الفصل السادس

549 Words
الفصل السادس تزوجت قاصر بقلم اسماء علي فجآه ابتعد عنها ووجدها تنزف بشده واغمي عليها فخاف عمر من منظرها واكمل لبس ملابسه ونادي ع احد والديه ام عمر بخوف:ي مري عملت ايه للبنت عمر بخوف:معرفش فجآه نزفت ابو عمر:يادي الفضيحه هنعملو ايه دلوقتي عمر:هنجيبولها الضاكتور. يابوي ابو عمر بحده:اتجننت اياك هنجيبوه ازاي دي فضيحه عمر :امال نسيبها تنزف وتموت لا مهملهاش واصل ..حملها عمر وخرج من الباب الخلفي للفيلا وانطلق للمستشفي تركها للطبيبه ووقف ف الخارج يدعي الله ان تخرج بسلام ............ في غرفه همسه شعرت همسه بالاختناق فقامت حتي تتوضا وتصلي وتتدعي الله ونامت من شده البكاء ع سجاده الصلاه .......... عند فيلا وهدان ام زين:مافضلش كتير ع الفرح االحج امين:اها ي ام زين الحمدلله هنفرحو بيه تاني كارمه بفرح:وهيبجا عندي ماما جديده هيييه الحج امين بحنان:ايوه ي حبيبتي هيبقا عندك ماما اسمها همسه كارمه :ماما همسه زين:السلام عليكم الجميع:عليكم السلام ...ركضت همسه لحضنه ف حملها قالت له بفرح طفولي:ماما اسمها همسه زين بحده:مسمهاش ماما فهمتي ..بكت كارمه بحزن وقالت:انت وحش جوي وتركته ورحلت الحج امين:ليه كدا ي ولدي زين:معوزهاش تتعلق بيها ماممكن متكونش كويسه معاها الحج امين:لا همسه طيبه انا عارفها كويس بكرا هتشوف زين:ان شاء الله ..وتركهم ورحل ام زين:يارب تكون حنينه عليها الحج امين:يارب ................. جلس زين تحت شجره وادمعت عيناه زين: مكنتش عايزها تنادي لحد غيرك يا ماما بس يلا دا النصيب ليه هملتيني لحالي ف اعز حاجتي ليكي ربنا يرحمك بس وعد مهدخلش حد قلبي واصل ............ خرجت الطبيبه بشده وانفعاال وقالت :مين اللي عمل كدا دا انا هود*كم ف داهيه عمر بإنفعال وهو يخرج سلاحه:خلصينا مراتي جرالها ايه الدكتور بخوف :البنت لسا صغيره غلط الجوااز عليها ف السن دا دي لسا قاصر عمر :خلصينا مالها الدكتوره :البقاء لله ...وقع الخبر كالصاعقه ع مسامع عمر ..قام بتجهيز بإخراجها واخذها للمنزل وبعث لوالدها ام حنين ببكاء:يا حبيبتي يا بنتي مكنش يومك ي بنتي منك لله انتم السبب حسبي الله ونعم الوكيل جتلتوها .... ابو حنين بحزن :اني السبب جتلتك ي بتي معرفتش قيمتك غير بعد موتك سامحيني ي حبيبتي تم تشيع جنازه حنين ....واخذ العزاء ... ........... علمت همسه بخبر موت صديقتها ف انهارت وخافت بشده من ماحدث لصديقتها واخذت تبكي وتصرخ بهستريا: لا مش هتجوز هموت لا. .. حتي جاء الطبيب وقام بإعطاها مهدء الطبيب :عندها صدمه اديتها حقنه مهدآ وهتبقا تمام ام همسه بحزن:البنت خايفه لساتها صغيره الحج ابراهيم :ربنا يستر.... ------------------ ف الصباح استيقظ الجميع ع صوت صراخ همسه ف اجتمع جميع من بالفيلا ف غرفتها همسه بصراخ :لا حنين لا هموت زيها لا مش عايزه اموت ...واخذت تهذي بكلمات اخري غير مفهومه حتي اغمي عليها ف وضعت والدتها يدها ع جبهتها وقالت بحزن :البنت سخنه جوي الحج ابراهيم: هجبلها الدكتور حالا وذهب.ليآتي بالطبيب مره اخري الطبيب:السخونيه هتروح بإذن الله بس تاخد العلاج بإنتظام وتبعد عن الخوف والتوتر ... الحج ابراهيم:انشاء الله ف نفس وقت خروج الطبيب كان زين يخرج من السياره ف عقد حاجبه بإستغراب وتقدم ليصافح الحج ابراهيم زين:في حد تعبان ولا اي الحج ابراهيم بحزن:همسه بنتي تعبانه جوي زين :مالها الحج ابراهيم:متآثره بموت صحبتها وعماله تخترف وتصروخ وتقول معوزاش اموت زين:طب ممكن اتكلم وياها الحج ابراهيم:طبعا تعال معايا دخل زين لغرفه همسه ووجدها نائمه ودموعها تنهمر ووجهها شاحب ف حزن بشده ع حالها وقرر الحديث معاها حتي يعلم لما تلك المشاغبه خائفه خرج الجميع ب**ت فور دخول زين فجلش بجوارها وهي مغمضه عينيها زين بهدوء:همسه انتفضت همسه عندما سمعت صوته وارادت الصريخ ولكن لم تكمل صرختها بسبب....و...و.. يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD