البارت ١٧

2831 Words
تصرخ شيرى من فرحتها ليتجمعوا حولها خالد ووالدها والدتها مفزوعين ليجدوها ترقص وتقفز في الهواء سعيدة ليتسأل خالدمردد،، انتى اتجننتى ياشيرى بتصرخى كدة وتخضينا في اية ..اية اللى حصل؟ شيرى تنظر اه ودموع الفرح تتساقط من مقلتيها، وتقترب منه ممسكه بكتفيه وتلف به من فرحتها مردده،،، اخيرا ياخلووود اتقبلت في شركة السيوفى اكبر مجموعة شركات في مصر، السيوفى اللى اسمه زى الطبل خالد بدهشه وذهول،،، معقول الف الف مبروووك ياحببتى... مش قولتلك ربنا هيعوضك خير وهتلاقى الشركة اللى بتحلمى تحققى فيها طموحاتك شيرى تزفر اتفاسازعاليه، ويتصاعد ص*رها اسفل واعلي وتقول بعد تنهيده مردده،،،، الله يبارك فيك ياخالد انا عمرى ما كنت احلم بس اعدى من جنبها مش اشتغل فيها الام تقترب منها وتقول بفرحه،،،، الف مب**ك حببتى ده من بركة دعايا ليكى طول النهار امبارح شيرى مقبله يداها بحب مردده،،، الله يباركلى في عمرك ياماما طبعا ده انا ماشية ببركة دعاكى ليا الاب ناظرا لها بحب وحنان يقول،،، ربنا يوفقك حببتى ويكرمك فيها وتثبتى نفسك.... وتكون قدمها خير عليكى يارب شيرى رافعه راسها لأعلى مردده،،، امين يارب ربنا يسمعك منك يابابا...استأذن انا بقى وادخل انام عشان هصحى من النجمة اروح الشركة بس يارب انام تحاول شيرى ان تنام، ولكن النوم يخا** جفونها لتستمر مستيقظة.... تفكر فيما سوف يحدث لها غدا في اول يوم عمل لها، وفجأة تنتبه انها لم تخبر كريم فتمسك تليفونها وتقوم بالاتصال به منتظرة الرد فتقول.. ايوة ياكريم مش بترد ليه عليا كنت فين كل ده؟ كريم بصوت نعاس:ايوة ياشيرى ياحببتى خير في حاجة حصلت هى الساعة كام شيرى تنظر في ساعتها لتجدها اقترب على الساعة 3 فجرا فتخجل من نفسها انها اتصلت في وقت متاخر فتعتذر له مردده،،،، اسفة والله ياكريم انا كنت سرحانة ومش جيلى نوم فقولت اتصل، ومأخدتش بالى من الوقت كريم بنبره منخفضه يرد بحب،،، ولا يهمك حبيبي انا فوقت خلاص، في اية اللى مطير النوم كدة في عيونك؟ شيرى بفرحه تقول،،، مش هتصدقك اتقبلت النهاردة في شركة السيوفى كريم بسعاده يقول،،، الف الف مبروووك حببتى ده انا مش هعرف اكلم معاكى بعد كدة، والمية هتجرى في العالى ياسيدى ههههه شيرى بضحك ترد،،، ياساتر احنا هنبتديها بقر احفظنا يارب، خمسي وبخرى امسك الخشب ياكريم، اعمل معروف انا لما صدقت كريم بتمثيل الزعل يقول،،، انا ياشيرى هحسدك ده انا نفسى تحققى كل احلامك وطموحاتك اخس عليكى ....شكرا اوي ليكي شيرى بحزن ترد،،، انت هتقلبها نكد ليه كدة انا بهزر معاك ياكيمو ياحبيبي كريم ببتسامه وحب يقول،،، ااااه من دلعك ده اللى بيخلينى اضعف قدامك ومستحملش يابنت اللذينة انتى ...ااااه يلمنى ويلمك اوضة بس باربع حيطان ياشيرى واف*جك هعمل فيكى اية شيرى وقد احمرت وجنتيها خجلا ثم تردت قائله،،، كريم بطل بقى كلامك ده متخلنيش اندم انى كلمتك كريم بهيام يقوم،،، امووووت انا ياوعدى على القمر لما بيت**ف ويبقى زى التفاحة الحمرة اللى نفسى اكلها كلها ومسبش ولا فتفوتة اااه يانى شيرى خجلا من كلامة ولا تستطيع مجارتة فت**ت ثم تقول،،، تصبح على خير ياكريم كريم بحب،،،، تصبحى وتتمسى دايما وانتى جوه في قلبى وحضنى ياحبى تغلق شيرى المكالمه، وقلبها نبضاتة في ازدياد لدرجة انها شعرت انه هيقف من كلمات كريم لها، لتذوب عشقا اكثر منه ولكن اخلاقها وتربيتها يمنعاها من الافصاح بحبها ..وتنام بعد فترة قصيرة ثم تستيقظ على فزع سماع اله التنبيه، لتقوم مجهدة ولكن تفوق حين تاخذ حمامها وتستعد للذهاب الى عملها وهى في حماس ونشاط وتحدى لثبات النفس ***************** فرحة مناديهربصوتٍ عاليا،،، يابابتى انت فين كل ده بتعمل اية هتاخر على الشركة حسن يقترب منها مردد،،، ايوة يافرحة انا اهو جيت فرحة بتمثيل الضيق تقول،،، كل ده تاخير انا كدة هضطر اخ**لك نص يوم ولفت نظر كمان هالة تضحك على ابنتها وتقول،، انتى اللى هتخ**ى هو مين اللى بيشتغل عند مين يافروحة حسن ينظر لزوجته قائلا،،، شوفتى يالولو بنتك على اخر الزمن هيتخ**لك ياحسن عجبت لك يازمن !!! فرحة بدلع تقول له،،، شوف انت هتاخرنا بكلامك ده ونص اليوم هيبقى يوم كامل اتفضل ياحسن باشا ادامى هالة بضيق تقول،، طب افطروا الاول حسن بنظر لها ويقول،،، انتى مش شايفة عاملة ازاى ده انا لو فطرت ممكن تخ**لى اسبوع فرحة بضحك:لا مش للدرجة انت سونة حبيبي متهنش عليا، وهفطرك في المكتب ياسيدى ولا تزعل ....سلام يالولو اشوفك على الغدا حببتى هالة تلوح لها بيدها وتقول بنبره حب،،، سلام ياحببتى متتأخروش زى امبارح وفاء وملوكة هيتغدوا معانا فرحة بسعاده تقول،، بجد دى وحشتنى اوووى خلاص يامامتى هحاول اظبط بس الشغل مع مديرة مكتبى الجديدة، وهنرجع بدرى بس متنسيش عصيرى يامامتى هالو:حاضر ياقلبى هجهز رضعة البرتقال السكرى عارفة من غير ما تقولى تضحك فرحة بصوتها كله لترن ضحكتها المميزة في جدران المنزل على حديث والدتها ثم ترد تقول،، ااااه فهمانى انتى ياست الكل يالولو ياحببتى...... وتقبلها وتذهب مع حسن الى مقر الشركة تدخل فرحة مع والدها حسن وتلقى الصباح على مديرية مكتبها فرحة ببتسامه تقول،،، صباح الخير يا انسة شيرين شيرى تنهض من مجلسها وتقول،،، صباح النوم يافندم فرحة بجديه تقول،،، تعالى ورايا لو سمحت فرحة تجلس علي معقدها وتقول بجديه ناظره لها مردده،،، بصى ياشيرين احنا داخلين على شغل من نار والفترة الجاية، انا عارفة كويس جدا انها هتكون متعبه اوى على الجميع، انا عايزة اوقف الشركة تانى على رجليها، وده مش هيحصل غير لما كلنا نحط ايدينا في ايد بعض ونتكاتف عشان نعدى الازمة ونعبر من عنق الزجاجة، انتى فهمانى عندك استعداد تشغلى وتتعبى معايا بكل جهد وامانة شيرى تنظر لها بكل حماس مردده،، انا كلى حماس وطموح انى اساعدك، ويارب اكون عند حسن ظن حضرتك.... ده شغلى اللى بحبه ومستعدة ابذل قصارى جهدى من غير ما اتعب او اشتكى فرحة ببتسامه تقول،، تمام كدة اتفقنا دلوقتى اتفضلى ياستى الملفات دى، تراجعيها ورقة ورقة وتعملى فايل لكل عميل بيتعامل معانا وكل شركة في السوق خصوصا المنافسين... عايزة اعرف كل حاجة عنهم شغلهم كل شئ وبالاخص شركة الاسيوطى اهتمى بيه اوووى ومش هوصيكى الكلام ده، محدش يعرفة واى حاجة اكلفك بيها عمى ياسر ولا مدير مكتبة يعرفوها، انا عشان كدة فضلت يكون ليا مديرة مكتب خاص بيا انا عشان انتمائها يكون ليا لوحدى مفهوم كلامى شيرى تنظر لها وتقول بكل ثقه،،، مفهوم يافندم وفي اقرب وقت هجهز لسيادتك كل اللى امرتى به وهعمل ملفات على الكمبيوتر فيها كل المطلوب فرحة :تمام اتفضلى انتى شوفى شغلك ولو سمحت ابعتيلى اى حد من البوفيه شيرى:حاضر بعد اذنك حسن:اية الجمال ده يافروحه ماشاء الله عليكى، انا قاعد مش مصدق نفسى ان دى فروحة اللى مش سايبة اى حاجة غير بتكلم فيها انا كدة اتطمنت عليكى ياحببتى ومفيش داعى لمجي كل يوم فرحة تنظظر له بزعل ترد،،، ازاى تقول كدة انت الخير البركة لية عايز تسبنى خليك جنبى عشان اقوى بيك حسن :انا جنبك اهو حببتى يطرق الباب لستاذن عامل البوفية للدخول فرحة :ادخل عامل البوفية:تحت امرك يافندم فرحة بتبسم له مردده،،، الامر لله شوف بابا هيطلب اية يفطر وانا عايزة عصير برتقال فريش العامل يتوجة الى حسن وياخذ منه كل طلباتة ويذهب ليلبى ما امر به ليقوم بوضعه على المنضدة بعد فترة قصيرة ليتناولوا فطورهم وفرحة تشرب عصيرها المفضل في **ت ليدق باب المكتب ويفتح ياسر ويقول له حسن،،، خير ياياسر في حاجة حصلت؟ ياسر بمكر يقول،،، خير انا جاى بخصوص مناقصة الحديد والاسمنت مفروض نقدم الاسعار بكرة بالكتير قبل ما يتقفل باب الحجز حسن:تمام انا هخلى فرحة تقدمه بكرة متقلقش ياسر يرد بضيق قائلا،،، فرحة ليه تقدمة انا المسئول مفروض اقدمة بنفسي الملف عندك حاتة وانا هقدمة بنفسي للسرية حسن ينظر له بخبس يقول،،، تمام ياياسر انا بس كنت عايز اريحك ياسر بارتياح يقول،،، لا تعب ولا حاجة ده شغلى هات انت بس الملف حسن ينظر لفرحه يقول،،، هاتى الملف ومعاه الاسعار من شنطتى يافرحة فرحة تاخذ الحقيبه وتاخذ منها الملف وتقدمه لوالدها مردده،، اتفضل يابابا الملف اهو حسن يقدمه لياسر مردد،،، اتفضل ياياسر بكرة الصبح تكون موديه اوعى تتأخر ياسر بفرحة،، طبعا ازاى بعد اسئذنك ...ويذهب مسرعا الى مكتبة وشعورة بنصر فرحة تنتظر خروجه ثم تقول بضيق،،، انت ازاى يابابا تديله الملف احنا مش متفقين انى انا اللى هقدمه حسن ببتسامه يقول،،، يافروحه عيب عليكى يفوت عليكى حاجة زى دى، خليه يقدمه وانتى روحى قبل ما يتقفل باب التقديم بخمس دقايق غيرى الورقة واقدمى الورقة الاصلية فرحة تضحك وتقول،،، ههههه معلم وهفضل طول عمرى اتعلم منك ياسونة ياقمر... بصراحة انا خفت انك تتعاطف وتضعف زى قبل كدة حسن ي**ت قليلا ثم رد قائلا بحزن والم مردد،،، خلاص يافرحة انا اديتله فرص كتير، وهو ضيعها رصيدة نفذ معايا واللعب هيبقى على المكشوف يافرحة فرحة تنظر له بحزن تقول،،، انا مش قادرة اصدق انه ازاى اخوك حسن بوجع يقول،،، اااه يابنتى الطمع والجشع عموا عينيه، وانا صبرت كتير عليه، وهو اتمادى في جشعه ولازم يجى اليوم اللى هيدفع ثمن كل اعمالة فرحة بنظرة تحدي وثقه تقول،،، متقلقش هيجى وقريب اوى انا اللى هكون الشوكة اللى هتقف في زورة وادفعه ثمن كل جرايمة حسن: ربنا يمهل ولا يهمل فرحة :ونعم بالله ...بقولك يابابا انا عايزة اغير نظام الكاميرات المراقبة بفكر اشوف شركة حديثة تغيرلى كل الكاميرات الموجودة وتركب كاميرات اجدد اية رأيك؟ حسن بنظره اعجاب يقول،،، فكرة ممتازة واللى تشوفي صح اعمليه دى شركتك ياحببتى ...انا تعبت بقى اية رايك هروح عشان هالة متزعلش هتيجى معايا ولا هتستنى فرحة تنظر للملفات المتراكمه امامها ثم تقول،،، لا اتفضل حضرتك لسة ورايا شغل هكلف بية شيرين وهشوف كدة شركة كويسة عشان موضوع الكاميرات حسن ينهض ويقول،،، تمام هروح انا طب انتى هتروحى ازاى انا جاى بعربيتك فرحة تقول بنبره هادئه،،، متشلش همى هتصرف هاخذ تا**ى حسن:طب متتاخريش علينا حببتى فرحة:حاضر يابابا بالسلامة يتركها حسن ويستقل سيارتة ويذهب الى الفيلا ليجد وفاء تتحدث مع هالة الذين لا يملون ابدا عن الكلام حسن:السلام عليكم هالة ووفاء: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاتة فين فرحة ياحسن؟ حسن يجلس علي معقعده ويقول،،، لسة في الشغل قالت هتسبقنى هالة: انا خايفة تنسى نفسها في الشغل دى ملوكة منتظراها من بدرى وهترجع ازاى حسن:قالت هتتصرف تركب تا**ى هالة بضيق وغضب تقول،،، تا**ى لاء طبعا ازاى توافقها ياحسن، افرض طلع مش كويس ولا يعمل فيها حاجة لاء مليش دعوة انا عايزة بنتى حسن يتافف بضيق مردد،،، اية ياهالة مش مستهله كل ده عادى الناس كلها بتركب تا**ى هالة بحده تقول،،، اه بيركبوا تا**ى عشان معندهمش عربية ويارتها واحدة احنا عندنا 3 انا هقوم اجيب بنتى انا مش عارفة انت مركب على قلبك المراوح دى ازاى قال تا**ى قال حسن بنظر لها ويقول بهدوء مردد،، طب اهدى وانا هروح اجبها ولا تضايقى نفسك ملك:خليك ياعمو انا هروح اجبها بدل ما انا مش بعمل حاجة كدة وفى هذه اللحظة يدخل عليهم ادهم ويسمع اخر كلمتين ويسال بعد القاءه السلام هتروحى تجيبى مين ياملوكة؟ ملوكة تنظر له وتقول،،، فرحة من الشركة عشان عمو روح بعربيتها وقالتله انها هتركب تا**ى طنط هالة بقى زعلت وخافت عليها ادهم يقبض حاجبه ويقول بضيق،،، طبعا لازم تخاف هو احنا نعرف منين السواق يكون كويس ولا وحش هالة:سمعت ياحسن اهو ادهم موافقنى على رايى ادهم ينظر لها ويقول بحب،،، اطمنى ياطنط انا هروح اجبها بنفسي وفاء تقول له في حنان،،، طب اقعد استريح شوية واشرب حاجة عقبال ما ترتاح من سفر الطريق حسن يقول له بهدوء،،، وفاء عندها حق يا ادهم مسافة ما تحكيلى عملت اية تكون فرح خلصت اللى هتعملة ادهم يجلس بجاتبه ويقول في حماس،،، تمام ياعمو ..انا روحت لاقيت الدنيا بايظة خالص العمال عشان مفيش حد فوق دماغهم مش بيشتغلوا بضمير، شدتهم الشدة اللى هى وظبطت مواعيدهم ووردياتهم وزود عماله تانية عشان تلحق نسلم القرية في معادها وعينت مهندس اعرفة عليهم لحد ما اجى اظبط شوية ورق محتاج امضاء وبعدين اسافر تانى حسن يربت علي كتفه ويقول بسعاده،،،، عفارم عليك يابطل هو ده ادهووم ابنى اللى اعرف اعتمد عليه ادهم بحب يقول،،، ربنا يباركلنا فيك ياعمو حسن يتصل على فرحة ليبلغها ان ادهم هيذهب لها ليأتى بها بناء على طلب هالة، فتخبرة فرحة انها سوف تضطر انها تنتظر مهندس الكاميرات حتى تباشر بنفسها على ان كل شئ تم كما تريد حسن يرد عليها مردد،،، تمام يافرحة ادهم هيجيلك عشان يكون معاكى والمهندسين بيركبوا الكاميرات متمشيش من فضلك فرحة:حاضر يابابا مع السلامة ادهم ينهض ويقول،،، هروح انا بقى ياعمو مش عايز منى حاجة حسن:يابنى ماتقعدش شوية انت مستعجل لية انت عليك بيضة ادهم بتوتر يقول،،، لا ابدا لا بيضة ولا فرخة... الحكاية بس مش عايز فرحة تقا**هم لوحدها لازم يكون معاها راجل يقف معاها ولا اية ياطنط افرض حد كدة عا**ها ولا قالها كلمة كدة ولا كدة تلاقينى جنبها هالة بحب وسعاده تقول،،، اه ياحبيب طنط ربنا يبارك فيك وحميك يارب ويهرب ادهم مسرعا وخائفاً ليتفضح امره بتصرفاتة الحمقاء، التى لا يستطيع ان يداريها بسبب عدم خبرتة فهو ليس له تجارب من قبل في مواضيع الحب والعشق، وها هو وصل الى الشركة ليتجة الى مكتب فرحة ليجد انسة تجلس على كرسيها ومشغولة في العمل بكل اندماج ليسألها انتى مين؟ شيرى تترك الملفات التي بيدها وتنظر له مردده،، انا شيرى مديرة مكتب انسة فرحة ادهم يقول بجديه مردد،،، اممم هى موجودة جوه شيرى:ايوة يافندم نقولها مين؟ ادهم :انا البشمهندس ادهم ابن عمها ورئيس قسم الانشاءات في الشركة شيرى تنهض وتقف مردده،،، اسفة يافندم انا اول يوم ليا النهاردة اتشرفت بمعرفة حضرتك ثوانى ابلغها وتدلف شيرى لفرحة مبلغة لها وجود ادهم بالخارج وتستأذن له بالدخول شيرى:اتفضل يا بشمهندس فرحة موجه حديثها لمهندسى الالكترونيات مردده،،، خلاص كدة يابشمهندس كل حاجة جاهزة، ومركز التحكم من عندى هنا في مكتبى البشمهندس:ايوة يافندم كل حاجة مظبوطة وجربى الكاميرات كلها شغالة فرحة بنبره منخفضه تقول،،، تمام واللى وصيتك عليه حصل البشمهندس: كله تمام يافندم وزى ما وريت لحضرتك من وحدة التحكم هتشوفى وسمعى كل حاجة فرحة ببتسامه مردده،،، شكرا جدا حضرتك ياريت تنزل الحسابات وتاخد كل مستحقاتك المهندس ببتسامه يقول،،،، شكرا يافندم احنا في خدمة حضرتك، وارقام تليفونتنا مع حضرتك في اى وقت حصل اى عطل اتصلى وهنيجى فورا، واتشرفت معرفتك مع السلامة ادهم واقفاً ومستمع لحديثة، وهيطق من سماجتة ويريد ان يلكمة لكمة تطير صف اسنانة ثم ينظر لفرحة ويقول.... السة فاضل وراكى حاجة تانية ولا خلصتى؟ فرحة مستغربه طريقتة الجافة معها فتتسائل مردده ،، مالك يا ادهم بتتكلم كدة ليه؟ ادهم ينظر لها بضيق ويتطاير الشر في عينيه، ثم يقول ،،، مالى بتكلم عادى اوى زى بقيت الناس فرحة بغضب وحده تقول،،، لا مش عادى انت مش حاسس بنفسك ولا اية ادهم بنفعال ملحوظ:انتى ازاى واقفة وسامحة للسمج ده يتكلم معاكى ويرغى ولا كأنى موجود وعملالى اعتبار فرحة بغضب وصوت مرتفع ترد قائله،،، اولا انا اتكلمت معاه في حدود المطلوب منه ...ثانيا انا مسمحلكش انك تتهمنى انى متمادة مع شخص في الكلام انا بعرف احط حدود كويس اوى بين اللى بتعامل معاهم ادهم محاوله تلطيف الاجواء يقول،،، انا مقصدتش كل كدة يافرحة انا متاسف، الحكاية انى محبتش حد يتكلم مع بنت عمى بزيادة كدة فرحة بنبره هادئه بعض الشئ قائله،،، تمام يا ادهم بس ياريت تخلى بالك من كلامك المرة الجاية، انا بعدى اول غلطة بس مش بسمح ولا بعدى التانية ادهم ببتسامه ينظر لها فيقول.. لا مفهاش مرة تانية ولا تالثة خلاص برئ يا بيه فرحة بتدارى ضحكتها وترد تقول... طب يالا بقى عشان منتأخرش عليهم اتفضل قدامى ادهم بنظره اعجاب يقول،،، والله ما يحصل لادى فيرست وتذهب فرحة وتخرج وتجد شيرى جالسة منهمكة في ملفاتها فتقول لها.... شيرى معاد البريك دلوقتى ممكن تسيبى الشغل وتروحى الكافترية تطلبى اكل وبعدين تكملى... الشغل مش هيخلص لازم زى ما بتدى الشغل حقة انتى كمان تاخدى حقك عشان تعرفى تديه حقه، اتفضلى قدامى اقفلى ملفاتك وانزلى اتغدى وبعدين كملى شيرى تنظر لها وتقول،،، حاضر يا فندم اتفضلى وانا هقفل مكتبى وانزل ينظر ادهم لها بنظرة كلها اعجاب لرحمتها وتعاطفها مع موظفينها ليجد نفسه يقترب منها ويهمس بصوت هامس ويقول،، انتى ازاى كدة؟ فرحة متعجبه من حديثه فترد عليه مردده،،، كدة اللى هو ازاى ادهم بتعجب ودهشه يقول،،، يعنى حد غيرك ما يصدق ان عنده موظف بيشغل بهمة ونشاط وناسى نفسه في الشغل وميهتمش بيه اكل ولا شرب ..لكن انى كنتى بتقنعيها انها تسيب الشغل وتنزل تاكل فرحة بنبره هادئه تقول ،،، هو عشان هى شغالة معايا يبقى افرمها في الشغل، واهلكها زى ما انا باخد حقى هى كمان واجب عليا اديها حقها، انا بحب كل اللى بيشتغل عندى ومفيش فرق بين اى حد عندى كلنا بنشتغل مع بعض لننجح وننجز العمل المطلوب، لكن لو كل واحد اشتغل لوحده وعمل ريس على التانى هنفشل فشل زريع.... ربنا هيحاسبنا على اى عامل بيشتغل عندنا لازم نوفرله المرتب اللى يعيشة مرتاح عشان ميمدش ايده وي**ق او ياخد رشوى... ولازم تعاملة بحترام عشان يحب المكان اللى بيشتغل فيه ويعمل بحب وامانة... انا ماما طول عمرى اشوفها بتعمل كدة وياما كنت بتابعها وهى بتتكلم مع طنط وفاء وتوصيها على الجمعية الخيرية اللى كانت مسكاها وكانت دايما بتبعت لها فلوس للناس اللى محتاجة امى هى اللى علمتنى يعنى اية رحمه بالانسان اللى واقف قدامك ما بالك بقى اللى بيشتغل عندك فلازم تحترمه عشان يخدمك بعينه ادهم واقف صامت مش مصدق نفسه ان في انسانة بهذه الاحاسيس والمشاعر اللى بتقدمها للجميع بدون مقابل فينظر لها نظرة كلها اعجاب الذى تحول لحب، ثم نظر قائلا،،، انتى مش ممكن يافرحة بجد انا فخور بيكى اوى فوق ما تتخيلى، بجد يابخت عمو وطنط انهم ليهم بنت زيك فرحة بحب عند ذكر اسماءهم فردت قائله،،، لية كل ده يا بختى انا بيهم يا ادهم ...ياااه احنا الكلام سرقنا واتاخرنا يالا بينا ويتجهوا الى سيارة ادهم ويذهبوا الى الفيلا حتى يتناولوا الغذاء جميعا وبداخل قلب كل من ادهم وفرحه شئ بيكبر بدون اى سيطرة منهم وينتهى اليوم بسلام وتذهب شيرى مرهقة من الشغل لكنها سعيدة به ومستمتعه لتتذكر ان غدا يوم الخميس وهى لابد من تجهيز اشياء كتيرة واعمال وترتيبات لم تقم بها فتقرر ان اول شئ تفعله انها تستأذن من فرحة ان تخرج قبل معاد الانصراف لتلحق ان تذهب لتظبيط نفسها للخطوبة وشراء فستان جديد من أجل ان ترتدية يوم الجمعة في خطوبتها وينتهى الى هذا الحد حلقتنا لنرى ما رد فعل فرحة من استأذانها في تانى عمل هل هتتقبل ام سوف تعارض وادهم ماذا سيفعل لي**ب قلب فرحة وهل ينجح ان يحافظ عليها من شر والده واية رد فعل ياسر حين يعلم ان المناقصة اتغير ورقة الاسعار وضاعت من ايد الاسيوطى
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD