الفصل السابع

2294 Words
# نكمل # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # صحيت الصبح!! بقالي 100 يوم متتالي بحلم بيهم مستحيل النهارده مجوش ليا في احلامي بفكر؟ يمكن علشان بس شوفتهم لما سلمت عليها امبارح يااه ( فلاش باك قصير) انا: احمد ياسر رؤي: رؤي ال**بد واول ما لمست ايدها شوفت الرجل الي كان بيجري ورا الست الجميله في احلام بيقول ( ايديا اشتقت لكي يا جميلتي ) سالتها شوفتي حاجه؟ هل فعلا هي شافت زي ما انا شوفت برضو هل فعلا هي تعرف ايديا؟ بس انها اول ما سلمت عليا جريت؟ دي محيراني نزلت من علي السرير ووقفت فوق منير لانه كان نايم علي الارض منير: يا ابن االتيييت بتقف عليا وانا نايم انا غلطان اني نمت عندك انتي يابني عملي الاسود في الدنيا ولا برتاح منك ولا نايم ولا صاحي انا ضحكت علي ردت فعله دي انا: تصدق اني محلمتش بيهم النهارده منير: ناس زوق فعلا جولك بليل في الافتتاح مرضوش يجولك تاني بليل فطرنا واتكلمنا علي هند منير: الي عملته مع امبارح اقلها واجب كانت تتصل تهزقك انا: فعلا ايوه مكنش ينفع اوقفلها تا**ي واحسبه واقله علي العنوان منير: اتصل صالحها شوف لو متفتش في وشك مبقاش منير اتصلت ولقيته مغلق............ لبست وروحت المستشفي واول ما دخلت المستشفي قابلت هند انا: هند انا اسف هند: اسف علي ايه انا: اسف علي الطريقه الي روحتك بيها امبارح دي بس معلش كنت مضغوط ومش عارف افكر هند: احمد انت فاكر انك الوحيد الي في الكون الي دماغك مشوشه، الوحيد الي في المجره كلها الي عاني في حياته الوحيد الي في الكون الي شاف المشاكل احمد انا مريت ب*روف صعبه برضو في حياتي انا عشت حياه صبعه برضو بس الفرق اني مش انانيه زيك مفكرتش مره اني اعلق الناس بيا واسيبهم تايهين مش عارفين راسهم من رجلهم انا: بس انا عمري ما قولتلك اني بحبك هند: بس عارف اني بحبك مشيت هند وهي بتعيط صعبت عليا اوي مع ان كل حرف من الي قالته كام صح انا واطي اوي بس هي متعرفش اي حاجه حصلتلي في حياتي خبطت علي مكتبها ودخلت لقيت قدامها منديل كتير وهند عنيها حمره انا: انا اسف تاني علي اي حاجه عملتهالك في حياتي بس انتي متعرفيش الي حصلي في حياتي يا هند انا ابويا مات وانا في اعدادي امي اتجوزت بعديها علطول مكنتش قريبه مني باي درجه بس كانت بتحبني عشت بدور علي حب حياتي حب يبقي بالنسبالي ام واب وحبيبه واخت واخ في نفس الوقت فضلت ادور ادور لحد ما لقيته كانت صاحبتي من ثانوي بتعشقني بمعني الكلمه فضل حبنا يكبر لحد ما قررت اتجوزها ياه كان حلم حياتي يوم الجواز حصل حاجه مش عايز احكيها قبل الفرح خلتها تكرهني وتشوفني واطي دخلت عليا بكل ثقه وخلتني قبل الفرح اخش عليها وافتحها ( عيني بتدمع) وبعد ما خلصنا طلبت الطلاق! مرضتش طبعا كان اهرنلي ابوس رجلها علي انها متمشيش لاني فضلت ادور عليها طول حياتي مشيت دورت عليها اسبوع كامل لحد ما لقيتها عرفت انها في الاسكندريه روحتلها كنت هموت في الطريق اكتر من مره لما وصلت لقيتها بحاول تنتحر انقذتها عدي فتره لحد ما قررت اني ارجعها ليا باي طريقه بس للاسف ماتت امها او زي ما انا بقول امي لانها والله اعلم اعز ليا من امي رجعتلي لما عرفت انها حامل قالتلتي عايزين نصيف روحنا احسن مصيف وكنت فاكر بقي ان خلاص حياتي هتمشي عدل وهبقي اسعد واحد في الدنيا لحد ما ( سرحت شويه وبدءت اعيط) اول يوم لينا بليل قررت تنتحر انتحرت ومعاها ابني الصغير سابتني لوحدي في الدنيا وانا لسه في خامسه طب! فضلت عايش طول المده دي لحد دلوقتي تايه كانص ميت معدنديش قلب غالبا بمشي مبفكرش فاي فعل انتي كبش فدا لكل ده يا هند انتي تستحقي واحد حقيقي يحبك واحد يتحايل عليكي علشان يبصلك واحد يهون عليه زعلك قبل اي حاجه وصدقيني علاقتنا هتفضل مستمره اخ واخته هند: انا اسفه اني فكرتك بكل الي عدي انا مكنتش عارفه انك شوفت كده في حياتك انا بس كل الي هامنني انك تخبني زي ما بحبك انا: لا مش مهم يا هند حصل خير انا كنت محتاج حد افضفض معاه هند: ديما هتلاقي بابي مفتوح ليك دخل ناس كتير ومعاهم حاله بنت عندها 15 سنه وشكلها بتموت نيمنها علي الترولي وجرينا علي اوضه العماليات انا: انا الدكتور احمد ياسر ان شاء الله خير ديما ما كان بيتريق زمايلي عليا علي حركتي دي اني بقول اسمي لكل مريض دخلنا اوضه العمليات ولكن للاسف احنا مقدرناش ننقدذها ماتت منير: خلاص مش هنقدر عملنا الي علينا انا بنهار: لا لسه قومي لو سمحتي قدامك حياه تعيشيها ( بنعشها جامد بجهاز الصدمات ) منير بيشدني: احمد خلاص ماتت انا: لا قومي والنبي قومي ( بفتكر سلمي ) انتي لسه قدامك حياه طويله وامك عايزكي برا منير: اهدي يا دكتور مي هينفع الي انت بتعمله ده خد باقي اليوم اجازه وارجع لما تقدر تسيطر علي اعصابك خرجت من المستشفي وانا محتار اروح فين بسوق من غير هدف لحد ما لقيتني وقفت قدام الجاليري ده وقفت شويه كتير افكر في الي حصلي ده . فوقت وانا قاعد في العربيه علي رؤي وهي بتقفل الجاليري روحتلها ووقفت اسلم عليها انا: رؤي ازيك رؤي: دكتور احمد عامل ايه انا استغربت جدا ازاي عرفت اني دكتور مع اني مقولتش كان جوايا رغبه اني اقعد معاها اسمعها اعرفها اعرف سر انجذابي ليها اشمعني لما شوفتها حسيت اني مش عارف نفسي مش فاهم مشاعري؟ انا: بقولك عندك بن حلو؟ رؤي: وبعرف اعمل قهوه حلوه كمان رؤي كانت واقفه قدام سبيرتايه شكلها حلو اوي وغالي يعني قومت فضلت امشي في الجاليري كاني عارف انا ماشي فين كويس رجعت مكاني وبصلتها وهي بتعمل القهوه لقيتها حاجه دخلت قلبي دخلت قلبي من قبل ما اعرف تفاصيل حياتها حبيتها مش علشان شكلها هي في وصف الشكل والجمال فا جمالها مختلف جمالها غير طبيعي خلاني اروح في عالم تاني مع انه بالمقارنه مع اجمل الستات فا هي متواضعه جمبهم هي خدت نفسها وعملت ركن خاص بيها وبجمالها لوحدهم شعرها الي نازل علي وشها خلاني احسد كل خصله منهم رموش عنيها حسدتها برضو انها بتشوف كل الوقت تجمل عين شوفتها. في حياتي فضلت بتامل في ملامح وشها وانا موهوم علي الاخر كاني ببساطه محبتش قبل كده ولا هحب بعد كده شربنا القهوه واتكلمنا بس مش في ايدايا وايروس كنت عايزها هي الي تبدء بالكلام عنهم فضلت تلف في الكلام وتدور لحد ما الساعه جت علي11 ونص ودخل شاب كده قصير شويه دقنه كامله شيك جدا في لبسه حاطط برفان قوي جدا باين عليه التوتر وكان لابس دبله فضه مكتوب عليها رؤي......... بصيت علي ايد رؤي ملقتش خاتم زيه حازم: رؤي حبيبتي اتاخرتي عني اوي معادنا نسيتيه ولا ايه بص حازم عليا وعلي فنجانين القهوه فاضين فا عرف اني قاعد هنا من بدري....... # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # رؤي معرفتش انام امبارح مغمضتش عيني وانا بفكر في الي حصل اول ما لمست ايده لقيت الراجل الي بيجري ورا البنت الجميله بيقول ( ايدايا اشتقت لكي يا جميلتي) والاغرب من كده سألني: شوفتي حاجه؟ هو الي شاف حاجه؟؟؟؟ هو بيهزر ولا بيقول ايه مكنتش فاهمه اي حاجه خالص هل هو عارف ابطال احلامي هل هو بيشوف نفس احلامي برضو مكنتش متخيله ان حد عنده نفس الهواجس الهبله الي عندي دي خرجت البلكونه وفضلت اتامل في الشارع الناس المحلات الي قفلت الأسفلت الي اصعب من انك تمشي عليه الصبح في القاهره هو انك تشوفه بدءت انام علي 5 الصبح جالي كوابيس كتير اوي صحيت علي ليلي وهي بيتصرخ في وشي ليلي: ررررررررررؤي انتي مشيتي امبارح في الافتتاح ليه هه من الراجل الي وقف معاكي امبارح ده ايه الي حصل قولي مكنش قدامي اي خيار غير اني احكيلها كل حاجه بكل التفاصيل اني اعرفها الي حصلي برغم انها مكنتش هتسكت طبعا غير لما تعرف بس ممنعش برضو اني لازم اخرج الي جويا مكنتش هقدر اكتم اكتر من كده حكيتلها كل حاجه حكيتلها عن ايديا. عن ايروس عن احلامي او عن حلمي الي بيتكرر كل يوم عن الي حصل في الافتتاح عن كل حاجه ليلي: انتي متخيله انه شاف الي انتي شوفتيه انا ( رؤي): معرفش بس فكرت ان محدش ييشوف التخاريف الي انا بشوفها دي محدش اكيد يعرفهم غيري ليلي: بس ده سألك شوفتي حاجه رؤي: ايوه ونسيت اقولك قبل الافتتاح بيوم شوفت حلم غريب اوي شوفت البنت بتقول ( ايروس لقد حان الموعد) اظن اني لازم اقبله ليلي: هتقابليه فين انتي طيب يعني اظن ان الي حصل بينكو ده اكيد كان ليه اسباب واكيد بالقدر هتحصل مقابلات تانيه بينكو فكرت في كلامها الي كان صح من وجههت نظري بس من ناحيه تانيه كنت عايزه اقبله اشوفه احس بوجوده جمبي روحت الجاليري وانا مش عارفه ابطل افكر في الي كل الي فات دخل عليا حازم وباين عليه انه هلكان منمش امبارح برضو زي يعني لسه بنفس الهدوم بتاعت الافتتاح بس الفرق ان ريحت السجاير اثرت علي ريحت البرفيوم الي هو حطه فضل يسالني عن كل حاجه مين الي وقف معايا؟ ليه مشيت؟ ايه الي حصل؟ ايه الي قالهولي؟ مكنتش برد عليه باجابه مقنعه بدء يتعصب شويه حضنته...... حضنته وشوشته في ودنه انا: ايه رئيك نتعشي في المطعم الي بنحبه......... الساعه 9 النهارده حسيت حازم اتبسط لانه هو الي متعود ديما انه هو الي بيفتح باب العزومات باب الخروجات باب الكلام عدي الوقت بطيئ اوي مكنتش بفكررفي اي حاجه غير فيه فكرت ارسم؟ ارسم الي شاغلني زي ما كنت بعمل زمان رسمت ايديا ورسمت الرجل التاني الي اظن اسمه ايروس رسمت احمد الساعه حت علي 8 خرجت علشان اروح اتعشي مع حازم زي ما اتفقنا خرجت لقيته قدامي بنفس شكله الغريب دقنه السودا اوي والناعمه شكله الي مش مترتب لبسه الاسود الغامق جه كلمني ويفتح كلام احمد: رؤي ازيك انا: دكتور احمد عامل ايه معرفش ازاي عرفت انه دكتور معرفش ازاي حسيت انه فعلا دكتور اتفاجئ وبان عليه المفاجئه لما قولت دكتور احمد ضحكت من حجته انه يقعد معايا احمد: عندك بن حلو انا: وعندي قهوه حلوه كمان دخلنا عملتله قهوه علي سبيرتايه بعشقها قام يتمشي. في الجاليري كان عارف هو ماشي رايح فين تحس ان كل رجل عارفه الطريق كويس قبل ما تنزل علي الارض كان بييصلي بيتأمل ملامحي كلها ملقيتوش بصلي ولا بصه وحشه مبصش لجسمي مع اننا الاتنين قاعدين في مكان شبه مقفول تاني مره نتاقبل وهو مكنش عايز يعرف الي باقي الرجله عايزين يعرفوه (رقمي) شربنا القهوه اتكلمنا بس متكلمش خالص عن ايروس وايديا كنت عايزاه يبدء هو بدء يلف ويدرو في الكلام لحد ما حازم دخل علينا الجاليري بصلي كده وقالي حازم: رؤي حبيبتي اتاخرتي عليا اوي معادنا نسيتيه ولا ايه بص لاحمد بتحدي وبصلي بصت خيانه اني كنت قاعده مع راجل تاني وهو هنا احمد متهزش خالص ولا اي شعرايه منه اتحركت مد ايده بحترافيه كبيره في التعامل مع الناس احمد: دكتور احمد ياسر بصله حازم جامد وبص علي ايده واحمد ماددله ايده حبيبت اهدي الجو انا: حازم ده دكتور احمدياسر دكتور احمد ده حازم ابن خالتي حازم قال بتحدي : مخطوبين احمد بصله ببرود وقاله: مش باين خالص انك مخطوبين يعني انت لابس دبله عليها اسمها وهي مش لابسه برضو بصلي حازم بصه عتاب اوي وقال ب**ره كده: مبتلبسش دبله علشان الالوان بيبتوظها استاذن حازم ودخل الحمام قام احمد علشان يمشي ومدلي ايده احمد: فرصه سعيده استاذه رؤي ياريت تتكرر واول ما لمست ايده شوفت حاجه غريبه جدا ايروس احكمت قبضتي علي سيفي وتقدمت نحو هدفا لا اتهوان في تحقيقه لم احصي كم سيف دمرت ولا كم من طفل يتمت ولا كم مرأه رملت ولا كم من رجل قتلت انا ايروس العظيم الذي ارعب دوله اليونان في حربات فقط تقدمت انا وكتيبتي نحو اثينا احرقت الكثير من الاشجار قتلت كل من وقف في طريقي ايا كان مدنيا كان ام مشهرا لسلاحه قطعت الطريق في سيبل تحقيق مهمتي القبض علي اميره اثينا ابنت الملك حيه مات جميع جنودي من شده البرد والثلج لم يحدث لي اي مكروه صعدت الحصن لاجدها اجدها واقفه ومم**ه بخنجر صفاتها بل هي صفه من صفات الحسن لم اري في حياتي كما رأيت خفق قلبي لما رئيت شهقت روحي لجمالها لرقتها لعدم خوفها من ايروس العظيم الذي ارعب اليونان كلها سألتني وانا واقف امامها _: كم من جنود قتلت لكي تصل الي لم اجد الكلمات التي يجب ان اتلفظ بها ام يجب ان اقول لم تجدني الكلمات سألتني بنبره تحدي _: كم من جنودي قتلت لكي تصل الي اجبت بنبره خافته =: ما قد يلزم للوصول لاميره اثينا اجابت: لم تنال مرادك. سوف اقتل نفسي القيت السيف خاصتي ارضا وتقدمت نحوها امسكت الخنجر _: لا لا لا ارجوكي لن اوءذيكي لن اؤذيكي صدقيني القيت الخنجر ارضا واحتضنتها لم اعلم لما احتضنتها ولكني وجدت الامان في حضنها وجدت شهوه لم اجدها بين افخاذ ملاين النساء التي ضاجعتهم نظرت لي بنظره م**وره: هل تعلم كم من طفل قد يتمت وكم من جيل قد ربيت علي كرهك وحقد لك تذكرت ابي المحارب الاسطوري الذي قتل من ملك اثينا تذكرت مهمتي تذكرت انني هنا لفعل شيئ معين هتفت _: سوف يصلون اليكي يجب ان احميكي منهم يجب ان لا يصل اليكي اي بشري ايروس تذكري هذا الاسم جيدا اوصيت احد جنودي الاوفياء ان يحموها ويوصلوها لكوخي المطلع علي بحر اثينا كوخي الذي لا يعلم عنه اي بشري حتي ديروس ملك الاغريق رجعت اليه وكلي خيبه امل وسالني ديروس بلهفه _: اين هي ايديا = عندما اقتربت منها قتلت نفسها ضحت بنفسها من اجل شعبها من اجل رفض . الذل صدقني سوف نصل لوالدها قريبا انتفض ديروس في غضب _: انا لا اريد والدها اريد ايدايا....... اقصد لكي نذل والدها بها =لقد ماتت يا ديروس _: احرق اثينا يا ايروس اخليت المساكن من المدنين قبل حرق اثينا كان في وجوه الناس علامه شكر علي عدم موتهم كانهم نسو انني من يحرق بيوتهم سبت ايده بسرعه وانا مش مصدقه الي حصل ايه الي انا شوفته ده....... اتاكدت انه شاف زي بالظبط وشه جاب الوان وسابني ومشي بسرعه # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD