Part 16

1123 Words
Season2 ?? (زوجتي حارس الأمن) ♥️? Part 16 سراج بصدمه: انت....... ازاي...... انا لسه....... انت يا بني عاوز تموتني هو انا ناقص رعب يا مالك مالك بضحك هستيري: تعالى معايا تعالى هوريك حاجه حلوه سراج: مالك انت تعبان اود*ك للدكتور مالك: والله انا كويس وزي الفل تعالى انت بس معايا والله هتقول مالك دا احسن واحده في الدنيا تعالي انت هتخسر اي سراج: على رأيك منا خسرت كل حاجه ركبوا عربية مالك وكان سراج في عالم تاني مش حاسس بأي حاجه ومالك مشغل اغاني على آخرها كأنه في فرح سراج: هو انت يلااا اتهبلت مشغل اغاني لاحظ اننا في عزا يا آخرة صبري انت مالك: انزل انزل وصلنا سراج: والله اتجنن نزل سراج ووقف قدام مبنى قديم وغريب خبط مالك على الباب والصدمه لما الباب اتفتح سراج بصدمه: انتِ........ اي الهبل الي بيحصل دا؟! ************************** في بيت الملا كانوا قاعدين القلق والحزن ماليهم قطع شرودهم رن موبيل حسين حسين: الووو يا رشيد رشيد: ايوه يا حسين عاملين اي دلوقتي وسراج كويس؟! حسين: حالته وحشه اوي بس هنعمل اي الحمد لله انت هتيجي امتى؟!! رشيد: انا!!...... والله مش عارف اصل الشغل هنا كتير اوي زي ما يكونوا ما سدقوا ان انا جيت فا مش عارف بس هتصرف واجي حسين: متضغطيش على نفسك انا بس بسأل علشان ابقى عارف رشيد: طيب يا اخويا خلي بالك منهم وانا هتابعك بالموبايل وهاجي قريب حسين: طيب ماشي قفل الاتصال ليله: هيجي؟! حسين: عنده شغل كتير ربنا معاه ناهد: احنا هنسيب سراج كده يا حسين احنا لازم نعمل حاجه انا خايفه يتهور او يعمل حاجه العمه: معاكي حق هو برضه دلوقتي عقله مش راكز خالص وممكن يعمل اي حاجه وهما بيتكلموا لاحظ حسين شاجي الي قاعده في آخر الاوضه على كرسي وسرحانه وخايفه حسين: شااااجي شاجي انتفضت من مكانها: انا انا.... معملتش حاجة ... انا والله. مش انا... مش انا ************************** في مكان تاني أو عند المجهول المجهول قاعد على كرسي بيفكر قاطع تفكيره دخول حد عليه المجهول: هااا كلمتهم؟! رشيد: كله تمام.......... (وهنا كانت الصدمه ??انا محدش يتوقعني) المجهول: مقالوش انهم شاكين في اي حد؟؟! رشيد: لا خالص هو حد يعرفك اصلا.... ما انت مختفي بقالك سنين اي مش هتعفوا عني بقا وتخلصني من الي انا فيه هات الشيكات الي معاك انا عملت الي عليا المجهول: لا لسه.... دا احنا لسه في أول المشوار ... عاوزه تمشي وتسبني يا عمري (بصوت فدوه يا عوووومريييي اسفه بس لو مقلتهاش هتشل?) رشيد: وانت هتعوز مني اي تاني البت وماتت ودلوقتي تقصر تسافر ما سددت ديونك بالفلوس الي ختها مني ومن نرمين ايام ما كانت مع سيف معدش حاجه اصلا هتعوز اي تاني؟! المجهول: هو انا هسافر كده من غير ولا مليم في جيبي لسه فيه ليا عند حسين كتير رشيد: اخويا انسى انت فاهم انا ساعدتك في الي اقدر عليه لكن غير كده مقدرش سامحني وشيل اخويا من راسك خالص يكون احسن المجهول بأبتسامه: طيب طيب يا عمري اطلع فوق في اوضه نرمين ريح كذه رشيد: اريح مع بنتك انت النخوه طارت هي كمان المجهول بضحك: لا لا مش للدرجادي لسه في شويه متخفش هي مش هنا انا مشتها أصلها زنانه زي امها وانا مش عاوز اموتها هتصعب عليا رشيد: لا جدع عن ازنك ************************** عند سراج سراج: انت..... اي دا؟!! مالك: اهدي يا سراج وتعالى ادخل وانا هفهمك كل حاجه سراج: انت شكلك اتهبلت ولا هي حليت في عينك صح حاسبني عند نرمين انت اهبل نرمين: اهدى يا سراج والله معايا حاجه هترجع روحك فيك تعالى سراج: لا بجد والله معندكيش ا**يل الشباب بالمره مالك وهو بيدق سراج: ادخل بقا دا انت حظك في رجلك دخل سراج ومالك قفل الباب نرمين: اي يا اخي هديت حيلنا اقعد بقا مالك: اقعد علشان خاطري هو انت مش بتثق فيا سراج: انا معتش مرتحالك وانا مش طايق اتنيل هنا مشيني من هنا..... انا مخنوق وانت مش حاسس بحاجه انت واحد رايق اقلك على حاجه انا زهقت منك انت كمان وفي وسط انهيار سراج سمع صوت ..... :سراج..... سراج... أعصابك يا قلبي سراج: ياااارب اي دا بسم الله الرحمن الرحيم ولا تأذينا ولا نأذيكي................... سراج وهو بدقق في الشخص الي قدامه: انت مين انت شبح صح دا بيت أشباح مالك ونرمين بضحك: مش عارف سيليا سراج: استغفر الله العظيم سيليا عند ربنا سيليا: انا عايشه.... اهدي بس خليني افهمك سراج وهو بيحاول يستوعب وبدأ يحط ايديه على وش سيليا علشان يتأكد انها حقيق ولما اتأكد حضنها بسرعه وفضل كتير سراج: وحشتيني اوي انتِ كنتي فين انا كنت هموت من غيرك وبعدها اتحول (هتقولي لي هقلك رجاله وعقلهم خفيف?) سراج بنره شبيها للعصبيه: وبعدين يا هانم هو انا مش جيت عند التربه وكلمتك مردتيش لي هااا؟؟!! ولا هو عند وخلاص وكنتي قاعده فين؟! هنا طبعا مكان مقطوه وقعدالي فيه طبعا طبعا و................ سيليا: اييييه.... حيلك حيلك.. انت بتسأل وبترد على نفسك ما تستنى لحد ما احكيلك سراج: هااااا نرمين: اسمحلي انا هتولي المهمه دي مالك: عظيم يمين ابدا انا الي هحكي نرمين: مستحيل أتراجع عن قراري ابدا بدا سراج: بااااااااااس هي زريبه يلا وانتِ يا به انا مش طيقك اصلا احكي يا سيليا سيليا: بص بقا نرجع لورا شويه دخلت نرمين عند سيليا وقفلت الباب ومسكت المخده وفضلت تحركها قدام وش سيليا علشان تاخد بالها وتفوق وفضلت تصحيها براحه سيليا بصدمه: انتِ بتعملي اي هنا نرمين: اهدي اهدي انا هفهمك كل حاجه بس دلوقتي لازم تقومي من هنا تعالي معايا قومي سيليا:................ نرمين: انا عارفه انك ولا بتطقيني ولا بتثقي فيا بس هنعمل اي سدقيني مفيش حل غير كده هيموتك سدقيني!! سيليا: مين... مين... اي؟؟! نرمين: هفهمك تعالي بس نرمين اخدت سيليا وطلعوا بعد ما لبستها لبس دكتور كان داخل مع نرمين ونرمين فكت شنطة سفر كانت معاهم وطلعوا منها خثه متكفنه سيليا: اي اي؟؟!..... نرمين: هفهمك تعالي بس امشي من غير قلق مشت سيليا مع نرمين ونرمين خدتها وراحوا البيت الي هما فيه دلوقتي ودا كان بيت عيلة سيليا القديم هو قديم ومهجور من سنين ومحدش بيجي فيه نرمين: بصي الي موت اهلك عاوز يموتك........ و......... حكت نرمين لسيليا كل حاجه وفهمتها كل شي نرجع تاني بقا سراج: كل دا وانا معرفش سيليا: اول ما الفرصه سمحت قلت لنرمين تتصل على مالك وهو جابك على طول مالك: علشان كده كنت فرحان انا فرحتك عندي بالدنيا يا صاحبي ربنا بيحبك ان نرمين ضميرها صحي في آخر لحظه سراج: هو انا مش بطيق اشوف وشك بس شكرا بجد نرمين: انا عارفه اني غلط كتير بس عمري ما اقتل سراج: طيب مين الي مشغلك يعني اسمه اي؟! نرمين:......... مهو اصل مينفعش...... سراج: قولي اسمه احنا لازم نعرف لي على الاقل بيعمل كده انطقي.... ************************** عند المجهول المجهول: شهد بت يا شهد شهد (الخدامه فكرينها): ايوه ايوه امرك يا بيه المجهول: اطلعي نادي للبيه الي فوق احنا عندنا شغل وهو شكله ريح طلعت شهد نادت لرشيد وبالفعل نزل عنده رشيد: خير على الصبح المجهول: انا عرفت ازاي هاخد الي انا عاوزه وطبعا دا مش هيتم من غيرك رشيد: دا الي هو اي؟! المجهول: بص يا سيدي................... فهمت رشيد بفزع: مستحيل اني اعمل كده انسى........ المجهول بهدوء: هتعمل ...... هتعمل. ...... هو انت ليك غيري So Ashor ?
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD