(3)الحلقه الثالثة

1328 Words
. كانت كريمان تجلس بالنادى على طاوله وحدها تنتظر صديقتها  حين وجدت ايهاب يقف امامها  ايهاب بابتسامه جذابه ...ازيك يا كريمان  كريمان بتافف ...الحمد لله  ايهاب ....وهو يجلس ....وحشتينى اوى  كريمان بعصبيه ...ايهاب لو سمحت بطل كلامك ده عيب كده ايهاب ....الحب عمره ما كان عيب يا كريمان وانا حبى ليكى مش عيب عاوز كل الناس تعرف انى بحبك وبتمناكى زوجه ليا  كريمان بغضب ....مش هيحصل يا ايهاب على جثتى  ايهاب ....الله. اعلم القدر مخبى لينا ايه  ولكن قطع حديثهم رنين هاتف كريمان وكان ليل لمح ايهاب اسمل ليل انه هو المتصل شعر بالصدمه ليل وما علاقته بكريمان  كريمان ..الو ..طيب ...حاضر....جايه على طول ...سلام .... كريمان وهى تقف ....سورى يا ايهاب بس ماما عاوزنى اروح  ايهاب بشرود ..اه طبعا تحبى اوصلك  كريما بارتباك .....لالا معايا عربيتى  ايهاب ...اه طيب .... كريمان ...وهى تحمل حقيبتها ....سلام انطلقت كريمان بسرعه لان ليل اخبرها انه ينتظرها بالشقه ولكن لم تكن تعلم ان ايهاب من يحبها حد الموت قد راى اسم ليل على هاتفها  وانه لم يشعر بنفسه سور وهو ينطلق بسيارته خلفها ليعلم ماذا يحدث  وجدها ايهاب تقف سيارتها وتصعد الى احدى الشقق بها انطلق خلفها  وصلت كريمان الى الشقه وجدت ليل ينتظرها ببرود  كريمان وهى ترتمى عليه تحتضنه وتقبله ...وحشتنى ... انزل ليل يديها ببرود  كريمان.. بدهشه فليست تلك عادته ....مالك يا ليل  ليل وهو يجلس على الكنبه وينظر لها ببرود ....مفيش بس عاوزك فى موضوع كريمان بابتسامه.... انا تحت امرك  ليل .....انتى طالق بالثلاثه  نظرت له كريمان بعيون واسعه مصدومه ووجدته يخرج ورقه الزواج ويمزقها بكل دم بارد كريمان بصدمه والم ....ليل انت بتهزر صح  ليل ....انا مبهزرش وانتى عارفنى كويس جوزنا انتهى وانا حطيت ليكى مبلغ فى البنك كريمان ببكاء ....لا حرام عليك  ليل ...بس .... ولكن قطع حديثه طرقات غاضبه على باب الشقه..... ليل ....مين الحيوان اللى بيخبط كده واتجه الى الباب يفتحه  ليل .....افندم ازاح ايهاب ليل من امامه ودخل الى الشقه وجد كريمان تجلس على الكنبه تبكى نعم لقد اصبحت شكوكه صحيحه وهى على علاقه بليل  رفعت كريمان نظرها وجدت ايهاب امامها شعرت بالفزع والرعب كريمان.... ايهاب ايهاب ....بصدمه ...انتى يا كريمان ليل وهو يقترب بسخريه ....انت ايهاب بيه قريبها طيب كويس ياريت تاخد المدام انا طلقتها وخلصنا خدها من هنا  شعر ايهاب بالغضب ينهشهه من الداخل ولم يجد نفسه سوى وهو يلكم ليل بكل غضب ليل وهو يبتسم بسخريه ويتحسس مكان الكمه ....مش هردها ليك لان مقدر حالتك بس انا همشى ومش عاوز اشوف وشكم هنا تانى  وانطلق الى الخارج بخطوات واثقه حازمه واغلق الباب خلفه  نظر ايهاب الى كريمان بغضب واقترب منها مسرعا وجدته كريمان يقترب منها فارتعشت من الخوف كريمان.... ببكاء ...ايهاب ارجوك اسمعنى والله كنت متجوزه وطلقنى ضحك عليا ارجوك ولكن ايهاب لم يكن يسمع وانما امسك ب*عرها بكل قسوه وكاد ان يقتلعه فى يده وظل يكيل لها الصفعات على وجهها الواحده تلو الاخرى حتى شعر بالتعب ايهاب بصريخ غاضب ....ليه ليه  كريمان ببكاء هستيرى ....ارجوك انا تعبت ارجوك كفايه انا هبعد وهسافر بره بس ارجوك كفايه  ايهاب ....بغضب وعصبيه ...تسافرى فاكره الموضوع بالسهوله دى يا مدام  كريمان ....انت عاوز منى ايه  اقترب منها ثانيه بغضب وامسك شعرها بقوه جعلها تصرخمن الالم ايهاب .....هتجوزك يا كريمان هتجوزك وهخلىكى تتمنى الموت على اللى هتشوفيه معايا وقسما بالله على قد الحب اللى حبيته ليكى على قد ما هخليكى تتمنى انك مكنتيش اتولدتى ابدا ..... .............. كانت هند تجلس بغرفتها وحيده تشعر بالتعب ولكن شارده الذهن تتذكر ما حدث فى شرم الشيخ  فلاش بااااااك هند ...ليل ممكن طلب  ليل ...قولى  هند ....بتوتر....انا عاوزه ارجع البيت انا برتاح هناك وحاسه انى هبقى كويسه هناك ليل ....بس انا قلت لجدى هنقعد هنا فتره هند ....ارجوك انا مش قادره ارتاح هنا بليز  ليل بتفكير وهو ينظرلها .....طيب ماشى حهزى نفسك هند بفرحه ودون شعور منها وجدت نفسها تحتضن ليل بقوه وتقبل خده بفرحه وحين ادركت ما تفعله ابتعدت عنه بتوتر ووجه احمر مثل الفراوله  ررفعت نظرها الى ليل وهى خجلانه من فعلتها ... هند ...بصوت هامس...اسفه مكنش قصدى... ليل وهو يقترب منها ويضع يده اسفل ذقنها ويرفع وجهها اليه  ليل ....انا جوزك ومفيش داعى لكل ال**وف ده دى حاجه عاديه  هند ...لم ترد وازدات خجل اكثر... حينها وجدت ليل ينفجر فى ضحك قوى ولاول مره تراه هند يضحك بتلك الطريقه كان جذاب الى حد كبير وتلك الضحكه جعلته بشوش ووجهه اضغر فى العمر كم هو جذاب وكانت تنظر له باعجاب ولا تستطيع ان تبعد عينيها عنه  حينها وجدت ليل ينظر لها بخبث  ليل ....تحبى تاخدى صوره  هند ...ها  ليل....هههههه ولا حاجه اصل يغم عليكى تانى من ال**وف يله اجهزى علشام نمشى  ....... بااااااااك وبالفعل رجعوا الى القاهره واوصلها الى منزل جدها دون اى حديث رجع الى شخصيته الغريبه القاسيه وكان لديه انفصام شخصيه... تركها هكذا بسرعه وكانه بريد التخلص منها حتى انه لم يتصل بها منذ حضورهم الى القاهره لكن لماذا تهتم لا تعلم لهل اصبحت اغار عليه هل تحرك قلبى وبدات احب ليل الرجل الذى كنت ابغضه وبشده لا اعلم ولكن منذ ان رايت تغيره فى شرم الشيخ وانا اكاد ارقص فرحا من اعجابى به وبجاذبيته .... ............... فى منزل احلام ..... كانت احلام تجلس بحديقه الفيلا تتصفح احدى مجلات الازياء  حين سمعت صوت ماهر  ماهر ....مساء الخير  نظرت له احلام بتعجب  احلام. ....مساء الخير جلس ماهر الى جانبها  ماهر ...انا جاى اكلم والدك فى موضوعنا واكيد هيسالك وطبعا انتى لازم توافقى والا انتى عارفه  احلام.... ليه يا ماهر بتجبرنى اتجوزك  ماهر وهو ينظر بعيد .....حاجه تخصنى اظن ملكيش حق تسالى ليه احلام ....بس جوزانا هيكون كارثه  ماهر ....بالع** هيكون زواج ناجح انا متاكد طول ما انتى مطيعه وبتسمعى الكلام هنكون تمام احلام ...بعناد ...انا مش هسمع كلامك يا ماهر احنا جوزانا تمثيليه بس ماهر ... هههههههههههه لا يا حبيبتى جوزنا هيكون فعلى بكل الطرق انى مش متجوزه عيل لا انا راجل وراجل قوى مراتى متعترض على حاجه وحقوقى هاخودها بذوق بالعافيه ونظر لها بسخريه وتحدث. . ..ولا ناس تستمتع وهى فى الدرى والزوج يتمنع عنه حلاله  فهمت احلام حديثه  احلا بغضب....انت سافل وبكره تعرف انك غلطان اوى واللى عاوزه اعمله روح كلم بابا وانا هوافق بس مش هنسى اللى بتعمله معايا وتركته وذهبت الى الداخل بخطوات عصبيه..... ............. كان كريمان تجلس بغرفتها كئيبه حزينه تشعر بخوف شديد ورجفه تتملك جميع جسدها تشعر بالان**ار مما فعله بها ليل ومعاملته لها على انها ساقطه استمتع بها لوقت محدد وحين انتهى منها تركها بكل مهانه وذل ولكن كان امام ايهاب من كان يعشقها يغرقها بكلمات العشق والغزل واالان اصبح يعاملها بكل احتقار وذل اصبح يكرهها و بشده وهذا شىء طبيعى فقد شهد ذلها وكيف باعت نفسها الى ليل بكلمات حب كاذبه ندمت على عدم تصديق ايهاب ندمت على انها لم تبتدله الحب والان اصبح ما بينهم ليس سوى احتقار منه فقط  فاقت كريمان من شرودها على صوت الباب وهو ينغلق رفعت نظرها وجدت ايهاب امامها نظراته غاضبه محتقره لها وكانه يحترق من الداخل بريد قتلها ولكن قلبه الذى يعشقها هو من يجعله عاجزا عن ذلك ايهاب وهو يقترب منها ايهاب ....انا كلمت والدك وخلاص وافق وقلتله اننا متفقين على كل حاجه كريمان ....ايهاب سبنى اسافر  ايهاب ....على جثتى انتى بتاعتى وانا هربيكى من اول وجديد وهعرف ازاى اخد حقى فى انك تخونى ثقتنا فيكى  كريمان ببكاء ... انا اسفه  ايهاب بقسوه ...اعمل ايه باسفك هيرجع شرفك هيرجع الذل والمهانه اللى حسيت بيها من كلام الواطى ده  كريمان .. ارجوك ايهاب .. خلصنا الفرح خلال شهر يا عروسه  ونظر لها بسخريه وخرج  كريمان وهى تنفجر فى البكاء ... حسبى الله ونعم الوكيل فيك يا ليل. ..... ........ هند استائذنت من جدها للخروج لشراء بعض الروايات والكتب التى تعشقها واخذت السواق وخرجت  وما لا تعلمه ان ليل سوف يراها  كانت هند تخرج من المحل حين وجدت ليل يتحدث مع احد الاشخاص ولكن فجاءه توقف عن الحديث حين راى هند امامه وكانت وحيده تحمل بعض الكتب فى يديها  استائذن من المتحدث معه واقترب منها بسرعه بخطوات غاضبه كيف تخرج دون علمه كيف يحدث ذلك هل تعتقد انه سوف يتركها تفعل ما تشاء دون حساب اقترب ليل وامسك بيدها بقوه يقربها منه بغضب وكانت هند متفاجئه من وجوده امامها ليل.. انتى خرجتى بدون علمى  هند بعند .. انت مالك  ليل بدهشه ...انا مالى انا هوريكى انا مالى ازاى يا هند وهعرفك ازاى بعد كده متتحركيش خطوه بدون علمى ومبقاش ليل المصرى ان ما علمتك يعنى ايه تحترمى جوزك  .............. لولو الصياد ..... ملك على عرش قلبى لولوالصياد...... ملك على عرش قلبى
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD