(15)الحلقة الخامسة عشر

2263 Words
الفصل الثالث. ... نظرت له روح برعب فقد كان شكله مخيف ونظرات عيونه مرعبه ..... روح وهى ترجع الى الخلف....انت بتعمل كده ليه انا مغلطتش معاك.... صقر بهدوء مرعب وهو ينظر لها بنظره مخيفه......لا غلطتى لما تسمحى لحد يكلمك وعاوزه تقابليه.. .  روح....ده زى اخويا ..... صقر....هشششششش خلصنا وقلتلك انا كنت هسيبك براحتك لحد ما تتعودى على الجو هنا بس للاسف انتى اللى جيتى ليا برجليكى الأول. .... روح ....انا مش فاهمه حاجه انا مجرد شغاله هنا.     صقر ......وهو يضحك بقوه ....ههههههههههه لالا انتى فاهمه غلط .... روح. ...بخوف. ...انت بتقول ايه وفين سالى وكريم. . . صقر....جايين بس هو انتى فاكره ان فى حد يقدر يقف قدامى .... روح....انا مش فاهمه حاجه.... صقر وهو يجلس على السرير . تعالى ... روح....بخوف. ...لا أتكلم وانا هنا.... صقر بصوت مرعب....تعالى .... اقتربت منه روح برعب وحين اصبحت امامه سحبها بقوه لتجلس بجانبه ..... روح بالم فقد كاد ي**ر يدها فلديه قوة غريبه.... براحة. .. صقر....وهو يمرر يده على وجهها وشفتيها......شعرت روح بالتوتر فبعدت وجهها بقوه عنه ... روح.بغضب...انت قليل الادب وإياك تفكر تلمسنى تانى .....  صقر .. هههههههههههه انا المسك وقت ما احب واظن ده حقى .... روح بعدم فهم ....حقك ازاى. ... صقر وهو يقترب منها ويمسك براسها من الاعلى .... اغمضت روح عيونها وشعرت وكانها ترجع بذاكرتها الى الخلف وان مخها عباره عن شريط يرجع للخلف..... وجدت روح نفسها حين كانت بالغرفه وسمعت احدهم يتحدث لها بحب اخيرا استطاعت تميز ملامحه كان صقر يقترب منها وياخدها فى حضنه حاولت الابتعاد ولكنه رفض واخيرا اوقفها على قدميها وسحبها خلفه الى غرفه مكتبه وجدت بداخلها شخصين والماذون .....ورحل كبير كان ولى لها .. وتم زواجهم ..... واصبحت روح زوجه له ..... بعدها شعرت انها لا تقوى على الوقوف. .. روح بتعب .....مش قادره اقف.... وجدت صقر يحملها الى الاعلى واحضر تلك البيجامه الحمراء وازاح عنها جميع ملابسها ولكنه لم يستطيع التحكم بنفسه فهى اخيرا زوجته قبلها بقوه وتحسس حسدها بحريه ولكن نظرا لقوته فقد طبعت اثار لمساته على جسدها كان متلهف لها بقوة ولكن ما اوقفه عنها انه وجدها قد نامت مثل الطفل الرضيع بين يديه فغير لها ملابسها وتركها وخرج ......... فى تلك اللحظة ترك صقر راس روح التى فتحت عيونها مصدومه متوتره خائفة هل ما راته حقيقه... . روح وهى تنتفض واقفه.....مستحيل اكيد فى حاجه غلط..... صقر.. انتى مراتى وملكى لوحدى واستنيت كتير اوى..... روح....استنيت كتير ازاى انا مش فاهمه.... صقر....مش لازم تفهمى .... روح. ..انا لازم امشى من هنا...... صقر.....روح بلاش اغضب ارجوكى وقلتلك اتقى جنوني لان وقتها مش هقدر اتحكم فى نفسى ..... روح....بت**يم....قلتلك لازم امشى انا عاوزه ارجع الدار..... صقر وهو ينتفض واقفا ويض*ب السرير بيده فينقسم الى نصفين وسط نظراتها المندهشه والمرعوبه ويقترب منها بسرعه....ويمسك ب*عرها بقوة لدرجه انها شعرت وكان راسها سوف تفصل عن جسدها.... صقر بصوت مرعب وعيون حمراء للغايه متغيرة لونها. ... لو سمعت الكلام ده تانى صدقيني هتندمى..... روح...بدموع...حاضر حاضر انا اسفه.... صقر... انا حذرتك ولاخر مره اتقى جنونى..... روح...حاضر بس ارجوك سيب شعرى انا معنتش قادره استحمل ونزلت دموعها بغزارة. ...  تركها صقر وابتعد بسرعه رهيبه الى باب الغرفه وفتحه وخرج دون اى كلمه اخرى....  جلست روح ارضا تبكى بقوة هل هذا كابوس ام ماذا هل هى تلك السعادة التى شعرت بها منذ قليل مجرد حلم... هل ما راته حقيقه هى زوجة لذلك الرجل والذى يشدد على انها ملكه لا والاكثر انه يحبسها هنا والاكثر وجهه الذى يتغير وسرعته الكبيرة وتلك القوه التى توجد بها لقد **ر السرير. ...    انفجرت فى بكاء مرير للغاية .. لم تعلم الى متى ظلت تبكى هكذا حتى غفت مكانها أرضا. ...  ....... بالاسفل ... كان صقر يقوم بت**ير كل شىء تطوله يديه .....ولا يستطيع التحكم بغضبه ابدا ..... حتى دخلت ش*يقته سالى .... سالى بدهشه.... صقر .... نظر لها صقر واخيرا جلس على اقرب كرسي. ... سالى. ...صقر في ايه ومالك عصبى كده ليه...... حكى لها صقر ماحدث..... سالى ....ليه اتسرعت كده يا صقر انت قلت هتخلى الموضوع واحده واحدة. .... صقر ...بغضب ...مقدرتش..... سالى ....طيب والحل دلوقتي هتعمل ايه هتقولها الحقيقة. ..  صقر... لا لسه شوية. .... سالى .....متنساش طلب العشيره مفيش قدامك وقت .... صقر. ...مش كل شوية تفكرينى ..   سالى.....طيب هتتصرف معها ازاى . . صقر....مش عارف اطلعى شوفيها وحاولى تهديها وكمان انا هعملها على انها زوحتى وحقى والاهم مفيش خروج من هنا وم***ع تخرج نهائى والا صدقيني وقتها متلومش الا نفسها...  سالى....مش ممكن تكلم حد.... صقر... اخدت تليفونها وهنا مفيش أى وسيله اتصال ... سالى....طيب.... صقر.. فين كريم... . سالى ....فى الجنينة بره بيلعب..   صقر...خديه معاكى ليها انا عارف انها بتحب الاطفال وجايز لما تشوفه تهدى شويه ..... سالى. ...طيب هاخده مع انى م**مة انك اتسرعت..... صقر .بغضب...خلصنا..... توترت ش*يقته وتوجهت بسرعه إلى الخارج حيث يوجد طفلها ولكنخا صرخت بقوة. .... سمع صقر صراخها وتوجه إلى الخارج مسرعا. ... وجد سالى تعنف ابنها بقوة. ..   صقر ....فى ايه. ... رفع كريم وجهه الى خاله وجده مليىء بالدم وملابسه ايضا ...   سالى ....بعصبيه....الغبى موت القطه .....وبرده متحكمش فى نفسه مع ان بقاله كتير معملش كده.... صقر.. لسه طفل ........ كريم....اسف بس هى اتعورت مقدرتش امسك نفسى .... صقر. ...وهو يتحسس وجهة ..متزعلش بكره تقدر وتبقى زى خالو وماما. ... كريم....حاضر اسف.... صقر موجه حديثه الى ش*يقته....خديه حميه وغيرى له هدومه وبلاش توديه عند روح دلوقتى لان الوقت مش مناسب واوعى تسيبيه.... سالى...طيب وروح. .. صقر ....انا هروح ليها ...... سالى ...طيب ..... ....... كانت روح تنام ارضا حين دخل صقر وجدها نائمه ارضا فى وضع الجنين وهناك اثار دموع على وجهها شعر بحزن رهيب بداخله والم شديد فهو سبب كل ذلك نعم فش*يقته عندها حق فقد تسرع ولكن هذا اسوء طبع لديه لا يقدر على التحكم بغضبه للأسف. .... اقترب منهى ولكن فجاه شعر برائحه دمها تحيط به وتسبطر عليه وجد احد اصابعها مجروح وينزف كان صقر يشعر بعطش رهيب لامتصاص دمها تغيرت ملامح وجهه بشده وتغيرت عيونه وظهرت تلك الانياب المخيفه وقف صقر مكانه بداخله شعور غريب يريد ات ينقض عليها فهو لم يشعر بالتعطش لدم مثل دمها نهائيا وايضا يحاول بكل الطرق الممكنه والسيطره على نفسه ان يمنع نفسه عنها ولكن فجأة وجد روح تفتح عيونها وتنظر له برعب يعلم ان شكله مخيف كانت تصرخ بقوه وتضع راسها بين قدميها تبكى بقوه وانهيار اخيرا تحكم صقر بنفسه وهدات ملامحه واقترب منها ....وهى تصرخ ات يبتعد عنها ولكنه لم يبتعد وانما حملها وسط صراخها وتوجه بها الى الجناح الخاص به وسط صراخها وض*بها له بكل قوته ولكنها تكاد تكون مثل القشة التى تض*ب صخره..... وصل الى غرفته ووضعها بالفراش ولكن لاحظ انها اخيرا **تت فقد اغم عليها الان بالتأكيد من شده الصدمة. ... ولكن ليس بيده حيله .... فالموضوع نهائى ولابد من تنفيذ امر عشيرته وهى السبيل الوحيد الى ذلك ........ صقر.. وديتك الملجأ وكنت يتألم لكن عمرك ما غبتي عني لحظه كنتي طول الوقت تحت عنيا رغم اني عارف ومتاكد انك مش عارفه اني موجود لكن كان كفايه عليا اني اشوفك حبيتك اكتر من اي حاجه ممكن أتوقف عن الصيد والدم اللي مقدرش اعيش من غيرهم لكن حبك مقدرش أتوقف عنه ابدا ساعتها اموت وحسيت بكده لما رفضتي تتجوزيني صدقيني المي ساعتها آكبر بكتير من المي دلوقتى روح ببكاء.. مقلتش بيا ليه الكلام ده  صقر بألم... كنت عاوزك تحبيني زي ما بحبك من غير اي ضغط كنت عاوزك تحبيني مش تكوني كارهني زي ما كنتي كارهه لمستي ليكى كنت هتوجع اوي لو قلتلك اني بحبك ورفضتي حبي كمان ليكي روح بتوتر... غصب عني لازم تفهمني انا حياتي اتغيرت ١٨٠ درجه خلال يومين واتجوز مصاص دماء واعرف اني بنت مصاصين دماء واني زيكم ودي حاجه عقلي مش قادر يستوعبها  صقر... مش مهم خلاص المهم اني هموت دلوقتي وعيني شيفاكي آخر حد وهموت وانا بين ايد*كي  كان يغلق عينيه ببطيء وعلمت انها النهايه فاقت بت منه ودموعها تنهمر علي وجهها وأمام شفتيه قالت بقلب ينزف الما  روح... انا بحبك  وقبلته ولكن حدث شيء عجيب وجدت جسد صقر يهتز وفجأه اختفت جراحه وعاد كالسابق ولحظات وفتح عينيه التي طالما عشقتها بقوة وكأنه لم يصيبه شيئا  قالت بدهشه وتعجب... صقر  صقر وقد اليقين انها تحبه واعترفت له بذلك فاقترب منها وهو يقول  صقر.. بحبك روح وهي تحتضنه بفرح شديد... وانا كمان بعشقك بس ازاي  صقر.. ده الجزء الثاني من أسطورة التاج  روح.. يعني ايه  صقر... الجزء التاني الحب لو حبيتيني بارادتك ومن غير اي ضغط واعترفتي ليا بحبك وقتها قوتك بتتنقل ليا وتتضاعف وساعتها مفيش اي حاجه ممكن تأثر فينا مهما كانت  روح بسعاده.. انا بحبك انا حاسه اني اتولدت من جديد  صقر... مش اكتر مني حاسس ان لسه مولود على ايد*كي  بالخارج اقتربت سالي من ليث بعد أن ظلت صآمته مكانها لبعض الوقت من صدمتها  اقتربت منه وكان فاقد لوعيه حاولت أن توقظه وهي تقول بغضب  سالي... فوق بقولك فوق لازم تقولي ابني فين  فتح ليث عينيه حينها قالت له بألم  سالي.. فين ابني يا ليث موتني انا وهو لا يا ليث ارجوك  ليث بجده وهي يقف بألم.. قلتلك مات مات زي ما اخوكي كمان مات  وجد من خلفه صوت صقر وهو يرد عليه ويقول  صقر.. بس انا ممتش يا ليث  ليث بدهشه.. ازاي  روح بسخريه.. الحب يا عديم الاحساس  صقر.. فين كريم  ليث.. قتلته  حينها قالت سالي بألم وحزن.. موت ابننا يا ليث قتلت ابنك بايدك عمري ما هسامحك ابدا مهما حصل ليث.. ابن مين  صقر.. كريم ابنك  ليث.. كدب  صقر... لا مش كدب كريم ابنك انت وسالي وانا اللي أجبرت سالي تسيبك واجبرتها تتجوز واحد تاني بس ملمسهاش نهائئ وكريم ابنكم وده حصل لان كنت فاكر ان انت اللي قتلت صاحب عمري لكن فهد قالي الحقيقه ان رعد هو السبب وأنه هو اللي قتله وانت ملكش ذنب وعشان كده لازم تعرف ان كريم ابنك يعني اللي قتلته وفرحان اوي انك قتلته ده ابنك يا ليث  ليث... مستحيل انا قتلت ابني  سالي... ايوه  ليث.. كدب انتم بتقولوا كده بس  صقر بجديه... أظن انت عندك موهبه انك تقرا أفكار وتشوف ذكريات اي حد تقدر تمسك ايد سالي وتعرف الحقيقه بنفسك  اقترب ليث من سالي وامسك بيدها وهو في حاله رعب من أن يكون كريم طفله قرأ أفكارها وذكرياتها وعلم علم اليقين انه طفله هو وحده وأنها لم تكن لأحد غيره  ليث بغضب.. انا قتلت ابني  صقر.. هو فين يا ليث  ليث.. مع غيث قلتله ياخده ويقتله وبتخلص منه وبعدها يختفي  روح.. مين غيث ده سالي برعب.. غيث يبقي اكيد موته ابني مات ليث.. لالا متقوليش كده انا هلاقيه ومش هيحصل حاجه صقر... انت تعرف مكانه  ليث... لا معرفش بس هلاقيه لو تحت الأرض  سالي.. مش هسامحك لو كان قتل كريم  ليث.. هلاقيه يا سالي وهرجعه ليكي ومش هيحصل حاجه ولو قتله ساعتها اقتليني  سالي.. مش هقتلك يا ليث هسيبك تتعذب بأنك موت ابنك  صقر.. يلا بينا وانتي يا سالي خدي روح وارجعوا القصر ومحدش يتحرك من هناك  روح بعناد... لأ انا هاجي معاك  صقر.. لا يا حبيبتي مينفعش انتي ارجعي القصر مع سالي وانا اوعدك مش هغيب عنك  روح... انا خايفه عليك صقر بلهجة حازمه... روح ارجعي القصر وانا هعرف احافظ على نفسي انا مش صغير  روح.. طيب بس خلي بالك من نفسك  صقر.. حاضر ذهبت روح برفقه سالي الحزينه والتي أصابها القهر والألم والحزن من أجل طفلها كانت روح بداخلها مشاعر متضاربه سعاده من أجل حبها وحزن على كريم وماحدث معه  وصلوا إلى القصر وكان بانتظارهم الفهد وحوريه وشبل اقترب والديها منها يضمها كل منهم فرحا بعودتها  الفهد... روحنا ورا صقر بس للأسف اختفي مننا بس كنت واثق ومتاكد انه هيرجعك  حوريه... صقر مش بيرجع في كلامه وهو قال هيرجعها يبقي هيرجعها  شبل.. طيب وليث صقر عمل معاه ايه قتله  روح.. لأ خرجوا يدوروا علي كريم لان ليث سابه مع واحد اسمه غيث وقاله يقتلوا وهما راحو يدوروا عليه وليث عرف الحقيقه كلها خلاص  شبل بصدمه... اكيد قتله غيث معندوش رحمه سالي... لالا اكيد مقتلوش ويرجع ليا حوريه وهي تقترب منها وت**ها إليها... اكيد يا حبيبتي هيكون كويس سالي.. بأمل... ياريت  روح.. انا متأكده ان صقر وليث هيلاقوا غيث ده وهيرجعوا كريم وتعيشوا سوا ويكبر بينكم  سالي.. ياريت  الفهد... احنا لازم يا شبل نلحقهم وندور معاهم  شبل.. فعلا عندك حق يلا بينا  ذهب الجميع يبحث عن غيث بكل الأماكن التي من الممكن أن يتواجد بها ولكن لم يكن له أثر نهائيا وكأنه اختفي بفعل سحر ما مرت ايام والبحث مستمر ولكن لم يتوصل اي منهم إلي شيء وفقدوا الأمل  سالي... ابني ضاع مني خلاص  صقر... متقوليش كده كريم هيرجع اهدي بقي ليث.. انا السبب  سالي بغضب... انت اللي قتلت ابني انا مش مسمحاك يا ليث  ليث بغضب.. انتي الغلطانه لو كنت اعرف انه ابني عمري ما كنت هقرب منه مكنتش هقتله انا مكنتش اعرف انه ابني كل ده حصل بسببك انتى وبس  سالي بغضب... بس ده طفل  ليث.. كنت عاوز انتقم منك  سالي بسخريه وبكاء... برافوا يا ليث انتقمت اتمنى تكون مبسوط بس انتقامك مكنش فيا لأ كان فى ابنك كريم يا ليث حوريه بحده... كلامك ده لا هيودي ولا هيجيب ومقالوش لازمه اصلا  صقر.. حوريه عندها حق  سالي بعصبيه وهستيريا... انا ابني ضاع مني حسوا بيا شويه انا ابني ضاع بسببه  صقر.. الكلام ده مش هيفيد بحاجه  سالي... كريم خلاص مش هيرجع انا شفت انه مات وشفت انه خلاص مش هيكون موجود  صقر... مش كل اللي بتشوفيه بيتحقق اهدي بقي  روح... اهدي يا سالي كريم هيرجع صدقيني انا واثقه من كده شبل... صح واكيد ليث مقتلوش  سالي.. انت بتضحك علي مين بالكلام ده كلكم عارفين غيث وعارفين انه د**ي وعديم الرحمه مش بيفرق معاه كبير من صغير  شبل بتوتر... بس يعني....  قاطعه صقر بغضب وهو يقول.. خلاص بقي اسكتوا شوية  في ذلك الوقت دق حرس المنزل فذهبت حوريه لتفتح الباب وكانت معالم الصدمه على وجهها وبالصالون سمعوا جميعهم صوت كريم وهو ينادي امه  كريم... مامي  حينها التفت الجميع بصدمه نعم انه علي قيد الحياه اقتربت سالي وليث منه وهي تحتضن طفلها وتبكي وتقبله بقوه بينما ليث يبكي ويضمهم سويا الي ص*ره  في تلك اللحظه دخل غيث وهو يقول بسخريه  غيث.. يبقي اكيد عرفت انه ابنك  زمان ينظر إلى ليث بسخريه  ليث... عرفت ازاي انه ابني  غيث وانا شيله شفت علامه موجوده عنده هي نفس العلامه اللي في ايدك عشان كده مقتلتوش لأنه ابنك  ليث.. امال كل الوقت ده كنت فين  غيث بغرور.. بصراحه كنت حابب اربيك شويه عشان تبطل تتسرع تاني  ليث وهو يتنفض واقفا بغضب ويكلمه في وجهه بقوه  ليث... حيوان  غيث وهو يمسك وجهه ويقول بسخريه.. مقبوله منك المرة دي بس 
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD