Part 15

1453 Words
Season2♥️ (زوجتي حارس الأمن) ♥️? Part15 طلع سراج الصوره سيليا بدأت تتدقق فيها كويس وبعدين بدآت تظهر عليها حاله هستيريه سيليا:... مستحيل..... دا هوااا.......اااااااه يا بابا...... سراج: اهدي علشان خاطري اهدي سيليا: دا هو يا سراج هو والله انا عارفه بقلك اي سراج: هو مين.... اهدي الأول وفهميني هدأت سيليا وبدأ تحكي لسراج عن مين دا نرجع لورا شويه يوم ما حصلت الحادثه لأهل سيليا اليوم المشؤوم كان سيليا وباباها وممتها عيله سعيده جدا مع بعض على الرغم من شغلهم الي هو اصلا اصل المخاطر وفي يوم قرروا انهم يسافروا يفصلوا شويه من الشغل ومن المشاكل..... ركبوا العربيه وفي نص الطريق الصحراوي الام: انا قلبي مش مطمن يا محمد مش عارفه مالي محمد: انت بس الي بقا قلبك خفيف من ساعة ما سيليا شرفت كله هيبقى تمام.....و.. ملحش يكمل كلام ولقي عربيه نقل كبيره داخله في عربيهم مدمراها كانت سيليا قاعده مع ممتها في الكرسي الي ورا وبابا سايق قدام قامت سيليا ولقت ممتها وبابا مجروحين بطريقه وحشه اوي وشافت حد جي من ورا العربيه في انعكاس المرايه قدام خافت ونامت جنب ممتها وعملت نفسها ميه الشخص (او حسن بالمعنى الاصح): اخيرا خلصنا يلا في داهيه لا تعودكوا نرجع تاني زي ما احنا سراج: انت متأكده انه هو؟! سيليا: عمري ما انساااه ابدااا دا قتل ابويا.... قتل امي.. انت مستوعب!!! سراج: طيب خلاص... خلاص اهدي ************************** وصلت نرمين المستشفى زي ما المجهول قلها وطبعا لبست لبس ممرضه مع الكارنيه المزور وغيرت شكلها نرمين في نفسها: اعمل اي بس يارب انا بدأت اخاف بجد..... طب افرض عايشه ازاي اموتها... هو انا اه وحشه بس عمري ما دبحت فرخه حتى يارب اعمل اي بس وصلت نرمين قريب من أوضة سيليا ولقت مالك قاعد بره الاوضه وعدت من قدام الاوضه لقت سراج قاعده وقدامه سيليا نرمين في نفسها: الحمد لله يارب مماتش الحمد لله..... اي دا؟! يعني اعمل اي دلوقتي يارب ميكنش عارف انها عايشه هيموتها دا مريض!!! ************************** خرج سراج من عند سيليا وخد مالك ونزلوا في الكافيه مالك: انا لقيت الواد الي كان هيموت مراتك سراج: بتقول اي..... وجايبني هنا وديني ليه.... يلاااا مالك: اهدى بس واسمع... اصل الواد مات سراج: ايه هو لحق يا مالك.. مش ناقصه هزارك مالك: والله ما بهزر الأمن لقوه مرمى قدام مقابر قريبه من المستشفى والشرطه جات والأسعاف سراج: إسعاف لي؟! مالك: مات مقتول برصاصتين واحده في قلبه والتانيه في دماغه سراج: انا لازم اعرف مين دا.. كان قاصد مراتي هو من الاول كان عاوزه يموتها زي ما موت اهلها مالك بصدمه: ايييه؟!! حكى سراج لمالك كل حاجه بتفصيل مالك: الموضوع كده كبير يا صاحبي الحوار عمره ما يبقى حوار الراجل دا بس مستحيل اسمع مني سراج: قصدك اي؟! مالك: اكيد بيشتغل تبع حد لازم نشوف مين اخر قضيه مسكها ابو مراتك قبل ما يموت اكيد الحوار ليه علاقه بكده أصله كان لواء تقيل اوي على حد علمي يعني واكيد ليه أعداء كان ليهم مصالح ان القواضي دي متتكشفش سراج: طيب انا هكلم كام حد كده ثقه وانت برده شوف وقلي بس انا لازم اعرف مين دول وعايزين اي انا خايف على سيليا اوي مالك: متخفش انا معاك وقطع حديثهم صوت صريخ جي من المستشفى حاله رقم 252....... حاله رقم 252... سراج: مين دي؟! مالك: الرقم مش غريب؟!.... يا نهارك... دي مراتك يا سراج جروا طلعوا المستشفى ومنها إلى اوضه سيليا وقفوا قدام حوالي ساعه وبعدها طلع الدكتور الدكتور:......... سراج: في اي؟!! الدكتور :........ سراج: انطق..... وإلا هموتك الدكتور: للأسف يا فندم.... المدام تعيش انت مالك: اييييه؟!.... انت مجنون ولا اي سراج:..................................... ************************** عند المجهول المجهول في نفسه: اتأخرت اوي بنت ال*** ياريت نخلص بقا العيله الي جذورها مش راضيه تنقطع ابدا....... اخد موبايله ورن على نرمين المجهول: الووو نرمين: ايوه يا بوص المجهول: انت ِ بتعملي اي كل دا؟! البت عايشه؟! اي الي حصل؟!!... ما تنطقي يا بت نرمين: قبل ما تتعصب اول تعمل اي حاجه افتحلي الباب مطبخ اخلص قبل ما حد من أصحاب البيت يجوا ولا حد يشفني قام فتحلها الباب المجهول: هاااااا..... اخلصي نرمين: ماتت اطمن وحل عني المجهول بفرح: ماتت؟! احكي؟! نرمين: انا رحت لقتها عايشه وزي القرد المجهول: هااااا نرمين: دخلت عليها بعد الممرضه ادتها مهدأ علشان تنام شلت جهاز التنفس وادتها حقنه هوا في الكلنه معداش نص ساعه القلب وقف والدنيا مقلوبه هناك بصعوبه لحد ما فلت منهم اصلا المجهول: برافوا عليكي حقيقي عفارم نرمين: هتعفوا عني وتقلي اهلي فين امتي بقا؟! المجهول: وانت شايفه انك تستحقي تعرفي نرمين: انا بقالي سنين تحت طوعك وستر عليك وكاتمه كل حاجه ومتحمله خليني حتى اشوفهم عاوزه اشوف ابويا وامي؟! طب هما عايشين؟!! المجهول ببرود: مش محتاجه يبقى عندك فضول تشوفي ابوكي مهو قدامك اهو نرمين: قدامي فين ولا شايفه حد ولا حتى صوره ارجوك قلي هو فين المجهول بعصبيه: بقلك اي انا مش عاوز غباء انا ابوكي انت بنتي نرمين: ..................... .... ************************** في المستشفى كل العيله كانت وصلت بعد ما خبر وفاة سيليا انشر في كل الصحف منع الدكاتره دخول سراج عند سيليا علشان الغسل والكفن بعد شويه فتحوا الباب سراج: مراتي فين؟!........ انتو عملتوا فيها أي فكوا الهباب دا؟!! سيليا قومي علشان خاطري انا اسف يا سيليا.... حسين: اجمد يا بني مينفعش كده انت مؤمن تعالي كفايا سراج: معاك حق يا بابا لازم اجمد علشان اخد حقها مالك جيب الحاجات الي قلتلك تجيلي النهارده فاااهم؟! مالك: حاضر سراج: انا هروح ادفن مراتي جنب أهلها وبالفعل راح وقامت الجنازه والدفن والكل مشى وفضل سراج قدام التربه يكلم سيليا ويعيط على فراقها (الفراق أصعب احساس في الدنيا حقيقي احساس محدش يعرف يوصفوا انا لسه مجرباه قريب من فضلكوا ادعوا لعمي بالرحمه?) رجع سراج للبيت ومحسش بنفسه الا وهو مرمى على السرير وبيحلم بسيليا وفي الليل رن مالك على سراج مالك: يا صاحبي انت صاحي سراج: ايوه.... في اي؟!! مالك: انا عرفت مين الراجل دا ومين الي زقه والقضيه عرفت كل حاجه!! سراج: انا جيلك دلوقتي ************************** نرمين:............. يعني اي ابويا انت ابويا مستحيل.. انا مش وحشه اوي لدرجة انك تكون ابويا.... ازاي ابويا وتعمل فيا كده انت رمتني في النار رمتني في ميتم عارف يعني اي؟!!......... خلتني نصابه خلتني اجرح سيف بسببك بني مات خلتني احرق قلب سراج مراته وحبيته على الرغم انها ملهاش زنب....لا لاااااا. انت كداب مستحيل..... انت بتقلي كده علشان متسالش عن اهلي تاني صح؟!!..... انت ساكت لي قول اي حاجه قول انك مش ابويا قلي ابوكي مات هصدقك المجهول ببرود: خلصتي المسرحيه بتاعتك؟!!! يلا غوري من وشي مش عاوز اشوفك وشك تاني على اوضتك متخرجيش منها الا لما اعوزك هبعتلك..... فاهمه؟! نرمين:................... المجهول: انت مسمعتيش انا قلت اي؟!! غوري نرمين: انت مريض؟! انت فعلا مريض المجهول: على الاقل عارف مرضى مش زيكوا.. غوري وإلا هقتلك وافتك مع امك.... اصل اه صحيح انا قتلت امك بعد ما ولدتك علشان اخلص من زنها نرمين طلعت اوضتها وفضلت تنعي خظها وتعيط كتير اوي لحد ما نامت ************************** في بيت الملا الحزن مالي المكان والكل عمال يتكلم ازاي سراج هيتخطى المحنه دي على ع** رشيد الي مكنش موجود بتحججه انه لازم يسافر ضروري وهيرجع بعد اسبوع بسبب مشكله كبيره في الشغل بتاعه في أوكرانيا سراج نازل جري على السلم علشان يروح لمالك ليله: خير يا سراج؟! في اي؟؟!! سراج: بعدين يا ماما ادعيلي بس ليله: ربنا معاك بس طمني عليك **************************وصل سراج لبيت مالك مالك: تعالى سراج: ها بسرعه قلي كل حاجه مالك: طيب بص الواد الي دخل على مراتك المستشفى دا اسمه حسن عمران ودا اصلا رد سجون قديم وهو في الاساس الدراع اليمين لواحد سمعته زي الزفت بس محدش مسك عليه أي حاجه الراجل اسمع عمر دهشان سراج: ميييييين؟.......... مالك: اي في اي انت تعرفه؟! سراج: دهشان دا لقب العيله بتاعتي اسم العيله الملا بس لقبها دهشان مالك: واي المشكله مفيش غيركوا دهشان يعني اكيد في ناس تانيين اللمهم سبني اكمل سراج:....... مالك: عمر دهشان دا بقا حكايه لوحده بص يا سيدي هو اصلا مصري وسافر ألمانيا واتجوز واحده من هناك غنيه اوي وابو الواحده دي كان بيتاجر الآثار وعمر دا ساعده كتير اوي وهربله آثار كتير اوي فا بقى ليه رأس مال كبير اوي وبعدها بدأ يشتغل في الم**رات وبالذات الهروين وابو مراتك اللواء محمد الأناضولي كان ماسك القضيه بتاعتك ودي آخر قضيه محمد مسكها قبل ما يموت سراج: انا كده بدأت افهم دا الموضوع طلع كبير بجد مالك: قلتلك الحوار مش سهل وخصوصا ان محدش يعرف عمر دهشان دا ابدا ابدا ومعندهوش حاجه بتخاف عليها يعني مفيش فلوس في البنوك ولا عنده عيال ولا اي حاجة سراج: انا هتصرف هتتحل يااارب مالك: متخفش انا معاك وربنا معانا هناخد حق مراتك سراج بص على مالك وابتسم: انت اكبر نعمه في حياتي بجد...... يلا انا لازم اروح مالك: ما تبات معايا هنا احسن سراج: لا لا امي قلقانه اصلا مالك: طب استنى اوصلك سراج: خليك وبعدين البيت مش بعيد مالك: طمني عليك هاااا.... سراج:...... طيب ************************** ركبت سراج عربيته وطول الطريق وهو حاسس انه بيحلم هو بجد سيليا ماتت؟! هو فعلا معدش هيشوفها تاني؟!! هو انا مش هتكلم معاها ونتخانق بجد؟!! سراج في نفسه: يارب انا تعبت بجد ساعدني يارب وبعد المعركه وصل للبيت وفضل في الجنيه شويه يفكر ويقطع تفكريه حد بيحط ايديه على كتف سراج............ لف سراج وبص وراه سراج بصدمه: انت........ ازاي..... انا لسه كنت.............. So Ashor ?
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD