الفصل الخامس

2313 Words
الفصل الخامس من #بروحي_فتاه﴿معشوقه_اليل﴾ الجزء الثاني #هاكر_اخترق_قلبي بقلم #اية_أحمد ***************** فور انتهئ من العد راء خروجها من الخذانه وهي تقف وظهرها يلتصق بل خذنه .... مرر عينه ببطء علي جسدها وكأنه يبحث عن تلك الاعاقه العينه التي جعلت اب يبيع ابنته بتلك الطريقه المهينه.... راء بوضوح ارتجاف جسدها الصغير الذي كان يشبه جسد الدميه.... بقمتها القصيره وتلك المنحنيات التي اظهرها الفستان ببرعه.... نظر الي وجهها الخالي من اي مستحضرات تجميل... وذلك الحجاب الذي كان يزين راسها برقه جعلها اكثر جملا.... افاق من تامله لها وقال عامر.... قربي .... قلها بصوت هداء بارد... لتلك المسكينه التي لا تستطيع حتي ان ترفع راسها لتراء من ذلك الذي اصبح زوجها.... ردد مره اخره ولكن بصوت اقوى... قولت قربي...... سالت دموعها وهي تتجه لة ببطئ بسبب قدمها التي تتسبب لها بكل هذا الان فلو كانت فتاه طبيعيه لكانت الان تجلس في غرفه دفئه تنعم بحياه سعيده مع اب يحبها ويفتخر بها مثل ش*يقتها ... كان يرقب حركتها الي ان علم اخيرا اين تكمن اعقتها... وصلت له اخيرا، كانت تنظر الي الارض وتقبض بيديها علي ملابسها فقال.... ارفعي رسك.... رفعت راسها ببطء وهي تنظر له بعينها التي تلمع بحزن بخوف بتلك البراء والطيبه.... مرر عينه علي وجهها لا يصدق ان تلك الملاك تم بيعها بتك الطريقه بل انها اصبحت زوجته... عينها الزرقاء المأله الي الاخضر وتلك الوجنتين المحمرتين من البكاء وانفها الصغير الرقيق... وتلك الشفاه الورديه... عامر..... اقعدي....نظرت له بخوف لا تعلم اين تجلس بل تحديد.... كانت سوف تجلس علي الارض ولكنه امسك يدها وشدها جعلا ايها تجلس بجوره.... ارتعبت منه وترجعت الي الخلف.... تن*د من خوفها الشديد... لا يعلم ما هي الفكره التي اخذتها عنه ولكنه وثق انها ليست بفكره جيده..... اهدي انا مش هعملك حاجه بصي يا... احم اسمك ايه.... نظرت له بتشوش احقا لا يعرف اسمها لا يعرف اسم زوجته.... قالت بصوتها الرقيق.. الباكي مريم.... اسمي مريم.... نظر لها ثم ابتسم، وقال عامر... ماشي يا مريم انا اسمي عامر.... بصي احنا هنطلع من هنا دلوقتي مش عاوزك تخافي من حاجه انا مستحيل اذيكي ولازم تعرفي اني انا كمان مجبور علي الجوزه دي  بس اوعدك ان كل حاجه هتكون تمام.... قالها بهدواء لتومئ له بنعم فمد يده ومسح لها تلك الدموع وقال.... يلا... نهض وامسك، يدها وساعدها علي النهوض... في الاسفل كان عادل يجلس ومعه محمد وزوجته وابنته رنا التي كتنت تنظر الي القصر بعجاب... محمد.... ايه  الي عملو ابنك ده يا عادل... عادل... مش عارف... ما انا زيى ذيك.... رنا بغرور... طبيعي يعمل كده يا انكل هو اكيد مش عاوز يشوف الكل مرتو العارجه... قالتها وهي تبتسم بغرور ولكنه التفتت عندما سمعت صوت عامر يقول بسخريه.... عامر.... تؤ تؤ.... غلط يا... كان اسمك يه.. مش مهم... انا نهيت الفرح عشان مش عاوز حد يشوف مرتي... اصل في حد قالي انها حلوه اوي.... قالها ثم نظر الي مريم التي كانت تتمسك به وهي تنظر علي الارض... مال عليها وقال بهمس... ارفعي رسك ايكي تنزليها مهما حصل.... رفعت نظرها وهي مصدومه من ما يقوه.... عادل بسخريه.... ايه ده لحقت تحبها.... عامر بسخريه مماثله... من اول لحظه يا عادل بيه... ودلوقتي بقي انا همشي اصلي بصرحه مش طايق القعد في المكان القزر ده عاوز ابداء حياتي مع مرتي في مكان نظيف... قالها ونظر الي عادل ومحمد ورنا وزوجه محمد... المصدومين من ما قاله لتو.... اما رنا التي كانت تنظر الي عامر بصدمه وضحه لم تتخيل ان يكون بهده الوسامه....  لعنت تلك المريم التي حظت بزوج مثل عامر... ابتسم بستفزاز ثم امسك يد مريم وسار معها ببطء لكي لا تقع... وما ان خرجو من القصر حتي قام عامر بحملها برفق واتجه الي سيارته التي كانت بعيده عن القصر .... ثم اتجه الي شقته الخاصه به.... *************** في مكان مختلف تماما... كان جاسر يجلس في مكتبه وهو ينظر الي تلك الوجوه التي رسم، عليها معلم الاجرام بوصوح.... جاسر... اذا ماذا هناك.... الرجل.... ايها الجوكر... انت تعلم ان  الاقتصاد ينحصر بينك انت والدون.... جاسر ببرود.... اذا ماذا وما هو المفيد من ذلك..... الرجل الاخر.... نحن سمعنا ان هناك حرب سوف تقوم بينك وبين الدون... ونحن بجورك فيها..... نظر لهم بهدوي ثم قال جاسر.... لكم ذلك ولكن اعلمو  ان عندما تبداء تلك الحرب لا يستطيع احد الانسحاب ومن سوف ينسحب سوف انهي امره هل فهمتم... اومئ له الرجل... لينهض وقال .. انتها الاجتماع هيا.... خرج بعد ان اخذ جكيت بدلته واتجه الي قصر... وخلفه سيارت الحرسه..... جاير.... سوف تكون نهيتك علي يدي ايها المجرم.... اعدك بذلك ايها الدون.... ****** في جه اخره عند الدون.... مارك... سيدي داني وجاك وجورج انضمو الي الجوكر.... الدون... امممم هكذ  اذا... لقد بداء في اتخاد مايدين له... يبدو ان الهذه، العبه سوف تكون ممتعه....ماذا فعلت بتلك الفتاه التي راتني وانا اقتلك ذلك الاحمق... الرجل...لا تقلق يا سيدي لقد احضرنها انها الان في المخزن الدون..اذا دعها الي ان اتفرغ لها الرجل....حسنا يا سيدي  ********** في غرفه رقيه التي كانت تجلس علي  سريرها وهي تحاول ان تتصل باحد ما... رقيه بخوف.... مش بتردي له... يا رب.... اتصلت  مره اخره ولكن لا رد.. لتنهض وتتجه الي غرفه عمها.... عمو عمو انت ليسة  صاحي.... جمال.... ايوه ادخلي يا حببتي.... دخلت رقيه وقالت بخوف.. رقيه... عمو تاليا مش بترد عليه حولت اتصل بيها كتير بس مفش فيده.... جمال.... اهدي يا حببتي اكد مشغوله او نايمه.... رقيه... انا قلقنا  عليها اوي..... جمال....انتي اخر مره كلمتيها امتي... رقيه.... واحنا في الاسكندريه.... جمال ... متخفيش يا قلبي... يلا روحي نامي وان شاء لله خير.... عادت الي غرفتها والقلق ينهش قلبها علي صديقتها التي تعتبرها اختها الصغيره.... ******* عند ليل الذي كان يتابع عمله  الي ان رن هاتفه... ليا.. ايوه يا حازم.... حازم... لسه صحي ولا صحيتك من النوم..... ليل... لا انا صاحي.... جازم.... كنت عاوز اطلب منك طلب.... ليل.... طلب ايه يا حيوان انت اخويه انت تأمر مش تطلب ..... حازم... شكر يا ليل كانت عاوز اجي انا و همس واقعد عندك  لحد ما الفيلا بتعتي تخلص عشان همس تعبانه مش هينفع اسيبها لوحدها ليل.... حازم البيت ده بيتك انت فاهم وايك تفكر انك تعمل كده تاني.. انت عارف اني كنت عاوزك تيجي تعيش معايه بس انت الي رفضت.... المهم دلوقي ايه الي حصل لهمس... جازم.... هيا كويسه بس تعبت والدكتوره قلتلها ان حملها هيكون صعب شوي ولازم تبعد عن الموصلات والحركه كتير.... وانت عارف اني قاعد في الدور الربع والنزول والطلوع غلط عليها..... ليل .... تمام انت من الصبح تكون موجود قدمي  فاهم .... حازم.... شكرا يا ليل.... ليل.... متشكرنيش انت اخويه... يلا تصبح علي خير.... حازم.... وانت من اهل الخير..... اغلق الهاتف مع ليل ثم وجه نظره الي تلك التي تنام في حضنه ... انزل راسه وقبلها بعمق ثم نام وهو يضمها له ... ****** في صباح اليوم التالي ليل...... صباح الخيل يا حببتي... قالها الي اسيل التي كانت تجلس في الحديقه وهي تمسك احد كتبها التي اعتادت علي قراتها في الاونه الاخيره.... اسيل .. صباح الخير يا ليل.... ليل.... هنروح عند الدكتور النهارده.... اومئت له بنعم ليقبل جبينها وقال... طب يلا روحي البسي.... اومئت له بنعم ثم نهضت واتجهت الي غرفتها.......... اما ليل الذي نظر الي قصر مهاب لتقع عينه علي رقيه التي كانت تقف في شرفتها وهي تمسك هتفها ويبدو علي ملامحها الانزعاج.... تن*د بقوى  ثم اتجه الي دخل القصر وهو يفكر في تلك الصغيره التي استرته..... اما رقيه التي كانت تحاول الاتصال ب تاليا ولكنها لم. تجب عادت الي غرفتها ووضعت الهاتف بجورها علي السرير وهي تحاول عدم البكاء.... **** في غرفه مهاب الذي استيقظ قبل لين.. نظر لها بحب لم يقل بل ازداد منذ زوجهما فقد وجدها تلك  الفتاه تمتلك قلب لا مثيل له وحنان بالغ... ظل ينظر لها في تمعن وهو يتمنى  ان يخفيها في حضنه مرر يده علي وجنتها الي ان بدات في فتح عينها وهي تنظر له بعينها التي اسرته.... لين بصوت نعس... صباح الخير يا حبيبي.... مال وقبل جبينها مهاب... صباح الخير يا قلب حبيبك... يلا  قومي عشان هنروح كلنا نطب علي ليل.... لين... هههههه من اولها..... مهاب... وللهي لخليه بندم انو خلنا ننقل قصادو.... هههه😈😈.... نظرت له لين بيأس، منه ثم نهضت لينظر لها مهاب بخبث وقال... لين يا حبى انا غيرت رايي تعالي هنا... قالها وسحبها من التيشيرت الخاص بة  التي كانت ترتديه كان يصل الي منتصف فخذها... جلست بجوره  .... التنظر له بعبوس وقالت لين... مهاب سبني اقوم..... نفي براسه ثم دفنها في عنقها وهو يوزع قبلات رقيقه عليها... تن*دت وهي تبتسم له تعلم ان لله عوضها به بعد. كل ما عانته في حياتها.... لفت يدها حول رإسه وهي تحتضنه بقوه.... توقف مهاب عن ما يفعله بعد ان شعر بضمها له كان سوف يبتعد ولكنها لم تسمح له.... اغمض عينه وهو يريح راسه في حضنها.... مهاب... لين...شعر بها تمرر يدها علي شعره وهي تقول لين.... عارف يا مهاب انتي ربنا عوضني بيك بعد كل حاجع شفتها... من يوم ما شفتك في المكتب وانا عارفه انك هتكون حاجه كبيره اوى في حياتي... مكنتش اعرف انك هتكون كل حياتي... الاحساس الي اتحرمت منو من لما كنت طفله... اني احس بامن وحد يضمني  ويهون عليه.. القيه وقت الشده وقف في ظهري... انتي بقيت كل حاجه في حياتي.... مهاب.... اوعي في يوم من الايام تبعد عني.... انا مستحيل اعيش من غيرك.... شعرت به وهو يلف يده حول خصرها المنحوت بدقه ثم ضمها بقوه وقال مهاب.... مستحيل... مستحيل ابعد عندك يا قلبي ... خليكي وثقه اني هكون موجود ديماً.... قلها بعد ان ابعد راسه من خضنها... ليجدها تبتسم له وضمت وجهه بين يديها الرقيقه وقالت.... لين... بحبك اوي..... مهاب... وانا بموت فيكي... يلا بقي عشان لو فضلنا كده مش هنكبس علي ليل وانا عاوز احرق دمو الصرحه،..... لين... هههههه طب يلا..... نهضت من حضنه ليقف هو الاخر.....انا هروح اقول لرقيه .... مهاب... ماشي.... قالها وهو يتجه الي المرحاض..... ******** نور..... حسام... حسام قوم بقي..... قلتها بتزمر منه لتشهق عندما سحبها وعدها الي حضنه وقال بصوت نعس... حسام.... نامي يا قلبي انتي حامل لزم تنامي كتير.... نور... هفففف ياحسام قوم بقي عشان هنروح عند ليل.... حسام لنزعاج... وانا مال اهلي انا.... نور.... حسام متنرفزنيش... 😠قالتها وهي تكشر بوجهها... حسام.. يا نور عاوز انام بقي ثم ما انتي كنتي قعده مع الزفت ليل امبارح.... نور.... متقولش علي ليل زفت  بعدين لين اتصلت وقالت ان مهاب قالها هنروح كلنا نكبس علي ليل.... حسام... ابو شكل ليل هو مر وباين من اولو.... نظرت له بحزن وسرعان ما بدات في البكاء وهي تنهض من جوه... امسك يدها وقال.... مالك يا قلبي بتعيطلي ليه.... نور.. اوعي ابعد عني انا بكرهك  اصلا انت مش بقيت تحبني... حتي بتقول عليه مر 🥺🥺 حسام.... يا قلبي انا مش عليكي انا علي ليل وبعدين ايه بتكرهيني دي ..... لتقول بكاء... نور... ابعد عني يا حسام.... تن*د منها لا يعلم ما بها تحزن من اتفه الاسباب وتفرح من اجل اشيء لا تذكر.... اخذها في حضنه وقال حسام.... طب خلاص انا اسف.... حقق عليه... ابعدها ومسح دموعها وقال... خلاص بقي يا قلبي انا اسف يلا   انا اهو صحيت هنروح عند ليل.... ابتسمت بتساع ومسحت دموعها بسرعه وقالت . نور.... ماشي انا مش زعلانه يلا..... نهضت من جوره وهي تتجه الي الاسفل اما حسام الذي نهض هو الاخر وهو يلعن تلك الفكره التي اتتهم لكي يسكنو اما ذلك العين الذي اصبح كبوس حياته ******** اتجهت  نور الي الاسفل  لتجد سيلا التي كانت تتجه الي والاسفل هي وادهم.... اما لين التي اتجهت الي نور وقالت لين....نور انتي اتصلتي بحازم.... نور.... لاء ليه... لين....مش عارفه بس قالي ان همس تعبت وخدها لدكتور عاوزين نروح نشوفها نور.... تمام لما نفطر نبقي نروح نشوفها ...... ******* في قصر ليل كان يجلس علي المائده ويتناول الطعام هو واسيل.... الي ان اقتحمو اله**وس المكان.... التفت ليل ليجد كل من مهاب ولين وحسام ونور وسيلا وادهم يدخلون وعلي وجوههم ابتسامه عريضه... مهاب...صباح الخير يا، ابو النسب.... حسام..... كويس لحقنا الفطار.... نظر لهم ليل، بحنقه وقال ليل.... ايه علي الصبح.... مهاب.... مالك يا ليل زعلان اننا جيينا نفطر معاك.... ليل.... اخرس يا كلب... مهاب... الله مش عيب لما تغلط في جوز اختك ولا ايه..... ليل... انا هطلقها منك وارتاح من شكلك .. مهاب... ده بعدك يا حبيبي  انا لزقلق بغره انا  عملك الاسود بقي ليل.... يا مصبر الوحش علي الجحش.... ادهم.... بس. يا مهاب.... ليل.. . وللهي انت احسن واحد فيهم.... امل فين عمي جمال... والانسه رقيه.... مهاب...رقيه وعمي جيين دلوقتي..... ******* عند رقيه التي كانت  لا تزل  تحاول الاتصال ب تاليا ولكنها لم تجب ايضا.... تذكرت زميل لهم كان لطيف اسمه وليم.... *الحور مترجم * وليم... مرحبا... رقيه... ويل هذه انا رقيه..... وليام.... اه يا فتاه اشتقت لكي كثيرا... رقيه... وانا ايضا... ويل ارجوك احتاج الي مساعدتك... وليام... ماذا هناك هل انتي بخير.... رقيه.... انا بخير ولكن انا  الان في مصر واحاول الاتصال ب تاليا ولكنها لم تجب ارجوك ان تستطيع ان تذهب لترها... وليام بخوف....  ولكن انا لست في أمريكا الان يا رقيه انا في كندا.... رقيه بخوف... ماذا وولكن ماذا تفعل هناك.... وليام... انا في رحله... حسنا انا لدي صديق هناك سوف اجعله  يسال عنها الجيرن وبتاكيد سوف تكون بخير.... رقيه.... لا باس اسرع ارجوك.... وليام.... حسنا لا تقلقي.... اغلقت مع وليم ثم اتجهت الي قصر ليل.... *********** في مكان اخر في كليه تربيه كانت مكه تجلس في   كفتيريا الخاصه بجامعه وهي تقراء في احد كتبها.... الي ان اتت احد زميلاتها... دينا.... مكه العميد عاوزك.... مكه.... ليه.. دينا... مش عارفه بس في حد هناك... يظهر انو قريبك.... مكه.... يمكن ذياد... نهضت وهي  تسير بسرعه الي مكتب العميد... طرقت الباب ليسمح لها بدخول..... كانت مكه تبتسم وهي تنتظر ان ترى ذياد ولكن تلك الابتسامه اختفت حلاما وقعت عينها علي تلك التي تجلس امامها.... ****** وقفت سيارته امام كليه تربيه ليترجي  منها وهو ينظر الي باب الجامعه بتردد... ولكنه حسم قراره واتجه الي الدخل تحت نظرت الفتيات المعجبات  بوسمته..... التفت حوله لا يعلم اين يمكن ايجدها... لم يجد حل سوى سال  احد الطلب.... معتز... السلام عيكم... الطالب ... وعليكم السلام..... معتز... انت دفعه رقم كام الطالب... دفع ٢.... معتز... مممم طب تعرف طالبه اسمها مكه حسن.... الطالب.... اه عرفها بص في الكافتيريا هيا، بتقعد هناك علي طول ولو ملقتهاش في وحد صحبتها اسمها دينا... اومي لة  معتز ثم اتجه الي الكفتيريا... ولكنه ام يجدها... معتز... لو سمحتي في وحده هنا اسمها مكه حسن متعرفيش ممكن القيها فين .... الطلبه.... اه كانت هنا  من شوي بس بين رحت مكتب العميد عشان في حد عاوزها.... نظر لها بستغراب فامن  يريدها.... هو يعلم ان ذياد في مهمه الان... معتز... طب لو سمحتي ممكن توديني ، مكتب العميد بسرعه.... اومئت له الطالبه. اتجهت معه الي مكتب العميد .... وما  ان وصل حتي سمع صوت عالي عرفه فهو صوت مكه.... اندفع نحو الباب  ليصدم عندما راى  امامه..... **********-*********** الي القاء،قي القصل القادم من #بروحي_فتاة_﴿معشوقه_اليل﴾ الجزء الثاني من #هاكر_اخترق_قلبي بقلم #اميرة_الرويات #اية_احمد
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD