(11)الحلقة الحادية عشر

2317 Words
الفصل الخامس عشر. ..... كانت كل شىء مظلم امام اجمل اتصل بالمحامى وارسله الى القسم وحاول ترتيب اموره ولكن لماذ لا يشعر بالارتياح نهائيا هناك شىء غامض وكأن احدهم يحاول توريط دارين فى جريمه القتل تلك ..... وصل اجمل الى الفيلا لتغير ملابسه .... ليلى ....خير يا اجمل وفين دارين مش شيفاها ..... اجمل ...وهو يجلس على اقرب كرسى بتعب .....دارين محجوزه هناك وبكره الصبح هتتعرض على النيابه ... ليلى ....وهى عامله ايه زمانها مرعوبه يا حبيبتي. .. اجمل..انا موجوع اووى عليها يا ليلى ومش عارف اعمل ايه حاسس انى ايدى متربطه ومراتى بتروح منى  ليلى ....اهدى يا حبيبى ربنا بس بيختبرك وان شاء الله خير. ... اجمل....يارب تعدى الازمه دى على خير ودارين تطلع منها .... لاحظ اجمل عدم ظهور نادين نهائياً منذ امس ... أجمل ...فين نادين. .... ليلى ...فى اوضتهامش بتخرج ابدا ومش عارفه مالها اللى بيقرب منها بتبقى عاوزه تموته... اجمل...بشك ...انا طالع لها .... طلع اجمل السلم مسرعا وذهب الى غرفه نادين وفتح الباب وجدها تجلس على الارض وتبكى بشده .... اجمل...اقترب منها ببطئ. ...نادين .... نادين...عاوز منى ايه اخرج بره انا بكرهك ... اجمل...طيب مش تسالى عن دارين دى متهمه فى قتل ابراهيم المحامى. .. نادين....هو مات بجد يعنى مبقاش عايش ... اجمل....وانتى ليه بتسالى انتى تعرفى حاجه... نادين ..بتوتر ....لالالا معرفش هعرف ايه .... اجمل ...وهو يمسكها من يدها ويشدها لتقف امامه... اجمل....امال مالك متوتره ليه انتى تعرفى حاجه... نادين ..لا معرفش انت عاوز منى ايه ... اجمل. بغضب...لا تعرفى مين اللى قتله انتى اللى قتلتيه... نادين....لا لالا والله ما انا اللى قتلته والله ما اتا ... اجمل..امال مين اللى قتله .... نادين ....اللى قتله ....... يا ترى مين ....هنعرف الفصل السادس عشر .........الاخير  كان أجمل من كلام نادين ... اجمل ...مين اللى قتله  نادين ...ببكاء هيسترى ...والله مكنش قصدى يا اجمل انا مش قتلته بقصدى انا بس  اجمل ...احكيلى اللى حصل وكان يتحدث بغضب شديد... نادين ... فلاش باك  انا شفت دارين وهى خارجه الصبح من غير ماحد يشوفها فنزلت وراها اشوفها راحه فين ومشيت وراها لحد ماوصلت عند الاستاذ ابراهيم وسمعت كلامها معه انها عاوزه فلوسها وعاوزه تسافر اضايقت جدا لانها هتاخد الفلوس بتاعتى لان بابا وماما كتبوا لها فلوس كتير وانا لا وفرقوا بنا بعد ما نزلت الباب كان مفتوح وانا اتاكدت انها نزلت دخلت كان الاستاذ ابراهيم بيقرا فى اوارق قدامه  ابراهيم ...نادين ايه فى حاجه  نادين بعصبيه ...انا عاوزه فلوسى انت لازم تقطع الوصيه دى والفلوس تتقسم بينا بالنص  ابراهيم ...مستحبل طبعااخالف ضميرى انى اتجننتى تطلبى طلب زى ده  نادين بعصبيه ...لا انت اللى مجنون علشان تتحدانى انا مش هسمحلك تدى فلوسى لدارين  ابراهيم ...وهو يقف امامها ويتحدث بعصبيه لا واضح ان الكلام معاكى انتهى اتفضلى اخرجى بره  نادين ...بغضب انت بتطردنى انا مش هخرج من هنا اللى لما اخد الوصيه  وابتدت تبحث فى اوراقه حاول ابراهيم منها ولكن كانت نادين فى حاله هيستريه وعصبيه شديده زقته جامد وقع على الارض ودماغه اتخبطت فى التربيزه فى المكتب وفجاه وجدته ينزف على الارض بشده ولا يتنفس سبت المكتب ونزلت اجرى  باك نادين...والله مكنش قصدى صدقنى يا فريد وكان فى حاله يرثى لها  اجمل....لازم تيجى معايا وتحكى كل حاجه للبوليس علشاندارين  نادين ....انا خايفه انا كده هتعدم وانا مكنش قصدى  اجمل ...متقلقيش انا مش هسيبك هقف جنبك  نادين ...بجد يا فريد شكرا ليك جدا اجمل...يله بينا  خرج اجمل ونادين الى الشرطه وحكت نادين ما حدث وتم حبسها والافراج عن دارين  دارين اول ما شافت اجمل....اجمل انا معملتش حاجه والله انا مظلومه وكانت فى حاله خوف ورعب شديد  اجمل..وهو يحاول تهدئتها ....خلاص هتمشى معايا الموضوع خلص  دارين ...ازاى ايه اللى حصل  حكى لها اجمل ماحدث وكانت نادين موجوده وكانت فى حاله يرثى لها  دارين ...بس ازاى سلسلتى كانت هناك  نادين ...ببكاء انا اخدتها علشان اضايقك والظظاهر وقعت منى هناك اقتربت منها دارين واختضنتها بشده و ....انا مش هسيبك هقف جنبك لان انتى اختى قبل اى حاجه وبحبك نادين ....انا اسفه سامحينى  اخذ اجمل دارين وذهبوا ولكن كان ال**ت مسيطر على السياره وكان واضح الحزن على وجه اجمل وبررت دارين ذلك انه زعلان على حبيبته  وصلوا البيت وتوجهت دارين على غرفتها مباشره واخدت شاور ونامت لانها كانت متعبه جدا وعدى كام يوم واحمل يتجنب دارين نهائيا ولا يتحدث معها سوى للضروره وكان فى تلك الايام اتخدت دارين قرار ان تترك المنزل نهائيا وتستقل بحايتها  استيقظت دارين مبكرا وقامت بتحضير حقيبتها وارتدت ملابسها عندما سمعت صوت الباب ودخل اجمل نظر اجمل الى الحقيبه ونظر الى دارين التى شعرت بتوتر شديد  احمل..ايه ده ممكن افهم دارين ...انا همشى وهستقل بحياتى وكل واحد يعيش حياته  اقترب منها ووقف امامها مباشره  اجمل...ازاى وانتى عاوزه تاخدى منى حياتى  نظرت له بعدم فهم  اجمل...ايوه انتى حياتى حبيبت طفله مشا**ه كل حاجه عند مجنونه شدتنى بتصرفتها وخلت قلبى يدق واحس انى عايش انا بحبك اوووى دارين ...ببكاء بس انت بقالك كام يوم مش بتكلمنى  أجمل .بابتسامه انا كنت بخلص شغل علشان افضى ونسافر نقضى احلى شهر عسل  دارين ...انا بحبك اووى اجمل..وهو يحتضنها وانا بموت فيكى .... ......................كلموني ثاني عنك فكروني، فكروني كلموني ثاني عنك فكروني، فكروني صحوا نار الشوق، الشوق في قلبي وفي عيوني كلموني ثاني عنك فكروني، فكروني كلموني ثاني عنك فكروني، فكروني صحوا نار الشوق، الشوق في قلبي وفي عيوني كلموني ثاني عنك فكروني، فكروني كلموني ثاني عنك فكروني، فكروني صحوا نار الشوق، الشوق في قلبي وفي عيوني رجعوا لي الماضي بنعيمه وهناوته وبحلاوته وبعذابه وبقسوته رجعوا لي الماضي بنعيمه وهناوته وبحلاوته وبعذابه وبقسوته وافتكرت فرحت وياك قد إيه وافتكرت كمان يا روحي بعدنا ليه، بعدنا ليه، بعدنا ليه وافتكرت فرحت وياك قد إيه وافتكرت كمان يا روحي بعدنا ليه، بعدنا ليه، بعدنا ليه بعد ما صدقت إني قدرت أنسى بعد ما قلبي قدر يسلاك ويقسى بعد ما صدقت إني قدرت أنسى بعد ما قلبي قدر يسلاك ويقسى جم بهمسة وغيروني كانوا ليه، ليه، ليه بيفكروني، بيفكروني كلموني ثاني عنك فكروني، فكروني كلموني ثاني عنك فكروني، فكروني صحوا نار الشوق، الشوق في قلبي وفي عيوني كلموني ثاني عنك فكروني، فكروني كلموني ثاني عنك فكروني، فكروني صحوا نار الشوق، الشوق في قلبي وفي عيوني رجعوا لي الماضي بنعيمه وهناوته وبحلاوته وبعذابه وبقسوته رجعوا لي الماضي بنعيمه وهناوته وبحلاوته وبعذابه وبقسوته وافتكرت فرحت وياك قد إيه وافتكرت كمان يا روحي بعدنا ليه، بعدنا ليه، بعدنا ليه وافتكرت فرحت وياك قد إيه وافتكرت كمان يا روحي بعدنا ليه، بعدنا ليه، بعدنا ليه بعد ما صدقت إني قدرت أنسى بعد ما قلبي قدر يسلاك ويقسى بعد ما صدقت إني قدرت أنسى بعد ما قلبي قدر يسلاك ويقسى جم بهمسة وغيروني كانوا ليه، ليه، ليه بيفكروني، بيفكروني بعد ما اتعودت بعدك غصب عني، غصب عني بعد ما اتعودت بعدك غصب عني، غصب عني بعد ما نسيت الأماني والتمني، والتمني بعد ما اتعودت بعدك غصب عني، غصب عني بعد ما اتعودت بعدك غصب عني، غصب عني بعد ما نسيت الأماني والتمني، والتمني كلمتين اتقالوا، اتقالوا شالوا الصبر مني كلمتين اتقالوا، اتقالوا شالوا الصبر مني صحوا في عينيّ حنينهم لابتسامك صحوا سمعي يود كلمة من كلامك صحوا في عينيّ حنينهم لابتسامك صحوا في عينيّ حنينهم لابتسامك صحوا سمعي يود كلمة من كلامك صحوا حتى الغيرة صحوا لي ظنوني صحوا حتى الغيرة صحوا لي ظنوني صحوا حتى الغيرة صحوا لي ظنوني وابتدى قلبي يذوبني، يذوبني بآهاته، بآهاته وابتدى الليل، الليل، الليل، الليل يبقى أطول من ساعاته وابتدى قلبي يذوبني، يذوبني بآهاته، بآهاته وابتدى الليل، الليل، الليل، الليل يبقى أطول من ساعاته وابتدى قلبي يذوبني، يذوبني بآهاته، بآهاته وابتدى الليل، الليل، الليل، الليل يبقى أطول من ساعاته وأسهر أسمع نبض قلبي بيناد*ك، بيناديك روحي فيك مهما جرى أنا روحي فيك، أنا روحي فيك تسوى إيه الدنيا وإنت مش معايا هي تبقى الدنيا دنيا إلا بيك بعد ما اتعودت بعدك غصب عني، غصب عني بعد ما اتعودت بعدك غصب عني، غصب عني بعد ما اتعودت بعدك غصب عني، غصب عني بعد ما نسيت الأماني والتمني، والتمني بعد ما اتعودت بعدك غصب عني، غصب عني بعد ما اتعودت بعدك غصب عني، غصب عني بعد ما نسيت الأماني والتمني، والتمني كلمتين اتقالوا، اتقالوا شالوا الصبر مني كلمتين اتقالوا، اتقالوا شالوا الصبر مني صحوا في عينيّ حنينهم لابتسامك صحوا سمعي يود كلمة من كلامك صحوا في عينيّ حنينهم لابتسامك صحوا سمعي يود كلمة من كلامك صحوا حتى الغيرة صحوا لي ظنوني صحوا حتى الغيرة صحوا لي ظنوني وابتدى قلبي يذوبني، يذوبني بآهاته، بآهاته وابتدى الليل، الليل، الليل، الليل يبقى أطول من ساعاته وابتدى قلبي يذوبني، يذوبني بآهاته، بآهاته وابتدى الليل، الليل، الليل، الليل يبقى أطول من ساعاته وأسهر أسمع نبض قلبي بيناد*ك، بيناديك روحي فيك مهما جرى أنا روحي فيك، أنا روحي فيك تسوى إيه الدنيا وإنت مش معايا هي تبقى الدنيا دنيا إلا بيك اللي فات وياك يا روحي بعود إليه اللي فات وياك يا روحي بعود إليه واللي عشته معاك رجعت أعيش عليه، أعيش عليه، أعيش عليه بعد ما صدقت إني قدرت أنسى بعد ما قلبي قدر يسلاك ويقسى بعد ما صدقت إني قدرت أنسى بعد ما قلبي قدر يسلاك ويقسى جم بهمسة وغيروني كانوا ليه، ليه، ليه بيفكروني، بيفكروني كلموني ثاني، ثاني عنك كلموني ثاني، ثاني عنك بعد طول حرماني، حرماني، حرماني منك جرحوا الجرح اللي قرب يبقى ذكرى جرحوا الجرح اللي قرب يبقى ذكرى سهروني أعيش في بكرة، أعيش في بكرة وبعد بكرة كلموني ثاني، ثاني عنك بعد طول حرماني، حرماني، حرماني منك جرحوا الجرح اللي قرب يبقى ذكرى جرحوا الجرح اللي قرب يبقى ذكرى سهروني أعيش في بكرة وبعد بكرة أعيش في بكرة وبعد بكرة يا حياة أنا كلي حيرة ونار، وغيرة وشوق إليك نفسي أهرب من عذابي نفسي أرتاح بين إيديك نفسي أرتاح بين إيد*ك أرتاح بين إيديك يا حياة أنا كلي حيرة ونار، وغيرة وشوق إليك نفسي أهرب من عذابي نفسي أرتاح بين إيديك نفسي أرتاح بين إيد*ك أرتاح بين إيديك والخصام والهجر وليالي الأسية كل دول، دول ما يهونوش حبك عليّ ده الخصام والهجر وليالي الأسية كل دول، دول ما يهونوش حبك عليّ ده الخصام والهجر وليالي الأسية كل دول، دول ما يهونوش حبك عليّ واللي جوه القلب كان في القلب جوه رحنا واتغيرنا إحنا إلا هو واللي جوه القلب كان في القلب جوه رحنا واتغيرنا إحنا إلا هو واللي جوه القلب كان في القلب جوه رحنا واتغيرنا إحنا إلا هو هو نفس الحب واكثر هو نفس الحب واكثر هو نفس الشوق واكثر هو، هو، هو، هو يا حياة أنا كلي حيرة ونار، وغيرة وشوق إليك نفسي أهرب من عذابي نفسي أرتاح بين إيديك نفسي أرتاح بين إيد*ك أرتاح بين إيديك يا حياة أنا كلي حيرة ونار، وغيرة وشوق إليك نفسي أهرب من عذابي نفسي أرتاح بين إيديك نفسي أرتاح بين إيد*ك أرتاح بين إيديك ده الخصام والهجر وليالي الأسية كل دول، دول ما يهونوش حبك عليّ والخصام والهجر وليالي الأسية كل دول، دول ما يهونوش حبك عليّ واللي جوه القلب كان في القلب جوه رحنا واتغيرنا إحنا إلا هو واللي جوه القلب كان في القلب جوه رحنا واتغيرنا إحنا إلا هو واللي جوه القلب كان في القلب جوه رحنا واتغيرنا إحنا إلا هو هو نفس الحب واكثر هو نفس الحب واكثر هو نفس الشوق واكثر هو، هو، هو، هو اللي فات وياك يا روحي بعود إليه اللي فات وياك يا روحي بعود إليه واللي عشته معاك رجعت أعيش عليه، أعيش عليه، أعيش عليه بعد ما صدقت إني قدرت أنسى بعد ما قلبي قدر يسلاك ويقسى بعد ما صدقت إني قدرت أنسى بعد ما قلبي قدر يسلاك ويقسى جم بهمسة وغيروني كانوا ليه، ليه، ليه بيفكروني، بيفكروني آه، آه، آه، آه يا حبيبي آه، آه، آه، آه يا حبيبي حياتي بعدك مستحيلة آه، آه، آه، آه يا حبيبي الحياة أيام قليلة ليه نضيع عمرنا هجر وخصام ليه نضيع عمرنا هجر وخصام ليه نضيع عمرنا هجر وخصام واحنا نقدر نخلق الدنيا الجميلة ليه، ليه، ليه، ليه، ليه ليه نضيع عمرنا هجر وخصام واحنا نقدر نخلق الدنيا الجميلة بالوداد والقرب، بالوداد والقرب تتجدد حياتنا بالحنان والحب تتبدل آهاتنا واللي جاي نعيشة أحلى من اللي فاتنا أحلى من اللي فاتنا، أحلى من اللي فاتنا القمر من فرحنا، من فرحنا حينور أكثر والنجوم حتبان لنا، حتبان لنا أجمل وأكبر القمر من فرحنا، من فرحنا حينور أكثر والنجوم حتبان لنا، حتبان لنا أجمل وأكبر والشجر قبل الربيع، قبل الربيع حنشوفه أخضر واللي فات ننساه، ننسى كل أساه اللي فات ننساه، ننسى كل أساه يلا نلحق من الزمن أيام صفاه القمر من فرحنا، من فرحنا حينور أكثر والنجوم حتبان لنا، حتبان لنا أجمل وأكبر القمر من فرحنا، من فرحنا حينور أكثر والنجوم حتبان لنا، حتبان لنا أجمل وأكبر والشجر قبل الربيع، قبل الربيع حنشوفه أخضر واللي فات ننساه، ننسى كل أساه اللي فات ننساه، ننسى كل أساه يلا نلحق من الزمن أيام صفاه ذي الحياة من غير لقانا مش حياة واحنا مش حنعيش يا روحي مرتين القمر من فرحنا، من فرحنا حينور أكثر والنجوم حتبان لنا، حتبان لنا أجمل وأكبر القمر من فرحنا، من فرحنا حينور أكثر والنجوم حتبان لنا، حتبان لنا أجمل وأكبر والشجر قبل الربيع، قبل الربيع حنشوفه أخضر واللي فات ننساه، ننسى كل أساه اللي فات ننساه، ننسى كل أساه يلا نلحق من الزمن أيام سفر القمر من فرحنا، من فرحنا حينور أكثر والنجوم حتبان لنا، حتبان لنا أجمل وأكبر والشجر قبل الربيع، قبل الربيع حنشوفه أخضر واللي فات ننساه، ننسى كل أساه اللي فات ننساه، ننسى كل أساه يلا نلحق من الزمن أيام صفاه ذي الحياة من غير لقانا مش حياة واحنا مش حنعيش يا روحي مرتين فكروني ازاي هو أنا نسيتك فكروني ازاي هو أنا نسيتك فكروني ازاي هو أنا نسيتك إنت أقرب مني ليّ يا هنايا حتى وإنت بعيد عليّ أو معايا إنت أقرب مني ليّ يا هنايا حتى وإنت بعيد عليّ أو معايا تنتهي الأيام، تنتهي الأيام تنتهي الأيام، وتطوي العمر منا وإنت حبك إنت، إنت للأبد، للأبد ما لوش نهاية ما لوش نهاية حبك انت ما لوش نهاية، ما لوش نهاية نادين مقدرتش تتحمل الصدمه وانتحرت فى السجن قبل الحكم عليها  ليلى رفضت الزاوج وسافرت فى رحله حول العالم لعلها تقابل فارس احلامها  اجمل ودارين ....سافروا فرنسا وقضوا احلى شهر عسل وخلفوا بنت زى القمر سموها فيروز ...... تمت بحمد الله. ..لولو الصيادالفصل الجاى ....لولو الصياد المرأة في كل بقاع الأرض هي المخلوق الوحيد ( المسكين ) فهي الوحيدة التي تُعّير اذا كبرت وتُعّير اذا لم تكن جميلة وتعُير اذا كانت نحيفة وتُعير اذا كانت سمينة وتُعّير اذا لم تتزوج وتُعّير اذا كانت عاقِر وتُعير اذا تطلقت .. وتُعّير اساساً لأنها ولِدتْ أُنثى ..متمشيش ، متصدقهمش ،أنا مش مجنونه انا بس تعبانه من جوايا .. انتَ وعدتني انك مش هتسيبني ،خَليك ..أنا عارفه انّي بخلص طاقتك وانّي لسّة زي طفله محتاجه رعاية ، عارفة إنّي مُتعِبة ، لكن انا معاك بالوقت هَقدر أكون أحسن  انت قوتي

Great novels start here

Download by scanning the QR code to get countless free stories and daily updated books

Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD