا..... قاطع كلامها كلمه منه صدمتها وهو بيقول سيف: سيليا؟!!!........... So Ashor
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD