الفصل الرابع عشر.......
يا فؤادي، يا فؤادي، يا فؤادي لا تسل أين الهوى
يا فؤادي، يا فؤادي لا تسل أين الهوى
كان صرحاً من خيالٍ فهوى
يا فؤادي، يا فؤادي لا تسل أين الهوى
كان صرحاً من خيالٍ فهوى
إسقني واشرب على أطـلاله
واروِى عني طالما الدمع روى
إسقني واشرب على أطـلاله
واروِى عني طالما الدمع روى
كيف ذاك الحب أمسى خبراً
وحديثا من أحاديث الجـوى
لست أنساك وقـد أغريتنـي
بفمٍ عـذب المنـاداة رقيـق
لست أنساك وقـد أغريتنـي
بفمٍ عـذب المنـاداة رقيـق
لست أنساك وقـد أغريتنـي
بفمٍ عـذب المنـاداة رقيـق
ويـدٍ تمتـد نحـوي
كـيـدٍ من خلال الموج مدّت لغريق
وبريقٍ يظمـأ السـاري لـه
أين في عينيك ذيّاك البـريق
يا حبيباً زرت يومـاً أيكـه
طائر الشـوق أغنـي ألمـي
يا حبيباً زرت يومـاً أيكـه
طائر الشـوق أغنـي ألمـي
يا حبيباً زرت يومـاً أيكـه
طائر الشـوق أغنـي ألمـي
لك إبطـاء المـذل المنعـم
وتجنـي القـادر المحتكـم
وحنيني لك يكوي أضلعـي
وحنيني لك يكوي أضلعـي
وحنيني لك يكوي أضلعـي
والثواني جمرات في دمـي
أعطني حريتي أطلـق يديّ
إنني أعطيت ما استبقيت شيَّ
أعطني حريتي أطلـق يديّ
إنني أعطيت ما استبقيت شيَّ
آه من قيدك أدمى مع**ـي
آه من قيدك أدمى مع**ـي
لم أبقيه ومـا أبقـى عليّ
ما احتفاظي بعهود لم تصنها
وإلام الأسـر والدنيـا لديّ
أعطني حريتي أطلـق يديّ
إنني أعطيت ما استبقيت شيَّ
أعطني حريتي أطلـق يديّ
إنني أعطيت ما استبقيت شيَّ
آه من قيدك أدمى مع**ـي
آه من قيدك أدمى مع**ـي
لم أبقيه ومـا أبقـى عليّ
ما احتفاظي بعهود لم تصنها
وإلام الأسـر والدنيـا لديّ
أين من عيني حبيب، ساحـر
فيـه عـز وجـلال وحيـاء
أين من عيني حبيب، ساحـر
فيـه عـز وجـلال وحيـاء
أين من عيني حبيب، ساحـر
فيـه عـز وجـلال وحيـاء
واثق الخطوة يمشـي ملكـاً
واثق الخطوة يمشـي ملكـاً
واثق الخطوة يمشـي ملكـاً
ظالم الحسن، ظالم الحسن
ظالم الحسن، ظالم الحسن شهي الكبريـاء
عبق السحر كأنفاس الربـى
ساهم الطرف كأحلام المساء
أعطني حريتي أطلـق يديّ
إنني أعطيت ما استبقيت شيَّ
أعطني حريتي أطلـق يديّ
إنني أعطيت ما استبقيت شيَّ
آه من قيدك أدمى مع**ـي
آه من قيدك أدمى مع**ـي
لم أبقيه ومـا أبقـى عليّ
مع احتفاظي بعهود لم تصنها
وإلام الأسـر والدنيـا لديّ
أعطني حريتي أطلـق يديّ
إنني أعطيت ما استبقيت شيَّ
أعطني حريتي أطلـق يديّ
إنني أعطيت ما استبقيت شيَّ
آه من قيدك أدمى مع**ـي
آه من قيدك أدمى مع**ـي
لم أبقيه ومـا أبقـى عليّ
ما احتفاظي بعهود لم تصنها
وإلام الأسـر والدنيـا لديّ
أين من عيني حبيب، ساحـر
فيـه عـز وجـلال وحيـاء
أين من عيني حبيب، ساحـر
فيـه عـز وجـلال وحيـاء
أين من عيني حبيب، ساحـر
فيـه عـز وجـلال وحيـاء
واثق الخطوة يمشـي ملكـاً
واثق الخطوة يمشـي ملكـاً
واثق الخطوة يمشـي ملكـاً
ظالم الحسن، ظالم الحسن
ظالم الحسن، ظالم الحسن شهي الكبريـاء
عبق السحر كأنفاس الربـى
ساهم الطرف كأحلام المساء
أيـن منـي مجلـس أنـت به
ف*نة تمـت سناء وسنـى
أيـن منـي مجلـس أنـت به
ف*نة تمـت سناء وسنـى
وأنـا حـب وقلـب هـائم
وفـراش حائـر منـك دنـا
ومن الشوق رسـول بيننـا
ونديـم قـدم الكـأس لـنـا
ومن الشوق رسـول بيننـا
ونديـم قـدم الكـأس لـنـا
ومن الشوق رسـول بيننـا
ونديـم قـدم الكـأس لـنـا
هل رأى الحب سكارى، سكارى مثلنا؟
هل رأى الحب سكارى، سكارى مثلنا؟
كم بنينا مـن خيـال حولنـا
ومشينا فـي طريـق مقمـر
ومشينا فـي طريـق مقمـر
تثـب الفرحـة فيـه قبلنـا
وضحكنا ضحك طفلين معـاً
وعدونـا فسبقـنـا ظلـنـا
هل رأى الحب سكارى، سكارى مثلنا؟
هل رأى الحب سكارى، سكارى مثلنا؟
كم بنينا مـن خيـال حولنـا
ومشينا فـي طريـق مقمـر
ومشينا فـي طريـق مقمـر
تثـب الفرحـة فيـه قبلنـا
وضحكنا ضحك طفلين معـاً
وعدونـا فسبقـنـا ظلـنـا
هل رأى الحب سكارى، سكارى، سكارى مثلنا؟
هل رأى الحب سكارى، سكارى، سكارى مثلنا؟
كم بنينا مـن خيـال حولنـا
ومشينا فـي طريـق مقمـر
ومشينا فـي طريـق مقمـر
تثـب الفرحـة فيـه قبلنـا
وضحكنا ضحك طفلين معـاً
وعدونـا فسبقـنـا ظلـنـا
وانتبهنا بعد ما زال الرحيق
وأفقنـا ليـت أنّـا لا نفيـق
يقظة طاحت بأحلام الكـرى
وتولى الليل والليل صديـق
وإذا النـور نذيـرٌ طـالـعٌ
وإذا الفجر مطلٌ كالحريـق
وإذا النـور نذيـرٌ طـالـعٌ
وإذا الفجر مطلٌ كالحريـق
وإذا النـور نذيـرٌ طـالـعٌ
وإذا الفجر مطلٌ كالحريـق
وإذا الدنيـا كمـا نعرفـهـا
وإذا الدنيـا كمـا نعرفـهـا
وإذا الأحباب كلٌّ فى طريق
أيـهـا السـاهـر تغـفـو
تذكـر العهـد وتصـحـو
أيـهـا السـاهـر تغـفـو
تذكـر العهـد وتصـحـو
وإذا مـا الـتـأم جــرحٌ
جــدّ بالتـذكـار جــرحُ
أيـهـا السـاهـر تغـفـو
تذكـر العهـد وتصـحـو
وإذا مـا الـتـأم جــرحٌ
جــدّ بالتـذكـار جــرحُ
فتعـلـم كـيـف تنـسـى
وتعـلـم كـيـف تمـحـو
يا حبيبي كل شيء بقضـاء
يا حبيبي كل شيء بقضـاء
مـا بأيدينـا خلقنـا تعسـاء
يا حبيبي كل شيء بقضـاء
يا حبيبي كل شيء بقضـاء
مـا بأيدينـا خلقنـا تعسـاء
ربمـا تجمعـنـا أقـدارنـا
ذات يوم بعد ما عز اللقـاء
فـإذا أنكـر خــل خـلـه
وتلاقينـا لقـاء الغـربـاء
ومضى كـل إلـى غايتـه
لا تقل شئنا فـإن الحظ شاء
فإن الحظ شاء، فإن الحظ شاء
يا حبيبي كل شيء بقضـاء
يا حبيبي كل شيء بقضـاء
مـا بأيدينـا خلقنـا تعسـاء
يا حبيبي كل شيء بقضـاء
يا حبيبي كل شيء بقضـاء
مـا بأيدينـا خلقنـا تعسـاء
ربمـا تجمعـنـا أقـدارنـا
ذات يوم بعد ما عز اللقـاء
فـإذا أنكـر خــل خـلـه
وتلاقينـا لقـاء الغـربـاء
ومضى كـل إلـى غايتـه
لا تقل شئنا فـإن الحظ شاء
فإن الحظ شاء، فإن الحظ شاء
قامت دارين مسرعه باخد شاور وارتدت ملابسها ونزلت مسرعه وسمعت اجمل يتحدث الى الظابط
اجمل....ازاى ده انا مراتى مستحيل تعمل كده
الظابط. .يا فندم انا بنفذ الاوامر ومعايا امر ضبط واحضار بمدام دارين ومطلبوب القبض عليها ...
دارين ...بصدمه ..مطلوب القبض عليا ليه ...
الظابط. ...انتى مدام دارين ...
دارين ...ايوه بس ممكن افهم ليه مطلوب القبض عليا ...
الظابط. ...جريمه قتل الاستاذ إبراهيم المحامى بتاع والدك اتفضلى معايا ...
نظرت دارين باتجاه اجمل نظره خوف وكانها تريد منه الحمايه شعر اجمل بها واقترب منها وامسك كلتا يديها ...
اجمل...متخافيش انا جاى معاكى ومش هسيبك مهما حصل ...
دارين ..بدموع...انا خايفه ومعملتش حاجه والله يا اجمل
اجمل....انا عارف متقلقيش انا هكون جانبك وكله هيخلص بسرعه صدقينى يا حبيبتى ...
عندما سمعت منه تلك الكلمه شعرت ببعض الراحه والامان ..
اجمل موجه كلامه لظابط الشرطه ....ممكن حضرتك تركب معايا ونروح بعربيتى ...
الظابط..مفكر. ..مفيش مانع ...
ليلى ...اجمل ممكن اجى معاك بليز ....
نظر لها الظابط وكان يدعى شادى وكان لو مره يلاحظ جمال ليلى وانبهر بها وشعر كأنها خ*فت قلبه وكانت دموعها المتحجره فى عينيها تجعلها اكثر جاذبية. ..
اجمل..لا يا ليلى خليكى انتى هتا ولو حصل حاجة هكلمك ..
ليلى ...اوك ....
اجمل ...موجه كلامه الى شادى ....اتفضل يا فندم ...لم ياخد باله شادى فى بادى الامر الا بعد المره الثانية. ..
شادى...هااااا اه اتفضلوا ....
لاحظت ليلى نظرات شادى لها وشعرت باحراج كبير ولكنها طردت الفكرة من رأسها. ..
رمبت دارين فى الخلف وشادى واجمل فى الامام وكانت تفكر لماذا كل هذا يحدث لها ولماذا تم اتهامها هى بالذات بقتل الأستاذ إبراهيم وليس احد غيرها ...
وصل اجمل ودارين وشادى الى القسم ...
دخلت دارين مكتب الظابط يوسف وكان معها اجمل وشادى ...
عرف اجمل نفسه الى الظابط وبعد الترحيب اتضح انهم كانوا أصدقاء دراسه ....
احمل. ...دارين مراتى مستحيل تعمل كده وليه هى بذات اللى اتهمتوها ...
يوسف. .بص يا أجمل ...احنا لقينا الاستاذ ابراهيم مقتول فى بيته واوراقه كلها مبعثره على الارض بس اللى لفت نظرنا ان فى سلسه جنب الجثه مكتوب عليها دارين ...واخرج من الدرج السلسه ...
دارين....دى بتاعتى كانت ضايعه منى ...
يوسف ...وجدنها جنب الجثه وبعد البحث عرفنا ان زوجتك كانت عند الاستاذ ابراهيم يوم الحادث. ...
نظر آجمل الى دارين ....
اجمل..انتى روحتى امتى للاستاذ ابراهيم ده قالى انه مسافر وكمان روحتى امتى ..
دارين ...اصل انا كلمته وطلبت منه ميسافرش لانى عاوزه ضرورى وروحت له من وراكم خرجت وانتم نايمين من غير ما حد يحس ...
أجمل ..بغضب مكبوت .....وبعدين ايه اللى حصل. ..
دارين ...روحت له واتكلمنا عن ميراثى وقلتله انى عاوزه فلوسى وعاوزه استقل بنفسى واسافر ....بس هو رفص وقالى انك جوزى ووصى عليا ومقدرش اتصرف سبته وخرجت وانا مضايقه ورجعت وانتم نايمين ....
يوسف ...علشان شكيت فيكى لان البواب شافك وانتى طالعه ....وبعدها اكتشفوا انه مقتول ...
دارين ....بس انا مقتلتوش والله ابدا وبكت بشده ...
يوسف...اسف يا اجمل بس مراتك هتبات هنا انهارده وتتعرض بكره على النيابة. ...
اجمل. ..بس .....
يوسف. ..متقلقش انا هخليها هنا عندى فى مكتبى بس لازم محامى قوى القضية مش سهله ...
اجمل...ماشي متشكر يا يوسف. ..
يوسف ...ولا يهمك هسيبكم مع بعض دقايق عن اذنكم ....
دارين. ..ببكاء اجمل بليز متسبنيش انا مرعوبه والله ما عملت حاجه ..
اجمل اخدها فى حضنه متقلقيش انا جنبك وكله هيعدى وخليكى قويه ومتخافيش ابدا طول ما انا جنبك انا همشى وهرجعلك تانى اوك ....
ابتعد اجمل عنها وفتح الباب وخرج وظلت دارين تبكى بشده الى ان جلست على الارض
دارين ....يااااااااااااااااارب ....الفصل الخامس عشر. .....
كانت كل شىء مظلم امام اجمل اتصل بالمحامى وارسله الى القسم وحاول ترتيب اموره ولكن لماذ لا يشعر بالارتياح نهائيا هناك شىء غامض وكأن احدهم يحاول توريط دارين فى جريمه القتل تلك .....
وصل اجمل الى الفيلا لتغير ملابسه ....
ليلى ....خير يا اجمل وفين دارين مش شيفاها .....
اجمل ...وهو يجلس على اقرب كرسى بتعب .....دارين محجوزه هناك وبكره الصبح هتتعرض على النيابه ...
ليلى ....وهى عامله ايه زمانها مرعوبه يا حبيبتي. ..
اجمل..انا موجوع اووى عليها يا ليلى ومش عارف اعمل ايه حاسس انى ايدى متربطه ومراتى بتروح منى
ليلى ....اهدى يا حبيبى ربنا بس بيختبرك وان شاء الله خير. ...
اجمل....يارب تعدى الازمه دى على خير ودارين تطلع منها ....
لاحظ اجمل عدم ظهور نادين نهائياً منذ امس ...
أجمل ...فين نادين. ....
ليلى ...فى اوضتهامش بتخرج ابدا ومش عارفه مالها اللى بيقرب منها بتبقى عاوزه تموته...
اجمل...بشك ...انا طالع لها ....
طلع اجمل السلم مسرعا وذهب الى غرفه نادين وفتح الباب وجدها تجلس على الارض وتبكى بشده ....
اجمل...اقترب منها ببطئ. ...نادين ....
نادين...عاوز منى ايه اخرج بره انا بكرهك ...
اجمل...طيب مش تسالى عن دارين دى متهمه فى قتل ابراهيم المحامى. ..
نادين....هو مات بجد يعنى مبقاش عايش ...
اجمل....وانتى ليه بتسالى انتى تعرفى حاجه...
نادين ..بتوتر ....لالالا معرفش هعرف ايه ....
اجمل ...وهو يمسكها من يدها ويشدها لتقف امامه...
اجمل....امال مالك متوتره ليه انتى تعرفى حاجه...
نادين ..لا معرفش انت عاوز منى ايه ...
اجمل. بغضب...لا تعرفى مين اللى قتله انتى اللى قتلتيه...
نادين....لا لالا والله ما انا اللى قتلته والله ما اتا ...
اجمل..امال مين اللى قتله ....
نادين ....اللى قتله .......
يا ترى مين ....هنعرف الفصل السادس عشر .........الاخير
كان أجمل من كلام نادين ...
اجمل ...مين اللى قتله
نادين ...ببكاء هيسترى ...والله مكنش قصدى يا اجمل انا مش قتلته بقصدى انا بس
اجمل ...احكيلى اللى حصل وكان يتحدث بغضب شديد...
نادين ...
فلاش باك
انا شفت دارين وهى خارجه الصبح من غير ماحد يشوفها فنزلت وراها اشوفها راحه فين ومشيت وراها لحد ماوصلت عند الاستاذ ابراهيم وسمعت كلامها معه انها عاوزه فلوسها وعاوزه تسافر اضايقت جدا لانها هتاخد الفلوس بتاعتى لان بابا وماما كتبوا لها فلوس كتير وانا لا وفرقوا بنا بعد ما نزلت الباب كان مفتوح وانا اتاكدت انها نزلت دخلت كان الاستاذ ابراهيم بيقرا فى اوارق قدامه
ابراهيم ...نادين ايه فى حاجه
نادين بعصبيه ...انا عاوزه فلوسى انت لازم تقطع الوصيه دى والفلوس تتقسم بينا بالنص
ابراهيم ...مستحبل طبعااخالف ضميرى انى اتجننتى تطلبى طلب زى ده
نادين بعصبيه ...لا انت اللى مجنون علشان تتحدانى انا مش هسمحلك تدى فلوسى لدارين
ابراهيم ...وهو يقف امامها ويتحدث بعصبيه لا واضح ان الكلام معاكى انتهى اتفضلى اخرجى بره
نادين ...بغضب انت بتطردنى انا مش هخرج من هنا اللى لما اخد الوصيه
وابتدت تبحث فى اوراقه حاول ابراهيم منها ولكن كانت نادين فى حاله هيستريه وعصبيه شديده زقته جامد وقع على الارض ودماغه اتخبطت فى التربيزه فى المكتب وفجاه وجدته ينزف على الارض بشده ولا يتنفس سبت المكتب ونزلت اجرى
باك
نادين...والله مكنش قصدى صدقنى يا فريد وكان فى حاله يرثى لها
اجمل....لازم تيجى معايا وتحكى كل حاجه للبوليس علشاندارين
نادين ....انا خايفه انا كده هتعدم وانا مكنش قصدى
اجمل ...متقلقيش انا مش هسيبك هقف جنبك
نادين ...بجد يا فريد شكرا ليك جدا
اجمل...يله بينا
خرج اجمل ونادين الى الشرطه وحكت نادين ما حدث وتم حبسها والافراج عن دارين
دارين اول ما شافت اجمل....اجمل انا معملتش حاجه والله انا مظلومه وكانت فى حاله خوف ورعب شديد
اجمل..وهو يحاول تهدئتها ....خلاص هتمشى معايا الموضوع خلص
دارين ...ازاى ايه اللى حصل
حكى لها اجمل ماحدث وكانت نادين موجوده وكانت فى حاله يرثى لها
دارين ...بس ازاى سلسلتى كانت هناك
نادين ...ببكاء انا اخدتها علشان اضايقك والظظاهر وقعت منى هناك
اقتربت منها دارين واختضنتها بشده و
....انا مش هسيبك هقف جنبك لان انتى اختى قبل اى حاجه وبحبك
نادين ....انا اسفه سامحينى
اخذ اجمل دارين وذهبوا ولكن كان ال**ت مسيطر على السياره وكان واضح الحزن على وجه اجمل وبررت دارين ذلك انه زعلان على حبيبته
وصلوا البيت وتوجهت دارين على غرفتها مباشره واخدت شاور ونامت لانها كانت متعبه جدا وعدى كام يوم واحمل يتجنب دارين نهائيا ولا يتحدث معها سوى للضروره وكان فى تلك الايام اتخدت دارين قرار ان تترك المنزل نهائيا وتستقل بحايتها
استيقظت دارين مبكرا وقامت بتحضير حقيبتها وارتدت ملابسها عندما سمعت صوت الباب ودخل اجمل
نظر اجمل الى الحقيبه ونظر الى دارين التى شعرت بتوتر شديد
احمل..ايه ده ممكن افهم
دارين ...انا همشى وهستقل بحياتى وكل واحد يعيش حياته
اقترب منها ووقف امامها مباشره
اجمل...ازاى وانتى عاوزه تاخدى منى حياتى
نظرت له بعدم فهم
اجمل...ايوه انتى حياتى حبيبت طفله مشا**ه كل حاجه عند مجنونه شدتنى بتصرفتها وخلت قلبى يدق واحس انى عايش انا بحبك اوووى
دارين ...ببكاء بس انت بقالك كام يوم مش بتكلمنى
أجمل .بابتسامه انا كنت بخلص شغل علشان افضى ونسافر نقضى احلى شهر عسل
دارين ...انا بحبك اووى
اجمل..وهو يحتضنها وانا بموت فيكى ....
......................
نادين مقدرتش تتحمل الصدمه وانتحرت فى السجن قبل الحكم عليها
ليلى رفضت الزاوج وسافرت فى رحله حول العالم لعلها تقابل فارس احلامها
اجمل ودارين ....سافروا فرنسا وقضوا احلى شهر عسل وخلفوا بنت زى القمر سموها فيروز ......
تمت بحمد الله. ..لولو الصياد
طول عمري بخاف من الحب وسيرة الحب
وظلم الحب لكل اصحابه
طول عمري بخاف من الحب وسيرة الحب
وظلم الحب لكل اصحابه
طول عمري بخاف من الحب وسيرة الحب
وظلم الحب لكل اصحابه
وأعرف حكايات مليانة آهات
وأعرف حكايات مليانة آهات ودموع وأنين
والعاش*ين ذابوا ما تابوا، ذابوا ما تابوا
طول عمري بقول
لا أنا قد الشوق وليالي الشوق
لا أنا قد الشوق وليالي الشوق
ولا قلبي قد عذابه، عذابه
طول عمري بقول
لا أنا قد الشوق وليالي الشوق
لا أنا قد الشوق وليالي الشوق
ولا قلبي قد عذابه، عذابه
وقابلتك إنت لقيتك بتغير كل حياتي
ما عرفش إزاي حبيتك
ما عرفش إزاي يا حياتي
وقابلتك إنت لقيتك بتغير كل حياتي
ما عرفش إزاي حبيتك
ما عرفش إزاي يا حياتي
من همسة حب لقيتني بحب
لقيتني بحب وأذوب في الحب
من همسة حب لقيتني بحب
لقيتني بحب وأذوب في الحب
وأذوب في الحب وصبح وليل، وليل على بابه
فات من عمري سنين وسنين
شفت كثير، كثير وقليل عاش*ين
فات من عمري سنين وسنين
شفت كثير، كثير وقليل عاش*ين
فات من عمري سنين وسنين
شفت كثير، كثير وقليل عاش*ين
فات من عمري سنين وسنين
شفت كثير وقليل عاش*ين
اللي بيشكي حاله لحاله
واللي بيبكي على مواله
اللي بيشكي حاله لحاله
واللي بيبكي على مواله
أهل الحب صحيح مساكين، صحيح مساكين
أهل الحب صحيح مساكين، صحيح مساكين
ياما الحب نده على قلبي ما ردش قلبي جواب
ياما الحب نده على قلبي ما ردش قلبي جواب
ياما الحب نده على قلبي ما ردش قلبي جواب
ياما الشوق حاول يحايلني واقول له روح يا عذاب
ياما الحب نده على قلبي ما ردش قلبي جواب
ياما الحب نده على قلبي ما ردش قلبي جواب
ياما الشوق حاول يحايلني واقول له روح يا عذاب
ياما عيون شاغلوني لكن ولا شغلوني
ياما عيون شاغلوني لكن ولا شغلوني
ياما عيون شاغلوني، شاغلوني لكن ولا شغلوني
إلا عُيونك إنت دول بس اللي خذوني، خذوني
وبحُبك أمروني
إلا عُيونك إنت دول بس اللي خذوني، خذوني
وبحُبك أمروني
أمروني أحب لقيتني بحب
لقيتني بحب وأذوب في الحب
أمروني أحب لقيتني بحب
لقيتني بحب وأذوب في الحب
وأذوب في الحب وصبح وليل، وليل على بابه
فات من عمري سنين وسنين
شفت كثير، كثير وقليل عاش*ين
فات من عمري سنين وسنين
شفت كثير، كثير وقليل عاش*ين
فات من عمري سنين وسنين
شفت كثير، كثير وقليل عاش*ين
اللي بيشكي حاله لحاله
واللي بيبكي على مواله
اللي بيشكي حاله لحاله
واللي بيبكي على مواله
أهل الحب صحيح مساكين، صحيح مساكين
أهل الحب صحيح مساكين، صحيح مساكين
ياما الحب نده على قلبي ما ردش قلبي جواب
ياما الحب نده على قلبي ما ردش قلبي جواب
ياما الشوق حاول يحايلني واقول له روح يا عذاب
ياما عيون شاغلوني لكن ولا شغلوني
ياما عيون شاغلوني، شاغلوني لكن ولا شغلوني
إلا عُيونك إنت دول بس اللي خذوني، خذوني
وبحُبك أمروني
إلا عُيونك إنت دول بس اللي خذوني، خذوني
وبحُبك أمروني
أمروني أحب لقيتني بحب
لقيتني بحب وأذوب في الحب
أمروني أحب لقيتني بحب
لقيتني بحب وأذوب في الحب
وأذوب في الحب وصبح وليل، وليل على بابه
يا اللي ظلمتوا الحب وقلتوا وعدتوا عليه
قلتوا عليه مش عارف إيه
يا اللي ظلمتوا الحب وقلتوا وعدتوا عليه
قلتوا عليه مش عارف إيه
يا اللي ظلمتوا الحب وقلتوا وعدتوا عليه
قلتوا عليه مش عارف إيه
يا اللي ظلمتوا الحب وقلتوا وعدتوا عليه
قلتوا عليه مش عارف إيه
العيب فيكم يا في حبايبكم
العيب فيكم يا في حبايبكم
أما الحب، أما الحب يا روحي عليه، يا روحي عليه
في الدنيا ما فيش أبدا، أبدا أحلى من الحب
نتعب، نغلب، نشتكي منه لكن بنحب
في الدنيا ما فيش أبدا، أبدا أحلى من الحب
نتعب آه نغلب آه نشتكي منه لكن بنحب
في الدنيا ما فيش أبدا، أبدا أحلى من الحب
نتعب، نغلب، نشتكي منه لكن بنحب
يا سلام ع القلب وتنهيده في وصال وفراق
يا سلام ع القلب وتنهيده في وصال وفراق
وشموع الشوق لما يقيدوا ليل المشتاق
يا سلام ع الدنيا وحلاوتها في عين العشاق
يا سلام، يا سلام على حلوتها يا سلام، يا سلام
يا سلام ع الدنيا وحلاوتها في عين العشاق
يا سلام، يا سلام على حلوتها يا سلام، يا سلام
يا سلام ع الدنيا وحلاوتها في عين العشاق
يا سلام، يا سلام على حلوتها يا سلام، يا سلام
وأنا خذني الحب لقيتني بحب
لقيتني بحب وأذوب في الحب
وأنا خذني الحب لقيتني بحب
لقيتني بحب وأذوب في الحب
وأذوب في الحب وصبح وليل، وليل على بابه
يا اللي ظلمتوا الحب وقلتوا وعدتوا عليه
قلتوا عليه مش عارف إيه
يا اللي ظلمتوا الحب وقلتوا وعدتوا عليه
قلتوا عليه مش عارف إيه
العيب فيكم يا في حبايبكم
العيب فيكم يا في حبايبكم
أما الحب، أما الحب يا روحي عليه، يا روحي عليه
في الدنيا ما فيش أبدا، أبدا أحلى من الحب
نتعب، نغلب، نشتكي منه لكن بنحب
في الدنيا ما فيش أبدا، أبدا أحلى من الحب
نتعب آه نغلب آه نشتكي منه لكن بنحب
في الدنيا ما فيش أبدا، أبدا أحلى من الحب
نتعب، نغلب، نشتكي منه لكن بنحب
يا سلام ع القلب وتنهيده في وصال وفراق
وشموع الشوق لما يقيدوا ليل المشتاق
يا سلام ع القلب وتنهيده في وصال وفراق
وشموع الشوق لما يقيدوا ليل المشتاق
يا سلام ع الدنيا وحلاوتها في عين العشاق
يا سلام، يا سلام على حلوتها يا سلام، يا سلام
يا سلام ع الدنيا وحلاوتها في عين العشاق
يا سلام، يا سلام على حلوتها يا سلام، يا سلام، يا سلام، يا سلام
يا سلام، يا سلام على حلوتها يا سلام، يا سلام، يا سلام، يا سلام
يا سلام، يا سلام على حلوتها يا سلام، يا سلام
وأنا خذني الحب لقيتني بحب
لقيتني بحب وأذوب في الحب
وأنا خذني الحب لقيتني بحب
لقيتني بحب وأذوب في الحب
وأذوب في الحب وصبح وليل، وليل على بابه
يا اللي مليت من الحب حياتي أهدي حياتي إليك
يا اللي مليت من الحب حياتي أهدي حياتي إليك
يا اللي مليت من الحب حياتي أهدي حياتي إليك
روحي، قلبي، عقلي، حبي كلي مِلك إيديك
يا اللي مليت من الحب حياتي أهدي حياتي إليك
يا اللي مليت من الحب حياتي أهدي حياتي إليك
روحي، قلبي، عقلي، حبي كلي مِلك إيديك
يا اللي مليت من الحب حياتي أهدي حياتي إليك
يا اللي مليت من الحب حياتي أهدي حياتي إليك
روحي، قلبي، عقلي، حبي كلي مِلك إيديك
صوتك، نظراتك، همساتك شيء مش معقول
شيء، شيء خلّى الدنيا
زهور على طول وشموع على طول
زهور على طول وشموع على طول
زهور على طول وشموع على طول
الله يا حبيبي على حبك وهنايا معاك
الله يا حبيبي، يا حبيبي الله، الله
الله يا حبيبي على حبك وهنايا معاك
الله يا حبيبي، يا حبيبي الله، الله
ولا دمعة عين جرحت قلبي ولا قولة آه، آه، آه
ما بقول شي في حبك غير الله، الله، الله
الله يا حبيبي على حبك الله، الله
ما بقول شي في حبك غير الله، الله، الله
الله يا حبيبي على حبك الله، الله
ما بقول شي في حبك غير الله، الله، الله
الله يا حبيبي على حبك الله، الله
من كثر الحب لقيتني بحب
لقيتني بحب وأذوب في الحب
من كثر الحب لقيتني بحب
لقيتني بحب وأذوب في الحب
وأذوب في الحب وصبح وليل، وليل على بابه