الفصل الربع

3147 Words
الفصل الربع من #بروحي_فتاه﴿معشوقه_اليل﴾ الجزء الثاني من #هاكر_اخترق_قلبي بقلم #اميرة_الرويات #ايه_احمد ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ 🥳🥳🥳🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻 كل سنه وانتو طيبين وعقبال السنه الجيه وتكون خير عليكو كلكو كان نفسي انزل امبارح بس كنت بحتفل بعيد ميلادي ١/١/١٩٩٩ اساعه ١٢كملت العشرين وهبدء في ٢١سنه وطبعا كنت مشغوله بل حفله وتاني كل سنه وانتو طيبين 🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻 مر اليوم وهم مجتمعين معا وبعد حلول اليل اتجه كل واحد الي منزله.... عند اليل الذي كان يجلس في غرفته ويتابع العمل علي الب تب الخاص به عندما دخلت اسيل وقالت اسيل.... ليل.... نظر لها وقال بحنان ليل... تعالي يا قلبي..... اتجهت له وصعدت علي السرير ثم نامت بجوره وقالت اسيل.... ممكن انام معاك..... ليل..... انتي نمتي اصلا يا قلبي..... دفنت وجهها في جنب ليل الذي كان يجلس علي السرير ويضع الحاسوب علي قدمه ويسند ظهره علي مقدمه السرير  وهي تتسطح بجوره وقالت اسيل..... عارف انت احسن حاجه حصلتي بعد موت شمس يا ليل.... خليك معايه علي طول انا كنت محتجاك اوي.... ابعد ليل الحاسوب ونام  بجورها وضمها الي حضنه وقال ليل..... انا هنا يا روحي وهفضل موجود وقت ما تحتجيني وحتي لو ما احتجتنيش هفضل موجود في ظهرك علي طول اتاكدي اني مش هبعد عنكم تاني.... ابتسمت اسيل وهي تضع وجهها في ص*ره وقالت اسيل.... ربنا يخليك. ليه يا ليل.... ليل.... ويخليكي ليا يا عمري انتي يلا نامي بقي عشان بكره ورنا مشوار.... اومئت له اسيل وهي تتمسك به بقوة..... ********* في شقه حازم الذي خرج من المرحاض وهو يجفف شعره وقال حازم.... همس هعدي عليكي بكره الساعه واحده عشان ن....... رفع عينه ليجدها متكوره حول نفسها وهي تضع يدها علي معدتها... اتجه لها بسرعه وقال.... همس مالك حببتي..... همس.... حا.. زم.. ال.... فقدت وعيها بين يديه لينتشر الزعر في جميع اوصله عندمار راء تلك الدماء علي السرير ردد اسمها بهلع.... نهض وارتدي تيشيرت بسرعه واحضر لها ملابس ثم حملها بسرعه واتجه الي المستشفي..... ترجي من السياره، وهي يحملها.... حازم بصراخ..... عاوز دكتور بسرعه.... اتت احد الممرضات ثم اشارت الي غرفه الاستقبال.... اتت الطبيبه ليقف حازم امام الغرفه وهو يكد يجن..... خرجت الطبيبه بعد قليل من الوقت فاتجه لها وقال حازم..... ملها... ايه الدم. ده..... الطبيبه...... لاسف المدام كانت في حاله اجهاض..... توسعت عينه بصدمه من تلك الكلمه التي المت قلبه وقال حازم... اجهاض... ب.. بس.. هيا كانت كويسه..... الطبيبه..... متقلقش يا فندم  انا عطيتها حقن مثبته للحمل بس لزم تعرف ان حمل المدام هيكون صعب عشان كده لازم طول شهور الحمل ما تعملش اي مجهود ويفضل انها تقلل من ركوب العربيات..... اومئ لها حازم وقال حازم... اقدر ادخلها.... الطبيبه.... طبعا يا فندم.... تحركت الطبيب من امامه ليتجه الي الغرفه ثم جلس بجورها وهو يمسك. يده حازم.... كنت هموت يا همس لو حصلك حاجه.... يارب متحرمنيش منهم..... اغمض عينه وهو يضع راسه علي كف يدها ********* عند سيلا التي كانت تجلس علي السرير وهي تفكر في ش*يقتها..... التفتت عندما وجدت ادهم يدخل الي الغرفه وهو يحمل في يده كوب لبن.... أدهم..... يلا عشان تشربي البن يا قلبي.... سيلا.... لبن ايه يا ادهم مش عاوزه.... ادهم.... سيلا يلا بلاش نقاش كتير عشان هتشربيه..... عبست بوجهها وقالت سيلا..... بس انا مش عاوز يا ادهم..... ادهم..... لازم تشربيه يا قلب ادهم يلا عشان خطري انا حطيت فيه فنيلايا مش هتحسي بطعمو .... اخذت منه الكوب وبدات في شربه دفعه واحده بعد ان انتهت ابعدت الكوب عن وجهها وهي تغمض عينها بشمئزاز من طعمه... ابتسم ادهم ثم اخذ منها الكوب ووضعه علي الطاوله وعاد له وسحبها  في حضته وقال..... هااا يا ستي مالك.... سيلا.... زعلانه علي اسيل يا ادهم...... ادهم..... سيلا لزم تعرفي ان اسيل مش هينفع تستمر كده مستحيل ده يحصل زياد رجل وصعب انو يعيش مع مراتو  الي بيحبها سنه كمله تحت سقف وحد ومقربش منها..... وبعدين هو نفسو يكون اب ويكون ليه زوجه تتقبل اي حاجه منو.... ذياد لو استحمل دلوقتي مش هيستحمل بعدين لحد. امتي هتفضل كده...... تجمعت الدموع في عينها وقالت سيلا.... بس مش ذنبها يا ادهم...... ادهم..... عارف يا قلبي بس نقدر نلقي حل وهو انها تروح لدكتور وتتعالج.... انتي متقلقيش ليل هيتصرف..... اومئت له وهي تدفن وجهها في حضنه وقال سيلا.... ربنا يخليك ليه يا ادهم..... قبل جبينها وقال ادهم.... ويخليكي ليه يا قلب ادهم ******* كان مهاب يتحدث الي رقيه التي كانت برفقه عمها في الاسكندريه.... فقد طلبت من ش*يقها ان تذهب الي هناك قبل ان تبداء الدرسه.... مهاب..... هترجعي امتي يا قلبي.... رقيه.... هرجع بكره بليل..... مهاب... تمام يا حببتي.... اه نسيت اقولك هننقل للقصر  بكره فا لو رحنا بكره هقولك تلقينا علي هناك.... رقيه..... بسرعه دي يا مهاب..... مهال.... انا كنت مجهز كل حاجه يا حببتي بس كنت مستني لما ترجعو.... رقيه... ماشي يلا تصبح علي خير..... اغلق الهادف مع رقيه لينظر الي تلك الفاتنه التي تخرج من المرحاض وهي ترتدي منامه لنوم.... اتجهت  له وقالت لين... كانت بتكلم مين يا مهاب.... احتضنها بعد ان جلست بجوره ليضمها وقال مهاب... كنت بكلم رقيه... لين... جيه امتي... مهاب.... بكره وكمان احنا  هنروح القصر بكره بردو..... لين.... بكره اذي يا مهاب.... مهاب... انا كلمت ادهم وحسام وهما وفقو انما  بنسبه لزياد فهو لم يرجع هكلمو.... لين... بجد يا حبيبي وفقو.... مهاب.... ايوه يا قلب حبيبك بس طبعا بعد ما اصرو يق**و تمن القصر علينا احنا الاربعه ..... لين..... ليه.... مهاب.... الاستاذ حسام قال انا مقدرش اقعد في بين مش بتاعي والاستاذ ادهم الكرامه خدتو اوي هو كمان لين.... هههههه.... يالهوي عليهم بس مش مهم المهم اننا هنكون مع بعض العيله كلها...... مهاب.... معاكي حق ودلوقتي خلاص مافيش انا هروح عند ليل انا جيه من عند ليل..... انا عاوز ابيت عند ليل ادينا هنقعد قصاد ليل...... ابتسمت بحب ولفت يدها حول عنقه وطبعت قبله رقيقه مثلها علي شفتيه وقالت لين.... تسلملي يا احلي حاجه في حياتي.... ابتسم ولف يده حول خصرها وشدها له اكثر ثم عاد لتقبيلها و..... 🤯🤫🤫🤫 ********** في صباح اليوم التالي استيقظت همس وهي تأن بالم وتحرك راسها... فتحت عينها وهي تنظر حولها لتجد نفسها في غرفه بيضاء..... التفتت لتجد حازم ينام وهو يضع راسة علي يدها... همست باسمه وقالت همس... حازم... ح.. وقبل ان تكمل كلامها  كان قد استيقظ وهو ينظر لها بتفحص وقال حازم.... انتي كويسه يا روحي في حاجه وجعاكي.... همس... ايه الي حصل... نظر لها مطولًا فاوضعت يدها علي معدتها وقالت بخوف.... مش حصل لابني حاجه مش كده  قولي  انو لسة  هنا..... وضع يده علي يدها التي علي معدتها ثم مال وقبل جبينها وقال حازم..... متلقيش يا روحي ابننا  كويس هو لسه موجود..... قلها ثم طبع قبه علي معدتها برقه .... نزلت الدمع من عين همس التي شكرت ربها ان لا مكروه اصاب طفلها.... همس....ايه الي حصل يا حازم..... حازم...... مفيش يا حبي بس الدكتوره قالت لزم تستريحي وتبعدي عن الموصلات.... همس..... الحمد لله انو كويس.... حازم بهمس... الحمد لله يا، قلبي ودلوقتي احنا هننتقل عند ليل...... همس.... ليه..... حازم..... همس احنا سكنين في الدور الربع وطلوع والنزول وحش عليكي وكمان انا عاوز اكون مطمن عليكي مهاب وادهم وحسام هينقلو في القصر  الي قصاد قصر ليل وانا كمان هاخد الفيلا الي جنب ليل بس هتحتاج شويه وقت..... اومئت له وهي تدفن وجهها في حضنه وقالت همس.... عاوز انام يا حازم..... حازم.... نامي يا حببتي..... همس... في حضنك..... اومئ لها ثم اتجه الي باب الغرفه واغلقه جيدا ثم عاد  لها وتسطح بجورها واخذها في حضنة... وصعت راسها علي ص*ره وهي تغمض عينها براحه..... حازم..... نامي يا قلبي..... ********** عند اسيل التي كانت تنظر من نافذة السياره الي الطريق وهي شارده.... اما ليل الذي كان ينظر لها من الحين الي الاخر..... وصل الي عياده الطبيب لينزل منها ليل ثم اتجه لها وامسك يدها واتجه الي الدخل..... كانت تنظر حولها برعب وتتمسك، في ش*يقها بقوه..... نادت لها الممرضه لترجف فقال لها ليل ليل... اهدي يا حببتي.... متخفيش.... اتجهو الي دخل نظرت الي الغرفه كانت بيضاء وتبعث الرحه في نفسها ولكنها اتجهت بنظرها الي الطيب الذي كان ينظر لها وقال وهو يبتسم الطيبي..... اهلا وسهلا.... اتفضلي.... اتجهت له مع ليل،  جلست علي الكرسي.... اشار الطبيب الي اسيل وقال.... بصي يا اسيل، روحي هناك وشوفي الوح دي... لحد ما اخلص هنا، اومئت له  ثم اتجه الي تلك الوحات التي ما ان امعنت بها حتي جذبتها لها... ليل.... انا كلمتك  وقولتلك علي وضعها... وليد...... عارف وضع اسيل مر عليه كتير زيو  واكيد هتتحسن بسرعه بس انا عاوزك تخرج دلوقتي تمام ليل... بس هيا ه.... قاطعه ليل وقال وليد.... عارف يا استاذ ليل بس هيا لازم توجه مخوفها هيا من وقت الحدث وهيا مش بتتعامل غير مع اشخاص معينه وهيا متاكده انهم مش هيأذوها.... بس ده غلط هيا لازم تفهم مش كل الرجاله ذي بعض..... اومئ له ثم خرج بهدواء..... اما وليد الذي نهض واتجه لها ووقف بجورها  وقال وليد... حلوين مش كده... التفتت بخوف لتجد وليد يقف بجورها، بحثت عن ليل بعينها ولكنها لم تجده لتترجع الي الخلف وقالت اسيل.... ليل.. ليل.... وقبل ان تتحرك امسك وليد يدها واتجه الي ذلك السرير🛏 الذي كان علي شكل كرسي ﴿شزلون ﴾بلون الابيض واجلسها عليه وقال وليد.... اهدي يا اسيل انا مش هأذيكي وبعدين ليل وقف بره متخفيش حولي تهدي يا اسيل افتكر انك هنا عشان ذياد...... فور قوله  لاسم زياد تجمعت الدموع في عينها وهي تجلس بهدواء وتنظر له فسحب الكرسي وقال..... بصي يا اسيل مش عاوزك تتعملي معايه علي اني دكتور انا هنا صديق ليكي تمام... يلا احكيلي..... كل الي حصل معاكي ********** بدات نور في جمع اغرضها واغرض حسام الذي كان يقف  في الشرفه وهو يتحدث الي احد ما... حسام..... انت عامل ايه.... زياد.... انا كويس انت عامل ايه...... حسام...... انا تمام الحمد لله..... زياد.... يارب ديما.... حسام.... هتنزل امتي يا استاذ.... زياد.... بعد اسبوعبن بل كتير...... حسام.... ماشي بس حبيت اقولك اننا هننتقل علي القصر الي اشتراه مهاب.... انا وادهم ق**نا تمن القصر بينا احنا الاربعه وانا دفعت نصيبح واشترنه كلنا..... زياد.... تمام بس مش بدري اوي الانتقال دلوقتي..... حسام.... لا القصر جهز وكل حاجه تمام..... زياد.... ماشي سلام دلوقتي..... ********** كان ليل يجلس وهو يقلب في هاتفه الي ان وقعت عينه علي تلك الصوره التي التقتها لرقيه عندما اخذها لكي يحميها من رجال برهان..... كانت نائمة بطريقه لطيفه جدا.... اغمض عينه وقال ليل.... وحشتيني..... فتح عينه علي صوت الباب ليجد اسيل تخرج وهي تمسك في يدها حقيبه.... فقال لها وهو ينظر الي تلك الحقيبه...... خلصتي يا حببتي..... اومئت له وهي تبتسم فقال.... ايه ده..... قالها وهو يشير علي الحقيبه بفضول فقالت اسيل... دي هديه من وليد..... ليل.... وليد؟؟؟؟!!! اسيل.... ايوه احنا بقينا اصحاب خلاص..... ابتسم ثم نظر الي وليد الذي يقف خلف اسيل واشار له بلا يقلق.... اخذ اسيل وخرج من العياده ثم اتجه الي القصر..... ليل.... لين ومهاب وحسام ونور هينتقلو النهارده علي القصر الي قصاد قصرنا.... اسيل... بجد... يعني هنكون مع بعض.... ليل.... ايوة  يا قلبي هنكون مع بعض علي طول..... اسيل.... بابا محمود هييجي امتي يا ليل.... ليل..... بابا لسه ما خلصش العمره يا حببتي.... اسيل..... ممم ماشي عارف هو وحشني اوي وماما فيروز ... ليل..... وانا   كمان وحشوني  اوي يا قلبي..... وصلو الي القصر ليرو  ثلاث سيارت تقف اما  القصر الخاص بمهاب والاخرين فعلمو انهم اتو اتجهت الي القصر..... في قصر مهاب.... كان عباره  عن اربع طوبق  كل طابق  مقصوم الي جناحين.... وبه حديقه كبيره جدا ومسبح.... كان القصر جميل جدا..... دخل ليل ومعه اسيل لجدو مهاب وحسام وادهم والفتيات معا يجلسون في غرفه الجلوس والعمل كانو يجهزون القصر...... ليل.... مب**ك القصر يا رجاله.... ابتسمو فقال مهاب مهاب... الله يبارك فيك كلو بفضلك.... ليل.... هههه وانا مالي يا عم.. ادهم.... يا عم اسكت دول عاوزين يقعدو  معاك اربعه وعشرين ساعه..... ليل.... اخوتي حبيبي دول انتو  ايه الي حرقو..... قلها ثم اتجه الي الفتيات ليضمهم.... نظر كل من مهاب وحسام وادهم الي ليل بغيظ.. ادهم.... انت ابعد عن مراتي ياض.... ثم شد سيلا من حضن ليل لتنظر له بعبوس فقال..... لو سمعت صوتك هحبسك في الاوضه...... وصعت يدها علي فمها وهي تومي لة .... ليتجه كل من مهاب وحسام وسحب زوجتهم من حضن ليل الذي كان يضحك علهم اما اسيل التي كانت تنظر الي الاخرين بحزن  وكم تمنت ان يكون زباد معها الان .... في هذا الوقت وصلت سياره رقيه وجمال الي القصر...... نزلت رقيه برسعه وهي ترقض اتجه القصر فقد اشتاقت لش*يقها كثيرا...... رقيه بصوت علي..... مهااااااب انا جيت.... نهض مهاب واتجه لها لترقض له ثم ارتمت في حصنه بقوه ليحضمها مهاب الي حضته وقال مهاب..... اهلا يا قلب مهاب...... رقيه.... وحشتني  اوي.. ابتعدت عنها وهي تنظر له ثم نظرت الي الاخريه وقالت.... ايه ده انتو هنا لين ونور سيلا اسيل ..... اتجهت لها للفتيات وبعد ان سلمت  عليهم  توجهت رقيه الي الشاب وسلمت علهم الي ان وصلت الي ليل الذي كان ينتظر ان اقترب منه... يا لله كم اشتاق لها.. امسك يدها وقال بحنان ليل،.... الحمد لله علي السلامه يا رقيه.... ثم همس بخفه.. رقيتي.... رقيه... الحمد لله........ دخل جمال بعدها وقال جمال... السلام عليك عملين ايه... اتجه له كل من مهاب وادهم وحتضنه بقوه فهو والدهم  الذي قام بتربيتهم...... مهاب... الحمد لله يا عمي انت عامل ايه.... جمال.. الحمد لله يا ابني انا تمام👌..... ادهم.... تعاله عشان ترتاح اكيد تعبان..... اومئ له جمال ثم جلس مكانه.... جمال.... عملين ايه يا بنات... لين... الحمد لله يا عمو..... جمال.... حد من العيال دول مزعلينكم..... نور بغرور..... متقلقش يا عمي احنا مسيطرين...... نظر لها حسام بطرف عينه وقال حسام.... نور..... نور..... نعم يا قلبي..... حسام.... لا بس بجرب اسمك يا حببتي...... جمال... هههههه وضح اوي انكم مسيطرين..... مهاب يا ابني انا عاوز ارتاح المكان جهز ولا لسه...... مهاب..... لا المكان جاهز يا عمي تعاله معايه..... نهض جمال خلف مهاب..... رن هاتف ليل معلان عن اتصال... نظر ليل الي الهاتف ثم اجاب بهدواء.... #الحور مترجم عشان جاسر في امريكا..... # جاسر..... اهلا يا صديقي كيف حالك... ليل.... انا علي ما يرام جاسر... جيد... مممم...متي سوف تاتي...... ليل.... لا اظن اني سوف ااتي في الوقت الحالي ثم لما تتحدث  الانجليزية هل  هناك احد معك.... جاسر.... نعم... والان هناك سفقه جديده  اريدك ان تكون شريك بها ليل.... ما تلك الصفقه...... جاسر.... انت تعلم مجموعه شركات الدون اليس كذلك..... ليل...... هل تمزح معي يا جاسر.... جاسر ببرود..... لا لاامزح.... ليل... ايها الحقير انت تعلم حق العلم من هو الدون..... كيف تطلب ذلك.... ماذا، حدث  انا اعرفك جيد عندما تتحدث بذلك  الغموض... بماذا، تفكر انا وثق ان هناك كارثه علي وشك الحدوث..... جاسر.... اجل.. ولان لا يهم علي كل حال انا قمت بسحب العرض.......... ترجت ليل الي الخلف وقال بجمود ليل... او حقا تم سحبت العرض يا الهي كم انا حزين ايها الو*د اقسم ان لم تشرح لي كل شي الان سوف ااتي لك وقتها سوف اغير لك خريطه وجهك العينه تلك.... هل تطلب ان اضم شركاتي الي شركه ذلك الو*د القاتل انه من اهم تجار السلاح في الولايه.... اسمع جيدا يا جاسر انا اعلم من انت واعلم مدي  ذكائك وعلم ايضا من هو الدون..... الصدم بينكما لن يكون هين هل فهمت انتما تعدان من اقوى. رجال الاعمال في اميركا... تلك الحرب التي تقوم بها سوف تخلف وراها الكثير والكثير من المتاعب..... جاسر.... لا اكترث... علي اي حال ليس لدي احد لاخاف عليه... حتي لو مت فالن  يحزن احد ...... فقد ليل اعصابه  وقال بصوت عالي جعل اسيل التي تجلس بجوره تنتفض من مكنها ليل..... ايها الغ*ي هل انت مجنون، وانا اين ذهبت  انت صديقي الوحيد يا حقير هل تظن اني سوف اتركك تموت وحتي ولو مت هل تظن اني سوف ادع ذلك الو*د الذي كان سبب في موت اعز اصدقائي واخي  حيا... العنه سوف انتقم منه حتي لو كان الثمن حياتي تذكر ذلك..... انا مستعد ان الحق بك الي الجحيم ايها الحقير  ثق بذلك واعلم انا سوف ااتي لك..... جاسر...... هههههههه يا الهي... انت حقا لا تصدق لقد كنت متاكد ان هذه سوف تكون رد فعلك علي العموم سوف احرص علي حياتي العينه من اجلك.... ليل.... ايها الو*د هل اتصلت بي لكي ترفع لي الضغط..... جاسر... ههههه في الحقيقه  نعم... والان كيف اخوتك.... ليل.. انهم  بخير....... جاسر... اذن  ارك فيما بعد عنده  .... اغلق الهاتف مع جاسر ثم وضعه في جيبه ونهض من مكانه وقال ليل..... انا همشي بقي.... لين..... في ايه يا ليل..... ليل... مفيش ده الزفت جاسر... يلا سلام  اسيل، هتيجي.... اومئت له بنعم ثم ذهبت معه.... ×************ مر اليوم علي الجميع لياتي اليوم التالي والذي يحمل الكثير من المفجئت.... عند مريم التي كانت تجلس في غرفتها والدموعها  لم تجف بعد..... تنتظر ان ياتي لكي يقوم بحكم الاعدم عليها بزوجها من ذلك الرجل الذي الي لان لا  تعلم اسمه...... دخل ولدها  والقي عليها فستان ابيض طويل وقال محمد.... البسي يلا رحمه ساعديها..... عشان جوزها.... خرج من الغرفه اما رحمه التي نزلت دموعها علي تلك المسكينه ثم اتجهت لها واخذتها الي المرحاض لتتجهز..... بعد ان انتهو خرج وهي تري ذلك الفستان الذي كان بمثابه كفن لها لا تعلم لما لا تستطيع ان تتنفس.... ركبت السياره، مع السائق بعد  ان اخذ ولدها امضتها ثم اتجه بها الي قصر عادل ال شمسي..... نزلت ثم انظرت  الي عادل الذي كان ينتظرهم وقال عادل.... روحي مع الخدمة هتوريكي الاوضه.... تحركت من مكنها وكانت تمشي ببطء وكأن لا روح بها..... وصلت الي تلك الغرفه.... نظرت حولها وهي تمرر عينها علي اثاث تلك الغرفه الفاخره.. كانت مزيج بين الاسود والرمادي..... اتجهت الي السرير وجلست عليه لتنهمر دموعها بقوه...... في الاسفل وصل عامر الي القصر وهو ويرتدي بدله بلوم الرمادي... نظر بسخره الي المدعوين الي تلك الحفله ثم قال بصوت عالي... عامر..... يلا الحفله انتهت  العروسه مش هتنزل...... نظر له المدعوين بصدمه من وقحتة  اتجه له  محمد الذي قال محمد.... انت بتقوا ايه... عامى ببرود.... يلا من هنا انا مضيت الورق مش عاوز اشوف خلقه اي حد فيكو عادل.... عامر احترم نفسك... عامر..... هههههه ولو معملتش كده هتعمل ايه يا والدي العزيز.... علي العموم  انا هاخد مراتي وامشي من هنا انا عملت الي قولت عليه اما بنسبه لشيكات فبلها واشرب ميتها يا عادل.... يلا سلام اصل العروسه مستنياني.... تركهم ميقفون في ذهول من ما قاله  واتجه الي دخل القصر..... ********* عند مريم كانت تجلس فى تلك الغرفة التى كانت **جن لها لا تصدق ما يحدث لها..... ما أصعب أن يباع الانسان من أقرب الناس له...فاها هى الان تجلس وتنتظر أن ياتى ذلك الرجل الذى إشتراها من والدها بثمن ....رخيص..... ضمت قدمها الى ص*رها وهى وتدفن رأسها بين يديها كانت طول تلك السنوات تتحمل سخرية الجميع منها بسبب أعاقتها التى كانت سبب في كره والدها لها وخجلة منها فقد كان يرفض الاعتراف أمام الناس أنها أبنته فقد كانت معاقة في إحد قدميها....نظرت الى قدمها كانت وحدة أطول من الاخرة لذلك كانت تمشى بصعوبة....نزلت دموعها مثل الشلال وهي تكتم شهقتها.... سمعت تلك الخطوات التي تتجة لها لتنهض بسرعة وهى تتلفت حولها فلم تجد امامها سوء الدولب لكى تختبئ فية..... كان يتجة الى تلك الغرفة التى تجلس فيها زوجتة أبتسم بسخرية عند هذا الكلمة لا يصدق لقد أجبر على إن يتزوج من فتاة لا يعرفها من أجل والده وشركاتة وليس إي فتاة بل فتاة معوقة يالا سخرية الموقف يشعر إنه يشبة الفتاة التي تجبر علي الزوج ليس لها قرار فية....وصل الى الغرفة وقام بفتح الباب مرر عينة في أجراء الغرفة وهو يبحث عنها ولكنة لم يجدها اغلق الباب خلفة و توقف في منتصف الغرفة وهو يبحث عنها ابتسم بسخرية وجلس على السرير وهو يضع قدم علي الاخره  وقال عامر .." عارف انك سمعانى وهعد لحد تلاتة لو ما خرجتيش هتشوفي يوم أسود...1....2..." وقبل ان يقول 3خرجت من الخزانة وهى تقف وتستند علي الخذانة وجسدها الصغير الذى يشبة جسد الدمية يرتجف من الخوف......كان ينظر لها ببرود ويمرر عينه في جميع أنحاء جسدها كانت ترتدى فستان بلون الابيض وتضع غطاء علي وجهها فقال......" تعالى هنا...." انتفضت بمجرد سماع صوته لتتجة لها ببطء....لحظ هو طريقتها في المشى فاعلم إين تكمن تلك الاعاقة التي جعلت والدها يقوم ببيعها  بتلك الطريقه المهينه لها لا ينكر شعورة بل حزن من اجلها ولكن الامر ليس بيدة فا فى النهاية هو إيضا مجبر على ذلك...... ********* الي القاء في الفصل القادم من بروحي فتاه( معشوقه اليل ) الجزء الثاني من #هاكر_اخترق_قلبي بقلم #اميرة_الرويات #اية_احمد الكمنتات واليك
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD