الفصل الثالث. ...
نظرت له روح برعب فقد كان شكله مخيف ونظرات عيونه مرعبه .....
روح وهى ترجع الى الخلف....انت بتعمل كده ليه انا مغلطتش معاك....
صقر بهدوء مرعب وهو ينظر لها بنظره مخيفه......لا غلطتى لما تسمحى لحد يكلمك وعاوزه تقابليه.. .
روح....ده زى اخويا .....
صقر....هشششششش خلصنا وقلتلك انا كنت هسيبك براحتك لحد ما تتعودى على الجو هنا بس للاسف انتى اللى جيتى ليا برجليكى الأول. ....
روح ....انا مش فاهمه حاجه انا مجرد شغاله هنا.
صقر ......وهو يضحك بقوه ....ههههههههههه لالا انتى فاهمه غلط ....
روح. ...بخوف. ...انت بتقول ايه وفين سالى وكريم. . .
صقر....جايين بس هو انتى فاكره ان فى حد يقدر يقف قدامى ....
روح....انا مش فاهمه حاجه....
صقر وهو يجلس على السرير . تعالى ...
روح....بخوف. ...لا أتكلم وانا هنا....
صقر بصوت مرعب....تعالى ....
اقتربت منه روح برعب وحين اصبحت امامه سحبها بقوه لتجلس بجانبه .....
روح بالم فقد كاد ي**ر يدها فلديه قوة غريبه.... براحة. ..
صقر....وهو يمرر يده على وجهها وشفتيها......شعرت روح بالتوتر فبعدت وجهها بقوه عنه ...
روح.بغضب...انت قليل الادب وإياك تفكر تلمسنى تانى .....
صقر .. هههههههههههه انا المسك وقت ما احب واظن ده حقى ....
روح بعدم فهم ....حقك ازاى. ...
صقر وهو يقترب منها ويمسك براسها من الاعلى ....
اغمضت روح عيونها وشعرت وكانها ترجع بذاكرتها الى الخلف وان مخها عباره عن شريط يرجع للخلف.....
وجدت روح نفسها حين كانت بالغرفه وسمعت احدهم يتحدث لها بحب اخيرا استطاعت تميز ملامحه كان صقر يقترب منها وياخدها فى حضنه حاولت الابتعاد ولكنه رفض واخيرا اوقفها على قدميها وسحبها خلفه الى غرفه مكتبه وجدت بداخلها شخصين والماذون .....ورحل كبير كان ولى لها .. وتم زواجهم .....
واصبحت روح زوجه له .....
بعدها شعرت انها لا تقوى على الوقوف. ..
روح بتعب .....مش قادره اقف....
وجدت صقر يحملها الى الاعلى واحضر تلك البيجامه الحمراء وازاح عنها جميع ملابسها ولكنه لم يستطيع التحكم بنفسه فهى اخيرا زوجته قبلها بقوه وتحسس حسدها بحريه ولكن نظرا لقوته فقد طبعت اثار لمساته على جسدها كان متلهف لها بقوة ولكن ما اوقفه عنها انه وجدها قد نامت مثل الطفل الرضيع بين يديه فغير لها ملابسها وتركها وخرج .........
فى تلك اللحظة ترك صقر راس روح التى فتحت عيونها مصدومه متوتره خائفة هل ما راته حقيقه... .
روح وهى تنتفض واقفه.....مستحيل اكيد فى حاجه غلط.....
صقر.. انتى مراتى وملكى لوحدى واستنيت كتير اوى.....
روح....استنيت كتير ازاى انا مش فاهمه....
صقر....مش لازم تفهمى ....
روح. ..انا لازم امشى من هنا......
صقر.....روح بلاش اغضب ارجوكى وقلتلك اتقى جنوني لان وقتها مش هقدر اتحكم فى نفسى .....
روح....بت**يم....قلتلك لازم امشى انا عاوزه ارجع الدار.....
صقر وهو ينتفض واقفا ويض*ب السرير بيده فينقسم الى نصفين وسط نظراتها المندهشه والمرعوبه ويقترب منها بسرعه....ويمسك ب*عرها بقوة لدرجه انها شعرت وكان راسها سوف تفصل عن جسدها....
صقر بصوت مرعب وعيون حمراء للغايه متغيرة لونها. ... لو سمعت الكلام ده تانى صدقيني هتندمى.....
روح...بدموع...حاضر حاضر انا اسفه....
صقر... انا حذرتك ولاخر مره اتقى جنونى.....
روح...حاضر بس ارجوك سيب شعرى انا معنتش قادره استحمل ونزلت دموعها بغزارة. ...
تركها صقر وابتعد بسرعه رهيبه الى باب الغرفه وفتحه وخرج دون اى كلمه اخرى....
جلست روح ارضا تبكى بقوة هل هذا كابوس ام ماذا هل هى تلك السعادة التى شعرت بها منذ قليل مجرد حلم...
هل ما راته حقيقه هى زوجة لذلك الرجل والذى يشدد على انها ملكه لا والاكثر انه يحبسها هنا والاكثر وجهه الذى يتغير وسرعته الكبيرة وتلك القوه التى توجد بها لقد **ر السرير. ...
انفجرت فى بكاء مرير للغاية .. لم تعلم الى متى ظلت تبكى هكذا حتى غفت مكانها أرضا. ...
.......
بالاسفل ...
كان صقر يقوم بت**ير كل شىء تطوله يديه .....ولا يستطيع التحكم بغضبه ابدا .....
حتى دخلت ش*يقته سالى ....
سالى بدهشه.... صقر ....
نظر لها صقر واخيرا جلس على اقرب كرسي. ...
سالى. ...صقر في ايه ومالك عصبى كده ليه......
حكى لها صقر ماحدث.....
سالى ....ليه اتسرعت كده يا صقر انت قلت هتخلى الموضوع واحده واحدة. ....
صقر ...بغضب ...مقدرتش.....
سالى ....طيب والحل دلوقتي هتعمل ايه هتقولها الحقيقة. ..
صقر... لا لسه شوية. ....
سالى .....متنساش طلب العشيره مفيش قدامك وقت ....
صقر. ...مش كل شوية تفكرينى ..
سالى.....طيب هتتصرف معها ازاى . .
صقر....مش عارف اطلعى شوفيها وحاولى تهديها وكمان انا هعملها على انها زوحتى وحقى والاهم مفيش خروج من هنا وم***ع تخرج نهائى والا صدقيني وقتها متلومش الا نفسها...
سالى....مش ممكن تكلم حد....
صقر... اخدت تليفونها وهنا مفيش أى وسيله اتصال ...
سالى....طيب....
صقر.. فين كريم... .
سالى ....فى الجنينة بره بيلعب..
صقر...خديه معاكى ليها انا عارف انها بتحب الاطفال وجايز لما تشوفه تهدى شويه .....
سالى. ...طيب هاخده مع انى م**مة انك اتسرعت.....
صقر .بغضب...خلصنا.....
توترت ش*يقته وتوجهت بسرعه إلى الخارج حيث يوجد طفلها ولكنخا صرخت بقوة. ....
سمع صقر صراخها وتوجه إلى الخارج مسرعا. ...
وجد سالى تعنف ابنها بقوة. ..
صقر ....فى ايه. ...
رفع كريم وجهه الى خاله وجده مليىء بالدم وملابسه ايضا ...
سالى ....بعصبيه....الغبى موت القطه .....وبرده متحكمش فى نفسه مع ان بقاله كتير معملش كده....
صقر.. لسه طفل ........
كريم....اسف بس هى اتعورت مقدرتش امسك نفسى ....
صقر. ...وهو يتحسس وجهة ..متزعلش بكره تقدر وتبقى زى خالو وماما. ...
كريم....حاضر اسف....
صقر موجه حديثه الى ش*يقته....خديه حميه وغيرى له هدومه وبلاش توديه عند روح دلوقتى لان الوقت مش مناسب واوعى تسيبيه....
سالى...طيب وروح. ..
صقر ....انا هروح ليها ......
سالى ...طيب .....
.......
كانت روح تنام ارضا حين دخل صقر وجدها نائمه ارضا فى وضع الجنين وهناك اثار دموع على
وجهها شعر بحزن رهيب بداخله والم شديد فهو سبب كل ذلك نعم فش*يقته عندها حق فقد تسرع ولكن هذا اسوء طبع لديه لا يقدر على التحكم بغضبه للأسف. ....
اقترب منهى ولكن فجاه شعر برائحه دمها تحيط به وتسبطر عليه وجد احد اصابعها مجروح وينزف كان صقر يشعر بعطش رهيب لامتصاص دمها تغيرت ملامح وجهه بشده وتغيرت عيونه وظهرت تلك الانياب المخيفه وقف صقر مكانه بداخله شعور غريب يريد ات ينقض عليها فهو لم يشعر بالتعطش لدم مثل دمها نهائيا وايضا يحاول بكل الطرق الممكنه والسيطره على نفسه ان يمنع نفسه عنها ولكن فجأة وجد روح تفتح عيونها وتنظر له برعب يعلم ان شكله مخيف كانت تصرخ بقوه وتضع راسها بين قدميها تبكى بقوه وانهيار اخيرا تحكم صقر بنفسه وهدات ملامحه واقترب منها ....وهى تصرخ ات يبتعد عنها ولكنه لم يبتعد وانما حملها وسط صراخها وتوجه بها الى الجناح الخاص به وسط صراخها وض*بها له بكل قوته ولكنها تكاد تكون مثل القشة التى تض*ب صخره.....
وصل الى غرفته ووضعها بالفراش ولكن لاحظ انها اخيرا **تت فقد اغم عليها الان بالتأكيد من شده الصدمة. ...
ولكن ليس بيده حيله ....
فالموضوع نهائى ولابد من تنفيذ امر عشيرته وهى السبيل الوحيد الى ذلك ........
الفصل الرابع. ....
جلس صقر الى جوار روح يتحسس وجهها ويلمس شعرها الحريرى ولكنها لم تستيقظ منذ ان اغم عليها فقرر اخيرا ان يجعلها تفيق ...
خوفا عليها فهى لم تتناول أى شئ ويبدو وجهها شاحب الى الغايه....
أحضر صقر زجاجه العطر الخاصه به وقربها من انفها حتى بدات بالفعل تفيق ....
فتحت روح عيونها وحينما وجدته امامها صرخت برعب ورجعت الى الخلف. ..
امسك صقر يديها يمنعها من الابتعاد عنه....
صقر....هشششش ومش كل ما تشوفينى تصرخى أظن كلامى واضح...
روح بخوف....حاضر بس أرجوك سيب ايدى....
ترك صقر يدها ونظر اليها بهدوء...
صقر....فى كلام عاوز اقوله ليكى وعاوزك تفهميه كويس....
روح ..بأمل. ...هتسبنى امشى ...
صقر بغضب....قلتلك اتقى جنونى كذا مره ومتكرريش كلامك ده بس واضح انك مش بتفهمى بهدوء....
روح..بخوف. ...آسفة خلاص بس ارجوك متعمليش حاجه....
صقر ...طول ما انتى بتسمعى الكلام انا مش هعملك حاجة ....
روح...كنت عاوز منى ايه...
صقر.... اول حاجه خروج من هنا مفيش نهائى وده لمصلحتك وكمان تليفونك انا خدته....
روح....بس دودو صحبتى هتقلق عليا ...
صقر....هخليكى تكلميها بس وانا جنبك....
روح....بدموع...طيب بس انا هفضل كده لحد امتى ....
صقر...لحد ما اطمن انك مش ممكن تاصرفى بتهور....
روح....بس انا هفضل كده بين اربع حيطان مبشوفش حد...
صقر....هيكون هنا سالى وكريم وتقدرى تتمشى فى الفيلا براحتك بس خروج بره سور الفيلا لا....
روح...بان**ار...حاضر....
صقر....حاجه تانيه عاوزك تعرفيها...
روح...ايه هى....
صقر...انتى مراتى ومكانك جنبى ومن انهارده هتفضلى معايا هنا فى اوضتى ومفيش اى اعتراض منك نهائى....
روح بخوف...ارجوك بلاش دلوقتي انا معرفكش وكمان بخاف منك....
صقر...قلت كلامى نهائى ومفيش نقاش ومتقلقيش انا عارف انك لسه مصدومه فمش هقرب منك وهد*كى فرصه تاخدى عليا بس وانتى جنبى ....
روح....اشمعنا انا.....
صقر....دى حرب ولازم كنت انفذها وانتى الوحيده اللى تقدرى توقفيها ....
روح بعدم فهم....حرب ايه وانا مالى ومالها.....
صقر وهو يتنهد....بعدين تعرفى....
روح...طيب انت ليه شكلك بيتغير وقوتك دى...
صقر...لسه مش عارفة ولا مستغربة ان امنيتك اتحققت...
روح....بخوف ...قصدك ايه...
صقر ...انتى مش اتمنيتى مصاص دماء وادينى اهو قدامك وحققت امنيتك...
روح بصدمه...اكيد بتهزر صح....
صقر....انا مستحيل اهزر ودى حقيقتى ولعلمك انا عارف انك عارفه....
روح....مفيش حاجه كده انا اكيد بحلم. ...
صقر....لا مبتحلميش ودلوقتى بجوازك منى بقيتى سيدة العشيره .
روح....لالا اكيد حلم. ....
صقر....اتقبلى الواقع وخصوصا ان جوازنا امر كان لابد من تنفيذه. ..
روح....ليه.....
صقر.....قلتلك علشان الحرب تقف وقريب اوى هتعرفى كل حاجة. ...
روح....انا تعبت حاسه انى فى كابوس....
صقر وهو يتقرب منها ويحاوطها بيديه حاولت البعد عنه ولكنه شدد قبضته عليها وضمها الى ص*ره فانفجرت فى بكاء مرير....
روح بخوف....انا خايفه....
صقر بهدوء ....طول ما انا جنبك متخافيش انا حميتك من وانتى صغيره وهفضل احميكى لحد ما اموت....
روح وهى ترفع وجهها وتنظر لها ...
روح....حميتنى وانا صغيرة ازاى. ...
صقر كان شارد في ملامحها وفمها القريب منه وانفاسها التى تلفح وجهه...
لم يستطع التحكم بنفسه ووجد وجه يقترب منها حتى أخذ شفتيها فى قبله مفاجأة لها سحبت انفاسها فى البداية كانت لا تستجيب له ولكن عندما عمق قبلته قبلته بحب ورفعت ذراعيها تطوق عنقه وتقربه لها اكثر واكثر كان صقر يتلمس جسدها بلهفه ويعبث ب*عرها ويضمها اليه كان يتحكم فى قوته باصرار حتى لايؤذيها ...
روح كانت مغيبه فكانت احاسيس جديدة عليها للغايه لا تعلم ما حدث لها ولكن آفاقت على يد صقر وهو يعرى جسدها وقتها ابتعدت عنه بعنف وغضب كيف فعلت ذلك مع رجل غريب عنها كيف ....
صقر ...وهو يحاول ان يعيدها مره ثانيه اليه ...
ض*بته روح على يده...
روح....بغضب .. أبعد عنى انت ازاى تعمل كده. ...
صقر بعصبيه....أنتى مراتى وده حقى ...
روح...لالا ملكش اى حقوق عندى. .
صقر....ببرود....بس مكنتيش ممانعة يعنى ....
لم تشعر روح سوى وهى تصفعه بقوة على وقاحته......
روح بغل....حقير ......
نظر لها صقر ببرود ونظرة سخريه تشع من عيونه الغاضبه.....
صقر.....القلم ده مش هحاسبك عليه دلوقتى بس لو اتكرر تانى متلوميش الا نفسك....
واتجه إلى باب الغرفه وخرج بعد ان صفقه بقوه كادت ان تخلعه من مكانه..... جلست روح تبكى حظها واستسلامها له بتلك الطريقة المخزيه وايضا تلوم نفسها كثيرا على تلك الأمنية الغ*يه التى لم تعتقد ابدا ان تحقق ويضعها حظها السيئ فى طريق مصاص دماء كانت تتمنى ان ينقطع ل**نها قبل ان تتفوه بتلك الأمنية .........
آفاقت روح من شرودها على صوت فتح الباب الذى دخل منه صقر ...
ويحمل صنيه يوجد عليها الطعام وضعها امام روح على التخت .....
نظرت له روح نظره استنكار وغضب. ....
صقر .....يله علشان تاكلى ....
روح ...ايه عاوز تغذينى علشان تمص دمى ......
صقر ....هههههههههه كلامك سخيف بس احب اقولك انى مش بفترس البشر انا بعتمد على الح*****ت وانتى فى امان تام واظن يعنى مش هغلب علشان اموت مراتى لسبب سخيف .....
روح....متقولش مراتك.....
صقر.....روح كلى وبطلى تعصبينى ....
روح بعناد....مش جعانه ....
صقر.....بس هتاكلى ولا صدقينى هاكلك غصب عنك ...
روح ....هو كل حاجه بالاجبار معاك ....
صقر....لو بتنفذى الكلام مش هجبرك على حاجه......
روح.....امتى اخلص منك .....
صقر. .....مش قبل ما تجيبى وريث .....
روح.....وريث وريث ايه انت مجنون.....
صقر.....لازم تجيبى وريث خلال سنه وهو ده خلاصك ......
روح....على جثتى ان لمستنى ولو اخر يوم فى عمرى انا عندى اموت والا أن واحد قذر زيك يلمسنى .......
انهت روح كلامها مع صفعه قوية نزلت على وجهها ................ووجدت صقر ملامحه تغيرت بفعل غضبه وظهرت تلك الانياب المخيفه ....
فهى المذنبه فلتتحمل نتيجه اغضابها له ......فهى من اخرجت الوحش بداخله. .......
لولو الصياد.........اعشق مصاص دماء
لولو الصياد......اعشق مصاص دماء