الفصل الربع

2557 Words
الفصل الربع #عندما_يعشق_ليث_الجزء_الثاني #عشق_الايهم_من_سلسله﴿عندما_يعشق_الرجال﴾ بقلم #اميره_الرويات #ايه_احمد ?????????? كان ليث يجلس وهو يرجع بعد الملغات وبعد ان انتها خرج من المكتب وفي اثناء خروجه وجد نرمين تقف امامه وهي تقول نرمين: هو حضرتك هتمشي يا ليث بيه ليث: ايوه ثم تحرك ولكنها بحركه ماكره تصنعت انها تقع علي ليث فامسكها لتلف هيا يدها حول عنقه واقتربت منه ثم قبلته ليقوم ليث بدفعها بقوه وهو يقول بغضب ليث: اذي تتجراء وتقربي مني انتي مطروده بكره تخدي حسابك ومشفش وشك هنا تاني ثم خرج من المكتب وهو غاضب......اما عند تلك الفتاه نرمين : عملت ذي ما قولتي كلو تمام يا هانم المراء: كويس اوي دلوقتي جه موعد الخطه التانيه نرمين : وايه هيا يا هانم المراء: هتعرفي قريب قريب اوي ??????? في قصر المنشاوي عاد ليث الي القصر وهو غاضب جدا من تلك الافعه دخل الي غرفه الجلوس ليجد العائله كلها تجلس وهم يتحدثون فالقي السلام علي الجميع رنا : ايه ريكم نروح بكره انادي كلنا ادهم : فكره حلوه ايه ريكم زين : انا بنسبالي عادي موفق وانت يا مازن مازن : ماشي احنا من زمان مخرجناش مع بعض ادهم : اشطا يا معلم ايو بقي وانت يا جو اكيد هتيجي جو : ماشي وانت يا ليث ليث : لا بكره مش هقدر ورايه شغل رنا : ليه يا ليث تعاله معانه عشان خطري انت مطلعتش معانه من زمان اوي ليث : ماشي بس مش هاخر رنا : ماشي واخيرا ايهم : واحنا هنروح ولا لاء يوسف : مش عارف ايه ريك يا جوان جوان : انا بنسبالي عادي رغد : انا عاوز اروح ملك : وانا كمان الياس : وانا موفق هما جاسر وفهد هيرجعو امتي من ال حله دي ايهم : مش عارف بس دول لسه ريحين من يومين يعني مش هيرجعو دلوقتي خالص يوسف : خلاص اتفقنا بكره علي الساعه ١٠ هنروح مع بعض الجميع : ماشي ???????? في صباح اليوم التالي استيقظ الجميع وهم يتجهزون لكي يذهبو معا بعد ان انتها الجميع من ارتداء ملابسهم اجتمعو في غرفه الجلوس جوري: هي تقي فين يا جو جو : مش عارف لتدخل تقي وهي تقول تقي: اسفه اتاخرت يلا ايهم :يلا يولد اتجه الجميع الي الخارج ايهم وجوان ورنا ركبو في سياره ليث ويوسف ورغد وتقي في سياره جو وجوري وامير وادهم مع زين والياس وملك مع مازن وصلو الي النادي وتجه الي ركن العائلت وبداو في الحديث مع بعضهم ذهب ليث وجو ومازن وزين الي صاله الال**ب الرياضيه اما ادهم الذي ذهب لاصدقائه عندما راهم اما الفتيات فقد ذهبت جوري واميره لكي يرقضو ورنا التي ذهبت الي المسبح اما تقي التي اتجهت الي ركن منعذل قليلا وهي تمسك احد رويتها المفضله في ديسمبر تنتهي كل الاحلم "كانت تقراء وهي غير منتبه لتلك العيون التي تتربص لها بسواء بعد قليل من الوقت اتي انادل وهو يقول النادل : يا انسه مش انتي تقي هانم تقي باستغراب : ايو انا النادل وهو يقدم لها كاس من العصير : اتفضلي يوسف بيه طلب مني اد*كي ده وبي قولك اشربيه كلو لتخذ تقي الكاس من النادل وهي تشعر بل استغراب ولكنها لم تفكر كثيرا وشربت الكاس كله وسرعان ما شعرت بشي غريب يحدث معها فقد بدات تشعر بل دوار لتنظر حولها لعلها تجد احد من افراد عالتها ولكنها لم تستطع الوقوف وقبل ان تقع علي الارض كانت تلك اليد الحديدي تمسك بها كان ليث يمشي ولكنه توقف عن المشي عندما راء تقي تنهض ويبدو عليها التعب اتجه لها بسرعه وقبل ان تقع علي الارض كان يحاوط خصرها بيده وهو يسندها علي ص*ره الصلب ويقول ليث : تقي مالك يا حببتي.." ولكنها لم ترد عليها فقال بقلق اكبر...." يا تقي ردي عليه... "اسندها وهو يضع يده علي خدها برقه ولم ينتبه لذلك الذي يلتقط لهم الصور حملها ليث وهو يتجه الي سيارته راه جو ليرقض بتجه جو: تقي ملها يا ليث ايه الي حصل ليث:مش عارف انا لقيتها ديخه وكانت هتقع بعد كده اغمي عليها اخذ جو تقي من ليث وهو يتجه الي سيارته كان ليث يشعر بنار الغيره تكل قلبه علم الجميع ما حدث مع تقي اتجهو الي المنزل في قصر المنشاوي خرج زين من غرفه تقي فقال جو جو : ملها يا زين زين : هي كويسه يا جو متقلقش بس في حاجه غريبه علي حسب الي انا شيفو انها نايمه بس يعني هي مش نايمه كده وخلاص لا ده بفعل م**ر مازن : م**ر اذي وهي هتاخد م**ر ليه او اذي ليث: هي ماخدتهوش في حد حطه في كاس العصير الي كانت جنبها بس السوال دلوقتي ليه جو : مش عارف ممكن يكونو كانو نويين يخ*فوها ولما انت ظهرت المهمه فشلت ليث: لا مستجيل كنت حسيت بكده تقي كانت تقريبا مغيبه قبل ما انا اشوفها يعني لو كانو عاوزين يخدوها كانو عملو كده مازن :انت قصدك انهم كانو زين : كانو عايزين ليث يوصلها جو : الهدف هو ليث مش تقي انت متاكد انك مشفتش حد لا لو الي بفكر فيه طلع صح هتحصل مشكله ليث : معرفش انا اتلفت حوليه بس مشفتش حد ممكن يخد صور مازن : ياخد صور انت قصدك جو : ايوه في حد عاوز يش*ه سمعه ليث او العيله كلها بس وحياه اغلي حاجه عندي لخليهم يندمو انهم دخلو اختي في كل ده ليث: اهداء يا جو سيب الموضوع ده عليه زين: هتقول لعمي ايه يا ليث لو عرفو بل كلام ده مش هيحصل كويس ليث : بابا لازم يعرف وعمي يوسف كمان الان الي عمل كده نوياه مش كويسه يعني لو فعلا خد الصور هتكون مشكله جو انت انزل وقول لبابا وعمي كل حاجه وانا هحاول اوصل لل عمل كده جو: ماشي زين انت ومازن تامنو الحراسه كويس وزيدو عدد الحراس كمان زين ومازن : حاضر ????????? في تلك الفيلا كان ذلك الرجل يجلس وهو يمسك تلك الصور في يده ويقول الرجل : ايه ده يا ... المراء: ايه ريك الصور دي هتلقيها في كل الاخبار بكره ليث المنشاوي وعلاقاته المتعدد ومنهم ابنه عمه تقي يوسف مهران مراد : انتي جبتي الصور دي منين يا *** المراء : البت الي كانت بتشتغل سكيرتيره عند ليث عتيطها قرشين وخليتها تعمل انها بتقع عليه وبعد كده تبوسو ويبقي في كاميره بتصور الي بيحصل اما بقي تقي دي فانا خليت النادل يحطلها م**ر في العصير وطبعا ده لما يلقي ليث طالع من مكان التدريب ويشوفها وهي ديخه فايمسكها اما بقي الصور فهي صور مزيفه مراد : انتي مستحيل دي انتي عليكي دماغ مش علي حد المراء : دلوقتي جه وقت الانتقام من عيله المنشاوي مراد بخبث: معاكي حق بس عرفه تقي دي طلعت مزه اخر حاجه مكنتش اعرف انها حلوه كده المراء بحقد: لا هي مس حلوه اوي كده يعني مراد : يا شيخه دي البت تقول للقمر قوم وانا اقعد مكانك المراء: المهم دلوقتي الي اسمو اسر ده هينزل ايمتا مراد : مش عارف بتسالي ليه المراء: لانو لو رجع كل الي احنا بنعملو هيروح علي الفاضي مراد : معاكي حق هنعمل ايه المراء: مش قدمان غير اننا نخلص منو ليبتسم مراد بشر طمع البشر يدفعهم لارتكاب اب*ع الجرام حتي لو كان قتل احد بريئه فها هو مراد يخطط لقتل ابن عمه من اجل الحصول علي المال ولكنه نسا ان هناك رب يعلم كل ما يخطط له وانه لا يظلم عباده ?????? في مكان اخر كانت تلك الفتاه تمسك احد الملفات وتقرائها بدقه ليدخل عليها شاب في الثلاثين من عمره ويقول الشاب: ماذا تفعلين الفتاه : ارجع بعض الاورق الخاصه بل شركه الشاب وهو يضع امامها ملف : هذه هي المعلومات التي ارتها هذا الملف فيه كل المعلومات عن افراد عائله المنشاوي الفتاه : جيد انت متاكد من المعلومات اليس كذلك الشاب وهو يتن*د: اجل ولكن هناك ما لم يكن في حسبتنا لقد اكتشفت ان اسد الاقتصاد هو نفسه ليث ايهم المنشاوي لتنظر له الفتاه بلامبله الفتاه : وما المشكله في ذلك فان كنت اعلم ذلك الشاب : لا تكوني بهذا البرود انتي تعلمين ان هذا ليس امر هين الفتاه : انا الا استهين به انا اعلم حق العلم من هو اسد الاقتصاد ولكن انا هي العقراب ولم ولن اخاف من احد الشاب : لا فائد منكي يا الهي سوف اذهب فلدي الكثير من الاعمال ودعا الفتاه بشرود : ودعا بعد ان خرج الشاب من الغرفه امسكت الفتاه الملف وهي تبحث عن احد معين وعندما وجدته امسكت صورته وقالت انتظر انا قادمه قريبا جدا يا ....يا **** ??????? في صباح اليوم التالي استيقظت تقي وهي تشعر بصدع الشديد في راسها لتنظر حولها لتجد والدتها تنام بجورها فتقول بصوت ضعيف تقي: ماما يا ماما انت نايمه هنا ليه لتنهض رغد بسرعه وهي تمسك وجه تقي بين يديها وتقول بقلق رغد : انتي كويسه يا حببتي حسه بايه في حاجه وجعاكي تقي: انا كويسه يا ماما بس في صداع جامد اوي في راسي ايه الي حصل رغد: اغمي عليكي في النادي والحمد لله ان ليث كان موجود هناك وشافك انا هروح اخلي الخدم يعملواك فطر وفنجان قهو وهتبقي تمام يلا قومي بدلي لبسك خرجت رغد من غرفه ابنتها اما تقي التي اتجهت الي المرحاص عند ليث فقد استيقظ واتجه الي المرحاض وبعد قليل من الوقت خرج وارتدء  اتجه الي غرفه الطعام وعندما دخل نظر له الجميع لينظر لهم ويقول ليث : في ايه..." القي جو الجريدا امام ليث بغضب امسك ليث الجريده وقراء "علاقات ليث المنشاوي الغير شرعيه ومنهم ابنه شريك والده تقي يوسف مهران " كانت هناك صور تجمعه مع كثير من الفتيات ومنهم صوته وهو يحتضن تقي احمرت عين ليث وبرزت عرقه وهو ينظر الي الجريده بنظرات مرعه كان كل ما يفكر فيه هو صوره تقي التي دخلت وسط هذه الحقاره رما ليث الجريده ثم قال بصوت غاضب ليث: مبقاش ليث المنشاوي لو ما قتلتهم كلهم ايهم : اهدء يا ليث الموضوع مش غضب وخلاص جو : عوزنا نفضل سكتين وهما بيتكلمو علي اختي تقي : ايه مين الي بيتكلم عليه يا جو نظر الجميع الي تقي التي رات الجريده علي الارض فامسكتها وبدات بقراتها لتجه لها جو بسرعه واخذ منها الجريده نزلت دموع تقي وبدات في البكاء بصوت عالي ليحتضنها جو بقوه ويدفن وجهها في ص*ره ويمسح علي ظهرها كان الجميع ينظر لها بجزن ورنا وجوري وامير الذين بدائو في البكاء علي صدقتهم فهم مثى الاخوه اما ليث الذي لم يستطع ان ينظر لها بل ظل علي حاله وهو يسمع صوت بكائها الذي يولم قلبه يتمني انا يخذها في حضنه لينهض ايهم وهو يقول بصرمه ايهم : يوسف الياس تعالو وريه وانت يا ليث اعمل لقاء صاحفي في الشركه وتكون هناك انت ومازن وجو وزين ثم اتجه الي المكتب لم يعلم ليث ما الذي يفكر فيه والده ولكنه اتجه الي الشركه ?????? الي القاء في الفصل القادم ايه احمد ?????اقتباس من الفصل القادم ?? في الخارج كانت تقي تجلس وهي تبكي وكانت اميره وجوري ورغد وجوان يجلسون بجورها دخل يوسف وهو يحمل في يده ورقه وقال يوسف بجديه : كلو بره ليخرج الجميع دون كلام اقترب يوسف من تقي وجلس بجورها وقال بحنان تقي انت عرفه اني بحبك وبعمل كل حاجه علشان مصلحتك يا حببتي تقي : عرفا يا بابا بس انا ولله ما عملت كده يا بابا احتضنها يوسف وقال بحب يوسف : عارف يا حببتي ..."ثم امسك الورقه والقلم وقال..." وقعي هنا يا تقي..." لم تتردد تقي لحظه وحده اخذت القلم ووقعت علي الورقه حتي لم تقراء ما المكتوب فيها ثم نظرت الي ابها وقالت تقي : ايه ده يا بابا يوسف بالم : هتعرفي بليل يا قلب بابا نامي دلوقتي لتومئ له تقي وتنام علي السرير وسرعان ما غطت في نوم عميق خرج يوسف من غرفه تقي واغلق خلفه الباب ونزل الي الاسفل ليجد الجميع مجتمع ثم دخل فجئه ليث الذي اتصل به والده وقال له ان يعود الي القصر بسرعه ليث: في ايه يا بابا ايه الي حصل ايهم : وريه علي المكتب وانت يا الياس:اعمل الي قولتلك عليه الياس : حاضر يا ايهم جوان : ايه الي بيحصل يا ايهم في ايه ايهم هتعرفو كل حاجه بليل ثم اتجهو الي المكتب وبعد قليل من الوقت اتي المأذون الي القصر صدم الجميع من وجود الماذون في المكتب نظر ليث الي الماذون ثم نظر الي والده فعلم ما يحدث لم يعلم هل يفرح ام يحزن فهو يعرف ان تقي تخاف منه ليث: تقي عرفه بل بيحصل ده يا بابا ايهم : لا متعرفش لينظر له ليث بصدمه وقال ليث: يعني ايه اذي متعرفش هو لعب ده زواج يا بابا انا مش هقبل بل الي بيحصل ده ايهم : وانت ايه يهمك مش انت بتحبها دي فرصه وجتلك....." لم يصدق ليث ما قاله والده ليقول بحده غير ابه ان الذي يتحدث معه هو والده ليث: انا ايوه بحبها بس ده ميدنيش الحق اني اعمل فيها كده هي لو عاوزني هتوفق بس لو رفضت انا مكنتش هغضبها عليها انت فكرني اناني علشان استغل الموقف ده تقي انا بحبها ومستحيل ا**رها بطريقه دي نظر يوسف الي ليث وقد تاكد ان ليث هو الشخص الوحيد الذي يستطيع ان يأمنه علي ابنته وانه فعل الصواب يوسف : انا الي بقولك دلوقتي يا ليث اتجوز تقي لينظر له ليث بصدمه ليث: حتي انت يا عمي انتو بتفكرو اذي انتو عرفين الي هيحصل وهتكون ايه هي رد فعلها يوسف : عارف يا ليث بس ده هو الحل الوحيد وانا متاكد انك تقدر تخليها تحبك انا وثق فيك يا ليث لزم تعمل كده ليث بشرود : موفق بعد ان قال ذلك بداء عقد القران وبعد قليل اصبحت تقي زوجه ليث خرج الماذون من القصر لينهض ليث وايهم ويوسف والياس متجهين الي الشركه وصلو الي الشركه لينزل ايهم والياس ويوسف بكل هيبه فهم ملوك السوق منذ اكثر من ثلاثين عام الي الان دخل ايهم وخلفه ليث بطريقه طاغيه وصلو الي غرفه الجتمعات التي يتم فيها القاء الصحفي ليجدو جو ومازن وزين يقفود وهم ينتظرون مجيهم دخل ايهم ويوسف وليث الي دخل وجلسو فبدات الصحافه في الاسئله ليشير لعم ليث بيده فيقول احد الصحفيين الصحفي: ايه ريك في الي اتقال علي ابنك قصدي ليث بيه الصحغي الثاني: هو فعلا علي علاقه ببنت يوسف بيه الصحفي الثالث : هي فعلا الانسه تقي علي علاقه بليث بيه لينظر له ليث بطريقه مرعبه جعلته يجلس مكانه دون ان يتكلم ايهم : اولا شكرا علي وجدكو الاني عاوز اوضح سواء التفاهم الي حصل ول الاشاعت الي انتشرت اولا انا بثق في ابني كويس وعارف انا مربيه علي ايه كويس ثانيا حقيقه العلاقه الي بين ليث وتقي تقي تبقي مرات ليث ليبداء الهمس في القاعه ليقول ايهم بصوت حازم جعل الجميع ي**ت تقي وليث مكتوب كتبهم والي في الصور ده هو ان تقي كانت ديخه بسبب انها ماكلتش فاغمي عليها وليث كان هناك الصحفي : بس في صوره من ضمن الصور الي وضح فيها تقرب ليث بيه من السكيرتيره ليث : انا مكربتش منها هي الي رمت نفسها عليه ولما حولت ابعدها ليقتها قربت مني بشكل ده وقتها ان طرتها من الشركه وبعد كده عرفت انها كانت وخده فلوس من المنافسين علشان تنشر الصور دي ويش*هو صورتي تابع ليث بصوت مرعب ليث: انا مش هبرر لحد اكتر من كده بس قسما بل لله الي هيفكر يقرب من عيلتي او يجيب سيره مراتي باي شيئ فهيشوف الوش الحقيقي الاسد وهيعرف تمن العب مع عيله المنشاوي انتهي القاء خرج ايهم ويوسف والياس وليث من غرفه الاجتمعات ليجدو جو وزين ومازن ينظرون بصدمه من ما سمعهوه ليقول جو جو : ايه الي انا سمعتو ده يعني ايه تقي مرات ليث من ايمتي الكلام ده ايهم: كتبنا الكتاب النهارده قبل ما نيجي هنا جو: هو ايه الي كتبتو الكتاب تقي موفقي علي الكلام ده يوسف : هي متعرفش انا خليتها توقع من غير ما تعرف هي بتوقع علي ايه جو بغضب : ايه الي انتو عملته ده ايه هي ملهاش راء انت عارف كويس يا بابا ان تقي مكنتش هتوفق علي الي بيحصل ده ايهم : احنا عرفين احنا بنعمل ايه يا جو جو بصوت عالي : لا متعرفوش انتو كده ظلمتوها هي كان لزم تعرف بل الي بيحصل وانت يا ليث بيه ايه الي خلك توفق علي المهزله دي زين : اهداء يا جو جو : مش هداء وانا بقولكو لو حصل لتقي حاجه مش هسمحكو انتو فهمين ثم خرج من المكتب وهو في قمه غضبه
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD