الفصل الثاني عشر

3909 Words
. فتحت هاجر عينيها لتجد اوس يمسك بيدها ويقبلها قبلات متفرقه ودموعه لم تجف بعد من علي خده لتنهض بسرعه من مكانها غير عابئه لالم راسها او للغرفه المزدحمه بالجميع لتضع يديها علي وجهه اوس تمسح دموعه قائله بخوف شديد : حببيبي انتي بتعيط ليه ،انا كويسه والله حتي شوف ،انا كويسه اهو ، بطل بقي متزعلش ،وتزعلني ، انا والله مش زعلانه منك . كانت تتحدث بسرعه تريد طمانته ليضمها اوس الي ص*ره بقوه بينما صوت بكاءه اخذ في العلو لتمسد هاجر علي ضهره قائله: والله ياحبيبي انا كويسه وعارفه انك مكنش قصدك ، خلاص بقي انا مش زعلانه منك ، هفضل اقولك كدا كتير خلاص بقي . . . . . . انهت هاجر كلامها ليجذبها اوس بقوه الي داخل احضانه غير عابئ باحد ابدا ،ليدفن وجهه في عنقها قائلا بصوت يشوبه البكاء : والله مكنش قصدي ، انا . . . انا قلبي . . . قلبي كان هيقف لما شوفتك ،والدم بينزل من راسك ، والله مكنش قصدي ياهاجر ياريتها اتقطعت ، قبل ميحصلك كدا . . . . . . . . . . . . . . . . . لتشهق هاجر واضعه يدها علي فمه قائله بخوف : بعيد الشر عنك يااوس ايه اللي بتقوله دا بس ، كان حصل ايه لكل دا يعني علشان تقول كدا، دا جرح بسيط خالص حتي شوف . . . . . . . . . لتض*ب فريده ايلام في ذراعها قائله : مش قولتلك. . . . . . . . . ،اتف*جي واتعلمي ياهبله ، لتبتسم ايلام قائله : والله قصه تتدرس في المدارس ، ربنا يخليهم لبعض يارب . . . . . . . . . . . . . . . . . فريده بابتسامه : يارب ياختي ، وعقبالك لما تبقي زيهم يارب ، وتتعلمي ،ياخايبه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتبتسم ايلام وهيا تنظر الي فريده قائله : والله انا فعلا خايبه . . . . . . . . .بس خلاص انا من النهارده لازم ابقي حريصه اكتر من كدا ، واحافظ علي بيتي ، والمسامح كريم فعلا . . . . . . . . لتبتسم لها فريده ثم تقترب من هاجر قائله : ايه ياجوجو اللي حصل خلي ابو سجده يفتح راسك بالشكل دا . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لينظر اليها اوس بضيق قائلا : ابقي إسألي ابنك وخطيبته ، اللي شكله هقتلهم هما الاتنين في يوم من الايام ،علشان يبطلوا سفالتهم دي . . . . .ربي ابنك يافريده . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتبتسم فريده قائله : لا اله الا الله جرا ايه يااوس دا الواد في شغله ،امال لو كان قاعد في اجازه وبوزه في بوزها طول النهار كنت عملت ايه ، وبعدين ياابو سجده الواد كاتب كتابه يعني هيا بقت علي اسمه يقدر ياخدها منك في اي وقت ، متكبرش الموضوع لوسمحت يااوس وسيب الولاد يعيشوا حياتهم انت هتعقدهم كدا مينفعش خالص اللي انت بتعمله دا . . . . . . . . . . انهت فريده كلامها بضيق لتنصرف دون اضافه اي كلمه فتلحق بها ايلام لتمسك بيدها قائله : اهدي كدا يافريده مينفعش اللي بتعمليه دا وبعدين انتي عارفه انه بغار علي اهل بيته ، ودا من بقك فخلاص يافريده متعمليش موضوع بقي . . . . . .ودا اتعلمي اتعلمي ، نتتعلمي انتي وتعدي الموضوع بكره ادم يتجوز ساجده ويبقي ولا اوس ولا هاجر. . . . . . . . . . . . . . . . لتبتسم فريده قائله : علي رايك والله ادم ابني بكره ولا يدخله البيت واللي كله بط بط هيطلعه علي اوس وز وز ، طالع لابوه . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتضحك ايلام صوت عالي فتقع عينيها علي يوسف الذي يقف امامها يربع يديه علي ص*ره ينظر اليها بضيق فقد ارتفع صوت ضحكتها مما لفت انتباهه وانتباه غيره ليقترب منها بضيق قائلا : دكتوره ايلام ممكن لحظه لو سمحتي . . . . . . . . . . . . . . . . . لتنظر اليه ايلام بتوتر عاضه شفتيها من اسفل نقايها فهيا تعلم انه يريد الحديث معها بشان ضحكتها العاليه لتوما له ثم تنصرف يعد ان اذنت لها فريده لتلحق به ايلام حتي غرفته . . . دخلت ايلام الغرفه ليدخل يوسف خلفها مغلقا الباب ليقترب منها ببطئ بينما هيا رفعت نقابها عن وجهها تنظر اليه بخوف شديد ليضع يوسف يده علي خصرها جاذباً ايها الي ص*ره مقربا شفتيه من اذنها هامسا بصوت اذابها : الضحكه اللي ضحكتيها دي متطلعش تاني غير ليا ، عايزه تضحكي ليا ،. . .ماشي ، مش عايزه يبقي خلاص مسمعش صوتك تاني . . . . . . . . . . لتمتد يد ايلام تلقائيا فتحتضن ص*ره مرسله قشعريره لذيذه لجسده ليبتسم تلقائيا مقبلا فتحت هاجر عينيها لتجد اوس يمسك بيدها ويقبلها قبلات متفرقه ودموعه لم تجف بعد من علي خده لتنهض بسرعه من مكانها غير عابئه لالم راسها او للغرفه المزدحمه بالجميع لتضع يديها علي وجهه اوس تمسح دموعه قائله بخوف شديد : حببيبي انتي بتعيط ليه ،انا كويسه والله حتي شوف ،انا كويسه اهو ، بطل بقي متزعلش ،وتزعلني ، انا والله مش زعلانه منك. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . كانت تتحدث بسرعه تريد طمانته ليضمها اوس الي ص*ره بقوه بينما صوت بكاءه اخذ في العلو لتمسد هاجر علي ضهره قائله: والله ياحبيبي انا كويسه وعارفه انك مكنش قصدك ، خلاص بقي انا مش زعلانه منك ، هفضل اقولك كدا كتير خلاص بقي . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . انهت هاجر كلامها ليجذبها اوس بقوه الي داخل احضانه غير عابئ باحد ابدا ،ليدفن وجهه في عنقها قائلا بصوت يشوبه البكاء : والله مكنش قصدي ، انا . . . انا قلبي . . . قلبي كان هيقف لما شوفتك ،والدم بينزل من راسك ، والله مكنش قصدي ياهاجر ياريتها اتقطعت ، قبل ميحصلك كدا . . . لتشهق هاجر واضعه يدها علي فمه قائله بخوف : بعيد الشر عنك يااوس ايه اللي بتقوله دا بس ، كان حصل ايه لكل دا يعني علشان تقول كدا، دا جرح بسيط خالص حتي شوف . . . . . . لتض*ب فريده ايلام في ذراعها قائله : مش قولتلك. . . . . . . . . ،اتف*جي واتعلمي ياهبله ، لتبتسم ايلام قائله : والله قصه تتدرس في المدارس ، ربنا يخليهم لبعض يارب . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . فريده بابتسامه : يارب ياختي ، وعقبالك لما تبقي زيهم يارب ، وتتعلمي ،ياخايبه . لتبتسم ايلام وهيا تنظر الي فريده قائله : والله انا فعلا خايبه . . . . . . . . .بس خلاص انا من النهارده لازم ابقي حريصه اكتر من كدا ، واحافظ علي بيتي ، والمسامح كريم فعلا . . . . . لتبتسم لها فريده ثم تقترب من هاجر قائله : ايه ياجوجو اللي حصل خلي ابو سجده يفتح راسك بالشكل دا . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لينظر اليها اوس بضيق قائلا : ابقي إسألي ابنك وخطيبته ، اللي شكله هقتلهم هما الاتنين في يوم من الايام ،علشان يبطلوا سفالتهم دي . . . . .ربي ابنك يافريده . . . . . . . . . . . لتبتسم فريده قائله : لا اله الا الله جرا ايه يااوس دا الواد في شغله ،امال لو كان قاعد في اجازه وبوزه في بوزها طول النهار كنت عملت ايه ، وبعدين ياابو سجده الواد كاتب كتابه يعني هيا بقت علي اسمه يقدر ياخدها منك في اي وقت ، متكبرش الموضوع لوسمحت يااوس وسيب الولاد يعيشوا حياتهم انت هتعقدهم كدا مينفعش خالص اللي انت بتعمله دا . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . انهت فريده كلامها بضيق لتنصرف دون اضافه اي كلمه فتلحق بها ايلام لتمسك بيدها قائله : اهدي كدا يافريده مينفعش اللي بتعمليه دا وبعدين انتي عارفه انه بغار علي اهل بيته ، ودا من بقك فخلاص يافريده متعمليش موضوع بقي . . . . . .ودا اتعلمي اتعلمي ، نتتعلمي انتي وتعدي الموضوع بكره ادم يتجوز ساجده ويبقي ولا اوس ولا هاجر. . . . . . . . . . . . . لتبتسم فريده قائله : علي رايك والله ادم ابني بكره ولا يدخله البيت واللي كله بط بط هيطلعه علي اوس وز وز ، طالع لابوه . . . . . . . . . . لتضحك هاجر بصوت عالي فتقع عينيها علي يوسف الذي يقف امامها يربع يديه علي ص*ره ينظر اليها بضيق فقد ارتفع صوت ضحكتها مما لفت انتباهه وانتباه غيره ليقترب منها بضيق قائلا : دكتوره ايلام ممكن لحظه لو سمحتي . . . . . . . لتنظر اليه ايلاك بتوتر عاضه شفتيها من اسفل نقايها فهيا تعلم انه يريد الحديث معها بشان ضحكتها العاليه لتوما له ثم تنصرف يعد ان اذنت لها فريده لتلحق به ايلام حتي غرفته . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . دخلت ايلام الغرفه ليدخل يوسف خلفها مغلقا الباب ليقترب منها ببطئ بينما هيا رفعت نقابها عن وجهها تنظر اليه بخوف شديد ليضع يوسف يده علي خصرها جاذباً ايها الي ص*ره مقربا شفتيه من اذنها هامسا بصوت اذابها : الضحكه اللي ضحكتيها دي متطلعش تاني غير ليا ، عايزه تضحكي ليا ،. . .ماشي ، مش عايزه يبقي خلاص مسمعش صوتك تاني . . . . . . . . . لتمتد يد ايلام تلقائيا فتحتضن ص*ره مرسله قشعريره لذيذه لجسده ليبتسم تلقائيا مقبلا عنقها من فوق نقابها لتعض ايلام علي شفتيها من خجلها حتي قاطعهم صوت فتح الباب ليحتضنها يوسف مخبا وجهها بين احضانه لتستدير فريده قائله : شكلي جيت في وقت مش تمام . خرجت فريده وتركت ايلام تعدل من حجابها لتض*به في ص*ره قائله : يعني مش عارف تقفل الباب كويس . . ليبتسم يوسف قائلا : ماانا مكونتش اعرف ان الدكتوره فريده قاطعه لللذات بالشكل دا ، بس مش مشكله تعالي خلينا نكمل في البيت .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتحاول ايلام الفرار من بين يديه الا انه لم يتركها ليقابل فريده في طريق خروجه فيقترب منهاقائلا: ممكن تاخدي لينا اذن . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتبتسم فريده قائله : طريقك اخطر ياباشا . ايلام بتوتر : متسيبينيش معاه يافريده . . . . . . . . فريده بضحكه موجهه كلامها ليوسف : انا لا اري لا اسمع لا اتكلم . في منزل امجد تجلس رقيه برفقه سهام يشاهدون التلفاز بإندماج ليطرق الباب ف*نهض رقيه بسرعه لترتدي نقابها وعبائتها بينكا سهام قامت بفتح الباب لتتصنم فجاه تنظر الي الطارق بدهشه عارمه فقد كا. . . . . . . . . . وبكدا البارت خلص انتظروني في بارت جديد فتحت هاجر عينيها لتجد اوس يمسك بيدها ويقبلها قبلات متفرقه ودموعه لم تجف بعد من علي خده لتنهض بسرعه من مكانها غير عابئه لالم راسها او للغرفه المزدحمه بالجميع لتضع يديها علي وجهه اوس تمسح دموعه قائله بخوف شديد : حببيبي انتي بتعيط ليه ،انا كويسه والله حتي شوف ،انا كويسه اهو ، بطل بقي متزعلش ،وتزعلني ، انا والله مش زعلانه منك . كانت تتحدث بسرعه تريد طمانته ليضمها اوس الي ص*ره بقوه بينما صوت بكاءه اخذ في العلو لتمسد هاجر علي ضهره قائله: والله ياحبيبي انا كويسه وعارفه انك مكنش قصدك ، خلاص بقي انا مش زعلانه منك ، هفضل اقولك كدا كتير خلاص بقي . . . . . . انهت هاجر كلامها ليجذبها اوس بقوه الي داخل احضانه غير عابئ باحد ابدا ،ليدفن وجهه في عنقها قائلا بصوت يشوبه البكاء : والله مكنش قصدي ، انا . . . انا قلبي . . . قلبي كان هيقف لما شوفتك ،والدم بينزل من راسك ، والله مكنش قصدي ياهاجر ياريتها اتقطعت ، قبل ميحصلك كدا . . . . . . . . . . . . . . . . . لتشهق هاجر واضعه يدها علي فمه قائله بخوف : بعيد الشر عنك يااوس ايه اللي بتقوله دا بس ، كان حصل ايه لكل دا يعني علشان تقول كدا، دا جرح بسيط خالص حتي شوف . . . . . . . . . لتض*ب فريده ايلام في ذراعها قائله : مش قولتلك. . . . . . . . . ،اتف*جي واتعلمي ياهبله ، لتبتسم ايلام قائله : والله قصه تتدرس في المدارس ، ربنا يخليهم لبعض يارب . . . . . . . . . . . . . . . . . فريده بابتسامه : يارب ياختي ، وعقبالك لما تبقي زيهم يارب ، وتتعلمي ،ياخايبه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتبتسم ايلام وهيا تنظر الي فريده قائله : والله انا فعلا خايبه . . . . . . . . .بس خلاص انا من النهارده لازم ابقي حريصه اكتر من كدا ، واحافظ علي بيتي ، والمسامح كريم فعلا . . . . . . . . لتبتسم لها فريده ثم تقترب من هاجر قائله : ايه ياجوجو اللي حصل خلي ابو سجده يفتح راسك بالشكل دا . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لينظر اليها اوس بضيق قائلا : ابقي إسألي ابنك وخطيبته ، اللي شكله هقتلهم هما الاتنين في يوم من الايام ،علشان يبطلوا سفالتهم دي . . . . .ربي ابنك يافريده . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتبتسم فريده قائله : لا اله الا الله جرا ايه يااوس دا الواد في شغله ،امال لو كان قاعد في اجازه وبوزه في بوزها طول النهار كنت عملت ايه ، وبعدين ياابو سجده الواد كاتب كتابه يعني هيا بقت علي اسمه يقدر ياخدها منك في اي وقت ، متكبرش الموضوع لوسمحت يااوس وسيب الولاد يعيشوا حياتهم انت هتعقدهم كدا مينفعش خالص اللي انت بتعمله دا . . . . . . . . . . انهت فريده كلامها بضيق لتنصرف دون اضافه اي كلمه فتلحق بها ايلام لتمسك بيدها قائله : اهدي كدا يافريده مينفعش اللي بتعمليه دا وبعدين انتي عارفه انه بغار علي اهل بيته ، ودا من بقك فخلاص يافريده متعمليش موضوع بقي . . . . . .ودا اتعلمي اتعلمي ، نتتعلمي انتي وتعدي الموضوع بكره ادم يتجوز ساجده ويبقي ولا اوس ولا هاجر. . . . . . . . . . . . . . . . لتبتسم فريده قائله : علي رايك والله ادم ابني بكره ولا يدخله البيت واللي كله بط بط هيطلعه علي اوس وز وز ، طالع لابوه . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتضحك ايلام صوت عالي فتقع عينيها علي يوسف الذي يقف امامها يربع يديه علي ص*ره ينظر اليها بضيق فقد ارتفع صوت ضحكتها مما لفت انتباهه وانتباه غيره ليقترب منها بضيق قائلا : دكتوره ايلام ممكن لحظه لو سمحتي . . . . . . . . . . . . . . . . . لتنظر اليه ايلام بتوتر عاضه شفتيها من اسفل نقايها فهيا تعلم انه يريد الحديث معها بشان ضحكتها العاليه لتوما له ثم تنصرف يعد ان اذنت لها فريده لتلحق به ايلام حتي غرفته . . . دخلت ايلام الغرفه ليدخل يوسف خلفها مغلقا الباب ليقترب منها ببطئ بينما هيا رفعت نقابها عن وجهها تنظر اليه بخوف شديد ليضع يوسف يده علي خصرها جاذباً ايها الي ص*ره مقربا شفتيه من اذنها هامسا بصوت اذابها : الضحكه اللي ضحكتيها دي متطلعش تاني غير ليا ، عايزه تضحكي ليا ،. . .ماشي ، مش عايزه يبقي خلاص مسمعش صوتك تاني . . . . . . . . . . لتمتد يد ايلام تلقائيا فتحتضن ص*ره مرسله قشعريره لذيذه لجسده ليبتسم تلقائيا مقبلا فتحت هاجر عينيها لتجد اوس يمسك بيدها ويقبلها قبلات متفرقه ودموعه لم تجف بعد من علي خده لتنهض بسرعه من مكانها غير عابئه لالم راسها او للغرفه المزدحمه بالجميع لتضع يديها علي وجهه اوس تمسح دموعه قائله بخوف شديد : حببيبي انتي بتعيط ليه ،انا كويسه والله حتي شوف ،انا كويسه اهو ، بطل بقي متزعلش ،وتزعلني ، انا والله مش زعلانه منك. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . كانت تتحدث بسرعه تريد طمانته ليضمها اوس الي ص*ره بقوه بينما صوت بكاءه اخذ في العلو لتمسد هاجر علي ضهره قائله: والله ياحبيبي انا كويسه وعارفه انك مكنش قصدك ، خلاص بقي انا مش زعلانه منك ، هفضل اقولك كدا كتير خلاص بقي . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . انهت هاجر كلامها ليجذبها اوس بقوه الي داخل احضانه غير عابئ باحد ابدا ،ليدفن وجهه في عنقها قائلا بصوت يشوبه البكاء : والله مكنش قصدي ، انا . . . انا قلبي . . . قلبي كان هيقف لما شوفتك ،والدم بينزل من راسك ، والله مكنش قصدي ياهاجر ياريتها اتقطعت ، قبل ميحصلك كدا . . . لتشهق هاجر واضعه يدها علي فمه قائله بخوف : بعيد الشر عنك يااوس ايه اللي بتقوله دا بس ، كان حصل ايه لكل دا يعني علشان تقول كدا، دا جرح بسيط خالص حتي شوف . . . . . . لتض*ب فريده ايلام في ذراعها قائله : مش قولتلك. . . . . . . . . ،اتف*جي واتعلمي ياهبله ، لتبتسم ايلام قائله : والله قصه تتدرس في المدارس ، ربنا يخليهم لبعض يارب . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . فريده بابتسامه : يارب ياختي ، وعقبالك لما تبقي زيهم يارب ، وتتعلمي ،ياخايبه . لتبتسم ايلام وهيا تنظر الي فريده قائله : والله انا فعلا خايبه . . . . . . . . .بس خلاص انا من النهارده لازم ابقي حريصه اكتر من كدا ، واحافظ علي بيتي ، والمسامح كريم فعلا . . . . . لتبتسم لها فريده ثم تقترب من هاجر قائله : ايه ياجوجو اللي حصل خلي ابو سجده يفتح راسك بالشكل دا . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لينظر اليها اوس بضيق قائلا : ابقي إسألي ابنك وخطيبته ، اللي شكله هقتلهم هما الاتنين في يوم من الايام ،علشان يبطلوا سفالتهم دي . . . . .ربي ابنك يافريده . . . . . . . . . . . لتبتسم فريده قائله : لا اله الا الله جرا ايه يااوس دا الواد في شغله ،امال لو كان قاعد في اجازه وبوزه في بوزها طول النهار كنت عملت ايه ، وبعدين ياابو سجده الواد كاتب كتابه يعني هيا بقت علي اسمه يقدر ياخدها منك في اي وقت ، متكبرش الموضوع لوسمحت يااوس وسيب الولاد يعيشوا حياتهم انت هتعقدهم كدا مينفعش خالص اللي انت بتعمله دا . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . انهت فريده كلامها بضيق لتنصرف دون اضافه اي كلمه فتلحق بها ايلام لتمسك بيدها قائله : اهدي كدا يافريده مينفعش اللي بتعمليه دا وبعدين انتي عارفه انه بغار علي اهل بيته ، ودا من بقك فخلاص يافريده متعمليش موضوع بقي . . . . . .ودا اتعلمي اتعلمي ، نتتعلمي انتي وتعدي الموضوع بكره ادم يتجوز ساجده ويبقي ولا اوس ولا هاجر. . . . . . . . . . . . . لتبتسم فريده قائله : علي رايك والله ادم ابني بكره ولا يدخله البيت واللي كله بط بط هيطلعه علي اوس وز وز ، طالع لابوه . . . . . . . . . . لتضحك هاجر بصوت عالي فتقع عينيها علي يوسف الذي يقف امامها يربع يديه علي ص*ره ينظر اليها بضيق فقد ارتفع صوت ضحكتها مما لفت انتباهه وانتباه غيره ليقترب منها بضيق قائلا : دكتوره ايلام ممكن لحظه لو سمحتي . . . . . . . لتنظر اليه ايلاك بتوتر عاضه شفتيها من اسفل نقايها فهيا تعلم انه يريد الحديث معها بشان ضحكتها العاليه لتوما له ثم تنصرف يعد ان اذنت لها فريده لتلحق به ايلام حتي غرفته . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . دخلت ايلام الغرفه ليدخل يوسف خلفها مغلقا الباب ليقترب منها ببطئ بينما هيا رفعت نقابها عن وجهها تنظر اليه بخوف شديد ليضع يوسف يده علي خصرها جاذباً ايها الي ص*ره مقربا شفتيه من اذنها هامسا بصوت اذابها : الضحكه اللي ضحكتيها دي متطلعش تاني غير ليا ، عايزه تضحكي ليا ،. . .ماشي ، مش عايزه يبقي خلاص مسمعش صوتك تاني . . . . . . . . . لتمتد يد ايلام تلقائيا فتحتضن ص*ره مرسله قشعريره لذيذه لجسده ليبتسم تلقائيا مقبلا عنقها من فوق نقابها لتعض ايلام علي شفتيها من خجلها حتي قاطعهم صوت فتح الباب ليحتضنها يوسف مخبا وجهها بين احضانه لتستدير فريده قائله : شكلي جيت في وقت مش تمام . خرجت فريده وتركت ايلام تعدل من حجابها لتض*به في ص*ره قائله : يعني مش عارف تقفل الباب كويس . . ليبتسم يوسف قائلا : ماانا مكونتش اعرف ان الدكتوره فريده قاطعه لللذات بالشكل دا ، بس مش مشكله تعالي خلينا نكمل في البيت .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتحاول ايلام الفرار من بين يديه الا انه لم يتركها ليقابل فريده في طريق خروجه فيقترب منهاقائلا: ممكن تاخدي لينا اذن . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتبتسم فريده قائله : طريقك اخطر ياباشا . ايلام بتوتر : متسيبينيش معاه يافريده . . . . . . . . فريده بضحكه موجهه كلامها ليوسف : انا لا اري لا اسمع لا اتكلم . في منزل امجد تجلس رقيه برفقه سهام يشاهدون التلفاز بإندماج ليطرق الباب ف*نهض رقيه بسرعه لترتدي نقابها وعبائتها بينكا سهام قامت بفتح الباب لتتصنم فجاه تنظر الي الطارق بدهشه عارمه فقد كا. . . . . . . . . . وبكدا البارت خلص انتظروني في بارت جديد
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD