(12)الحلقة الثانية عشر

1235 Words
كان صقر يصرخ كالثور الهائج وهو يتوعد إليه صقر... هقتله ومحدش هيقدر يرحمه مني لو حصلها حاجه هي أو كريم أو مس بس شعره منهم الفهد.. اهدي يا صقر شبل بتوتر.. انا مش خايف من ليث ليث كل هدفه أن يخوف صقر إنما غيث هو اللي الخوف منه معندوش رحمه القتل هو هوايته صقر... مش هرحمهم الفهد... دلوقتي لازم نفكر وندور كويس اوي اكيد هنلاقيهم صقر.. فعلا لازم والحيوان ده قال إنه هيتصل بيا تاني شبل... يبقي نلحق ندور لعلي وعسى نوصل لهم واكيد هو مش هيتاخر ويتصل تاني  صقر.. يلا بينا  ....  فاقت روح وهي تشعر بدوخه وانا رؤيتها مشوشه تذكرت ماحدث وأنها فقدت الوعي  وتذكرت كريم  فقالت بهمس.. كريم  في تلك اللحظه فتح باب تلك الغرفه ودخل شخص لا تعرفه وهو يبتسم بسماجه  ليث... اخيرا الملكه صحيت  روح.. انت مين  ليث.. انا عمل جوزك الأ**د واللي هيقتله وتكون نهايته علي أيدي انا وبس  روح.. انت مين وربطني كده ليه ليث.. عشان اسيطر عليكي  روح بغضب.. صقر مش هيرحمك  ليث... مش قبل ما اكون قتلته وخدت حقي منه  في تلك اللحظه وصل الغضب بها أقضي درجاته وشعر ليث بتغيرها وبدأت لون عينيها يتغير وتحاول أن تحرر قيدها لذلك وبسرعه كبيره انفض عليها يكبلها وهو يحقنها بذلك الم**ر الذي جعلها تغيب عن الوعي ثانيه وتلك عي الطريقه الوحيده للسيطره عليها .....  في من صقر  أغلقت حوريه الخط مع الفهد وهي تقول  حوريه... كلمت فهد ومفيش اي اخبار جديده  سالي بجديه... ليث ذكي جدا ومش خ** سهل ولو وصلوا هيكون بصعوبه كبيره  حوريه... انا خايفه منه واللي ممكن يعمله سالي.. انا مش خايفه على روح انا عارفه انها تقدر تحمي نفسها دي الملكه انا خوفي على كريم  حوريه... ليه  سالي بحزن... ليث فاكر ان كريم ابن راجل تأتي ومعرفش انه ابنه وكمان هو وخده سبب من اسباب بعدي عنه  حوريه.. متخافيش يا سالي هيرجعوا وكل حاجه هتكون كويسه متقلقيش سالي.. ياريت . انا هطلع اوضتي  حوريه... طيب يا حبيبتي ولو في جديد هبلغك صعدت إلى غرفتها وامسكت بملابس طفلها تبكي بقوه تريد الصراخ ولكن ليس بيدها حيله وان تم قتله فسيكون قتل علي يد والده  فاقت من شرودها على صوت هاتفها المحمول  فتحت الخط بسرعه  سالي.. الو ليث.. اهلا بالأميرة  وكان هذا اللقب الذي يطلقه عليها في السابق  سالي.. ليث  ليث بسخريه.. يااه لسه فاكره صوتي  سالي بحدة.. فين روح وكريم يا ليث  ليث... خايفه عليهم وياتري خايفه على ابنك ولا مرات اخوكي اكتر  سالي.. الاتنين يا ليث  ليث.. تمام يبقى تنفذي اللي هقول عليه  سالي.. حاضر يا ليث هنفذ بس متقربش من حد منهم  ليث بغضب... انا مش باخد اومر منك انتي تنفذي اللي هقوله وبس  سالي... حاضر يا ليث عاوز ايه وانا هنفذه  ليث.. تمام هبعتلك رساله فيها عنوان تيجي العنوان ده صدقيني لو حد عرف هيكون التمن حياة ابنك ومش بهزر ولا بهدد انا بنفذ يا سالي  سالي... متقلقش محدش هيعرف وهعمل اللي قلته بالظبط  ليث.. منتظرك  وأغلق الخط دون أن ينتظر رد منها وبعدها قام بإرسال رساله لها بها عنوان  شعرت سالي ان من كان يحدثها شخص آخر لم تعرفه يوما شخص ساخر حقود يعشق الانتقام يتلذذ في توتر الآخرين وكلامه يدل انه لا يمزح وسيقتل من يخالفه ولكن الآن حان وقت الحقيقه ان تظهر ويعلم أن كريم هو طفله وحده وأنها لم تخونه يوما ولم تسمح لرجل غيره إن يلمسها وإنما بقت علي حبه وعشقه بقلبها ابتعدت عنه خوفا عليه وليس غدرا به وإنما خوف من تهديد ش*يقها نعم ستخبره الحقيقه حين تراه ولينتهي كل هذا الصراع  ارتدت ملابسها سريعا ونزلت الي الأسفل وجدت حوريه امامها تنظر إليها بتعجب  حوريه.. على فين  سالي بكدب... هخرج اصطاد حاسه نفسي ضعيفه اوى  حوريه... طيب بس خدي بالك من نفسك مفيش حد هنا غيرنا ومحدش عارف ليث ممكن يعمل ايه  سالي.. متقلقيش انا هاخد بالي كويس  انطلقت سالي بسرعه الريح الي المكان المنشود وهاهي تقف أمامه كانت تهم بدق الباب حين وجدته يفتح وبقوه ويقف أمامها شخص تلمع من عيونه مشاعر الكره والغضب والانتقام انه ليس ليث حبيبها وإنما شخص آخر لأول مره تشعر بالرهبه منه بل الخوف بداخلها  قالت بسرعه وتوتر... فين كريم وروح  ليث بسخريه.. مش بالسرعه دي وبعدين نصفي حسابنا الأول سوا وبعدين تسألي عنهم سالي بحدة..احنا مفيش بينا حساب يا ليث فين روح وكريم  ليث بغضب وهو يمسك بيدها ويسحبها الي الداخل بقوه  ليث... في بينا حساب وكبير اوي كمان وجه وقته وابتدي فعلا من دلوقتي الانتقام واخد الحق...  وبعدها أغلق الباب بقوه  ......  عاد صقر والفهد وشبل إلى القصر بعد أن يئسوا من إيجاد ليث  حوريه بلهفه... لقيتوا روح وكريم   شبل.. للأسف لا  الفهد... ليث واخد حذره كويس اوي دورنا في كل مكان مفيش له أي أثر  صقر... فين سالي  حوريه... خرجت تصطاد ولسه مرجعتش  صقر وهو يتنفض واقفا بقوه.. مستحيل احنا جايين من الغابه وهي مش موجوده ولا شفناها هناك نهائي حوريه.. مش عارفه هى كانت قاعده معايا وبعدها قالت هتطلع اوضتها شويه ونزلت تاني وكانت متوتره ومش طبيعيه سألتها راحه فين قالت راحه تصطاد لأنها حاسه انها ضعيفه وخرجت  انطلق صقر الي الأعلي وبالتحديد غرفه ش*يقته ليرى أين هي ولما ذهبت بتلك السرعه وكان يدرك ويعلم علم اليقين أن وراء اختفائها الليث  بحث في غرفتها لعله يجد شيئا وحين رفع وسيادتها وجد هاتفها وتلك الرساله بعنوان الليث وسمع أيضا المحادثه المسجله بينهم من الواضح أن ش*يقته أرادت أن يعرف ماذا حدث معها  الفهد.. ها لقيت حاجه  صقر.. عرفت مكانه ومش هرحمه  شبل... طيب يلا بينا  صقر.. هروح لوحدي ومحدش هيجي معايا ويانا يا ليث انهارده  الفهد.. لا يا صقر مستحيل نسيبك تروح لوحدك  صقر... انا قلت هروح لوحدي وخلاص ومش عاوز نقاش ولا نسيت اني ملك العشيره  وانطلق الي الخارج في اتجاه ليث  شبل... مش هنسيبه هنروح وراه بسرعه الفهد... الموضوع كبر وحاسس أن النهارده نهايه واحد منهم يا ليث يا صقر  ......  سالي بخوف وهي تحاول التملص منه وان تبعد يده عنها  سالي.. سيب ايدي يا ليث انت فاهم غلط  ليث بغضب شديد... فاهم غلط فاهم ايه غلط أنك خاينه وسبتيني وروحتي اتجوزتي وانا الغ*ي الوحيد اللي كنت فاكر انك ختقفي قدام الكل وتقولي انك بتحبيني ومش هتكوني لحد غيري لكن سبتيني واتجوز تي وخلفتي هو فعلا انا كنت فاهم غلط كنت فاكر ان واحده زيك تعرف يعنى ايه حب لكن طلعت غ*ي  سالي... انت تقصد ايه انت هتعمل ايه  ليث... مش هعمل انا فعلا عملت  سالي بخوف.. عملت ايه  ليث... قتلت المحروسة ابنك وحبيب خاله  حينها صرخت سالي بقوه وانهارت أرضا تصرخ بأعلى صوتها قتل ابنه  ولكن في تلك اللحظه **ر الباب بقوه ودخل صقر وهو في حاله غليان من شده الغضب وظل يض*ب ليث بقوه ليس لها مثيل  حتي ان ليث لم يستطع حتى الدفاع عن نفسه  صقر.. فين روح وكريم  ليث بألم... جوه جوه تركه صقر يسقط أرضا وتوجه إلى تلك الغرفه وفتح الباب سريعا وجدها بالفعل هناك مقيده بسلاسل من حديد اقترب منها بلهفه وأشتياق  قال لها بلهفه وهو يلمس وجهها  صقر.. روح حبيبتي  فتحت عيونها بضعف وهي تهمس اسمه  صقر... انتي كويسه  فك صقر يقودها وهو يضمها إلى ص*ره بقوه  صقر... انتي كويسه  روح.. ايوه  حينها سمع صقر وروح صرخه ألم من فم زوجها وحبيبها نعم لقد قتله ليث  كان ليث يقف خلفه يبتسم بانتصار وبيده مسدس من نوع خاص لقتل مصاصي الدماء سقط صقر أرضا وهو يضعف ويضعف ولون عينيه يتغير ويبدو عليه الألم حينها أدركت انها النهايه غضبها فاق كل شيء وأن قضت على ليث تض*به حتى سقط بين يدها  بعدها رجعت إلى صقر تتحسسه بخوف وهي تبكي  روح.. انت كويس صح متسبنيش صقر.. بألم.. مش مهم انا المهم انك كويسه دي أهم حاجه عندي  روح بحزن.. ليه جيت  صقر بحب والم.. كان لازم اجي لأنك روحي يا روحي انتى السبب لوجودي من اول ما اتولدتي وانتي بقيتي أهم حاجه عندي عنيكي سحرتني وانتي طفله كنت بتالم وانا سايبك في الملجأ بس مكنش بيدي حاجه تانيه يا روح صقر 
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD