بيت العيلة البارت الرابع عشر

1488 Words
بيت العيلة البارت الرابع عشر بقلم / غادة سعيد الساعه عدت ١٢ وابتدي احمد عينه تحمر ووشه يبقي شكله مخيف وصوته يعلي ويتغير . . . . . . _ اهدي يا احمد اهدي انا جنبك . . . . . . . = انا مش احمد ومش هخرج منه مهما عملتي دا آذي ابني الي معنديش غيره . . . . . . . _ آذي ابنك ازاي بس مهو كان بيخلص روح عمه . . . . . . . = روح عمه كان ابني متعلق بيها انا مش هرحمه خالص هفضل وراه لحد ما يموت نفسه . . . . . . . _ ارجوك ابعد عنه هو مكنش قصده يأذي ابنك طيب قولي علي حاجه واحدة نعملهالك عشان تبعد عنه . . . . . . . = متتكلميش كتير . . . . . . كتابات ل ghada saeed وفجأه قعد يخبط دماغه فالحيط جامد ويطلع اصوات غريبه لكن لمياء كانت مرعوبة وحاسه انها هيجرالها حاجه . . . . . . الصوت بدأ يعلي ولمياء كانت خايفه احسن الحاجة انوار تسمع حاجه . . . . . . . . لكن الي كانت خايفه منه حصل والحاجه انوار طلعت عالصوت . . . . . . خبطت عالباب . . . _ انتو كويسيين يا لمياء ايه الصوت ده افتحي الباب . . .. . . لمياء كانت سامعه ومش عارفه ترد تقولها ايه والصوت كان عمال يزيد فا فتحت عليهم الباب وشافت احمد وهو فالحاله دي وعنيه لونها احمر وبيتكلم بصوت مش صوته خالص . . . . . اضطرت انها تقفل عليه الباب وتاخد الحاجه انوار تحكيلها علي حكايته وايه حصله من فترة والمشكله الي هو فيها وانه مش عارف يتصرف ولا يتعالج . . . . . . . . . . _ يالهوي يا لمياء وانتي ازاي عايشه معاه ف بيت واحد بالمنظر ده . . . . . . . . = هعمل ايه يا طنط هو بني ادم كويس وعمره ما آذاني انا نفسي انه يتعالج اوي . . . . . . . _ الحل بتاعك عندي دا احنا عندنا هنا الشيخ عبد المجيد بنفسه فالجامع انتي حظك حلو لأنه كان اسبوع وهيسافر . . . . . . حلكم عند الشيخ عبد المجيد مفيش حد غيره هيقدر يعالجه دا ياما عالج حالات زي كده و اصعب بكتير متخافيش هنروحله انا وانتي الفجر تجيبه بعد الصلاه ونرجع عالبيت . . . . . . . _ طيب اسأل احمد الاول عشان ميزعلش اني عملت حاجه من وراه . . . . . . . = تسأليه عن ايه بالظبط وهي دي محتاجه سؤال دا لازم يتعالج احسن بعد الشر يعمل في نفسه حاجه . . . . . . . . . _ انا مش عارفه اقول لحضرتك ايه انتي ست طيبه جدا مبقاش فيه منك كتير فالزمن ده انتي غير حماتي خالص مع انكم من نفس العيله. . . . . . . . . = احنا فعلا من نفس العيلة بس عمرنا ما كان لينا كلام معاها من يوم متجوزت اخونا وهي مقطعانا ومش عوزانا ندخل في اي حاجه تخصها يلا الله يرحمها بقي . . . . . هي عملت معاكي ايه صحيح خليتك اتطلقتي . . . . .. _ معلش يا طنط انا اسفه هي بين ايادي ربنا دلوقتي مينفعش اتكلم علي واحده ميته بس هي ظلمتني ظلم فوق ما تتخيلي وخليتني اتطلقت ظلم وانا معملتش حاجه فالاخر وهي بتموت اعترفت ل علي اني مظلومه وهو من ساعتها عاوز يرجعلي وانا برفض . . . . . . . . . = بيطلب منك ازاي وانتي متجوزة . . . . . . . . _ اقصد يعني قبل ما اتجوز وفالآخر خ*ف بنتي وحرمني منها بعد كل الي مامته عملته فيا بيحرق قلبي ع بنتي. . . . . = انتي غلبانه اوي يا لمياء وربنا هيكرمك ان شاء الله . . . . . . يلا اهو الفجر قرب يأذن قومي بينا علي الشيخ عبد المجيد عشان نتفق معاه قبل ما الصلاه . . . ... . . .. . . . . نزلت لمياء والحاجه انوار واتوجهوا عالجامع الي بيكون فيه الشيخ عبد المجيد واستنوه بره عشان يلحقوه قبل صلاه الفجر وأول ما جه . . . . _ صباح الخير يا شيخ عبد المجيد . . . . . = صباح النور يا حاجه انوا اؤمريني فيه حاجه ولا ايه . . . . _ ايوة والنبي يا شيخ عندنا حاله طالبين انك تعالجها واحد بيجي الساعه ١٢ لحد الفجر بيتحول وبيقعد يعذب في نفسه ومبيبقاش هو بسبب انه حرر روح حد ميت وحرق الي كان علي روحه . . . .. . . . = اه فهمتك بعد صلاه الفجر هكون عندك . . . . . . روحوا عالبيت وكان الفجر آذن واحمد رجع لطبيعته ونزل تحت يدور علي لمياء واول ما دخلوا . . . . . . _ انتي كنتي فين يا لمياء . . . . . . = انا كنت .. . . بصراحه يا احمد طنط انوار لما عرفت قصتك قالتلي انها عاوزه تساعدك وفيه شيخ هنا كويس جدا . . . . . . _ و انتي قولتيلي انك هتعملي كده انا عدا عليا ٥٠ شيخ ودجال ومحدش عرف يساعدني اشمعنا ده الي هيساعدني . . . . . . : صدقني يابني الشيخ عبد المجيد متخصص فالحالات دي اصلا مش زي اي حد جرب واعرف بنفسك مش هتندم والله . . . . . . . . . . . . . . . . _ قولتلكم انا تعبت من العلاج ده انا خلاص هتأقلم زي مانا انا عارف اني هاجي في يوم من الايام وهقتل نفسي بس انا بتعذب فالعلاج ومفيش فايدة . . . . . .. . = انت هتخسر ايه يا احمد جرب ومش هتخسر حاجه . . . . . _ لا يا لمياء عشان انتي مخدتيش رأيي الاول . . . . . . . فجأه الباب خبط والشيخ عبد المجيد وصل . . . . . _ السلام عليكم ورحمة الله وبركاته . . . . فجأه احمد طلع صوت صرخه هزت البيت كله . . . . . . _ اهلا اهلا مخم الكبير اه عرفتك هو انت بقي الي بتعذبه الغلبان ده كل يوم . . . . . . . . . احمد بصوت غريب : ايوة ومش هسيبه غير لما اقضي عليه زي ما قضي علي ابني . . . . . . . = لا هتسيبه ودلوقتي اوعي تفتكر انك اقوي مني ومن كلام ربنا انت اصغر من اي انسان عالأرض هتخرج بالزوق ولا استعمل معاك اسلوب العنف . . . . . . . . . . فجأه احمد قعد يضحك بصوت غريب وعينه كانت حمرا زي الدم . . . . . الشيخ عبد المجيد خدوا قعدوا علي كرسي وربطه من ايده . . . . وبدأ يقرا عليه بعض ايات القرآن وبعض الادعيه وكان ماسك المصحف . . . . . . . . _ اخرج لوحدك بدل ما احرقك زي ابنك اخرج دلوقتي حالا . . . . . . واحمد قعد يصررخ والناس كلها فالمكان سمعت بيهم . . . . . .. _ مش هخرج لو هتحرق لازم اقتله زي ما قتل ابني . . . . . . = ابنك هو الي آذي روح شخص عزيز عنده وهو كان طالب المساعده انتوا ليه عاوزين تأذوا ومتتأذوش . . . . . . . راح ماسك إزازه ميه كان جايبها معاه تقريبا هي ميه مقروء عليها ورش رشه بسيطه منها علي جسم احمد راح جسمه مطلع بخار وصرخ تاني بصوت اعلي . . . . . . . = شوفت بقي انا ممكن اعمل فيك ايه دا غير نار الاخرة والي هيحصل فيك . . . .. . . فجأه راح احمد بص جنبه ورجع حاجه لونها اسود خالص وقعد يكح جامد اوي راح الشيخ مشربه ميه من الي كانت معاه فالإزازه . . . . . . . _ هو في ايه ايه حصل . . . . . . = مب**ك يا بطل انت قوي اوي انك تستحمل جن بقوة مخم كل ده ومتنتحرش . . . . _ مب**ك علي ايه انا خفيت لا اكيد دا مستحيل يحصل. .. . . . . كتابات ل ghada saeed = مفيش حاجه اسمها مستحيل انت بفضل الله خفيت . . . . . _ بس انا في ناس كتير جم يعالجوني معرفوش شيوخ كتير . . . . . = اكيد دجالين انا متخصص اصلا فالنوع ده من الجان بفضل الله مفيش حاله وقفت قصادي دول حتي يعرفوني كويس. . . . . . . . _ انا مش هرتاح ولا اتطمن غير لما الساعه تيجي ١٢ وميحصليش الي بيحصل كل يوم . . . . . . = انا عاوزك تطمن خالص دول حتي مش هيرجعولك تاني بعد المية الي شربتها دي . طهرت معدتك من اي حاجه وحشه بفضل الله. .. . . . . _ انا مش عارف اقولكم ايه بجد انتوا رجعتولي روحي انا كنت حاسس اني قربت اموت خلاص. . . .. . . . . . . فجأه التليفون رن بتاع البيت . . . . . . . . . يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD