بيت العيلة البارت الثامن عشر

1565 Words
بيت العيلة البارت الثامن عشر بقلم غادة سعيد .. . . _ ماشي يا محمد لو سمحت ابعد عني شوية بقي عشان هدخل الحمام . . . . . . . . = طيب انا نازل افطر تحت خليكي بقي قاعدة براحتك . . . . . وسابها ونزل تحت . . . .. مسكت هبة التليفون اتصلت ب لمياء . . . . . _ ازيك يا لمياء عاملة ايه . . . . . . = ازيك يا عروسه دا وقت تكلميني فيه برضو . . . . . . . .. _ اسكتي يا لمياء والنبي انا مش عارفه انا ازاي اتجوزت واحد كنت بعتبره اخويا انا كده هعذبه معايا وقعداله بالطرحه وكأنه هيخ*فني . . . . . . . . = طرحه !!!! انتي بتهزري صح ايه الي بتعمليه ده يا هبه ربنا يكون في عونه . . . . . . .. _ عمري متخيلت اني اتجوز واحد غير جوزي يا هبة وكمان اخوه الي كنت بعتبره اخويا انا مش قادرة اقتنع غير انه اخويا وبس . . . . . . ... . = متسباقيش الاحداث انتو واحده واحده هتاخدوا علي بعض . . . . . . . . _ لا انا هفضل عايشة معاه كده عشان البنت . . . . .. = بطلي الكلام ده واقفلي معايا وقومي البسي حاجه حلوة وحطي برفيوم و سرحي شعرك دانتي عروسه . . . . . . قفلت مع لمياء وقعدت تفكر في كلامها وقالت مفيش مانع انها تقعد قدامه ب*عرها دا برضو جوزها . . . . . . . غيرت هدومها لبست بيجامه وسرحت شعرها وحطت ميكب خفيف . . . .. . ولقت الباب بيخبط . . . . .. _ انت مش معاك مفتاح . . . . . . = بخبط احسن تكوني خالعه الطرحه وتخافي احسن اكلك . . . . . . _ لا ادخل عادي . . . . . . = الله ايه التغيير الفظيع ده ايه الي حصلك فالنص ساعه دي . . . . . . _ والله قولت ان مفيش مانع اني اقعد قدامك ب*عري دي مفيهاش حاجه حرام يعني انا هقعد اخنق نفسي ليه . . . . . = انا جايبلك اكل معايا وحلويات من الي انتي بتحبيها . . . . . _ بجد شكرا اوي يا محمد . . . . ... فجأه تليفونه جاتله رساله عالواتس ووشه اتغير خد التليفون ودخل الاوضه جوة . . . . . . دخلت هبه وراه الاوضه . . . . . . _ في حاجه حصلت انت وشك قلب كده ليه . . . . = لا ابدا مفيش. . . . . . . _ امال مين باعتلك الرساله . . . . . . . = انتي هتحققي معايا ملكيش دعوة . . . . . اتعصبت هبة وسابته ودخلت اوضتها . . . . . فضل طول اليوم فالاوضه مخرجش منها خالص وهي قلقت وشكت فالرساله الي جاتله خرجت تقعد فالصاله شوية لقيته سايب تليفونه يشحن فتحته بسرعه ودخلت عالواتس واتصدمت ان الرساله من واحده اسمها إنجي وبينهم كلام كتير كانت بتقوله . .. . . . . . . .. _ بالسهولة دي نسيتني ورحت نفذت رغبة مامتك واتجوزت مرات اخوك يعني كل الي كنت بتقولهولي كان كذب حبنا الي استمر ٥ سنين كله كان اوهام انا هفضل ادعي عليك طول حياتي وعلي ال انت عملته فيا . . . . . . . = غصب عني يا إنجي مكنش في ايدي حاجه تانية تتعمل مكنش ينفع ا**ر كلام امي وبنت اخويا تتربي بعيد عننا . . . . . _ من النهاردة انسي انك تعرفني انا خلاص حجزت ومسافرة ل بابا مش هتشوف وشي تاني . . . . . . . وراحت عملاله بلوك . . . . فجأه وهي ماسكه التليفون لقت محمد سحبه من ايديها بسرعه وزعقلها . . . . . . . _ انتي ب اي حق تمسكي تليفوني وتقلبي فيه وتدخلي علي حاجاتي الشخصية . . . . . . . = بحق اني مراتك . . . . . . . . _ اه هو انتي مراتي في حاجات وحاجات لا انتي معتبراني اني مش جوزك ايه يخليكي تفتشي في تليفوني . . . . . . . = متعليش صوتك عليا مش كفاية من تاني يوم جواز الاقي رسايل بينك وبين واحدة . . . . . . . . _ ايوة وكنا بنحب بعض بس كل حاجه انتهت في اللحظه الي اتجوزتك فيها . .. . . . . . =ومتجوزني ومغصوب عليا كمان . . . . . . . . _ مش عارف اقولك ايه بس لو سمحتي متمسكيش تليفوني تاني مش انتي مش معتبراني جوزك خلاص احنا هنعيش كل واحد في حاله نربي البنت وخلاص . . . . . . . = احسن برضو. . . . . . . دخلت الاوضه وقفلت علي نفسها الباب وقعدت تفكر وضميرها كان مأنبها عشان البنت الي دمرتلها حياتها واتجوزت الي كانت بتحبه وقعدت تفكر في احساس محمد دلوقتي والرساله الي اتبعتتله . . . . . . . .. . . . ونامت وحلمت ب جوزها كان جاي يسلم عليها ويضحكلها وقالها فالحلم . . . . .. .. . _ عيشي حياتك يا هبة الي راح عمره مهيرجع . . . . . . مكنتش فاهمه معني الحلم بس لما ركزت لقيته مش زعلان منها انها اتجوزت وبيأمرها انها تعيش حياة طبيعيه . . . . . . . محمد من ساعه الي حصل وهو متجاهل هبة تماما بينزل من الصبح ويرجع عالنوم عشان كلام الناس بس . . . . . . . وفيوم كان راجل بليل متأخر كانت هبة قاعدة فالصالة بتتف*ج علي فيلم . . . . . . . _ صاحية يعني منمتيش . . . . . = اه الفيلم ده شدني حلو اوي . . . . . . _ فيلم ايه . . . . . . = مش عارفه تعالا اقعد اتف*ج معايا . . . . . .. _ دا فيلم رعب كمان دانتي قلبك جامد قوي بقي . . . . . = لا والله دنا بخاف من خيالي بس قولت اسلي نفسي قاعدة زهقانه وماما مش عاوزه تجيب حور بتقولي انتو عرسان جداد مينفعش . . . . . . . . . كتابات ل ghada saeed _ ليه هاتيها تقعد معانا عالاقل تسليكي . . . . . .. = هجيبها قريب ان شاء الله . . . . . . _ هغير هدومي و آجي اتف*ج . . . . . . . دخل يغير هدومه ولسة بيبدأ يلبس راح النور قاطع و هبة عندها فوبيا من الضلمه قعدت تصرخ بطريقه هيستيرية كأن حد بيخنقها طرع يجري ومسك ايديها . . . . . . . _ متخافيش في اية دا النور قاطع . . . . . . . = انا بخاف من الضلمه اوي يا محمد اوعي تسيبني قبل ما النور يجي والنبي انا بخاف . . . . . . _ حاضر والله متخافيش انا ماسك ايدك اهو فين تليفونك نشغل الكشاف . . . . . . = معرفش والله مش شايفه اي حاجه دا لو كان قطع وانت مش هنا ممكن يغمي عليا . . . . . . . فجأه النور جه وهبه بصت ل محمد لقيته لسه ملبسش باقي هدومه راحت مدوره وشها بسرعه وهو ات**ف ودخل يلبس هدومه بسرعه و خرج . . . . . . _ معلش مخدتش بالي خالص انتي اول مصرختي جيت جري افتكرت فيه حاجة . . . . . . . . = لا ولا يهمك شكرا انك جيتلي علي طول . . . . . . . _ طب ايه مش هنقعد نتف*ج علي فيلم . ... . . . = ايه رأيك نقعد نتكلم مع بعض شوية . . . . . _ نتكلم عن ايه . . . . . = احكيلي وفضفض معايا مين إنجي واتعرفتوا ازاي اعتبرني صديقتك . . . . . .. . _ اتعرفنا من ايام الجامعه كنا بنحب بعض بس ماما مكنتش موافقه عليها بتقولي انها متناسبنيش ومش دي الي هتفتح بيتك لأنها كانت علي طول بتسافر واهلها كانوا سايبنها هنا عايشه لوحدها انا منكرش اني حبيتها وجدا كمان بس انا كلام ماما كان بيدور في دماغي كتير اوي ازا هتقدر تربي عيالي وهي ع طول بره بيتها واهلها ميعرفوش عنها حاجه طول الوقت انا كنت هخطبها حتي لو امي مش موافقه وطلبت كذا مرة منها انها تتغير وكانت بترفض وعلي فكرة احنا سايبيين بعض من قبل ما اخويا الله يرحمه يتوفي عشان متفتكريش بس اني خليت بيها احنا سيبنا بعض وكانت عايشه حياتها واول ما عرفت اني هتجوز رجعت تاني تكلمني وتحاول تمنعني لكن هو ده النصيب محدش عارف نصيبه فين . . . . ... . انا عارف انك عمرك مهتتقبليني ومش شايفه فيا اني اصح اكون زوجك لكن انا مش وحش والله انا فعلا مش زي اخويا ولا عمري هكون زية بس انا عمري مكنت حاجه وحشه في حياة اي حد . . . . . . = متقولش كده يا محمد انت اي واحده تتمناك وتستاهل تتحب وتحب واحده احسن مني بكتير بس زي مانت بتقول كده انه النصيب . . . . . . انا هدخل انام بقي عشان تعبانه اوي تصبح علي خير. . . . . . . = وانتي من اهله انا كمان هدخل انام . . . . . بقولك ايه رأيك نخرج بكرة مع اصحابك لمياء و احمد . . . . . . _ فكرة حلوة انا زهقانه محتاجه اخرج هبقي اكلمهم بكرة .. . . . دخلوا ناموا وهبه صحيت الصبح اتصلت ب لمياء . . . . يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD