الفصل الخامس

621 Words
الفصل الخامس من تزوجت قاصر بقلم اسماء علي فجآه اصطدمت سياره زين بشجره فجرح جرح صغير ف رآسه ف*نهد وقال :ياربي شكلك هتجيبي اجلي ي بت الصياد..واستدار وعاد للمنزل . عندما دخل وجد سكون ف المنزل ف علم ان الجميع نائم فتوجه لغرفته وابدل ثيابه ونام فسبات عميق ............ ف الصباح في منزل ما صغير جدا وفقير صدع صوت صراخ فتاه صغيره ف كان والدها يض*بها بشده وتلك الفتاه هي صديقه همسه المقربه اسمها حنين حنين ببكاء وصدمه:بتتضروبني ي بوي ابوها:اضروبك وا**رلك دماغك كمان حنين ببعض القوه:لاخر مره هقولك ي بوي مهتجوزهوش ابدا رايده اكمل علام ..صرخت مره اخري عندما جرها واالدها من شعرها وض*بها ع وجهها ف اخذت تصرخ حتي تتدخلت امها وقالت ببكاء:خلاص ي حج هتموت ف يدك خلا هتتجوزو بس سيبها ابو حنين:عقلي بتك ي هجتلها كتك داهيه انت وهي معرفش ليه مخلفتيش ولد ..وانطلق. ام حنين ببكاء:حسبي الله ونعم الوكيل معلش ي بتي قومي معايا حنين ببكاء: عشان خاطر ي اما مريداش اتجوزه اتصرفي الام :اعمل ايه بس ي بتي مالناش حد ينجدنا من يد ابوكي هيجتلنا لو فكرنا نهرب حنين :يارب ساعدني يارب .... الام:قومي ي بتي جهزي نفسك النهارده فرحك ..قامت معاها حنين كجسد بدون روح ... .................... في فيلا عائله الصياد كانت همسه تجلس ع السرير ببعض الوجع والمرض ف دق الباب ... همسه:ادخل .....:كدا ي همسه رايده تسبيني لحالي زعلانه منيكي همسه:خلود حبيبتي تعالي اتوحشتك متزعليش مني خلود:لا زعلانه منيكي (خلود صديقه ريم وحنين ) همسه:حقك عليا معرفش عملت اكده ازاي خلود:الحمدلله خير بس متكرريهاش تاني عشان خاطري همسه بإبتسامه:حاضر ..اومال فين حنين خلود بحزن:النهارده فرحها همسه بصدمه:ازاي خلود:ابوها اجبرها تتجوز همسه بحزن:الله يكون ف عونها حاسه بيها خلود:متزعليش نفسك ي حبيبتي خير ان شاء الله ..سمعت ان زين جوزك عصبي بس طيب ومحبوب وسط الناس وف نفس الوقت كلهم بيخافو منيه لقوته همسه بلامبالاه:عادي .. اقعدي خلينا ننمو سوا خلود:اشطاا ........................ في غرفه زين استيقظ زين بسبب كف رقيق وناعم يتلمس وجهه ف كان هذا الكف هو يد كارمه زين بصوت متحشرج:حبيبتي مالك بتبكي ليه كارمه:عشان ف دم ع راسك زين وقد تذكر:اه. متخافيش ي حبيبتي دا جرح صغير هيخف علي طول كارمه:ماشي ..بابا زين:قلبو كارمه:رايدن اشوف ماما الجديده زين بتآفف :مش حالا ي حبيبتي قريب هتشوفيها كارمه وهو تقبل وجهه:بحبك زين بإبتسامه:بحبك ي حبيبتي ............ انطلقت صوت الاعيره الناريه تعلن زواج حنين من ذلك الشخص فكان عمره 28سنه ويدعي عمر ابو حنين:مب**ك ي ولدي عمر:الله يبارك فيك ياعمي ابو عمر:خلونا ناخد العروسه ونروحو نكمل احتفالنا ف بيتنا ابو حنين:حاضر ي حج ثواني وتكون عند*ك ....دخل ابو حنين للداخل فوجدها تبكي ومتمسكه ف حضن امها فقال بحده:قومي قدامي يلا جوزك رايدك حنين ببكاء:متسبنيش ياامه ابو حنين وهو يجذبها قومي يلا بلاش دلع ماسخ وجرها خلفه وهي تبكي ووجهه مغطاه بطرحه فستانها وامها تبكي وتتدعي عليه خرج ابو حنين للخارج وهو يجذبها خلفه واعطاها لعمر ابو حنين:خد عروستك اهي ابو عمر:وادي وصولات الامانه بتاعتك قطعها بنفسيك يلا ي ولدي هات عروستك وتعاال جذب عمر حنين مني يدها مشي بها حتي السياره وجلست بجواره فكانت كالجسد بدون روح ..... --- بعد خمس دقائق وصلت السياره امام فيلا عمر ونزلت حنين بجواره ف استقبالتهم النساء باازغاريظ والغناء واخذتها ام عمر وصعدتها لغرفه عمر وذهب عمر ليحتفل مع الرجال ذهب عمر ليحتفل مع الرجال ويضحك مع اصدقاءه .بقلم /اسماء علي.. وف الاعلي كانت حنين تجلس خائفه منهاره ف كل دقيقه تمر عليها كالجحيم حتي فتح الباب فجأه ودخل عمر واغلقه وراه واخذ يتقدم حتي وصل امامها اما هي فقلبها اخذ يخفق بشده وبخوف اقترب منها ورفع الطرحه عن وجهها ف ابتعدت بخوف منه فقال بعصبيه:في ايه مالك حنين ببكاء:الله يخليك بعد عني متقربش مني ...بقلم/اسماء علي... عمر بعصبيه وحده:نعم ي ختي انت اتجننتي اياك خلصيني الناس مستنيه برا وجذبها من يدها ف اخذت بتكي وتبعده عنها حتي حصل ماقد حصل وفجآه ابتعد عنها نظر لها وجدها اغمي عليها وتنزف بشده والدماء تملآ المكان وفجآه ...و...و..و. يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD