الفصل الثاني

786 Words
حضنت حقيبتها ثم رقض خارج المكان الذي كانت تختبئ فيه " حتي امسكها أحد رجال صرخت عايدة بخوف عندما رئته يمسكها بالقوة اسرع عزمي وباقي رجال نحو الصوت " ثم تفجيوا بهذه الفتاه تحدث رجل بخشونة: البت دي لقتها مستخبية يا عزمي بيه عزمي: بغضب " مين دي ودخلت هنا ازاي بهايم فتحي: والله يا عزمي بيه ما نعرف اقترب عزمي منها ثم سألها: انتي مين وايه الي دخلك هنا تشجعت عايدة عندما رئت الاطفال يتكورون علي بعض بخوف ثم قالت بصرامة: انا الي هود*كم في ستين داهيه " انتم ايه معندكم قلب عزمي: لا ياختي معندناش " انطقي يا بت مين الي بعتك عايدة: محدش بعتني انا شفتكم وانتم بتخطفوا الولد الغلبان ده " حرام عليكم مفيش رحمة رن هاتفها لمرة ثانية " حضنت عايدة الحقيبة بخوف انه داخلة اكبر دليل علي هذا الشيطان خطف منها عزمي الحقيبة ثم طلع الهاتف " ليبحث فيه حتي وقع نظرو علي تسجيل لهم صوت وصورة رفع نظرو لها ثم جز علي اسنانة " يا بنت ال....آ.. ثم صفحها بالقلم وضعت يداها علي وجها وهيا تمنع دموعها لكي لتبين قوتها أمامهم ثم رفعت يداها لترد القلم لعزمي ثم خطفت منه الهاتف هجم عليها الرجال حتي رقضت منهم وفي ثانية وحدة اصبحت عايدة ترقض خارج المخزن " لأن الله معاها استطاعت تخرج من مخزن زتخبي منهم " أخذ عزمي هاتفة ليتصل بالبوص الذي ينتظره " ليخبرو هذه المصيبة رد عليه رئيسهم " عزمي عزمي: احمد بيه " مصيبة عزمي: انطق بسرعة في ايه عزمي: بنت دخلت المخزن وسجلت لينا كل حاجه احمد: ازاي ده حصل يا غ*ي عزمي: صدقني معرفش احمد: فين البنت دي عزمي: للاسف هربت احمد: اقفل يا غ*ي " حسابكم معايا بعدين عزمي: هتعمل ايه يا احمد بيه احمد: هتصرف ثم قفل في وجه ..................... ظالت عايدة ترقض حتي ابتعدت المخزن " أوقفت سيارة اممها حتي نزل منها شاب وسيم للغاية" في حاجة يا آنسة انا شيفك بتجري عايدة: اه الله يخليك في ناس بتجري ورايا وعايز تقتلني الشاب: طيب اركبي بسرعة قبل ماجد فيهم يجي ركبت عايدة بسرعة السيارة حتي انطلق بها الشاب تن*دت عايدة برتياح بعد ما انقزها هذا الشاب الملاك شياطين" نظر لها شاب ليسألها' ناس دي بتجري وراكي ليه نظرت عايدة خلفها لتتأكد انها ابتعدت عنهم ثم نظرت شاب وهيا تقول: اصل وقعت في مصيبة الشاب: خير يا آنسة عايدة: أما هحكيلك وكمان عيزاك تشهد معايا الشاب: اشهد علي ايه عايدة: اشهد ان كان في ناس بتجري ورايا الشاب: تحت امرك بس افهم الاول عايدة: انا كنت راجعة من شغلي من كام ساعة كده اصل شغالة في شركة كبيرة اسمها شركة البنهاوي الشاب وهو يرفع حجبيه " معقول عايدة: اه انت لو مش مصدقين اد*ك البطاقة الشاب : لالا مصدقك كملي وبعدين عايدة: وانا ماشية في امان الله لقيت عربية قديمة كده سرقت طفل صغير الشاب: وهو ينظر لطريق" وبعدين عايدة: بعدها انا وقفت عربية عشان احاول انقز الولد سواق تا**ي نزلني وهرب بعد ما حس أن في خطر عشان طبعا طفل ده دخلوه مخزن " انا اصريت اعرف هما عايزين منه ايه وكان عندي امل اهربة دخلت جوة واستخبيت " وسمعتهم الشاب: اه وبعدين كملي كملي عايدة: طلعوا ناس من الي بتاجر في الاعضاء نظر لها شاب نظرات غريبة " لا تستطيع عايدة شرحها او فهما ثم سألته: انت بتبصلي كده ليه ابتسم شاب وهو يقول: ابدا " كملي عايدة: انت مش مصدقني صح الشاب: بصراحة. بعدين لو روحتي القسم " وقلتي الي حكتهولي محدش هيصدقك عايدة: ازاي انا عارفة المكان الشاب: اكيد فضو المكان عايدة: بس انا معايا دليل صوت وصورة ليهم نظر لها شاب حتي تغير صوتة وهو يسألها: وهو فين دليل ده عايدة: حبيته " في حتي عشان لو مسكوني وقتلوني اي حد يلقيه ويعرف تغيرت ملامح الشاب حتي نظر لها : في حد يحط دليل مهم كده في اي حته " انتي غ*يه عايدة: انا مرمتهوش " انا قولت خبيته وبعدين انت مالك متعصب كده ليه " لو سمحت نزلني الشاب: انا اسف جدا مقصدش بس دمي بجد اتحرق لما سمعت أن في ناس كده حقيقي عايدة: للاسف فيه الشاب: طيب مش هينفع تروحي القسم الا لما تجيبي دليل عايدة: فعلا مش هينفع الشاب: مفيش الا حل واحد " نرجع نخدو عايدة: لا طبعا مستحيل" احنا ممكن تروح بكرا أو بعدو بليل يكون الوضع هدي شواية الشاب: عندك حق " خلاص خدي رقمي وسجليه عندك ياريت تديني رقمك عايدة: تمام " بس مش عايزة اتعبك خصوصا انك صاحب شغل الشاب: لا متخفيش التا**ي ده بتاعي " وبعدين ده عمل خير عشان ربنا يسترها معانا عايدة: ياريت ناس كلها زيك" بجد مش عارفة أقلك ايه الشاب: ولا حاجة " مهم تحبي اوصلك فين عايدة : هنا " انا بيتي الي هناك ده نظر الشاب لهذا البيت ثم نظر لها : فرصة سعيدة يا آنسة " اسمك ايه عايدة: اسمي عايدة " وانت الشاب: انا " احمد اسمي احمد ......... هل يوم علاقة بين الشاب والعصابة ؟ #توقعتكم #جهاد_محمد #قلب_ميت
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD