الحلقة السابعة
سجده :: بحبك يا باسل
انا :: وانا بموت فيكي يا قلب باسل
وغمضت عنيها
انا :: بتعملي اي
سجده :: هاه ولا حاجه
انا :: اه بحسب*
سجده :: مش جوزي الله
انا :: اذا كان كده ماشي بس مش دلوقتي بردو خلي كل حاجه تبقي اول مره*
سجده :: حاضر طب شوف وقولي رايك
انا :: وريني اي ده ده انا رسمك حلو اوووي
سجده :: دي يوم النسكافيه ودي يوم نتيجة سنه اولي ودي في الميدي تيرم بتاع سنه تانيه ودي بقا لما كنت قاعد في الكافيه وفتحي عصبك في سنه ثالثه شكلك كان جميل اوووي وانت متعصب وكانت اول واخر مره اشوفك كده ودي بقا يوم شبكة معتمد
انا :: بس انتي محضرتيش
سجده :: بس شوفت الصور
انا :: واي كمان
سجده :: وده قميص بدل الي باظ
انا :: ليه يا حبيبتي كلفتي نفسك ده ماركه وغالي
سجده :: مفيش حاجه تغلي عليك وكفايه منك كلمة حبيبتي دي وده برفان من الي بتحبه
انا :: الله وده عرفتيه منين بقا ده محدش يعرفه
سجده :: عارفه وكمان بتجيبه من مكان معين والوحيد الي بيعمله
انا :: ميرسي يا قلبي واه بعد بكره هعدي عليكي نخرج نتعشي سوا وعاملك مفاجاءه
سجده :: بجد اي هيا
انا :: متبقاش مفلجاءه لو قولتلك
وخرجت سلمت علي حماتي ورجعت البيت قعدت مع بابا شويه وطلعت نمت وصحيت روحت الفرع اول مدخلت لقيت الكل بيباركلي ويهنيني سلمت علي الكل وشكرتهم ودخلت مكتبي
انا :: مدام مي لو سمحتي ممكن اجتماع لرؤساء الاقسام كمان ساعه
مي :: حاضر هبلغهم يا فندم
في السكرتاريه
سجده :: صباح الخير يا مي
مي :: صباح الخير يا عروسه الف مبروك
سجده :: ييارك فيكي يا قلبي اتفضلي حلاوة الشبكه
مي :: ميرسي يا حبيبي
خرجت من المكتب لقيت ساجده واقفه
انا :: مدام مي ابعتي الفا** ده للهيئه الهندسيه للقوات المسلحه ضروري
مي :: حاضر يفندم
انا :: صباح الخير يا مدام سجده
لقيت الاتنين تنحوا*
مي :: مدام
انا :: اه مش كتبت كتابها تبقي اي
سجده :: مدام يا فندم
انا :: واقفه كده ليه يلا اتفضلي علي شغلك يلا
سجده :: حاضر اتفضل شوكلاته يا فندم
انا :: شكرا
بعد سجده ما مشيت
مي :: ربنا يخليكم لبعض يا فندم
انا :: شكرا يا مي عقبالك
مي :: ميرسي يا فندم
انا :: امسكي الكارت ده بتاع الظابط معتمد الي هيبقي مسئول معانا في مشروع الجلاله وده احفظيه علشان اكتر من اخويا يعني لو وزير الدفاع نفسه قاعد هنا ومعتمد جه بعده ومعندهوش ميعاد يدخلي علي طول
مي :: تمام يا فندم
معتمد :: ليه يا عم انت عايزني اتحاكم لما تدخلني والوزير بتاعي قاعد
انا :: الله حبيب اخوك تعالا كنت لسه هبعتلك الفاكس
معتمد :: شوفت قلبي حاسس بيك ازاي
انا :: حساس قوي ياض اومال فين خالد
معتمد :: طلع علي قاعدة محمد نجيب في مطروح عنده شغل هناك
انا :: ربنا يقويه تعالا نقعد في المكتب
مي :: الاحتماع كمان نص ساعه يا فندم
انا :: اجليه كمان ساعه
معتمد :: لا انا هشرب قهوه عشر دقايق معاك علشان عندي مرور علي شغل وكده
انا :: خلاص يا مي في ميعاده واتنين قهوه في السريع علشان المواعيد الميري دي
بعد مشربنا القهوه ومعتمد مشي دخلت الاجتماع وبعد مناقشات شغل وتخطيطات ومشاريع بتتنفذ وتسليم وغيره
انا :: باش مهندس حسن
حسن :: ايوه يا هندسه
انا :: اخر مشروع هيتسلم بعد 10 ايام من النهارده صح
حسن :: ايوه صح ولو عايز تفتحه بعد بكره مفيش مشكله
انا :: تمام علي البركه وبستاذن حضرتك بعد الافتتاح بيوم مكافاءه شهر لكل الناس ماعدا قسم التنفيذ الميداني
حسن :: * ليه يا هندسه دول اكتر ناس تعبت واتبهدلوا من الموقع ده للموقع ده
انا :: * مكافاءه شهرين ومتبقاش متسرع كده وتحكم قبل متسمع
حسن :: * ههههههه ماشي حاجه تاني
انا :: * لا شكرا يا هندسه اتفضلوا
خلصت الاجتماع ورجعت مكتبي فتحت الفون لقيت رساله من نفس الرقم الي بعتلي رساله وانا علي الكورنيش قبل كده بتقول ( من نجاح لنجاح ديما والف مب**ك علي الشبكه وكتب الكتاب كنت اتمني ابقي موجود/ه معاك خلي بالك من نفسك والي حواليك متعاملش كل الناس بقلبك ولكن عامل البعض بعقلك علشان متخسرش)
سجده :: * سرحان في اي
انا :: * دخلتي امته
سجده :: * من شويه ومرضتش ازعجكك
انا :: * لا عادي
سجده :: * طب فيه حاجه شكلك مضايق
انا :: * لا ابدا خلصتي شغل
سجده :: * الساعه 4
انا :: * ياااه بجد طب يلا اوصلك
خرجت من الفرع وصلت سجده البيت
انا :: * مش محتاجه حاجه
سجده :: * كلمني اول متوصل
انا :: * حاضر
نزلت من العربيه وبعدين رجعت تاني
انا :: عايزه حاجه يا حبيبتي
سجده :: ايوه عايزه اد*ك دي وبستني في خدي ونزلت جري طلعت شقتهم ضحكت علي جنونها اتحركت بالعربيه دخلت البيت لقيت بابا قاعد
انا :: مساء الفل يا هندسه
بابا :: مساء الورد يا حبيبي اتاخرت ليه
انا :: كان عندي اجتماع مع رؤساء الاقسام وطولنا شويه
بابا :: ربنا يقويك يا حبيبي امسك دي
انا :: اي ده يا هندسه هديه ليا كمان
بابا :: هيا هديه فعلا بس مش ليك لسجده
انا :: سجده ااه طب انا رجعت في كلامي ومش هتجوز بقا
بابا :: ههههههه ليه بقا
انا :: يعني من اولها ونسيتني اومال لما تجيبلك الحفيد بقا
بابا :: هرميك في الشارع
انا :: ههههههه بحبك برضوا
بابا :: ربنا يخليك ليا بس دي هديتك ليها بمناسبة عيد ميلادها هو مش بكره
انا :: عرفت ازاي ده انا عرفت بالصدفه
بابا :: من الفيس بوك بتاعها
انا :: يا بابا يا جامد يبتاع السوشيال ميديا انت
بابا :: هههههههه يلا نتغدي
انا :: يلا بينا
اتغدينا ورغينا شويه في الشغل وفي حياتي وفجاءه افتكرت اهم حاجه
انا :: مفيش حاجه وحشتك
بابا :: عايز اقولك من بدري بس مش عايز اسهرك
انا :: قول انك خايف تتغلب زي زمان
بابا :: وحياة ابوك لاساوي وشك بالاسفلت
انا :: هههههههههه هعمل قهوه واجيب تسالي واجيلك هلعب بالبايرن
عملت القهوه ورجعت لعبنا بلاستيشن وغلبني ماتش وغلبته ماتشين وطلعت نمت وصحيت تاني يوم روحت الفرح وعدي اليوم وعلي الساعه ثلاثه اتصلت علي سجده
انا :: انتي فين
سجده :: مستنياك قدام الفرع
انا :: تمام خمسه ونازل
نزلت لقيت سجده واقفه وشاب بيرزل عليها
انا :: في حاجه يا كابتن شايفك رامي عينك يعني فشد من هنا علشان مزعلكش
شاب :: تزعلني انا وبعدين انت مال امك
هو جاب سيرة امي وانا مشوفتش حاجه قدامي غير والامن بيشيلوه من الارض يرموه في الاسعاف
سجده :: باسل باسل انت كويس فوق يا حبيبي
بعد مانتبهت للحواليا والناس والموظفين وقفين يبصولي
انا :: انا كويس يلا نمشي
سجده :: طب نروح علي البيت احسن بلاش خروج النهارده
انا :: لا يا حبيبي انا تمام خلاص يلا بينا
اخدت سجده وروحت المطعم الي كنت فيه يوم شبكة معتمد والمدير رحب بيا كالعاده اتعشينا وفرفشت الجو وسجده اطمنت اكتر اني كويس وبعد ربع ساعه واحنا قاعدين نور المطعم قفل والويتر داخلين علينا بعربيه عليها تورته كبيره عليها صورة سجده وهيا قاعده مش مصدقه وشويه وهتتشل
انا :: كل سنه وانتي معايا وفي قلبي
سجد :: وانت بالصحه والسلامه يا روحي وديما جنبي
انا :: يلا طفي الشمع
وطفت الشمع وكل الي في المطعم صقفولها وقعدنا نتكلم في اي حاجه
انا :: اتفضلي هديتك
سجده :: كتيير اووي كده يا باسل انا هيجرالي حاجه دلوقتي
انا :: بعد الشر وبعدين اتعودي علي كده تمام وافتحي هديتك بقا
علبه شبه علبة الساعات فتحتها لقت فيها مفتاح عربيه هيونداي الينترا
سجده :: ده بجد ولا بتهزر
انا :: هتلاقيها مركونه تحت البيت نرجع وتقوليلي رايك اي
سجده :: من غير ما شوف اي حاجه منك جميله وعجباني
انا :: طب يلا بينا
سجده :: فين خلينا شويه
انا :: هود*كي مكان بحبه جدا
اخدتها وطلعنا كورنيش النيل ركنت العربيه ونزلنا جبت اتنين حلبسه وقعدتها علي صور الكورنيش
انا :: كل ما ببقي فرحان زهقان اي احساس باجي هنا من صغري بحب المكان ده اووووي
سجده :: بصراحه من حقك تحبه المكان تحفه والحلبسه روعه الروعه
انا :: اي خدمه يستي بفسحك اهو
سجده :: عايزه اقولك علي حاجه بس متزعلش
انا :: اولا عمري مزعل منك ثانيا عايزي تقولي انا ليه افتريت علي الواد كده صح
سجده :: مش قصة افتريت اي واحد هيتخانق هيتعصب علشان الموقف بس انت اتحولت مليون درجه عن ما كنت متعوده عليك
انا :: مش ض*بتي عينك فيا وبتقولي عمري ماشوفتك اتعصبت اهو اتعصبت
سجده :: هههههه بحبك في كل حالاتك
بنت :: ورده يا بيه
انا :: اهلا اهلا ازيك يا سالي
سالي :: الحمدلله يا باسل معلش معرفش انو انت وقطعت كلامك
انا :: ولا يهمك يا قمر عامله اي ومامتك كويسه دلوقتي
سالي :: بخير وزي الفل والبركه فيك
انا :: الحمد لله ابقي سلميلي عليها وهاتي ورده
سالي :: اتفضل احلي ورده لاحلي باسل واحلي بنوته معاه
سجده :: طب ممكن تقبلي دي مني بقا
سالي :: لا مينفعش باسل خيره سابق
سجده :: معلش دي مني انا حاجه بسيطه علشانك يا قمر
سالي :: .........
انا :: متبصليش خدي منها علي طول
سالي :: هههه حاضر يلا امشي انا بقا
انا وسجده :: سلام
سجده :: اي حكاية البنت دي
انا :: ولا حاجه متشغليش بالك
سجده :: لازم اعرف
انا :: (بنرفزه بسيطه) لا مش لازم لو عايز اقول هقول بس لو قولت يبقي الي بعمله راح في الارض
سجده :: طيب
انا :: يلا بينا
ومشينا انا وسجده وصلنا تحت بيتهم نزلنا من العربيه ووقفنا قدام العربيه بتاعتها
انا :: ها اي رايك
سجده :: حلوه اووي اووي بس كتييييير اووووووووووووي وغاليه اووووووووي بردو
انا :: مفيش حاجه تغلي ولا تكتر عليكي هتلاقي رخصة العربيه ورخصتك في الشماسه
سجده :: كمان طلعتلي الرخصه
انا :: مش عايزك تتعبي نفسك خالص كل حاجه تجيلك لحد عندك وانتي معززه مكرمه يا اميرتي
سجده :: ربنا مايحرمنيش منك يا حبيبي
انا :: ولا منك يا روحي همشي انا
سجده :: ابقي طمني اول متوصل
انا :: حاضر سلام
طلعت سجده وانا مشيت وبعد شويه وقفت قدام مستشفي
سجده :: مساء الفل يا فوفا يا قمر
وفاء :: مساء الخير يا حبيبتي باسل مطلعش معاكي ليه
سجده :: كتر خيره يا ماما طول النهار مطحون شغل خلصنا شغل وخرج فسحني علي طول فمرضتش ازن عليه يطلع علشان يرجع يرتاح
وفاء :: ربنا يكملك بعقلك ويسعدكم يا حبيبتي
سجده :: اتعشيتي واخدتي الدوا
وفاء :: كلت واخدت الدوا ها ايه تاني
سجده :: ولا حاجه يا كبير بطمن بس
في المستشفي
انا :: ازي حضرتك يا دكتور
دكتور :: اهلا يا باش مهندس اتفضل
انا :: يذيد فضلك انا عايز ادخل للشاب ده
دكتور :: هو بقي كويس بس ملوش داعي
انا :: ليه يا دكتور متقلقش
دكتور :: امممم طب اتفضل معايا
دخلنا للشاب الي كان بيعا** سجده
الشاب :: انت حرمت والله مش هعمل كده تاني
انا :: متخافش وعارف انك مش هتعمل كده تاني بس انا كمان حابب اعتزرلك عن كل ده
الشاب :: نعم هو مين يعتزر لمين لا موخذه
انا :: مش مهم مين المهم التراضي انا جيت عليك اوووي
الشاب :: وانا كمان اسف مكنش قصدي اجيب سيرة الوالده
انا :: الله يرحمها
الشاب :: لا موخذه يا استاذ
انا :: بعني مش زعلان ومسامح
الشاب :: مسامح
انا :: اسمك اي بقا
الشاب :: ذكي
انا :: معاك شهاده يا ذكي
ذكي :: معايا بكالوريوس تجاره
انا :: وطبعا بتشتغل وهيتخ**لك الايام دي
ذكي :: لا انا صايع متقلقش عليا دي المستشفي جات مصلحه ليا
انا :: ههههههه طب اخرج بالسلامه ونشوف حوار الصياعه ده بعدين
ذكي :: حاضر
مشيت رجعت البيت دخلت لقيت بابا مستنيني
بابا :: اي الي عملته النهارده ده
انا :: واحد كان بيعا** سجده وعرفته غلطه
بابا :: غلطه اي هو **ر دراع ورجل وضلعين يبقي تصحيح غلط
انا :: جاب سيرة امي
بابا :: مش مبرر ...... يستاهل الي كل الي حصله
انا :: بس روحتله المستشفي ورضيته
بابا :: بجد اومال مقولتش ليه بدل منا عمال اد*ك في مرشحات كده
انا :: بحبك تصححلي غلطي وتناقضني في الي بعمله
بابا :: ماشي بس بكره او بعده مش هكون موجود بس بمرواحك ليه المستشفي طمنتني انك تعرف تصلح غلطك
انا :: بعد الشر
بابا :: لا شر ولا حاجه يلا اطلع ريح انت علشان شغلك الصبح
انا :: حاضر تصبخ علي خير
بابا :: وانت بخير يا حبيبي
عدي شهر والتاني وجه ميعاد الفرح وقاعد انا ومعتمد واحمد
احمد :: ايوه بقي يا عريس هتشرفنا ولا هتقولها غطيني وصوتي
معتمد :: احترم نفسك يلي مشفتش ساعتين تربيه
فتحي :: وحياتك ولا دقيقتين اصلا
انا :: سيبوه يروش لما نشوف ابو الرجاله يوم ما يخطب ويتجوز
احمد :: انا اخطب وكمان اتجوز ليه عبيط
معتمد :: لا فلاتي وصايع علشان تفضل كل يوم مع واحده
فتحي :: هيجي مره ويلبس احلا خازوق في حياته يطلع من نفوخه
انا :: متفكرونيش بالخوازيق انا مش عارف اظبط حاجه للفرح
احمد :: عايز مساعدات طبيه ولا حاجه قول متت**فش
معتمد وفتحي :: ههههههههههه
انا :: وحيات امك لو مسكت انت حر
احمد :: طب بص يا بيسو ليك عندي فكره عنب
معتمد :: بلاش افكارك تودي في داهيه
احمد :: اسمعوا بس في مركز ممتاز في مدينة نصر مساج وسونا وحاجات كده
انا :: حاجات كده الي هيا اي يعني
احمد :: اختصار كل حاجه تخص العريس علشان يدخل ليلته رايق وفايق
انا :: لا مش عايز
فتحي :: استني بس بيقولك مساج وسونا وليله سعادتك كمل ياض
احمد :: نحجز لينا كلنا قبل الفرح بيوم نروح يردونا علي البارد وفوطه سخنه
معتمد :: بص انا مش مقتنع بس اهو المساج حلو يا باسل
انا :: انت موافق الواد ده علي كلامه
معتمد :: يا عم يوم يفوت ولا حد يموت
احمدوفتحي :: ها نحجز
انا :: ......
احمد وفتحي :: هنحجز
وخلصنا قعدتنا ورجعت ظبط الدنيا وترتيبات الفرح ودعيت الناس وقبل الفرح بيوم احمد ومعتمد وفتحي عدو عليا ورحنا المركز
احمد :: صباح الخير
موظفة الاستقبال :: مساء النور يا فندم
احمد :: في حجز لاربع اشخاص باسم باسل واحمد ومعتمد وفتحي
موظفة الاستقبال :: ثواني ......... اه يفندم سوبر اسبيشيال
احمد :: تمام وده العريس بتاعنا
موظفة الاستقبال :: الف مب**ك يا فندم
انا :: ميرسي
موظفة الاستقبال :: اتفضلوا مع البنات لاوضة تغيير الملابس
انا :: بنات استر يارب
احمد وفتحي ومعتمد :: * ههههههههه
دخلنا الاوضه غيرنا ولبسنا الروب علي اللحم مفيش غير ب**ر بس دخلت اوضه لوحدي فيها شيزلونج مساج لقيت بنت قمر واقفه قمر اي دي تغطي علي القمر بجمالها
بنت :: حضرتك العريس
انا :: بيقولوا
بنت :: هههههه طب اتفضل افرد جسمك
نمت علي الشيزلونج بعد مقلعت الروب والبنت غطت وشي بفوطه سخنه بعد مدهنته كريم وبدات تعملي مساج من اول صوابع رجلي لحد ركبتي
بنت :: حضرتك محافظ علي جسمك جدا بتروح جيم
انا :: كنت بروح بس الشغل منعني وواخد كل وقتي
بنت :: بس الي يشوف حضرتك يقول كل يوم في الجيم
انا :: يعني الواحد بيحافظ علي قد ميقدر
لقيت ايديها بتقرب من البو**ر بس من بعيد شويه فقولت عادي مدام مجاتش عند اشيائي يبقي
انا :: * احم كفايه كده هنا كملي فوق هنا
وشورتلها علي كتافي وايديا
بنت :: * بس لسه مخلصتش هنا
انا :: * لا مش مشكله كملي زي مبقولك
بنت :: * الي تشوفه يا فندم
وكملت مساج فوق بس كانت واقفه عند راسي
بنت :: حضرتك مش عايز حاجه غير* المساج
فتحت عيني وبكلهما من غير مبصلها
انا :: زي اي مثلا
بنت :: اي حاجه تطلبها هنفذها
لفيت وشي ليها ومسكت نفسي ولفيت وشي بعيد تاني
انا :: لا شكرا وعموما كفايه كده تقدري تتفضلي تخرجي علشان هقلع اخد دش
بنت :: مفيش مشكله ادخل معاك اغسلك جسمك
انا :: (بهدوء) قولت شكرا اتفضلي
خرجت ودخلت انا الشاور اخدت دش ومكملتش القرص وخرجت لقيت معتمد قاعد برا والبنت واقفه مع موظفة الاستقبال بيتكلموا ويبصولنا
انا :: لسه مخرجوش
معتمد :: فتحي بياخد دش وخارج واحمد مش عارف لسه
انا :: طبعا احمد لسه عايزه يفوت حاجه يعني
ضحكنا انا ومعتمد وفتحي خرج وبعده بربع ساعه احمد
فتحي :: يخربيت ام الي يسمع كلامك تاني يا عم
احمد :: وانا مالي يا لمبي مانتا كنت مشجع الحوار
انا :: * مسمعش صوت امك لحد ما نخرج من هنا
احمد :: * حاضر وانت معندكش كلمه
معتمد :: * لا انا مش بتاع كلام انا افعال يا حبيب اخوك بس لوحدنا مش قدام الناس
ضحكنا كلنا وخرجنا وكانت نظرات البنات معانا وده الحوار الي دار بينهم بنت ١ كانت معايا بنت ٢* مع معتمد بنت ٣ مع فتحي بنت ٤ مع احمد
بنت ١ :: اي ده ده معندوش احساس خالص
بنت ٢ :: ليه متقوليش محترم
بنت ٣ :: فعلا
بنت ٤ :: هو بيجي هنا محترمين يا اختشي
موظفة الاستقبال :: احكولي حصل اي
بنت ١ :: نفس الي حصل معايا
بنت ٤ :: الا انا الواد كان زي العجينه الطريه في ايديا
بنت ٢ :: اسكتي الواد الي كان معايا عليه جسم ولا بتوع ابطال كمال الاجسام
بنت ٣ :: ولا الي معايا يا بنات يلهوي علي جماله يهبل
بنت ١ :: انا كان معايا لوح تلج مفيش شعره فيه اتهزت اصلا
موظفة الاستقبال :: كفايه رغي بقا يلا كل واحده علي شغلها
كلهم :: حاضر
رجعت البيت نمت بعد متكلمت مع بابا في ترتيبات الفرح وكلمت منظم الفرح واكدت معاه علي الي طلبته كله وطمني كله تمام نمت وصحيت تاني يوم علي معتمد واحمد وفتحي
فتحي :: اصحي يا ابني ورانا حاجات نعملها
انا :: اي ده جيتوا امتي
احمد :: من ساعه يا عريس
معتمد :: يلا جبتلك الحلاق مستني تحت
انا :: تسلمولي يا رجاله مش عارف من غيركم كنت هعمل اي
معتمد :: مكنتش هتروح مكان زباله زي بتاع امبارح ده
ضحكنا كلنا ونزلنا فطرنا مع بعض وحلقت شعري وحددت دقني وشويه حاجات تانيه كده وطلعت اخدت دش وخارج من الحمام لقيت بابا قاعد علي السرير
انا :: اي يا هندسه ملبستش ليه
بابا :: مش قبل ما السك بدلتك بايدي
انا :: ميحرمنيش منك يا حبيبي
بابا :: بص بقا اعتبرني من هنا ورايح ضيف معاكم في البيت ومراتك تخلي بالك منها وتكون ليها زي موعدتها واي حاجه تعكر مزاجك او تضايقك فضفض معاها شاركها في كل حاجه مهما كانت بسيطه هتفرح
انا :: حاضر
بابا :: فين جزمتك
انا :: اهي استني بتعمل اي
بابا :: هلمعهالك
انا :: ميصحش يا حبيبي هيا كويسه كده
بابا :: بس يا واد ده اليوم الي بتمناه من زمان سيبني براحتي
انا :: الي تشوفه يا بابا
ولبسني بدلتي والجزمه كمان وبعد كده نزلت للشباب تحت ومشينا كلنا علي الفندق لحد ما سجده خلصت ميكب واستلمتها من عمها قمر في ليلة اكتماله وقعدنا والكل جيه يبارك لينا وفي نص الفرح جات واحده تباركلي
الست :: الف مب**ك يا باسل كبرت وبقيت عريس وراجل مالي مركزك
انا :: يبارك في حضرتك بس متشرفتش بحضرتك ولا عمري شوفتك قبل كده
الست :: انا والدتك
انا :: نعم
سجده :: حضرتك والدته ازاي دي اتوفت وهيا بتولد اصلا
بصيت بعيني بشوف بابا فين لقيته واقف باصص للست ومصدوم وبعد دقيتين لقيته جاي بسرعه
انا :: بابا مين دي
بابا :: اهدي بس وانا هفهمك
نديت لمعتمد وقولتله ينهي الفرح
بابا :: يابني كمل ليلتك ونتفاهم بكره
لاول مره مردش علي بابا
انا :: يلا يا معتمد قومي يا سجده يلا
الناس استغربت من انتهاء الفرح بدري كده مهتمتش بحد واخدت سجده وطلعتها الجناح الي محجوز لينا
سجده :: بتعمل اي يا حبيبي
مرضتش عليها واتصلت ببابا
انا :: هات الست واطلعلي لو سمحت
بابا :: يا حبيبي دي ليلة فرحك ميصحش
انا :: لو سمحت ريحني وهاتها واطلعلي
ربع ساعه والباب خبط فتح لقيت بابا والست دي معاه دخلتهم في وقعدو الاتنين وقعدت قدامهم
انا :: انا عايز افهم كل حاجه علشان عقلي مش مستوعب حاجه من الي بتحصل ولو سمحتوا من غير لف ودوران
الست :: يا ابني النهارده فرحك
انا :: اه فرحي وحضرتك سايبه السنين الي فاتت دي كلها ودخله دخلت الافلام العربي دي وجاي تباركيلي النهارده
الست :: انا .........
انا :: مش عايز مبررات لو سمحتي علشان مش هقبلها انا كل الي عايز افهمه ازاي وليه
بابا :: انا هفهمك كل حاجه بس افتكر في الاول وفي الاخر دي امك مهما عملت
انا :: اتفضل
... #######