الفصل الثاني

3504 Words
حسام ولازال على وضعه ويشد من قبضة يده ولا يشعر أحد بالغيرة التي تاكل قلبه وعقله حسام : اميرة واسر كتب كتابهم بالليل دلفت اميرة ومعها صنية الشاي وقبل ان يكمل حسام جملته كان الشاي على الارض جرت رحمة نحوها بلهفة نظرت رحمة لحسام بغضب :انت بتقول ايه يا حسام اللي انت بتقوله ده جنان رسمي بنتي مش هتتجوز اسر حسام بجمود وقسوة يحاول ان يوصلها : والسبب مزقت الكلمة قلب أميرة ووقفت امامه بدموع وعدم استيعاب :السبب عايز السبب ؟ ياااااه ده انا قد ايه مغفلة حسام وهو يتجنب النظر داخل عينيها فان كانت هي تحترق من حبها له فما هو وجعه فهو يحترق من عشقها وخوفه وغيرته عليها وعجزه واسباب كثيرة حسام :ايوة السبب اسر يا اميرة مايترفضش انا بختارلك راجل يحميكي كادت رحمة ان تعترض فهي لا تريد اسر فهي تريد حسام بامواله وسلطته ولكن قاطعتها اميرة بابتسامة وعناد وهي تمسح دموعها بيدها اميرة بابتسامة كبرياء مجروح :موافقة نظر لها حسام بلوم وعتاب وكانه لا يستطيع سماع تلك الكلمة اراد الصراخ بها ارادها ان تعترض أرادها ان تصرخ في وجهه نظر لها نظرة لم تفهمها وابتسم وهم بالرحيل كاد حسام ان يرحل ولكن منعته اميرة اميرة بكبرياء :بس عندي شرط يا ابيه كاد حسام ان يصرخ بها ولكن تمالك نفسه حسام بابتسامة :شرط ايه اميرة بابتسامة مليئة بالالم :انت تبقى وكيلي يا ابيه شعرت رحمة بالدماء تغلي داخلها وانها لن تتحمل حماقة ابنتها وتركتهم ورحلت لتخبر جاسم اما حسام لا لا فانتي مصرة ان اجعل من عظامك قطع صغيرة الا يكفيكي الألم الذي بداخلي ابتسم حسام بالم : هبعتلكم السواق عشان تجهزوا نفسكم حسام :اه صح كنت هنسى امضي الورق ده اميرة باستغراب :ايه ده حسام : ده ورق خاص بتركة والدك وحاجات ماتشغليش بالك بيها ازداد غضبها من ردود افعاله الباردة وقعت اميرة الأوراق واعطتها له بغضب وابتسم حسام لها ورحل وتركها تبكي بحرقة ركب حسام الأسانسير واتصل بالسائق والحرس ليساعدوه اخذت رحمة تحاول الاتصال بجاسم مرار رحمة :اخيرا رديت عليا جاسم :معلش يا رحمة ماجدة كانت جمبي رحمة : انت بقالك فترة فيك حاجة مش طبيعية جاسم بنفاذ صبر :هيكون فيا ايه يعني يا رحمة رحمة بعصبية :مش وقته خلينا في المصيبة اللي انا فيها اخذ جاسم يفرك وجهه بيديه جاسم : خير يا رحمة انتي مابقاش بيجي من وراكي خير رحمة : يعني اعمل ايه انا جاسم : اتكلمي يا رحمة مش فاضيلك ورايا مصايب غيرك رحمة بعصبية : ماشي يا جاسم حسام هيجوز أميرة لاسر صدم جاسم من الخبر فانه يعلم بأن اسر سيتزوج ولكنه توقع اي شئ سوى ان يزوج حبيبته لغيره جاسم ببرود : الف مبروك رحمة بعصبية : انت اتجننت يا جاسم جاسم : بقولك ايه يا رحمة انا مابقاش بيجيني من وراكي انتي وبنتك غير المصايب اقفلي اغلق جاسم الخط جاسم بشماتة : للدرجة دي خايف عليها انت سهلتها عليا انا هسيبها قدام عينك شوية عشان احرق قلبك عليها مرتين مرة وهي قدام عينك وفي حضن راجل تاني ويضحك بشر ....والراجل ده انت اللي اختارته ...والمرة التانية لما تبقى في حضني وممكن بعد كدة ابقى ارميها لعيل من رجالتي بس انا بقى اللي هختاره بس افوق من ان اللي انا فيه يا بن الجارحي ذهب حسام إلى الشركة وامر السائق والحرس بالذهاب لاميرة دلف حسام الى الشركة فوجد كل الموظفين ينتظرونه لاستقباله ويسلموا عليه بحب واحترام ابتسم حسام وفرح لحبهم له وصرف لهم مكافائات واخذوا يدعون له من قبلهم ان يشفيه ويطيل الله في عمره صعد حسام الى مكتبه ونظر لمكتب اميرة وتنهد دلف الى مكتبه ودلف خلفه اسر : اسر بابتسامة يدعم بها نفسه قبل حسام كله تمام يا ريس ابتسم حسام نفس الابتسامة الساذجة التي لا تخفي شئ فكل منهم يفهم مايدور في ذهن الاخر وكل ما يفكران به حاليا كيف ستستقبل مي الأمر فهي لن تتقبل الفكرة حتى ولو كانت عند اميرة اتصلت اميرة بميس اميرة ببكاء : خلاص يا ميس سابني ميس بقلق :اهدي يا حبيبتي انا مش فاهمة حاجة اميرة وهي تشهق من كثرة البكاء :هيتكتب كتابي بالليل ميس : اهدي يا حبيبتي انا جاية بعد قليل اتت ميس واحتضنت صديقتها تربط على ظهرها الى ان هدات وقصت لها ما حدث ميس بغضب : انتي مجنونة صح اميرة : وعايزاني اعمل ايه اركع تحت رجله واقوله ابوس ايدك حبني زي ما بحبك ميس بغضب : لا ماتعمليش كدة وافقي انك تتجوزي راجل غيره واحرقي نفسك عشان تعانديه انتي عارفة يعني ايه جواز يا هانم يعني حضرتك مسئولة من راجل وراجل مسئول منك اظن انتي فهماني هتصحي كل يوم هتلاقيه جمبك هتقدري تكوني مع حد غيره وياريتك هتكوني بعيدة عن حسام ده انتي معاه على طول انتي بترمي نفسك في جهنم مجرد تفكيرك فيه خيانة لجوزك يا اميرة انفتحت اميرة في بكاءها مرة اخرى بقهر اشفقت ميس على صديقتها فهي تشعر بها واحتضنتها ولكنها غاضبة من عنادها وغبائها فهي تحرق نفسها بيدها ميس : اهدي يا اميرة هتتحل بس انتي دلوقتي لازم تقومي تلبسي عشان تنزلي تشتري الفستان ونحجز في الكوافير وورانا حاجات كتير عايزة شهر نظرت لها اميرة وعينيها مليئة بالدموع مزقت قلب صديقتها عليها ولكنها مجبرة ان تكون قوية لتدعمها فهي اقحمت نفسها في شئ لا تقوى على مواجهته ميس بابتسامة تبث داخلها الطمانينة هتتحل: نزلت اميرة وميس الى الاسفل فوجدوا حسام يرسل لهم سيارتين سيارة لهم والاخرى مليئة بالحرس الشخصي استغربت اميرة لما كل هذا العدد من الحرس انطلقت الفتاتان عند جاسم جاسم :انا وضعي ايه كدة يا متر المحامي : للاسف ماقدمناش غير الدفع جاسم بعصبية : مهو انا لو معايا السيولة دي كلها كنت دفعت وما بقيتش تحت رحمة حسام الكلب المحامي : مفيش طريقة غير ان حضرتك تتفاوض مع حسام بيه وانا اسمع عنه انه انسان محترم وكريم نظر له جاسم بغيظ جاسم :انت جيتلي من انهي داهية هو محمود ملقاش غيرك يفرسني بيه قام المحامي وبكبرياء :حضرتك انا ماسمحش تكلمني بالطريقة دي انا جيت هنا عشان دكتور محمود بعتني لحضرتك لانه برة مصر بس انا شايف ان حضرتك في غنى عن خدماتي عن اذنك وذهب وتركه يغلي ولا يعرف ماذا سيفعل وان علم احد ع***ة المافيا لن يتهاونوا معه فهم لا يحبون ان يتعامل احد افرادهم مع الشرطة باي شكل ويكفي انه ضيع عليهم صفقة كبيرة ولم يحاسبوه عليهم وهدوئهم هذا يخيفه في المساء في فيلا الجارحي يجتمع الجميع وهناك مدعووين ولا يخلو الحضور من الصحافة تتلاشى رنا الحديث مع مي فهي لا تعرف ماذا تقول لها استغربت مي واسيل حضور رحمة وفي قمة اناقتها فمن اين تعلم ومن الذي دعها ولماذا اقام حسام تلك الحفلة مي بابتسامة تحتضن خالتها وسلمت عليها منورة يا خالتو ابتسمت رحمة ابتسامة صفراء واستغربت ردة فعل مي فهي اعتقدت انها ستنهار سلمت اسيل ايضا على رحمة برسمية شديدة فاسيل لا تطيق تلك المراءة بالرغم من برائتها الا انها لا تحبها ولا تعرف لما لا ترتاح بوجودها وبعد قليل وجدت مي أميرة تنزل من سيارة اسر وصدمت عندما راتها ترتدي فستان زفاف وتمسك في ذراعه اخذت مي تحاول ان تفهم ماذا يجري ولا تقل اسيل عنها مفاجأة فرت دمعة من عين مي اشار سيف بعينه لاسيل انا تاخذ مي للداخل كي لا تفسد الحفلة اسيل : تعالي ندخل جوا يا مي نظرت لها مي اسيل : احنا لسة ما نعرفش في ايه اكيد في حاجة غلط احنا مش فاهمنها رفضت مي ان تدخل مع اسيل نظرت اسيل لسيف باستسلام فوجأ الحاضرين بحسام يرحب بالموجودين ويطلب منهم الاستمتاع بالحفلة فبعد قليل سيعقد قران اسر الجارحي واميرة السيوفي سمعت مي حسام ولازالت غير قادرة على الاستيعاب او فهم ما يدور حولها رنا من خلفها : مي حبيبتي تعالي معايا لم تسمع مي اي مما قالته والدتها رنا وهي تقف امامها : مي صدمت رنا من هيئة مي فهي تقف والدموع تملئ عينيها ولا تستطيع الوقوف اقترب سيف منهم فجاءة واسندها الى الداخل وساعدوها على الصعود الى غرفتها نظر لها سيف باسى فلا يجد ما يقوله لها ولم يستطع البقاء معها أكثر فهو حقا لم يعرف سوى من دقائق وكانت حالته تشبه حالتها كثيرا سيف : الف سلامة يا حبيبتي وقبل راسها بحنان وقبل راس والدته ونزل للحفلة انتهت الحفلة وعقد القران وانصرف الضيوف رحمة : وبعدين يا حسام بيه حسام بجدية : خدي اميرة وادخلي ناموا رحمة بعدم فهم : ايه ده اللي اخد بنتي هي مش متجوزة حسام موجها حديثه لاميرة :يلا يا اميرة مع مامتك اميرة بعند وقلبها ينزف :انا اعتقد اني متجوزة والمفروض انام مع جوزي صدم الجميع من الذي تفوهت به اميرة عدا حسام فهو يعرف انها تحاول حرق قلبه ورد اعتبارها وكرامتها امامه ولكنها تحرق قلبها ايضا مي من خلفهم مي : اميرة معاها حق ونظرت لاسر :يلا يا عريس خد عروستك كاد اسر ان ينطق حسام :يلا يا اسر ماتتكلمش كتير بارك الجميع لهم ودلفوا الى غرفتهم وقفت مي تنظر لحسام بعتاب وعيناها تزرف الدموع دون ان تشعر بها هي ولكنها تمزق قلب ش*يها اكثر الا يكفي ما به حسام بحنان : مي حبيبتي مي بابتسامة قهر : اظن انت كمان محتاج اللي يواسيك يا ابيه ماعرفش عملت كدة ليه بس اللي اعرفه انها مش رجولة انك تجوز البنت اللي بتحبها لواحد تاني مهما كان السبب : حسام بعصبية وصوت هز جدران الفيلا مي اخرسي تلك هي المرة الاولى التي يرفع حسام صوته على مي واراد ان يصفعها على وجهها ولكنه لم يستطيع حسام بنفس عصبيته : انا دلعتك جامد فعلا لدرجة انك نسيتي نفسك ونسيتي اني اخوكي الكبير جرت مي من امامه حسام بعصبية لرنا ورحمة واسيل :واقفين ليه انصرف كل منهم على غرفتها كاد سيف ان ينصرف هو ايضا حسام : سيف سيف : نعم حسام بعصبية : انا قولتلك امشي سيف بحزن على حال عائلته فلا يوجد واحد منهم سعيد سيف :اسف يا حسام ..نعم حسام بعصبية : تعالى اتخمد معايا للصبح نظر له سيف بعدم فهم حسام : سيب غرفتك وتعالى نام معايا لحد الصبح عشان قوضتي اللي فوق هتنام فيها رحمة سيف ولازال على وضعه : مانا مش فاهم برده اوضتك و هتنام فيها خالتو انا مالي حسام بعصبية : اسر هيتخمد فيها لانها اقرب غرفة ليه بدا سيف ان يستوعب فوجد نفسه يبتسم رغما عنه حسام بعصبية :بتضحك على ايه يا زفت سيف محاولا ان يعبس مرة اخرى :لا ولا حاجه حاضر هنام معاك بس هتستحملني ومش هتتكلم ابتسم حسام رغما عنه ففهم ما يرمي اليه ذلك القرد فسيف كان يحب ان ينام معه وهو صغير ولكن حسام كان يرفض وما ان يغفو حسام حتى يستيقظ ويجد قدم سيف في فمه والاخرى عند رقبته ويده تاخذ السرير باكمله حسام :يلا يا عملي الاسود يلا رجعت ميس الى منزلها حزينة على مايحدث لصديقتها لم تستطع النوم اخذت هاتفها واتصلت على احمد ميس :عامل ايه احمد بابتسامة :الحمد لله تمام وانتي ميس :انا تمام احمد :اميرة عاملة ايه ميس بتوتر : الحمد لله كويسة خالص احمد :على فكرة وحشتيني ميس بخجل وغضب :احترم نفسك احمد بابتسامة :اسف اسف والله انا عارف ان احنا اتفقنا اني اسيبك براحتك واننا نكون أصدقاء لفترة تقدري تحددي فيها مشاعرك ابتسمت ميس **تت احمد :ميس انتي مصدقة اني هتغير فعلا ميس بابتسامة :طول ما انا جمبك هساعدك ومش هسيبك شعرت ميس بالذي قالته وخجلت كثيرا من نفسها فارادت اصلاح الأمر ميس بتوتر شديد :قصدي يعني اني وعدتك اني هساعدك قصدي ان احمد بابتسامة على حالتها :بس بس ايه كل التوتر ده ميس :مش توتر ولا حاجة بس خوفت تفهمني غلط احمد وتلاشت ابتسامته :ماتقلقيش يا ميس انا فاهم وزي ماوعدتك اني عمري ماهخليكي تندمي على ثقتك فيا شعرت ميس بالحزن في كلامه ميس وهي تضع يدها داخل خصلات شعرها بارهاق : ماتقلقش كله هيعدي شوفت نسيتني انا كنت متصلة بيك ليه انا كلمت الدكتور وقالي انك هتخرج الاسبوع الجاي ان شاء الله ابتسم احمد فهو يعرف انها متوترة وانها تخفي شئ عليه فهي قالت له ميعاد خروجه من قبل احمد بابتسامة : ميس انتي قولتيلي الكلام ده قبل كدة ميس : بجد معلش والله بقيت بنسى تصبح على خير يا احمد احمد بابتسامة : وانتي من اهله يا ميس احمد : ميس خليكي جمبي ماتسيبنيش ابتسمت ميس واغلقت الخط عند اسر دلف اسر واميرة الى غرفة اسر اغلق اسر الباب القت اميرة نفسها على الاريكة وجلست تنظر للفراغ اسر :اميرة نظرت له اميرة بضعف اسر :انا عارف انك مش موافقة على الجواز وعارف انك متضايقة من حسام وعايزة تغيظيه وتعلميه درس كادت اميرة ان تقف و ترد ولكن قاطعها اسر واشار لها بيده ان تهدأ وتجلس مرة اخرى اسر :انا عارف كل ده وعارف انك زعلانه منه وعايزة تعاقبيه كادت ان ترد مرة اخرى ولكن قاطعها مجددا اسر :اوكي عاقبيه براحتك زي ماانتي عايزة بس بلاش توجعيه كفاية اللي هو فيه ماتعمليش حاجة تندمي عليها بعدين عشان حسام بجد اخر حاجة بيفكر فيها هي نفسه ويبتسم ويريد إخراجها من حالتها :خدي حقنا كلنا ابتسمت اميرة بوجع وابتسم لها اسر ايضا اسر :انا هروح انام في اوضه القرد ربنا يعني بقى اكيد جبلاية ابتسمت اميرة وعلمت انها اوامر حسام فهي تعرف بل متأكدة انه يعشقها ويموت من غيرته عليها ...ولكنها لا تجد له مبرر لفعلته هذه ولن تسامحه بدلت اميرة ملابسها وذهبت لتنام في الصباح استيقظ اسر مبكرا ودلف الى غرفته من البلكونة طرق اسر باب النافذة كي تستيقظ اميرة شعرت اميرة بطرق فاستيقظت بوهن واستغربت وجودها في تلك الغرفة تذكرت ماحدث لها وانها تزوجت اسر مررت اميرة يدها على شعرها بارهاق واستسلام طرق اسر مرة اخرى الباب بخفة قامت اميرة وفتحت له الباب اسر :صباح الخير اميرة :صباح النور دلف اسر الى غرفته اسر :اجهزي يلا عشان ننزل نفطر ابتسمت اميرة وبدلت ملابسها اسر بابتسامة : جاهزة اميرة بتوتر : اسر...انا كنت يعني..عايزة اسالك اسر :اتفضلي اميرة :اسر هي مي تعرف ان جوازنا مش حقيقة تلاشت الابتسامة من وجهه واظهرت ما كان يخفي داخله اسر :لأ تن*دت اميرة بحزن فهي تعرف ما تشعر به مي الان تماما وتعاني منه طرقت ام محمد باب الغرفة اسر : اتفضل ام محمد وهي تحاول إخفاء حزنها على تلك الزيجة :الف مب**ك يا باشمهندس الف مب**ك يا اميرة هانم اسر :الله يبارك فيكي يا دادة ام محمد :الكل مستنيكوا تحت اسر :ماشي يا دادة نازلين وراكي حالا ينزل كل من اميرة واسر الدرج وما ان رات اميرة حسام يجلس على السفرة حتى احتضنت ذراع اسر بسرعة صدم اسر من حركتها وحاول ان يزيل يدها ولكنها منعته رفع حسام راسه فوجدها تمسك بزراع اسر فشعر بالدماء تغلي في غروقه وانه سيقتلها ويقتل نفسه على غبائه فهو يعرف انها ع**دة وتحاول اغاظته وبالرغم من تاكده انها تمثل لاستفزازه الا انه لم يتمالك نفسه وتكلم بعصبية : حسام بانفعال وغيرة واضحة في كلامه اسر ....معلش تعالى ساعدني انتبه كل من سيف ورنا واسيل لنزول اسر واميرة اميرة ببرود : معلش يا سيف ساعده انت قريب اكتر ابتسم اسر داخله على تلك الع**دة التي ستجعله يفقد عقله :اقترب سيف من والدته وهمس في اذنيها اتصرفي يا حاجة الله يسترك رنا : تعالي يا ميرو اقعدي جمبي ابتسمت اميرة بتصنع : متشكرة أوي يا طنط بس انا هقعد جمب اسر زفر حسام بنفاذ صبر فهو كان يعتقد انه لن يتأثر لثقته بصديقه او هكذا اقنع نفسه فهو يغار من الهواء الذي يلامس بشرتها جلس اسر باستسلام فهو ليس معهم في هذا الحوار لهو يبحث بعينيه عن صغيرته شعرت اميرة بان اسر يبحث عن مي فارادت مساعدته اميرة :هي فين مي يا طنط رنا بحزن : نايمة ماردتش تصحى تمزق قلب اسر على صغيرته وتذكر كيف كانت تغضب منه وهي طفلة وكيف كان يصالحها كان يذهب اليها ويعطيها الشيكولاته ويمرجحها واسيل تجلس تنظر لش*يقها فهي لا تعلم ما الذي جعله يتزوج اميرة ولكنها تعلم بعشقه لمي اسيل :الحمد لله وقامت من على السفرة متجهه للحديقة فقامت خلفها اميرة في الحديقة اميرة :اسيل نظرت له اسيل بغضب اميرة بتوتر :انتي بتبصيلي كدة ليه انا ذنبي ايه اسيل : من فضلك يا اميرة انا عايزة اقعد لوحدي اميرة : اسمعيني بس اسيل بغضب :هتقولي ايه ها ...انتي ايه انتي مش عارفة ان اسر بيحب مي ومن وهي طفلة و**رتي قلبه ...ومي بتحبه و**رتي قلبها ....وحتى ابيه حسام وت**ت قليلا وابيه حسام **رتي قلبه... اميرة بدموع : وانا يا اسيل فين من حساباتكم كلكم بتحكموا عليا من غير .. ماتسمعوني حتى حسام وتكمل بسخرية والم :حتى ابيه حسام ماسمعنيش تركتها اميرة وصعدت إلى غرفة اسر وظلت اسيل تنظر لها فقد اشفقت عليها ولا تعلم لماذا شعرت انها مظلومة ومجبرة لكن لماذا تتصرف وكانها سعيدة بذلك الزواج اما على السفرة بالداخل صعدت رنا الى غرفة ابنتها لكي تطمئن عليها حسام : سيف خلصت ورق القرية بتاعة اسكندرية سيف : الورق جاهز ويوجه كلامه لاسر بغيظ : وانت يا عريس الغفلة اسر وهو يجاهد في الا يضحك :نعم يا سحس حسام بغيظ : القرية هتتسلم امتى اسر : الاسبوع الجاي ان شاء الله يا ريس حسام وهو يجاهد في الا يظهر تعبه فهو يشعر بالصداع الشديد والرؤية اصبحت مشوشة لديه : والكومباوند يا اسر ده تركيزك كله يبقى عليه انت عارف اسر بابتسامة يطمئن حسام بها :ما تقلقش يا باشا كله تمام حتى مجدي باعت كل المواد اللي انا عايزها واكتر سيف بمزاح : صحيح قولي يا سحس انت عملت ايه في الراجل خليته يعرض نفسه انه ممكن يدفع شروط جزائية شكلك سحلته حسام بق*ف من طريقة سيف سحلته ...في رجل اعمال يقول الألفاظ دي قوم يلا بدل ما اسحلك انا سيف وهو يستعد للخروج :انا مالي يا عم انا مامسكتش في دراع حد وجرى قبل ان يجد طبق او مل*قة بوجهه ضحك اسر على سيف واعاد نظره لحسام ولكنه صدم من منظره وجده يمسك برأسه ويتالم ب**ت قام اسر بفزع : حسام ..حسام رد عليا حسام بوهن :وديني على اوضتي يا اسر اسر بدموع وخوف على صديقه :لا يا حسام تعالى نروح المستشفى حسام :ملوش لازمة على الاقل خليني جمبكوا بكى اسر ونزل على ركبته اسر ببكاء كالاطفال :عشان خاطري يا صاحبي تعالى نروح المستشفى اخذ حسام يجاهد في إخراج ابتسامه ليطنئن بها ذلك الطفل اخذه اسر الى غرفته ووضعه في فراشه وهو الدموع تنزل على وجهه كالرضيع اسر : الدوا بتاعك فين اشار له حسام على مكان العلاج واتى له به وكان من ضمن العلاج منوم كي يستطيع النوم اسر : نام شوية وانا هفضل جمبك :حسام وقد بدا ألمه يهدا ويشعر بالنعاس روح انت شوف شغلك صعد اسر ليبدل ملابسه وجد اميرة شاردة في البلكونة اسر :اميرة اميرة : ايوة يا اسر .وتكمل بنبرة اسف انا اسفة اوي اني اتصرفت كدة تحت بس انِا.....ماعملتش كدة غير لما لقيت ان.. مي مش موجوده و ابتسم اسر على تلك الع**دة العاشقة اسر بابتسامة :ان كيدكن عظيم ابتسمت أميرة : وأنت لسة شوفت حاجة ولسة مي لما تفوق اسر :الله المستعان على ما تصفون اسر :انا رايح مشوار عايزة حاجة اميرة بابتسامة :الله يسلمك اميرة بتوتر :اسر هو ..هو قصدي يعني اسر : ها يا اميرة قولي انا مستعجل اميرة :يعني ..بس ماتفهمنيش غلط ابتسم اسر :هو في اوضته تحت نايم تعب شوية واخد منوم ونام ذهب وتركها قلبها ينفطر عليه ويوجد داخلها صراع بين عقلها وقلبها ال*قل يقول لا تذهبي لرؤيته فهو زوجك لرجل اخر بيده ولم يهتز لترجيك له القلب يجد له الألاف من الأعذار ال*قل :بس انتي مش مراته انتي مراة واحد تاني وكدة حرام القلب :هشوفه بس واطمن عليه دي حاجة انسانية ال*قل :لأ حرام عليك بقى انت بتعمل فينا كدة ليه ليه مصر تجرح نفسك وتتعبنا معاك وكالعادة ينتصر قلب العاشق على العالم بأكمله وليس فقط على عقله نزلت اميرة وعيونها تزرف الدموع دون ان تشعر بها دلفت اميرة الى غرفة حسام وجدته نائم كالملاك فهو يمتلك ملامح ورح طفل اخذت تدقق بوجهه فوجدته شاحبا حزينا وتتراكم الهالات السوداء تحت عينيه اقتربت منه اكثر واخذت تتحسس وجهه برقة فوجدت دمعة معلقة بين اهدابه مسحتها وجلست بجواره تبكي للحالة التي وصلوا اليها وبعد قليل خرجت من الغرفة فوجدت رنا تقف بالخارج ويبدو عليها الغضب رنا بحدة : كنتي بتعملي ايه هنا يا أميرة وقفت أميرة لا تعرف بماذا تجيبها رنا : انتي دلوقتي يا بنتي مش حرة كادت اميرة ان تدافع عن نفسها ولكنها كالعادة اختارت ان تصعد إلى غرفتها في المساء جاء سيف ووجد رنا واسيل يجلسون بمفردهم سيف :مساء الخير رنا واسيل : مساء النور سيف :هي مي عاملة ايه رنا بتنهيدة : مانزلتش من قودتها طول النهار ومابتعيطش ولا في اي ردة فعل وده اللي مقلقني سيف بحزن :وحسام اسيل :ابيه حسام وابيه اسر في الاوضه جوا عند حسام اسر :اهدى بس يا حسام حسام بعصبية : اهدى ازاي وانت بسلامتك سيبتها تخرج لوحدها وجاي تقولي ان رحمة اتخ*فت ايه البرود اللي انت فيه ده يا اخي اسر : بتعمل ايه يا حسام حسام :هروح أجيبها ولا استنى لما ياخدها هي كمان اسر :انا هروح اجيبها اهدى انت وبلاس عصبية حسام بعصبية : انا قاعد عاجز ومش عارف هي فين ومش بترد ليه وبتقولي اهدى يا اخي ***أبو صحتي فاديتني بايه صحتي وانا عاجز مش قادر انقذها رميتها للنار مرتين وحرقت قلبها عشان احميها بيك وفي الاخر تسيبها تمشي لوحدها اسر : يا حسام هي مش لوحدها هي اتنين من الحرس والسواق حسام بعصبية شديدة : يا فرحتي طرق سيف باب غرفة حسام اسر :ادخل حسام بعصبية :انا مش فاهم انت اتجننت سيف بقلق :في ايه يا حسام انا سامع صوتك من بره حسام بعصبية : روح جيب اميرة يا سيف وخد معاك حرس كتير خد معاك اللي على الفيلا كمان سيف : حاضر حاضر بس افهم اجيبها منين وليه كل الحرس هو حصل ايه حسام بعصبية :مش وقته يا سيف نفذ اللي بقوله وخلاص هي عند اخوها في المصحة سيف :حاضر كاد سيف ان ينصرف ولكن قاطعه حسام حسام بقلق وان**ار بسبب عجزه :سيف ماتسيبهاش واوعى تيجي تقولي مالقيتهاش اشفق سيف كثيرا على حالة اخيه و شعر بقلبه يتمزق عليه فهذا ليس حسام الجارحي الوحش الذي لا ين**ر بل هذا حسام العاشق العاجز غادر سيف وهو لا يفهم ما يحدث ذهب واخذ معه الكثير من الحرس لاحضار اميرة # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # $ # # # # # #
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD